Stránka 1 z 1

200 tdi - přibývání oleje

Napsal: 07 čer 2013 09:23
od Mirko
Na RRC 200 tdi, kterého mám zrovna zapůjčený, jsem si všiml, že na měrce oleje je toho oleje docela hooodně přeš max. Zřejmě se jedná o průnik nafty do oleje. Olej je poměrně řídky. Vůni neposoudím, jelikož zrovna trpím sennou rýmou :-)
Je nějaká pro 200tdi "typická" závada, která toto způsobuje? Napadají mě vstřiky nebo čerpadlo nafty... :?:
Když už to řešíme: Jaký tam patří olej, budu ho chtít určitě co nejdřív vyměnit.

Díky za rady,

Mirko

P.S.: dávám to do obecných, jelikož závada na motoru asi není specifická dle modelu vozidla.

Re: 200 tdi - přibývání oleje

Napsal: 07 čer 2013 21:45
od forester
Žeby palivové čerpadlo? :cool

Re: 200 tdi - přibývání oleje

Napsal: 07 čer 2013 22:39
od Mirko
Dneska jsem starý olej vylil a dal tam nový a budu to sledovat, zda to nebyla jednorázová záležitost. To čerpadlo je kdyžtak i můj favorit.

Re: 200 tdi - přibývání oleje

Napsal: 08 čer 2013 07:23
od Land Jirka
Dopravní naftové čerpadlo je jediné místo, kde se může dostat u dvou a třístovky nafta do oleje,
ale stává se to ojediněle.
U těchto motorů je dodávka paliva zdvojená a motor jede i bez dopravního čerpadla normálně (klidně tisíce km), protože ve vstřikovacím čerpadle (Bosch) je ještě jedno lamelové dopravní čerpadlo.
Dá se propojit vstupní a výstupní hadička z dopravního čerpadla a tím se čerpadlo vyřadí a motor pojede a nafta už přibývat nebude, ale lepší je čerpadlo vyměnit za nové (pár stovek)

Ze vstřikovacího naftového čerpadla Bosch může téct nafta jen ven, nebo do rozvodů, ale nikdy do oleje.
Tryskama se u tdi nafta do oleje nedostane

http://www.youtube.com/watch?v=1-hwBwdI ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 200 tdi - přibývání oleje

Napsal: 08 čer 2013 07:38
od Rover CK
je to tak, ze vstř. čerpadla no , ale možná že tam někdo nalil víc oleje než je zdrávo, pokud ovšem tam trochu neprosakuje voda z chlazení :wink: