Stránka 1 z 1

Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 19 zář 2013 20:40
od Kraky
...jsem poladil tutěma silonovýma podložkama pod misky pružin, 35mm, tváří se to OK.
Zatím mám pouze zadní nápravu, na přední bych dal cca 25mm, zdálo se mi že je zadek trochu svěšenej, tak ať se to vyrovná...
Je to dobrej nápad, nebo špatnej nápad, nebo jakej je to nápad? :-)

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 19 zář 2013 22:05
od masar
Na přední je třeba trochu specifický tvar:

Obrázek

My jsme je měli nějakou dobu na vyrovnání výšky s origo pružinama po montáži navijáku a nebylo to ono, teď s 2" pružinama je to úplně jiný svezení, bez tý zátěže to bude třeba v pohodě :yes

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 20 zář 2013 07:40
od MarekS
Kraky píše:...jsem poladil tutěma silonovýma podložkama pod misky pružin, 35mm, tváří se to OK.
Zatím mám pouze zadní nápravu, na přední bych dal cca 25mm, zdálo se mi že je zadek trochu svěšenej, tak ať se to vyrovná...
Je to dobrej nápad, nebo špatnej nápad, nebo jakej je to nápad? :-)
Bude se ti auto malinko víc kolíbat,ale jestli nebilnkáš při jízdě v autě tak si asi zvykneš :mrk
Já mám cca 2 měsíce vyšší péra o 40 mm a auto se kolíbe míň než se starejma unavenejma pérama. Měřil jsem víšku před a po víměně a auto šlo na horu o 8,5 cm :O :rock :rock :rock

Prej si to sedne,ale mě se nezdá,že byt to kleslo :think

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 20 zář 2013 08:41
od Kraky
OK ...dodělám ten předek a poreferuju.
Tich 35mm je myslím úplně v pohodě, víc bych to asi nedělal.
Cena do 1000Kč, chvilka práce :-)

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 25 zář 2013 22:53
od Mrky DII
Čau, třeba ti moje zkušenost pomůže.
Kluci to moc neuznávají a neschvalují, ale můj finanční rozpočet mě prozatím také nasměroval k podobnému provedení. Takže.
V zimě jsem přešel z měchů na pružiny a dostal stejný nápad, trochu tu misku podložit a zkusit, co to bude dělat. Takže první verze byla silon zadek +30 mm. Žádný problém nebyl, vše v klidu. No jo, ale pak se mi přestalo líbit, že auto vypadá trochu nakople. Takže jsem vyrobil i +30 mm na předek, akorát z oceli. Chování auta bez problému. No a pak se mi zdálo, že je ten zadek o chlup níž než předek. Opravdu to tak bylo, rozdíl u podběhu činil 1 cm ve prospěch předku. Takže 30 mm ze zadku ven a dal jsem 50 mm a opět ze silonu. Zřejmě progrese pružiny způsobila, že celkové zvednutí je ve finále 38 mm předek a 57 zadek. Měřeno metrem, takže brát s rezervou. Zadek se teda po změně z 30 na 50 mm celkem přitvrdil, je víc cítit na dírách. Ale jinak dobrý, nemusel jsem ani podkládat crossmember. Žádné kolíbání oproti standartu jsem nezaznamena. Auto není ničím nastrojeno. Ve výrobě je pouze zahrádka a do budoucna pevnostní nárazník. Ale časem to mám v plánu zliftovat standartně vyššími a asi i tvrdšími pružinami.

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 26 zář 2013 07:23
od petr pp
Ahoj presne takto zo silonu to mam aj ja vsedko ok len si urob aj podlozky pod priecny nosnik inak znicis pred. kardan.

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 26 zář 2013 07:43
od MarekS
Mrky DII píše:Čau, třeba ti moje zkušenost pomůže.
Kluci to moc neuznávají a neschvalují, ale můj finanční rozpočet mě prozatím také nasměroval k podobnému provedení. Takže.
V zimě jsem přešel z měchů na pružiny a dostal stejný nápad, trochu tu misku podložit a zkusit, co to bude dělat. Takže první verze byla silon zadek +30 mm. Žádný problém nebyl, vše v klidu. No jo, ale pak se mi přestalo líbit, že auto vypadá trochu nakople. Takže jsem vyrobil i +30 mm na předek, akorát z oceli. Chování auta bez problému. No a pak se mi zdálo, že je ten zadek o chlup níž než předek. Opravdu to tak bylo, rozdíl u podběhu činil 1 cm ve prospěch předku. Takže 30 mm ze zadku ven a dal jsem 50 mm a opět ze silonu. Zřejmě progrese pružiny způsobila, že celkové zvednutí je ve finále 38 mm předek a 57 zadek. Měřeno metrem, takže brát s rezervou. Zadek se teda po změně z 30 na 50 mm celkem přitvrdil, je víc cítit na dírách. Ale jinak dobrý, nemusel jsem ani podkládat crossmember. Žádné kolíbání oproti standartu jsem nezaznamena. Auto není ničím nastrojeno. Ve výrobě je pouze zahrádka a do budoucna pevnostní nárazník. Ale časem to mám v plánu zliftovat standartně vyššími a asi i tvrdšími pružinami.
V sobotu beru metr poměříme :mrk já když poměřoval nový a starý péro tak to bylo opravdu o 40 mm vyšší,ale ve finále na autě pak o 8,5 cm vzhledem k unavenosti pružin. :rock

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 26 zář 2013 11:25
od Mrky DII
Ale já tady neříkám nic o unavených nebo nových pružinách. Jen říkám o kolik se to zvedlo po daném vypodložkování. Já mám pružiny taky použité a je v celku logické, že když dáš nové, tak budou mít jinou progresivitu.

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 26 zář 2013 13:43
od MarekS
Mrky DII píše:Ale já tady neříkám nic o unavených nebo nových pružinách. Jen říkám o kolik se to zvedlo po daném vypodložkování. Já mám pružiny taky použité a je v celku logické, že když dáš nové, tak budou mít jinou progresivitu.
Já vím,ale jestli ty ses těma podložkama nedostal pouze na základní víšku jako když je auto nový. Proto to chci porovnat.

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 07 lis 2013 20:27
od Forsttimber
ja chcem 5cm aj v predu aj vzadu

otazka? je treba podlozit aj tlmice?

dik

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 07 lis 2013 20:44
od Laci DII
Predné neviem ale zadné budú pri 5cm lifte a väčšom preperovani určite buchat. Ja som dočasne predĺžil úchyty tlmičov (dole) ale určite idem do dlhších tlmičov.

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 07 lis 2013 20:49
od Forsttimber
buchat myslis pri max natiahnutej pruzine?

pretoze uvazujem ze ak moje origo su o 3cm sadnute kvoli unave tak tie dva cm by sa mohli stratit.

Re: Jednoduchý decentní přizvednutí

Napsal: 07 lis 2013 20:58
od Laci DII
Origo tlmiče nemajú tak dlhý chod. Mne to buchalo dosť až som mal strach aby som ten tlmič nevytrhol. Mám 5cm lift+zosilnené pružiny 150kg a 1cm podložky pod miskami.