Stránka 1 z 1
Alternator na 300Tdi
Napsal: 02 čer 2013 15:37
od Kusto
Auto najednou začlo smrdět, tak jsem zastavil zvedl kapotu a smrad z alternatoru, odpojil jsem ho a dojel na baterku. To je asi po smrti že? Cákala na něj voda ale žádné brodění tak asi dosloužil.

Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 03 čer 2013 08:43
od Kusto
Tak alternator jsem nechal proměřit, a jde normálně, jestli to je teda tou vodou netušim

Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 03 čer 2013 09:53
od Frana
A co treba kabely od nej a hlavne jejich spoje? Zoxidovany el. spoj ma velky el,. odpor a pri pruchodu proudu se muze fakt slusne zahrat... Nejedno auto od takovych veci chytlo.
Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 03 čer 2013 12:03
od Kusto
Jo jo kabely určitě projdu, ale smrad a trochu kouř šel z alternatoru, mohla to být ale pára.
Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 04 čer 2013 21:54
od Kusto
Na kabelech jsem nic nenašel, dobíji to normálně jen teplota alternátoru se mi zda dost

jak máte horký alternátor? Voda možná nedělala nic alternátoru ale někde mohla zvednout odběr a to se mu nemuselo líbit.
Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 04 čer 2013 22:51
od Frana
Loziska alternatoru...? Jak s nim jde otacet, kdyz shodis remen?
Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 04 čer 2013 23:40
od Hubert
Kusto píše:Na kabelech jsem nic nenašel, dobíji to normálně jen teplota alternátoru se mi zda dost

jak máte horký alternátor? Voda možná nedělala nic alternátoru ale někde mohla zvednout odběr a to se mu nemuselo líbit.
Pokud hodně dobíjí tak hodně topí.
Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 05 čer 2013 09:52
od Frana
mustek, regulator... hele, daval jsem ted repasovat alternator - komplet vsechno: loziska, impregnace vinuti, test... stalo to tusim 1.500CZK a bylo to za dva dny hotovy. Otaka je, jestli tam nemas ten slabsi altik z Defendra, nebo jestli z nej neodebiras nejakej nesmyslnej proud (treba diky nejakymu problemu v elektroinstalaci).
Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 11 čer 2013 10:47
od Radek J1
Také jsem řešil problém s alternátorem, zadní ložisko ač vyměněné tak se vydřelo na ose.
zajímavá zkušenost- ložisko zničí špatná kladka- stále lehce kmitala cca 3-6mm a po 9tis km konec ložiska / oprava v Gruzii vložením mosazného plechu./ a následná výměna doma rotoru .originál 100A i s ložisky za2200Kč.
Teplota alternátoru za jízdy /měřeno dig teploměrem/ 80-90C. Rozhodně se z něho nesmí kouřit

Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 11 čer 2013 22:37
od Kusto
Já jsem zatim nic nenašel, ani ložisko, ani skrat, ale teplotu poměřím, mám taky tu hračku na měřeni.Dik za info o teplotě. Je ještě jedna možnost problému,jel jsem tak 20 min. na dvojku vodou a bahnem, slušný odpor občas za jedna, a na autě nemám visko s vrtulí, tak se bez naporu vzduchu mohl hřát od svodů.
Re: Alternator na 300Tdi
Napsal: 30 říj 2014 09:48
od Ficek
Cca 600 km po výměně děravýho kolene turbo hadice se mi začalo ozývat pískání jako z vysavačový hadice (nad 2200 otáček) a vzápětí umřel alternátor (snad se ještě rozchodí). Po demontáži je na něm zespodu vidět "výtok" mastný kapaliny - nějaký nápady? Nerad bych ho nasadil zpátky a po pár dnech ho opět repasoval. Jdu shodit i ostatní hadice od turba, jestli není nějaká další prasklina. Jedná se o DI 300TDi,rok 1995. Třeba dojde na ty barevný silikonový hadice, který se tu před několika dny objevily.