Stránka 1 z 3

D2 td5 nejede

Napsal: 22 led 2013 19:18
od sivok
Ahoj potřeboval bych poradit. Discarna mi točí tak do 3000 a pak přestává mít tah. Jedu tak max. 130 km/hod. Do těch 3000 je ale zcela úplně pružná. Mám nové čerpadlo, váhu vzduchu. Hadice k turbu vypadají také vpořádku, už nevím čím by to bylo.

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 22 led 2013 19:41
od Hanys_a_Kaca
Neni to tak nahodou v poradku?

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 22 led 2013 19:53
od MadTom
Zkus to pořádně projet na nižší rychlostní stupeň - jestli pojede víc než těch 3000 otáček.
A doplním - v pořádku to není, to auto by mělo zvládat běžně kolem 150. Nebude to sice svižné, ale rozhoupe se, 130 musí dávet úplně v pohodě.
Pokud to anina nižší kvalt nebude chtít chodit přes 3000 otáček při zatížení (akceleraci na plnej plyn), tak nejlépe píchnout na diagnostikku, třeba to něco ukáže, a bude jasno odkud začít hledat.

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 22 led 2013 21:54
od sivok
MadTom píše:Zkus to pořádně projet na nižší rychlostní stupeň - jestli pojede víc než těch 3000 otáček.
A doplním - v pořádku to není, to auto by mělo zvládat běžně kolem 150. Nebude to sice svižné, ale rozhoupe se, 130 musí dávet úplně v pohodě.
Pokud to anina nižší kvalt nebude chtít chodit přes 3000 otáček při zatížení (akceleraci na plnej plyn), tak nejlépe píchnout na diagnostikku, třeba to něco ukáže, a bude jasno odkud začít hledat.
Na 1 až 3 to přes těch 3000 dostanu, pak už ne. Jinak 150 jezdila dřív scela běžne bez větších problémů.

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 22 led 2013 22:15
od MadTom
To vypadá, že něco umřelo nebo degraduje, nebo tam máš špatnou naftu. Zase bych začal od diagnostiky - třeba napoví. Pokud ji nemáš k dispozici, tak zkus pro začátek odpojit váhu vzduchu. Jestli se to výrazně zlepší, tak vyměnit za jinou, nejlépe na zkoušku.

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 22 led 2013 22:17
od patrik
MadTom píše:To vypadá, že něco umřelo nebo degraduje, nebo tam máš špatnou naftu. Zase bych začal od diagnostiky - třeba napoví. Pokud ji nemáš k dispozici, tak zkus pro začátek odpojit váhu vzduchu. Jestli se to výrazně zlepší, tak vyměnit za jinou, nejlépe na zkoušku.
Zla nafta je svina - možem potvrdit - skus natankovat na inej ale až ked budeš mať skoro prazdnu nadrž :!:

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 22 led 2013 23:57
od cyril
Vymen palivovy filtr.... na 80% bych rekl, ze to bude tim.... :idea:

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 21 bře 2013 20:37
od archanger
zdravim vsetkych machrov

nechcem zbytocne zacinat iny topic, tak v ramci palivovej sustavy mam problem, s ktorym ste sa niekto stretli a mozno poradite...

po niekolkych minutach jazdenia od nastartovania sa mi rozsvieti "voda v nafte"... uz som skusil filter odpustit, ale opakovalo sa to... akonahle auto vychladne a potom znova start a par minut jazdy, tak sa ta kontrolka opat rozsvieti

nic zvlastne na zvuku ani tahu motora som nepostrehol


vdaka

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 21 bře 2013 20:40
od petmic
asi blby snimac na filtry

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 22 bře 2013 20:02
od eliott
cyril píše:Vymen palivovy filtr.... na 80% bych rekl, ze to bude tim.... :idea:
Byl to Waste Gate ventil...

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 24 bře 2013 19:05
od discoverydejf
Ahoj
mám úplně stejný problém. Auto mi připadá, že jede stále hůře, čerpadlo nové, diagnostika neukazuje žádnej problém.Mám před sebou už jen výměnu palivového filtru a nebo tedy teď jak jsem se dočetl tento ventil. Mám udělat zkoušku výměnou a nebo ještě nějaké indicie?

Jinač to je stejný....ted už auto neroztáhnu na rovince skoro ani na 110 bez problémů.Ale 1-3 stupeň mi přes 3000 ot. jde.4 a 5. téměř vůbec, ale nic mi necuká.
Děkuji

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 24 bře 2013 19:41
od eliott
discoverydejf píše:Ahoj
mám úplně stejný problém. Auto mi připadá, že jede stále hůře, čerpadlo nové, diagnostika neukazuje žádnej problém.Mám před sebou už jen výměnu palivového filtru a nebo tedy teď jak jsem se dočetl tento ventil. Mám udělat zkoušku výměnou a nebo ještě nějaké indicie?

Jinač to je stejný....ted už auto neroztáhnu na rovince skoro ani na 110 bez problémů.Ale 1-3 stupeň mi přes 3000 ot. jde.4 a 5. téměř vůbec, ale nic mi necuká.
Děkuji
Zkontroluj tlak turba, sleduj průběh tlaku podle otáček motoru.

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 24 bře 2013 19:44
od discoverydejf
to bez diagnostiky neudělám že?

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 24 bře 2013 19:50
od eliott
Právě že ano, musíš měřit skutečný tlak, ne indikovaný. Odkud jsi?

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 24 bře 2013 19:54
od discoverydejf
Slaný , středočeský kraj... :-( ... .jak na to? a co s výsledkem?

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 24 bře 2013 20:03
od eliott
discoverydejf píše:Slaný , středočeský kraj... :-( ... .jak na to? a co s výsledkem?
Tam jsem každou chvíli, při příští cestě to můžu zkouknout i diagnostikou. Podle toho, kolik naměříš poznáš, jestli je turbo funkční. Hadice jsou OK ?

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 24 bře 2013 20:15
od discoverydejf
No mě dělal diagnostiku ted Honza Tůma a říkal, že vše OK. Ale neměřili jsme to za jízdy. Říkal, že je vše OK,ale jak říkám, bylo to za klidu.

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 24 bře 2013 20:32
od MadTom
Něco podobného jsem řešil Vizourovi na Defu - byl to zatuhlej wastegate ventil na turbu - potom nefungovala regulace turba a motor nešel přes 3000otáček - je to bezpečnostní funkce TD5ky - pokud je moc tlaku za turbem, tak to motor nepustí přes 3000otáček a navíc to začne cukat.
U Defa i D2 to bývají popraskané hadičky, nebo zatuhlá ovládací páka na turbu, u D2 ještě občs odchází modulátor - což je v principu elektromagnetickej ventil, kterej propouští řízeně přetlak za turbem k ovládacímu mechanismu. U Defa není, je tam jenom hadička napřímo.
Zjistili jsme to za jízdy diagnostikou - z live dat, a navíc to psalo chybu, že overboost nastal během poslední jízdy. V princpipu jsme diagnostiku použili jako manometr, zapojenej do sacího potrubí motoru - tam je namontované tlakové čidlo (MAP). Akorát diagnostika byla pohodlnější, než tam připojovat měřák.
Jo a u stojícího auta se to neprojeví, je to potřeba zkoušet za jízdy a nejlépe pod plným plynem, jinak se turbo pořádně neroztočí a nedává dost tlaku, aby se to projevilo - není ani potřeba regulovat turbo.

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 25 bře 2013 19:22
od discoverydejf
Ahoj. Tak ještě další poznatky...dnes jsem se dal na průzkum wastegate ventilu a popisu co dělá nebo ne a zkuste mi prosím napsat, zda je to v pořádku či ne.... : nejprve jsem odmontoval táhlo abych zjistil, zda není zatuhlá tyčka na turbu - bez problémů jde úplně krásně na volno. Pak jsem zkoušel membránku (regul.), pusou ani omylem, ale tlakovým vzduchem se hýbe (netušil jsem, kolik je tam potřeba tlaku aby se to pohlo)..pak jsem zkoumal wastegate a hadičky a při nastartovaném motoru i při pouze zaplé elektrice i při vypnutém autě a elektrice jde cesta z tlakové hadice za turbem do membrány (regul.). V žádném z těchto režimů se nepřepl ventil do druhé polohy (tzn.aby dělal podtlak v reg.),ale třeba je to tak v pořádku jelikož by tak měla být turbo přepouštěcí klapka zavřená. Pouze když jsem plynový pedál přišlápl na volnoběh prudce na podlahu a dostal se do otáček, tak se klapka přes membránu trošku pohla, ale vůbec ne moc.
Je toto v pořádku????
Chápu snad dobře, že přetlaková klapka je zavřená,pokud je táhlo co nejvíc zatažené do membrány (tzn. do leva když stojím u blatníku řidiče) a otevírá se vysouváním doprava a přefukem turba ????

Pokud je toto vše ok, pak je asi čas na palivový filtr, který tam nemám vůbec dlouho a nebo ještě takové ty membránky u palivového filtru....???

Dík.Dejf

Re: D2 td5 nejede

Napsal: 25 bře 2013 20:07
od discoverydejf
to Elliot : pokud bys jel kolem, tak budu rád...víc hlav víc ví :-)