Stránka 1 z 2
Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 03 kvě 2013 10:39
od lany_czech
Ahoj, mám zamluvené Discovery 1 z 1995. Třídvéřák z Itálie. Je takřka úplně bez koroze, motor 300Tdi naskočí a šlape jako hodinky. Bazarista si dal samozřejmě záležet a důkladně vše vyčistil, takže motor vypadá jako nový, má nějaké nové řemeny, hadice, baterku atp. Má to všechny uzávěrky.
Ale ... kolik to má skutečně kilometrů samozřejmě nevím, 150 000 je fakt blbost. Jestli z toho vlastně neteče olej proudem taky nevím, páč to krásně omyl wapkou. Nějaké dvě kapky jsem pod motorem našel. Zadní diferenciál je od oleje pod šroubem, vcelku dost. Ale to snad nebude problém přetěsnit.
Cena je něco přes 70 tisíc. Mám to vzít? Na co si dát pozor? Co hned při prodeji odzkoušet? Chci to na práci kolem stáje, ale taky normální ježdění do 2000 km měsíčně (mám ještě druhé auto) a nechci do toho narvat 50 tisíc.
Díky moc za pomoc, dnes odpoledne si pro něj asi už jedu.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 03 kvě 2013 12:35
od fidzi
Myslíš tohle?
http://auto.bazos.cz/inzerat/23267175/L ... TROPHY.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Já ji byl prubnout. Je to fakt docela pěkný auto, neshnilí, tam kde byla drobná povrchová koroze rámu byl použit černý sprej a to i na disky, který jsou nastříkaný i s pneumatikama. Občas je nějaký drobný škrábaneček, ale nic zlého. Vše je pečlivě umyto, ale je přesto vidět, že celkem dost teče servo, ačkoli prodávající tvrdí, že to jen mokvá hadice. Jinak olej trochu teče skoro ze všeho, jak jinak. Asi trochu teče zadníma dveřma do kufru. Brzdy se zdáli být udělaný, zadní tlumiče byli KO, v terénu to asi nejelo. Vevnitř prověšená stropnice a dost špinavá(asi kuřák), sedačka řidiče natržená a zašitá (samozřejmě to nemůže nic vydržet). Vnitřek jinak pěknej, odvídající km, rozlámaný rámeček kolem rádia, nefunkční zadní stěrač, klima klimuje ale člověk si musí trochu hrát s vypínačem. Kaplička nad budíky drží nějak chabě. Prodejce dost neochotný člověk, tipický bazarník, co vás oblbuje keci... Projížďka možná pouze v případě velmi vážného zájmu. Přesto motor vrčí pěkně, nekouří, řazení jde na místě zlehka, ale bohužel neprojeto. Zas tak moc se mi to nelíbilo, abych na to dával zálohu. Vše je napatlaný všema možnejma oživovačemaa plastů, až se člověk bojí na něco sáhnout, aby se nezasral a hodně drobností zakamuflovaných. Je to z itálie a papíry vyřídí bazarník až mu někdo složí zálohu. Ale prý má na to frontu zájemců....
Další zkušenosti zde:
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 3&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 03 kvě 2013 13:29
od lany_czech
Díky za odpověď. Je to ono. S terénními auty nemám zkušenost, už jsem v jiném vláknu před pár dny psal, že mám BMW e39, ale potřebuju něco praktického ke stáji.
No, myslím, že jsi mě docela odradil. Když bych dal těch 74 tisic, dalších 6 za rozvody, 10 za výměnu nápní a všeho, nějaké přetěsnění a dalších 5 závěs, který potřebuji, zadní tlumiče (chci tahat přívěs s koňma a nechci, aby to s nima houpalo) takže to už jsem skoro na 100 000, což je za ročník 95 asi fakt moc... Škoda. Sedělo se mi v tom pěkně, motor mě nadchnul.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 03 kvě 2013 21:34
od lany_czech
Hehe ... možná jsem blbec a vymstí se mi to, ale nějak jsem si to stejně zamluvil a zítra se tím pojedu víc projet a případně koupit. Poradí mi někdo, jak provést nějakou kontrolu? Takové to kroužení na parkovišti, dokud nesmrdí oleje atp

) Omlouvám se, ale jsem 4x4 analfabet.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 03 kvě 2013 22:51
od dava
lany_czech píše:Hehe ... možná jsem blbec a vymstí se mi to, ale nějak jsem si to stejně zamluvil a zítra se tím pojedu víc projet a případně koupit. Poradí mi někdo, jak provést nějakou kontrolu? Takové to kroužení na parkovišti, dokud nesmrdí oleje atp

) Omlouvám se, ale jsem 4x4 analfabet.
Vem si silnou baterku a dobře omrkni spodek, ta potvora je docela zrádná, koroze se blbě hledá, vypadá jak nová a pak jen zíráš.Ve spojích plechů hlavně v prolisech se sem tam najde trhlinka, nebo oxidace.
Jestli nemá stk, nemáš kam jet, na to bych se vykašlal, chce to jet aspoň půl hodiny, aby se ukázalo co všechno teče. A vše musí být zticha, jako v osobáku, diskoška je parádně odhlučněná.
Prohlídni důkladně spodky dveří, hlavně pátých. Nech si ukázat číslo rámu, nenajde-li, desítka dolů.
Jestli jsou mokrý dify, bacha na to, taky v nich nemusí bejt moc oleje, nebo nemuselo...
Bez závěsu, stk a eko to nekupuj za víc než 50 , pokud je to vše funkční, jinak jsi ve ztrátě a za kilo už máš DII Td5.
Dovozci italských aut z Brna a okolí jsou dost neseriozní, platí to snad pro všechny co jsem navštívil , měl jsem několik alf, tak jsem občas něco řešil, dělal jsem nějakej čas v Modřicích. Hřeší na to, že auta nebývaj rezavý, a umí stočit i 300 tisíc dolů. Ojebávky na autech jsou místní hobby, takže se s nima nepárej.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 03 kvě 2013 23:01
od dava
Bejt tebou, kouknu na tohle:
http://auto.bazos.cz/inzerat/23788399/L ... y-kuze.php" onclick="window.open(this.href);return false;
a na tohle:
http://auto.bazos.cz/inzerat/23050391/L ... II-TD5.php" onclick="window.open(this.href);return false;
a na tohle bych zavolal, jestli ještě není k mání, ta vypadá dobrá:
http://auto.bazos.cz/inzerat/22920038/L ... covery.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 03 kvě 2013 23:57
od lany_czech
Dík moc! Já nemám vůbec iluze - sám s jedním bazarem spolupracuju, dělám jim web a občas pomůžu něco dotáhnout, takže vím, jak to chodí

Obávám se, že bazarista pod 70 určitě nepůjde. STK a čistopis jsou ale v ceně. Zítra na to prý dáme "jako" převozky a projedu se s tím, takže uvidím. Doufám, že neodrovnám ten zadní diferák, jestli tam bude málo oleje ... ono by to možná chtělo změřit, ale nevím jak
D II jsou pěkný, ale já nechci TD5, ale 300Tdi, protože k němu mám větší důvěru ... s dieslama už jsem se párkrát spálil. Ten poslední inzerát asi obvolám, ale trochu mě děsí, že to má šnorchl, takže to někdo mohl pořádně rasit ...
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 03 kvě 2013 23:59
od Rover CK
pokud se v tom moc nevyznáš tak je nutné si vzít někoho kdo ten typ zná a rozumí autům ,a taky má na to trochu kritický pohled než nadržený kupující

. Např. kapajíci olej může být prkotina, ale taky velký průser, když pak po rozebrání zjistíš ,že pouhá výměna gufera nestačí. Určitě raději brát auto od pečlivky a v původním stavu, bez různých úprav -to poznáš viz. , /stav tachometru ,nehraje zas tak velkou roli - a konec konců se dá stav tach . upravit pole libosti

/
Nebrat auto s vybydleným interiérem .
Nebrat auto , když motor tlakuje a prská olej, nebo s různými pazvuky z převodů apod.
Nebrat auto od autokutilů a aktivních offroudáků a s off úpravama všeho druhu.
Pokud to mělo hodně majitelů /zejména moc mladých

/ -putovní auto -tak od toho taky raději pryč. .
Raději se vyhnou elektronice.
Pokud to má podivně sjetý gumy zejména na př. nápravě tak to je vážné varování .
Koroze na karosérii -/pod koberci atd. /, koroze rámu -tak to je jasný.
VIN a štítky musí souhlasit TP jinak budou velký problémy.
Vše je ale jen otázka prodejní ceny 
,tak že výše uvedené tím pádem vůbec nemusí být podstatné

Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 00:07
od fidzi
lany_czech píše:Dík moc! Já nemám vůbec iluze - sám s jedním bazarem spolupracuju, dělám jim web a občas pomůžu něco dotáhnout, takže vím, jak to chodí

Obávám se, že bazarista pod 70 určitě nepůjde. STK a čistopis jsou ale v ceně. Zítra na to prý dáme "jako" převozky a projedu se s tím, takže uvidím. Doufám, že neodrovnám ten zadní diferák, jestli tam bude málo oleje ... ono by to možná chtělo změřit, ale nevím jak
D II jsou pěkný, ale já nechci TD5, ale 300Tdi, protože k němu mám větší důvěru ... s dieslama už jsem se párkrát spálil. Ten poslední inzerát asi obvolám, ale trochu mě děsí, že to má šnorchl, takže to někdo mohl pořádně rasit ...
Jen pozor na "jako" převozky. Pokud tě chytí, tak jsi na rok bez papírů. Ještě kdyby se něco stalo. To se nedoplatíš.

Už to svědčí o prodejci jako takovém.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 00:19
od lany_czech
Jo, to je jasný... Ještě uvidím, co na mě vymyslí. Každopádně vůbec se mi nelíbí systém "dej zálohu, já udělám papíry", ale asi mi nic moc jinýho nezbývá.
Jsem ale připraven tlačit na cenu a případně jít prostě pryč ... Akorát ať kouknu, kam kouknu, přijde mi, že jsou to všechno v téhle cenové relaci shnilotiny nebo auta, který jezdily off-road a nebo tahaly těžký přívěsy

Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 01:03
od maniac
Rover CK píše:pokud se v tom moc nevyznáš tak je nutné si vzít někoho kdo ten typ zná a rozumí autům ,a taky má na to trochu kritický pohled než nadržený kupující

. Např. kapajíci olej může být prkotina, ale taky velký průser, když pak po rozebrání zjistíš ,že pouhá výměna gufera nestačí. Určitě raději brát auto od pečlivky a v původním stavu, bez různých úprav -to poznáš viz. , /stav tachometru ,nehraje zas tak velkou roli - a konec konců se dá stav tach . upravit pole libosti

/
Nebrat auto s vybydleným interiérem .
Nebrat auto , když motor tlakuje a prská olej, nebo s různými pazvuky z převodů apod.
Nebrat auto od autokutilů a aktivních offroudáků a s off úpravama všeho druhu.
Pokud to mělo hodně majitelů /zejména moc mladých

/ -putovní auto -tak od toho taky raději pryč. .
Raději se vyhnou elektronice.
Pokud to má podivně sjetý gumy zejména na př. nápravě tak to je vážné varování .
Koroze na karosérii -/pod koberci atd. /, koroze rámu -tak to je jasný.
VIN a štítky musí souhlasit TP jinak budou velký problémy.
Vše je ale jen otázka prodejní ceny 
,tak že výše uvedené tím pádem vůbec nemusí být podstatné

podle tohoto si nemůže koupit nic, jedině nové

Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 07:38
od lany_czech
maniac píše:Rover CK píše:pokud se v tom moc nevyznáš tak je nutné si vzít někoho kdo ten typ zná a rozumí autům ,a taky má na to trochu kritický pohled než nadržený kupující

. Např. kapajíci olej může být prkotina, ale taky velký průser, když pak po rozebrání zjistíš ,že pouhá výměna gufera nestačí. Určitě raději brát auto od pečlivky a v původním stavu, bez různých úprav -to poznáš viz. , /stav tachometru ,nehraje zas tak velkou roli - a konec konců se dá stav tach . upravit pole libosti

/
Nebrat auto s vybydleným interiérem .
Nebrat auto , když motor tlakuje a prská olej, nebo s různými pazvuky z převodů apod.
Nebrat auto od autokutilů a aktivních offroudáků a s off úpravama všeho druhu.
Pokud to mělo hodně majitelů /zejména moc mladých

/ -putovní auto -tak od toho taky raději pryč. .
Raději se vyhnou elektronice.
Pokud to má podivně sjetý gumy zejména na př. nápravě tak to je vážné varování .
Koroze na karosérii -/pod koberci atd. /, koroze rámu -tak to je jasný.
VIN a štítky musí souhlasit TP jinak budou velký problémy.
Vše je ale jen otázka prodejní ceny 
,tak že výše uvedené tím pádem vůbec nemusí být podstatné

podle tohoto si nemůže koupit nic, jedině nové

:-D To je fakt. Když jsem si zvykl za dva roky nasázet 100 000 do oprav BMW, discovery snad už zvládnu ...
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 08:19
od KDB
Nejsem znalej Discošek, ale té filájové s šnorchlem bych se zkusil nebát a podival bych se na ní.
Ta z Brna vypadá lákavě, ale mám neblahý pocit lehké Potěmkinovy vesnice....
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 08:27
od KDB
Prolítnul jsem recenzi na koupi na offroudforu a definitivně bych se na to auto a hlavně bazarníka vykašlal.
Nebo maximálně jen pro srovnání s něčím jiným....věřím, že bych po opuštění bázoše v Brně upaloval k Benešovu pro tu ze šnorchlem...., nebo pro jinou....
Kecám, já bych si koupil P38

Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 09:37
od lany_czech
Pánové, díky za rady

Volal jsem na fialového, pán je solidní, mluví o tom autě narovinu a zdá se to dost zajímavý. Za tu cenu s tažným, webastem a navijákem je to asi skutečně zajímavá nabídka. Dnešní návštěvu v Brně jsem odvolal.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 09:39
od lany_czech
Jediný, co se mi moc nelíbí, je, že prý trochu hučí přídavná převodovka na pětku tak v 80kmh.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 09:59
od dava
To hučí i mě, pokud se zaposlouchám, ale jestli je to jediná vada, tak tam nalejt Bishops a do roka spravit, kluci tady to nabízí výměnným fondem, někde jsem to viděl. (je v ní dif, tak má co hučet

). Ale jestli hučí jen na pětku, bude to spíš hlavní. Poznáš to když pákou redukce dáš neutrál a zkusíš jednotlivý rychlosti na místě roztočit. Má nárok, to určo, ale co jsem četl, tak LR tečou, ale moc se nevysíraj.
Ale jak pravíš, přidaná hodnota šnorchl, bufík, naviják, nějakej nárazník, to máš dvacku v ojetejch cenách, čili za ty peníze dobrý a auto tam visí dlouho, takže za 65- 68 to odvezeš a je po srandě.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 11:46
od Pist
snorchlu se neboj neznamena ze kdyz tam je ze to nekdo topi pod vodu

take jsem pred rokem shanel a jedna takova jako je v inzeratu stala v budejkach po telefonu prisahal ze je to top stav a opal byl pravdou . je fakt ze tahle je z italie a tan jsou vetsinou zrdave. horsi u italu je urdzba vymeny oleju atd. jinak me pridavka nebo prevodovka na 5 stupen lehce huci prez rok najeto stim 13000km a huci to porad stejne slabe, toho huceni bych se asi nebal muj nazor nekupujes nove auto a pripadnym opravam se nevyhnes u zadneho vozu.
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 12:14
od KDB
....a jestli se nepletu, 200/300Tdi jezdí asi na všechno co, teče, ne? To je taky plus, že to není moc choulostivý na palivo....
Re: Discovery 1 ... mám ho koupit?
Napsal: 04 kvě 2013 21:16
od Rover CK
maniac píše:Rover CK píše:pokud se v tom moc nevyznáš tak je nutné si vzít někoho kdo ten typ zná a rozumí autům ,a taky má na to trochu kritický pohled než nadržený kupující

. Např. kapajíci olej může být prkotina, ale taky velký průser, když pak po rozebrání zjistíš ,že pouhá výměna gufera nestačí. Určitě raději brát auto od pečlivky a v původním stavu, bez různých úprav -to poznáš viz. , /stav tachometru ,nehraje zas tak velkou roli - a konec konců se dá stav tach . upravit pole libosti

/
Nebrat auto s vybydleným interiérem .
Nebrat auto , když motor tlakuje a prská olej, nebo s různými pazvuky z převodů apod.
Nebrat auto od autokutilů a aktivních offroudáků a s off úpravama všeho druhu.
Pokud to mělo hodně majitelů /zejména moc mladých

/ -putovní auto -tak od toho taky raději pryč. .
Raději se vyhnou elektronice.
Pokud to má podivně sjetý gumy zejména na př. nápravě tak to je vážné varování .
Koroze na karosérii -/pod koberci atd. /, koroze rámu -tak to je jasný.
VIN a štítky musí souhlasit TP jinak budou velký problémy.
Vše je ale jen otázka prodejní ceny 
,tak že výše uvedené tím pádem vůbec nemusí být podstatné

podle tohoto si nemůže koupit nic, jedině nové

chce to lépe číst

- asi sis nevšiml tý poslední věty
