Stránka 1 z 1
TD5 nejede na 5
Napsal: 22 úno 2013 16:54
od Mrky DII
Mám DII rok 2000 s Td5.
Během jízdy to z ničeho nic začalo jet na čtyři válce.
Na volnoběh vše v pořádku na pět, ale po přidání plynu na čtyři.
Tak jsem vyměnil palivový filtr, odvzdušnil a žádná změna.
Pak jsem dal auto do vyhřáté garáže na cca 17 stupňů, kde jsem ho nechal 3 hodiny. V nádrži jsem měl asi půlku a přilil jsem do ní 15 litrů nafty o teplotě cca 15 stupňů, samozřejmě s aditivem. No a bylo to najednou dobrý.
Zhruba hodinu jsem pak jezdil po městě a vše dobrý. No a po té hodině to zase začalo jet na čtyři.
Máte prosím nějakou radu?
Podotýkám, že na diagnostiku to mám nejblíže 60 km ...

Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 22 úno 2013 17:06
od MadTom
To co popisuješ mi připadá, jako by to dělalo jenom při plně ohřátém motoru. Dělalo mi to něco podobného, když byly špatné kontakty na vstřikovači - dalo se to pěkně najít diagnostikou. Asi se jí nevyhneš. Chovalo se mi to tak, že než se motor pořádně prohřál, bylo to ok, potom začal lehce cukat, auto moc nejelo, a žralo to jak žíravina. Oprava byl vyndat svazek vstřikovačů zpod víka ventilů, napružit kontakty v konektorech co se zacvakávají na vstřikovače a složit zpět. A funguje to už 2 roky bez problému.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 22 úno 2013 18:17
od Mrky DII
Tohle můžu zkusit, nic tím nezkazím.
Na druhou stranu mi to dnes ráno jelo po výměně palivového filtru taky na čtyři a přitom byl motor studený.
Ale nějaké příznaky jsou podobné, cuká to a nejede a podle zvuku poznáš, že to nejde na všech pět.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 22 úno 2013 18:21
od MadTom
Osobně bych začal diagnostikou, ono sundání víka ventilů je sice jenom pár šroubků, ale dát to pořádně zpátky, aby to neteklo (hlavně vzadu, je tam blbě vidět, a když to teče, tak to je schopný natéct až do spojky) už trvá trošku déle. A nemáš jistotu, že to tím je.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 22 úno 2013 19:00
od libovka
Co konektor u jednotky? Nemáš v něm olej?
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 22 úno 2013 19:54
od Mrky DII
K jednotce jsem nekoukal. Mě ta elektronika moc nenapadla, spíš jsem hledal závadu v palivové cestě.
Díky za rady, ráno na to kouknu a uvidím.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 22 úno 2013 20:28
od Laci DII
mal som ten istý problém a Tom s Eliottom mi poradili pozrieť do červeného konektoru riadiacej jednotky.
...a problém bol tam- olej napečený na pine. ten pin bol z jednej strany úplne čierny. po opatrnom vyčistení auto šlape ako hodinky.
tiež mi to robilo občas za studena,neskôr za tepla a po cca.20min. odstávke to šlapalo.
nakoniec som vymenil trysku ale problém nebol tam ale v obyčajnom pine.
MadTom a Eliott na to kápli

Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 22 úno 2013 20:41
od eliott
Mrky DII píše:Mám DII rok 2000 s Td5.
Během jízdy to z ničeho nic začalo jet na čtyři válce.
Na volnoběh vše v pořádku na pět, ale po přidání plynu na čtyři.
Tak jsem vyměnil palivový filtr, odvzdušnil a žádná změna.
Pak jsem dal auto do vyhřáté garáže na cca 17 stupňů, kde jsem ho nechal 3 hodiny. V nádrži jsem měl asi půlku a přilil jsem do ní 15 litrů nafty o teplotě cca 15 stupňů, samozřejmě s aditivem. No a bylo to najednou dobrý.
Zhruba hodinu jsem pak jezdil po městě a vše dobrý. No a po té hodině to zase začalo jet na čtyři.
Máte prosím nějakou radu?
Podotýkám, že na diagnostiku to mám nejblíže 60 km ...

Udělej v první řadě to, co radí Tom, pokud to nepřestane, tak jdi dál. Sice by to chtělo dát nové těsnění pod víko, ale to můžeš udělat dodatečně...
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 23 úno 2013 16:56
od Mrky DII
Tak, nastala relativní změna.
Víko jsem sundal a vycvakal konektory ze vstřiků. Během vycvakávání vyskočil jeden drát z konektoru na třetím válci. Tak jsem konektor rozebral a byl prasklý ten jednokonektor v patici. Od pohledu už to někdo někdy opravoval a blbě slisoval nějakýma štípačkama a prasklo to. Jelikož ale kousek chyběl a neměl jsem ten samý náhradní kontakt, tak jsem ten vodič napájel a pomocí zbytku konektoru ještě zalisoval. U všech ostatních konektorů jsem napružil kontakty.
Poskládal zpátky a nadrknul. 10 min to běželo na volnoběh (kontroloval jsem, zda někde neteče olej pod víkem) a pak jsem to jel projet. Vše dobrý až do třináctého kilometru jízdy, kdy to začalo dělat to samé. Teď už i na volnoběh. Čímž tedy vyrušuji závadu v nedostatku nafty do motoru. Myslím, že problém bude v tom svazku. Je taky možné, že cín to teplo v motoru nevydržel a drátek zase vypadl. To zjistím až ráno.
Jo a v určitých otáčkách a při určitých vibracích to má tendence jet na všech 5.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 24 úno 2013 16:03
od Mrky DII
Dnes kontrola. Za studena na 5, jak se to ohřeje tak na 4.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 25 úno 2013 19:58
od libovka
A ten konektor u jednotky jsi kontroloval?
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 25 úno 2013 20:37
od MadTom
Nebo jinak řečeno - zkontrolovat celé dráty včetně konektorů mezi řídící jednotkou a vstřikovačema.
Pokud jsi u vstřikovačů cínoval, tak teplotu by to mělo vydržet, spíš se to uklepe mechanicky, nebo jak je to ohřeje, tak se to roztáhne, následně to nebude mít přítlak, přestane to pořádně vodit proud a začne to cukat. A jsi tam kde jsi byl. Buďto diagnostika a potom nejspíš rozborka víka ventilů, nebo rovnou rozborka.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 26 úno 2013 16:35
od Mrky DII
Závada zřejmě odstraněna

.
Dnes jsem opět sundal víko ventilů a zdemontoval konektory u vstřiků. Všechny konektory jsem na vstřiky pak montoval jednotlivě, vodič po vodiči s novými konektory a zapájel, samozřejmě zaizoloval. Vyčistil jsem technickým benzínem a také kontaktolem konektor přimontovaný na motoru. No a pak jsem vymontoval jednotku. Ten červený konektor byl úplně plný oleje. Vyčistil jsem ho a také patici a našel čtyři piny, které byli černé. Vyčistil, stříknul kontaktolem a poskládal zpět. No a světe div se, funguje to.
Moc děkuji za rady, ušetřili jste mi hodně nervů.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 26 úno 2013 16:57
od eliott
Ty piny v tom červeném konektoru jsi měl napružit. Ze svazku ti tam navzlíná olej znovu a při nedostatečném přítlaku se bude problém opakovat.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 26 úno 2013 17:22
od Miloš II
Je to standartní problem....řešil jsem to přerušením jdnotlivých vodičů ke vstřikům navléct smršťovací bužírku dobře spojit a procínovat přetáhnout smrštovačku a zahřát atd.Tto vše před mnoha lety a od té doby mám klid.
Měděným lankem vzlíná olej do ECU je třeba tohle vzlínání přerušit. Je to tu mnohokrát popsáno.MIloš II
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 26 úno 2013 19:07
od MadTom
A druhá věc je vyměnit ty dva modrý Okroužky, co jsou na svazku v hlavě a těsní konektor co jde z hlavy ven. Mě to tam prolínalo a okroužky už byly na průřezu pěkně zplacatělé.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 26 úno 2013 19:24
od Mrky DII
Piny v červeném konektoru jsem i napružil

.
A to přerušení, jak radí Miloš, ještě udělám. To je dobrá rada.
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 26 úno 2013 22:43
od vladob8
Takto som to vyriesil ja pred dvoma rokmi a pokoj, konektor na veku aj na RJ suchy!
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13384" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: TD5 nejede na 5
Napsal: 05 bře 2013 17:04
od Mrky DII
Tak mám již i procínované vodiče ke vstřikům a je to dobrý. Už s tím takhle jezdím pátý den a vše funguje. Ještě jsem jednou čistil konektor na ŘJ, protože tam byl hned druhý den po rozebrání a nepropájení opět olej, ale od té doby klid a sucho.
