Stránka 1 z 1
Tlak v chladící soustavě
Napsal: 11 dub 2013 09:32
od MH1
Zdravím
Po výměně těsnění pod hlavou a dle p. Pejška odzkoušené a srovnané hlavě válců jsem zkoušel pro jistotu měřit tlak
v chladící soustavě za jízdy a dostal jsem se na 1,2 kPa.
Zdá se mi to hodně, máte někdo vyzkoušeno nebo víte co udává výrobce jaký tlak je pro tento vůz maximum ?
Díky za odpovědi.
Re: Tlak v chladící soustavě
Napsal: 11 dub 2013 10:30
od MadTom
A pokud tlak u pořádně teplýho motoru vyfoukneš (opatrně otevřít expanzní nádobku), naroste znovu? Ona ta soustava je přetlaková, ten tlak se tam udělá jenom tím, že se to zahřeje - roztáhne se chladící voda. Proto jsou motory schopné pracovat i nad 100°C a nevařit.
Re: Tlak v chladící soustavě
Napsal: 11 dub 2013 11:23
od MH1
Po odfouknutí víčka se to určitě znovu natlakuje.
Někde jsem se dočetl že u BMW TDS je otvírací tlak víčka expanze 1,4 a u některých jiných
modelů až 2.
Já bych potřeboval vědět jaký je běžný provozní tlak u motoru který netlakuje.
Re: Tlak v chladící soustavě
Napsal: 11 dub 2013 17:10
od Baaz575
to by som aj ja velmi rad vedel

Re: Tlak v chladící soustavě
Napsal: 12 dub 2013 00:29
od Kokesek
u tds je skutecne pretlak vicka na 1,4baru. Ovsem to uz Vam drive prakne chladic nahore. Jedna se o tlakovou zkousku kterou malokdo dela tak ze hlavu nejpre ohreje na 80-90 tupnu a potom natlakuje cca 20atm. Potom je clovek schopny najit i skulinku ktera se otvira prave az po ohrati motoru a neni natolik velka ze motor neuchladi v dusledku tlakovani do vody. Takovou hlavu vetinou mechanik vraci na auto ze je dobra. Ale chudak zakaznik kupuje po case novy chladic,vicko, hadice a nasleduje druha demontaz hlavy. No a pak si radeji koupi 4,6 V8. Ale ne proto ze by tds byl spatny motor.
Samozrejme ze vechno to co jsem napsal plati v pripade, ze je dobra vodni pumpa, termostat, visko na vrtuli.
Normalni pretlak je hadice tvrda na jeden palec, ale normalne promacknutelna. Kdyz uz mackate dvouma prstama a jde to spatne je to moc. (zalezi kolik ma kdo sil

)
Pokud se hadice zvetsuji u spon tak uz to trva delsi dobu...
klasicky pripad spatne hlavy....
prvni foto velky unik totalni propadeni vodniho kanalu.
treti foto prasklina viditelna az po odfrezovani,
Re: Tlak v chladící soustavě
Napsal: 12 dub 2013 10:45
od MH1
Myslíte tedy, že i těch 1,2 je moc? Mám znovu sundat hlavu?
Teplota je v naprostém pořádku ani do kopce ani v otáčkách se to nehřeje, hladina
v expanzi je na stejné úrovni - při zavřené zátce.
Re: Tlak v chladící soustavě
Napsal: 12 dub 2013 12:45
od Kokesek
MH1 píše:Myslíte tedy, že i těch 1,2 je moc? Mám znovu sundat hlavu?
Teplota je v naprostém pořádku ani do kopce ani v otáčkách se to nehřeje, hladina
v expanzi je na stejné úrovni - při zavřené zátce.
1,2 je opravdu dost. Hodne aut ale ma tento tlak a jezdi. Vse zavisi na tom zda tomuto tlaku je primerena hodnota teploty vody. Urcite bych neplasis a nezdelaval hlavu jen tak ze sportu. Lespi varianta by byla si auto ohmatat.... V lete pri 30 stupnich jizda do mohelnicaku s vlekem odhali ledacos
Jezdim obcas na Prahu a Hradec... da se domluvit na nezavisle konzultaci popr i po

..
Re: Tlak v chladící soustavě
Napsal: 17 dub 2013 12:03
od MH1
Tak nakonec po odvzdušnění a zkoušce i do dlouhého kopce se nehřeje, tlak do 0,8 - tak to snad bude v pořádku.
Re: Tlak v chladící soustavě
Napsal: 17 dub 2013 15:11
od Kokesek
MH1 píše:Tak nakonec po odvzdušnění a zkoušce i do dlouhého kopce se nehřeje, tlak do 0,8 - tak to snad bude v pořádku.
0.8je uplne ok... nakonec ti to dobre dopadlo.