Stránka 1 z 3

Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 07:42
od Dalinov
Zdravím, především expediční jezdce :)
zamýšlím se nad otázkou, jestli je pro expediční auto(Def nebo Disco) vhodnější manuální nebo automatická převodovka. Mám takovou představu, že pokud se někde v pustině něco pokazí v manuálu, tak je tu určitá šance že převodovku otevřu, "kladivem" tam nakopu nějaký kvalt, a na ten nějak odskáču do civilizace. Pokud se ale pokazí automat, mám dojem že je nadobro konec. Má někdo v tomto zkušenost, či podnětný názor? Díky, D.

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 08:18
od MOPADŽI
Dobré téma.
Já jsem pro automat, ale na výlety jezdím s manuálem.

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 08:33
od Dalinov
zkus rozvést proč jsi pro automat?

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 08:42
od Miloš II
Taky bych se automatu nebál zase na druhou stranu oddělat lze i manual. viz tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 15&t=20199" onclick="window.open(this.href);return false; a o utopené aut. převodoffce se může rozepsat Ruda D3
Hlavní je mít auto v cajku. Asi bych odělil "expediční" ježdění a "hard" s autem co má skoro 3tuny skákat přes pařezy atd. a pak vyrazit ...najet 30tisíc/km a čekat že to vše vydrží je asi naivní
Pak jen to o penězích nebo plným dvorku dárců orgánů. MIloš II

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 08:44
od Dalinov
Jasně, oddělat lze cokoliv, jde mi právě o možnoust nouzové opravy, když už je to někde v pustině oddělané.

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 08:45
od visby
s manualom je vacsia sranda, ale to je asi jediny dovod...

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 08:56
od Miloš II
No psát že je lepší jezdit tak aby se to nastalo asi nemá cenu...... co sebou vozit asi taky ne...... drátem a kladivem,,,,,tak to bys musel asi jezdit Trabantem http://afrika.transtrabant.cz/velka-cesta/" onclick="window.open(this.href);return false; jinak mám dobrou zkušenost s DHL do dvou dnu na Island kardan.
Jinak so se týče pohodlnosti tak Disco ..Def je pro "tvrďáky" jsou ve větším kontaktu s přírodou".... déšť, voda, prach, zima, horko atd..))) MIloš II

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 09:07
od Dalinov
popravdě, zrovna Island plánuju. Ale DHL se asi nedostane do vnitrozemí, a mě když to tam klekne, se zas nedostanu na okružní cestu, abych od DHL vyzvedl díly:)

Ale rád se nechám poučit - co všechno brát ssebou? U automata náhradní převodovku? :)

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 10:44
od visby
Dalinov píše:Ale rád se nechám poučit - co všechno brát ssebou? U automata náhradní převodovku? :)
vsetko co vies jednoducho v poli vymenit a velmi tazko bez toho odides;-)

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 11:00
od halo
Zatial sa sice nemam co ozyvat pretoze mam s automatom najazdene malo ale musim povedat ze automat v LR je fakt dobry oproti inym znackam. Za tu chvilku co auto mam (cca 3000km) sa mi uz ale stal aj problem. Zrejme slaba baterka sposobila chybu v RJ automatu. Malo by sice stacit par startov a chyba by sa mala sama vymazat. U mna sa to ale nestalo. Pomohla az diagnostika (vymazanie chyby). Takze moja rada - ak zoberies automat tak by som pribalil do auta urcite aj diagnostiku. A aj keby sa nieco naozaj posralo tak prevodovka si zaradi jednu rychlost - 3 a s tym vies doist az domov.

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 12:19
od visby
diagnostika je pre td5ku uplny zaklad, usetrila mi odtah z murmanska;-)

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 12:59
od Dalinov
jaký typ diagnostiky máš? Já zkoušel do Defa TD5 připojit nějakou lacinou z Aukra, řídící jednotku to našlo, ale nedokázalo se to spojit tak aby to četlo data z motoru...

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 22:38
od eliott
Automat vydrží víc než manuál, ale správně tady padlo, že je především potřeba mít auto v pořádku, v případě automatu především utěsněný vstup kick-down bowdenu (u starších automatů). Na dlouhé tratě je dobré auto vybavit chladičem oleje, nejčastější příčinou selhání je vysoká teplota.

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 22:55
od Luboš M.
Automat ano, ale 6 a více stupňů, jinak mi nesedí odsupňování. V naftové DII je to utrpení. :hmm:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 12 bře 2013 23:02
od eliott
Čím více stupňů, tím větší pravděpodobnost poruchy, nový Evoque má 9 :mrgreen:

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 13 bře 2013 10:58
od MOPADŽI
Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.

A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 13 bře 2013 12:20
od visby
MOPADŽI píše:Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
nemas s tym nejaku skusenost?;-)

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 13 bře 2013 12:55
od lukes
MOPADŽI píše:Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.

A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...? to co jsem Mopadži viděl ve videu z bosny, ukrajiny atd je nodmální ofroudění nebo už skákání do děr? ;)

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 13 bře 2013 13:09
od Mirko
Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
Do starých Rangů se zprvu dávali 3-stupňový Chrysler Torqueflite a jsou vyhlášené jako velmi poruchové. 4-stupňové ZF-ko, které se dávalo poté až do konce P38 je naopak "držák".

Re: Automat x manuál pro expediční použití

Napsal: 13 bře 2013 13:24
od MOPADŽI
lukes píše:
MOPADŽI píše:Nejlepší by byl nějaký starý americký 3 stupňový, ty jsou věčný.
4 stupňový z LR je také ok, jen bych dal u DII Td5 větší měnič. Pak to musí makat, jak má.

A pak, to u tu napsal MilošII, s autem s kterým budu skákat kolem baráku do každé díry, potom nepojedu na výlet např. na Island.
Nikdy nevíš, co se při tom skákání do děr na autě načne - spojka, nakroutí se poloosy, uvolní se kardanové kříže, převovodovka atd. atd. ...
a kdy už to je skákání do děr a do kdy to je ještě takové normální offroudění...? to co jsem Mopadži viděl ve videu z bosny, ukrajiny atd je nodmální ofroudění nebo už skákání do děr? ;)
To je offroad cestování :inlove