Stránka 1 z 1

Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 08 dub 2013 10:43
od Milos
Zdravím máte stým niekto skúsenosti?
Skúšal som povoliť ten šrób čo to drží, ale je riadne zatuhli.
Tak som rozmýšľal či tam náhodou nemôže byť ľavý závit.
Podľa smeru otáčania by tam mohol byť, ale zdá sa mi to nepravdepodobné.

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 05 kvě 2013 16:48
od Milos
Nikto nenašiel tak si odpoviem sám :-)
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda :)

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 06 kvě 2013 07:54
od dandee
Bravo!!
A ako si dosiel na to,ze treba remenicu vymenit?

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 10 kvě 2013 19:49
od mirob
dandee píše:Bravo!!
A ako si dosiel na to,ze treba remenicu vymenit?
to napadlo aj mňa..???čo ti to spôsobovalo ??

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 11 kvě 2013 13:48
od Milos
No auto malo taký divný zvuk, taký trochu ako keby dva plechy búchali o seba.
Hlavne čo bolo evidentné, tak remene vibrovali a bolo vidno, že ta remenica nie je symetrická, skákala hore a dole.
Keď sa po nej pobúchalo bolo počuť takú plechovú rezonanciu.
Ta kladka je v podstate oceľové koleso na ktorom je guma na ktorej je ďalšie oceľové koleso z drážkami na remene.
No a ja som mal na jednej časti tu gumu zničenú, tak búchali o seba tie ocelové kolesá a tiež to vibrovalo, preto že bol polomer kolesa na jednom mieste menší o tú chýbajúcu gumu.

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 11 kvě 2013 19:27
od dandee
No s tymto som sa este nestretol. Jedine co som mal podobneho bolo na inom type auta / FORD Taurus, usa/, kde mi raz spadol klinovy remen,a zistil som,ze sa zadrela obycajna kladka,ktora nemala inu funkciu,iba vodila remen. Ci to bola planovana zavada,alebo co,.... Proste remen bol zniceny,rozstrapkany,takze som musel vymenit kladku aj remen. Po vymene vsetko fachčí doteraz.
Ovsem,najhorsi bol dojazd domov bez agregatov,a to som bol od domu asi 1 kilometer. Fuj.

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 25 kvě 2013 12:07
od malicek3
zdravim. tak remenicu som nedokazal povolit ani cez 5rychlostny stupen. nakoniec som dal dolu starter zaprel sa pakou o zub na startovacom venci a kolega povolil remenicu "jedna radost". problem je v tom, ze sila sa preniesla do prevodou a nebolo sa o co opriet. menil som semering(gufero) klukoveho hriadela. na navlieknutie semeringu som pouzil odstrihnute hrdlo z pet-flase(pet-lahve) cez nu navliekol semering na hriadel. menil som aj loziska alternatora lebo dost hucali. auto zatial jazdi bez problemov.

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 20 čer 2013 20:28
od favore
Zepředu vozu na setrváku je po ošroubování tuším dvou šroubů plechové víčko,sundáš ho,mezi setrvák a blok zaklepneš dřevěnej klínek,povolíš řemenici.............. Toť vše. :hi

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 27 led 2017 12:44
od Nemlein
Milos píše: 05 kvě 2013 16:48 Nikto nenašiel tak si odpoviem sám :-)
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda :)

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 13 úno 2017 16:16
od Nemlein
Nemlein píše: 27 led 2017 12:44
Milos píše: 05 kvě 2013 16:48 Nikto nenašiel tak si odpoviem sám :-)
Výmena je celkom jednoduchá len treba poriadnu silu. Auto netreba zdvihať.
Dal som dole spodný kryt motoru a tiež ochranu motoru (ten plast v blatníku).
Na remenicu je vidno cez blatník stačí vytočiť koleso, je to na kľuč 22 s klasickým zavitom, pokiaľ nemáte protikus na remenicu, tak sa to robí ťažko, preto že sa toči s celým motorom, treba zaradiť 5 a zabrzdiť. Silu treba enormnú ani razový srobovák nepomohol, tipujem že min. 400NM.
Nakoniec som oprel kľuč o spodne rameno a so zaradenou 5 auto rozhúpal a potlačil dopredu, šrób pekne povolil.
Ak sa tu nájde nejaký frajer, tak sa dá povoliť naštartovaním motora.
Ešte som zabudol, napínacia kladka remeňa je 24 najlepšie je na ňu isť s plochým kľúčom proti smeru hodin, gola sa tam nedostane. Druhy remeň z klímy ide dole ľahko.
Kladka ide dole bez problémov, originál je dosť drahý, ale nájdu sa náhrady od 2000.- ja som kúpil na doporučenie za 2800.- SNR DPF350.05. (BMW).
Šrób sa dá použiť znovu, je fakt masívny.
Doťahovať sa má na 100NM a potom 60 + 60 +30 stupňov. Až takto sa mi ho nepodarilo dotiahnuť, podľa momenťáku to bolo cca 300NM a čosi.
Potom už len dať kryty späť a bolo.
Cela operácia sa vošla do troch hodín. Dlho som laboroval stým šróbom remenice.
Už som na tom prešiel 1500km a pohoda :)
Zdravím.
Také se snažím vyměnit řemenici a nějak mi to nejde. Vyrobil jsem si speciální klíč na fixaci řemenice
a přetrh jsem ráčnu při povolování. Je tam fakt pravý závit, nebe ne. Dle otáčení motoru ( po směru hodinových ručiček) by dle úvahy měl být závit levý. Nechci šroub zalomit, to bych se picnul. Zdar.

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 13 úno 2017 16:34
od Matz
Je tam normální -pravý závit.Ale dorvaný je to ku...sky :grin:

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 14 úno 2017 18:14
od 22lukas277
Nemlein píše: 13 úno 2017 16:16
Nemlein píše: 27 led 2017 12:44
Zdravím.
Také se snažím vyměnit řemenici a nějak mi to nejde. Vyrobil jsem si speciální klíč na fixaci řemenice
a přetrh jsem ráčnu při povolování. Je tam fakt pravý závit, nebe ne. Dle otáčení motoru ( po směru hodinových ručiček) by dle úvahy měl být závit levý. Nechci šroub zalomit, to bych se picnul. Zdar.
určite to je utiahnuté vzduchom :D treba dat orech s goly a tycku bez račny :D to se podda

Re: Vymena řemenice klikové hřídele TD4 LHG100750L

Napsal: 24 dub 2018 17:19
od kubatrene
Řemenice šla přes startér krásně povolit. Jen ale má či není tam klínek pod řemenicí?