Stránka 1 z 1
zadní náprava na klasiku
Napsal: 22 srp 2013 09:44
od káfič
Nedavno mi vyběh diferák zadní nápravou ven.... Nicméně sem se dovědel že nejsem zdaleka první komu se to stalo... Proč? Můj tip je že vypadne zajišťovací čep a poté kolečko který se dostane do soukolí a vytlačí se ven. Dá se tomu nějak předcházet? Pak mě ještě zajímá zda by šlo dát místo 24 drážkovýho difu ten deseti. Samo i s poloosama. Pude to tam? Nejni jinej poměr? a úplně nakonec vyběhlo mi to timhletim deklem
http://www.paddockspares.com/lr150-diff ... -axle.html" onclick="window.open(this.href);return false; tak jestli s tim někdo nemá zkušenosti. Resp jestli to mam koupit a přesmrkat nebo je to opruz a radši zavařit díry v difu.... Díkes za poznatky

Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 22 srp 2013 10:20
od teslo
Pokial je panvica opravitelna, kludne ju oprav...ak je velmi potrhane a zbrusene, daj novu...
Pricina rozpadnutia je pravdepodobne ako pises...(jeden zo spustacich javov moze byt frezovanie jednym kolom napr. pri zapadnuti. satelity a planetky nemaju loziska, ale iba olejovy film. Pokial sa dostatocne rychlo a dlho tocia, tak si film spalia a to je zaciatok konca.)
Predist tomu mozes 4-pinovym diferakom (viac koliesok a su inak zaistene), alebo nejaky aftermarket (arb, ashcroft, truetrac...)
10 a 24 drazkovy diferak je v principe zamenitelny. Prevodove pomery su standardne 3,54. Ale su tam dalsie veci co sa mozu lisit (naboje kolies a veci s ym spojene). Kombinacii je niekolko.
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 22 srp 2013 22:38
od káfič
díkes. zítra by mi měl dorazit ten desetidrážkovej dif a poloosy tak to porovnam. S tim deklem nevim.... je to dost

- 2013-08-06-117.jpg (27.32 KiB) Zobrazeno 3595 x
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 06 říj 2013 15:22
od káfič
Tak desetidrážkovej dif byl se mnou asi tři minuty v trijalu a odporoučel se.... se picnu... poradíte co tam dát betelnějšího? Slyšel sem něco o čtyřpinovym z P38 popř bude bytelnější defíckej dif nebo náprava?
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 06 říj 2013 17:15
od dava

ha ha ha ... jedině z Y60. Nějak se mi připoměly dojmy z dob dávno minulých, akorát že jsme tam tehdy cpali dif z Uaza, páč Y60 byl z říše snů... Není to zas tak složitý, než furt kupovat dokola ty samý šmejdy.
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 06 říj 2013 18:42
od MadTom
Když tam dáš uzávěrku - ARB nebo Ashcroft, tak ta zároveň má uvnitř 4 satelitovej diferenciál. Nebo existuje Rover 4 satelitovej diferenciál - oproti klasickýmu dvousatelitovýmu vypadá jako uzavřenej válec, než jako otevřená klec.
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 06 říj 2013 19:12
od dava
Hele, to se ale fakt dá dost snadno přizpůsobit z něčeho jinýho. Nebo sežeň pár satelitů a nech si vytočit klec a čepy na 4 satelity, který použiješ z dvousatelitu. Šikovnej obráběč to zmákne jako prd za chvíli
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 06 říj 2013 19:54
od MadTom
Hm, a má to smysl vyrábět, když to není zas tak drahé? A je to hotové? Jak originál 4 satelitovej dif, tak dif s uzávěrkou.
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 06 říj 2013 22:46
od dava
No, co je to drahé?? Samo že ARB se špérou asi OK, ale novej obyč diferák? Tohle musí do 5 litrů bejt spravený a nafurt , řekl bych. Ale asi se nic nevyřeší starým difem a taky je bez špéry potřeba přemýšlet... třeba o tom, že když nechám točit jedno kolo a ještě v náklonu a pak s tím škubnu, satelity zadřu a vylítá to ven. Odstředí se olej a je to skoro suchý, v takovým případku, takže kdybych už tam něco na extrémy řešil, šel bych radši do špéry. Akorát že nám se tenkrát po vyřešení náprav pro změnu rozpadla mezináprava, až když se dala natvrdo, bylo auto schopný s tím čtyřlitrem jakžtakž fungovat
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 16 říj 2013 23:16
od káfič
Mirko - ať ti neplevelim furt v klasikmítsu, díky za popis opravy. Víceméně sem tam vyčet že koupit dif z p38, vyndat svůj, prohodit klec, a cosi ubrousit.... má to ale několik ale... talířový kolo z původního difu je moc tlustý (o cca 6mm) to bych brousil obal tejden,nebo leda nechat stočit to kolo, no a když tam necham talířový kolo z pé38 a hrušku z původního difu tak bych se s tim neměl nikde chlubit a modlit se ať dojedu aspoň na vrakáč

hruška z p38 jakožto i celej dif jsou kratší (cca 3-4cm) no a celej dif z p38 sedne tak max na dvě díry do mý nápravy.... takže nevim co dál.... buď mam ten dif z nějaký atypP38 nebo nevim jak to udělat aby to chodilo.... každej kdo dělá diferáky tak mi řekne ať koupim dif co tam má bejt a nevymejšlim kraviny.... jenže ten jaksi nedrží - nebo aspoň ne mě pro mý požadavky

mam ještě dva dny tak koumam co se dá.... díkes
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 17 říj 2013 07:28
od Mirko
Já to právě pochopil taky tak, že tam máš použít svoje původní talířové kolo. Asi to fakt není přestavba na večer.
Dám ten text ještě jednou sem:
p38 4 pin diffs will fit, but only the centre of it. buy a complete 4 pin p38 diff, remove your diff, remove the diff centre and crown wheel, unbolt crown wheel form the centre part. remove p38 centre and crown wheel, unbolt crown wheel. bolt your ORIGINAL crown wheel with your bolts to the p38 centre, fit in to your original casing. a small amount of grinding may be required if the bolt heads catch on the casing, but you will see this as you offer it up. remember if you do need to do any grinding remove the pinion bearing first. i made a 4 pin like this for my 80, 3 years later havnt touched it.
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 17 říj 2013 07:33
od MadTom
Z popisu plyne, že by měly chytat hlavy šroubů co drží talířové kolo na středu difu a obal difu, takže by se měl obal vybrousit - podle mě dvě drážky. A podstatná je tam poznámka o demontáži hrušky, aby se nedostal do ložisek čurbes při broušení.
Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 17 říj 2013 09:29
od teslo
...poloha tanieroveho kolesa voci hruske je presne dana - a ak funguje, ako sa moze stat, ze s pouzitim ineho diferaku sa jeho poloha zmeni a zacnu hlavicky skriet o obal? ... skor si myslim, ze autor myslel, ze diferak ma ine rozmery a rebrovania a ked sa ulozi do obalu, tak moze niekde drhnut...

Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 17 říj 2013 10:01
od Sláma Karel
Ano brousit se ten obal trochu musí. My jsme ještě posouvaly dosedací plochy ložisek blíž ke středu diffu. Samozřejmě na soustruhu. Ten diff je celkově o malinko širší a pak se tam i blbě dávají ty velké matky, které dotahují ložiska, když se to neodsoustruží.
Dělali jsme to kdysi dávno (asi v roce 1998) několikrát a měli jsme to hotové tak za dvě hoďky.
Ten první možná trval trochu déle, než jsme to vymysleli ale déle jak odpoledne netrval ani ten první.
Jo tenkrát jsme si to museli vymyslet sami, to žádný internet ještě nefrčel.

Dneska je to pohoda, všechno se to dá koupit hotové, nebo najít jak to udělat.
Jinak nechci Káfo zase rejpat

, ale kdyby jsi mi, za tu dobu co se s tím sereš, opravil (nebo zvrakoval) nějaké z mých aut, tak už ten diff dávno máš a rovnou hotový, jenom ho nasadit.
Takhle jsi s tím strávil hafo času to rozebírat, skládat, rozebírat, jet ke kámošovi, tam vyndavat nápravu z P38, zase rozebírat atd a i jenom toho času u počítače, než to sem vždycky všechno napíšeš.
Někdo ti tu někde dával odkaz na ten čtyřsatelit co se tu na foru prodává za 4tis a už je upravený do D1. Hledat ten odkaz znovu mezi těmi třemi (a možná více tématy) kde se to řeší fakt nebudu, ale je tu.
Nevím jakou máš hodinovou sazbu za práci, ale ty 4tis už jsi tím zkoumáním, vyndaváním předělávání atd určitě prosral
Jo a nevím, jestli to nemám zkopírovat do všech těch vláken, ať je to jednou pohromadě.
K

Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 17 říj 2013 10:19
od Sláma Karel
Tak to dáme trochu dohromady
odkazy kde se to všude řeší:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 47#p283247" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 81#p282981" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... &start=690" onclick="window.open(this.href);return false; tady dokonce už skoro neuvěřitelných 20 stránek
No a ty prodejní řešit a ty ve kterých je to jen okrajově sem dávat nebudu, ať se to tam nerozjede
Tak teď až se s tím bude trápit někdo další, tak si tu snad všechno najde.
K

Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 17 říj 2013 14:31
od káfič

mam skoro pocit že sem tě musel něčim strašně nasrat

tak taky znovu.... ano byli jsme domluvený spolu jenže si byl fuč a tak sem si dif zatim vypujčil od kámoše abych to pochystal, páč od 16.10 co bych se stavil bych už toho moc nestih... to že jde u tebe platit opravama nebo pomoc s vrakovánim sem nevědel, domluvený sme byli na nějakej čenž dílů kerejch mam přehršle k ničemu. Chtěl sem moc jet na klasikmíts proto sem to nasral všude kde to šlo aby to bylo víc vidět. Třeba v poptávce psali jiný lidi než v "mym" tématu na offoru. Myslim že seš tu moderátor a nemam nic proti dyš to tady všude vymažeš. Jednak už je mi to stejnak k ničemu páč to prostě nestihnu. Vzít prachy a koupit si to hotový je strašně jednoduchý ale jaksi správně nakous tak moje hodinovka nestojí za nic a proto to pytlikuju jak to jen jde. Toliko tedy na svojí omluvu. Pardon. Už Vás s tim tady nebudu trápit

Re: zadní náprava na klasiku
Napsal: 17 říj 2013 21:35
od Sláma Karel
káfič píše:
mam skoro pocit že sem tě musel něčim strašně nasrat

tak taky znovu.... ano byli jsme domluvený spolu jenže si byl fuč a tak sem si dif zatim vypujčil od kámoše abych to pochystal, páč od 16.10 co bych se stavil bych už toho moc nestih... to že jde u tebe platit opravama nebo pomoc s vrakovánim sem nevědel, domluvený sme byli na nějakej čenž dílů kerejch mam přehršle k ničemu. Chtěl sem moc jet na klasikmíts proto sem to nasral všude kde to šlo aby to bylo víc vidět. Třeba v poptávce psali jiný lidi než v "mym" tématu na offoru. Myslim že seš tu moderátor a nemam nic proti dyš to tady všude vymažeš. Jednak už je mi to stejnak k ničemu páč to prostě nestihnu. Vzít prachy a koupit si to hotový je strašně jednoduchý ale jaksi správně nakous tak moje hodinovka nestojí za nic a proto to pytlikuju jak to jen jde. Toliko tedy na svojí omluvu. Pardon. Už Vás s tim tady nebudu trápit

Já to nemyslel zle, naopak.

Jestli to vyznělo nějak špatně, tak to se omlouvám

Proto všude ti smajlíci.
Jsem to myslel jako ze srandy že se s tím trápíš takovou dobu, že kdyby jsi místo toho dělal něco jiného, tak jsi si to mohl za ty vydělané peníze koupit.
Vlastně jo, naštval jsi mě, že nestíháš ten Classic meets
Škoda, že jsi nezavolal včera, bych ti řekl jak na to a mohl jsi to stihnout.
Já taky ještě nemám hotovo, jsme poskládali celý motor a všechno a teď jsme zjistili, že nejde vůbec žádnou silou sešlápnout brzda. No ale co, ještě zítra je čas.
A to shrnutí nemělo být proto abych tě naštval, nebo že bych byl naštvaný já
to bylo proto, aby až to bude řešit někdo další, tak aby to byl schopný dohledat jak na to. Podle mého je v těch tématech hodně podstatných informací, ale bohužel v každém jenom něco.

Tak jsem dal odkazy na všechny sem do jednoho.
Jinak ten kupec na Čárlse je můj soused, tam kde mám haly. Dneska mi to vyprávěl, tak jsem se zasmál.
A rovnou ti můžu říct, že by to býval určitě koupil. A to si myslím, že i ještě teď.
Takže pokud na mě nejsi naštvaný, tak
(jo a ještě, kdyby býval ten můj náhradní RRC long brzdil, tak jsem dneska chtěl jít za Váma do hospody. Mám to asi dvě minuty od mého Pražského bytu. Ale takhle jsem zůstav v Čisovicích, abych se neožral, a zkusím to ještě zítra dodělat.)
jo a taky doufám, že jsi si v tom mém předchozím příspěvku přečetl ten návod jak na ten diff

.
K
