FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Moderátor: Safraporte
FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Zdar chlapci! Mám dotaz: Dají se nějak elegantně předělat zadní brzdy u free 1 z bubnů na kotouče? Ačkoli jsem si už zvykl na to jak freečko brzdí mám pořád pocit, že mít vzadu kotouče by bylo pro jízdu lepší. Jde to? Už to někdo dělal? Nebo je to slepá ulička?
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Bubny sú v ťažšom teréne odolnejšie, ani bahno im tak nevadí. Navyše čo v prípade, keď sa z nejakeho dôvodu bude v technickom stave vŕtať poisťovací vyšetrovatel?
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Napis Tagrovy ten to uz ma za sebou a doreseny. Myslim ze daval dopredu ventilovany kotouce z facelifta a dozadu ty o otochu mensi plny ze starsiho modelu. Tohle celkem nebyl problem jen resil nejak dost slozite rucni brzdu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Aha, tak to mu napíšu. Díky
Hihi, coby říkal pojišťovák. Nic. Když to projde na STK tak může pojišťovák v klidu prodloužit pojistku na další období.

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
A prečo chceš meniť tie brzdy? Kotúče majú inú účinnosť, čo na to povie regulátor účinku zadných bŕzd? Čo problémy s ručnou? Jak zmeriaš a nastavíš brzdný pomer náprav? Čo až náhodou spôsobí tvoj vehykl búračku (dúfam že nie, ale istotu nikdy nemáš) a zružíš kamión naložený osmičkovými audinami? To si poisťovňa zaplatí expertízu, znalec Ti prelezie auto a na základe "neodborného zásahu do konštrukcie vozidla" ti nepokryjú ani prd a škodu platíš sám.
Do iných partií vozu kľudne vŕtaj, ale riadenie a brzdy sú sväté.
Do iných partií vozu kľudne vŕtaj, ale riadenie a brzdy sú sväté.
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Přestavba vozidla - štempel, STK - pokud to bude OK tak si pojišťovna může zaplatit třeba deset expertiz a bude jí to prd platné. No ale to je na co se ptám. Pokud to bude technicky a papírově takový opruz, že u toho strávím mládí a bude to stát víc jak nové freečko tak na to samosebou hodím bobek. Jinak vycházím z toho, že existují auta co mají vzadu disky (třeba ty audiny na tom zrušeném kamionu
) takže nějaké řešení ručky nebo rozdělovač síly určitě řešení má.

Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
No práve, tá prestavba, aby to bolo legálne, by musela prejsť schválením cez hafo byrokratov na štátnej správe. Tam je potreba certifikáty, ktoré importér doloží od výrobcu. Ten pri vývoji vykoná typovú skúšku a má na ňu vydaný certifikát. Je na to kvantum technických noriem a stojí to majland. Kecajú do toho rôzne evrópske orgány, asociácie výrobcov a podobná pakáž. Táto cesta je neprielomná.
Keby toto prešlo STK tak si koledujú o prúser, tam by mali posudzovať typovú zhodu a pri expertíze, na stk nehľadia.
Iná vec by bola, keby sa free robil aj s kotúčami v zadu..
Ono záleží, jak to auto užívaš, ak jazdíš terén tak tam je to jedno, ale ak prebehneš nejaký km po ceste kde sú aj iné autá, tak na to kašli.
Keby toto prešlo STK tak si koledujú o prúser, tam by mali posudzovať typovú zhodu a pri expertíze, na stk nehľadia.
Iná vec by bola, keby sa free robil aj s kotúčami v zadu..
Ono záleží, jak to auto užívaš, ak jazdíš terén tak tam je to jedno, ale ak prebehneš nejaký km po ceste kde sú aj iné autá, tak na to kašli.
- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Popravdě řečeno mě Invi uniká smysl tvého úmyslu. Kromě vyšší účinnosti brzd má tvůj nápad samé zápory. Osadit zadek kotoučema by snad nebyl až takový technický problém. Ale zlegalizovaní by bylo asi martirium. Nehledě na dost problematické řešení ručky,muselo by se to úplně celý totálně předělat. Shrnuto podtrženo vynaložené úsilí a investice rozhodně dalece převýší výsledek takové úpravy. Tisíce Free po světě jezdilo s bubnama a myslím že nějaký ten rok ještě jezdit budou. Asi bych si spočítal kompletní náklady na tenhle projekt a zřejmě bych ušetřené peníze a čas investoval radši do jiných důležitějších oprav a vylepšení.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
No, a právě proto hledám někoho kdo to už dělal, jestli to někdo dělal, a zhodnocení jestli to má cenu nebo ne. Pokud to bude stát jak jetý landík, sežere stoh lejster a zabere rok běhání po úřadech tak je další postup jasný... Apriori mi jde o účinnost brzd. Ne, že by tak jak jsou auto neubrzdily, ale i když je mám vyštelované jak se patří a donutit ABS pracovat na suché silnici není problém, furt mám pocit, že by mohly brzdit líp. Hlavně náběh mi přijde takový nemastný, neslaný. Tady by mohly kotouče vzadu pomoct. Nebo má někdo lepší nápad?fugín píše:Popravdě řečeno mě Invi uniká smysl tvého úmyslu. Kromě vyšší účinnosti brzd má tvůj nápad samé zápory. Osadit zadek kotoučema by snad nebyl až takový technický problém. Ale zlegalizovaní by bylo asi martirium. Nehledě na dost problematické řešení ručky,muselo by se to úplně celý totálně předělat. Shrnuto podtrženo vynaložené úsilí a investice rozhodně dalece převýší výsledek takové úpravy. Tisíce Free po světě jezdilo s bubnama a myslím že nějaký ten rok ještě jezdit budou. Asi bych si spočítal kompletní náklady na tenhle projekt a zřejmě bych ušetřené peníze a čas investoval radši do jiných důležitějších oprav a vylepšení.
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Někdo tu někde psal, že tam leje jinou brzdovku a je to prý lepší. Co je na tom pravdy nevím. Mě brzdy stačí jak jsou 

No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Vymenu zadnich bubnu za kotouce jsem kdysi delal na Golfu - diky tomu ze VW je velka skladacka to nebyl problem po technicke strance. Uprime kdyby to nebylo i soucasti obnoveni brzdove soustavy tak by to nestalo za to.
Ale je tu par veci plynoucich z principu. Nezapomen ze maximalni brzdna sila je limitovana brzdama a schopnosti pneumatik prenest brzdny ucinek na asfalt. Takze pokud se stavajicima brzdama zablokujes kola, nebo spustis ABS i na sucham asfaltu, tak zmena brzd bude stejne limitovana tim ze ABS ti brzdny ucinek omezi zhruba ve stejnou chvili, protoze pneumatiky zustanou stejne a brzdna draha bude cca stejna. Pokud ti jde o prubeh brzdneho ucinku, tak ten silne zavisi na pouzitych brzdach, oblozeni, brzdove kapaline a nastaveni systemu. Diky ABS nebudes mit problem s tim ze by se zadek dostaval do smyku - ABS ti to omezi, ale muze se ti stat ze auto bude s kotoucema vzadu brzdit hur, protoze se ti zadek odpoji driv nez pocita charakteristika ABS/TC pro bubny a jednotka TC ovlivni i predek. Docela dost ziskas vymenou brzdove kapaliny - zivotnost kapaliny je cca 2 roky a ne kazdy ji pravidelne meni. Brzdove oblozeni a kotouce nebo bubny je alchymie, ktera umi uplne zmenit chovani auta. Starline kotouce a Icer desky jsou treba docela hrozne
Pokud pujdes do Zimmermann, EBC nebo podobnych znacek a k tomu vyberes desky, tak rozdil dokaze prekvapit.
Nevim jestli na freecko delaji dopredu vic rozmeru kotoucu, ale tam na brzdeni ziskas daleko vic nez vzadu. Auto bez brzd vzadu je riditelne celkem normalne, auto bez brzd vepredu je past... Pokud neni z ceho vzit zadni kotouce se vsema drobnostma, tak aby to pasovalo, tak pocitej se spoustou problemu v detailech - rucni brzda, napojeni trubek do trmenu je jinde nez do prasatka, uchyceni trmenu k ramenum, disky nemusi sedet na kotouce, atd.
Ale je tu par veci plynoucich z principu. Nezapomen ze maximalni brzdna sila je limitovana brzdama a schopnosti pneumatik prenest brzdny ucinek na asfalt. Takze pokud se stavajicima brzdama zablokujes kola, nebo spustis ABS i na sucham asfaltu, tak zmena brzd bude stejne limitovana tim ze ABS ti brzdny ucinek omezi zhruba ve stejnou chvili, protoze pneumatiky zustanou stejne a brzdna draha bude cca stejna. Pokud ti jde o prubeh brzdneho ucinku, tak ten silne zavisi na pouzitych brzdach, oblozeni, brzdove kapaline a nastaveni systemu. Diky ABS nebudes mit problem s tim ze by se zadek dostaval do smyku - ABS ti to omezi, ale muze se ti stat ze auto bude s kotoucema vzadu brzdit hur, protoze se ti zadek odpoji driv nez pocita charakteristika ABS/TC pro bubny a jednotka TC ovlivni i predek. Docela dost ziskas vymenou brzdove kapaliny - zivotnost kapaliny je cca 2 roky a ne kazdy ji pravidelne meni. Brzdove oblozeni a kotouce nebo bubny je alchymie, ktera umi uplne zmenit chovani auta. Starline kotouce a Icer desky jsou treba docela hrozne

Nevim jestli na freecko delaji dopredu vic rozmeru kotoucu, ale tam na brzdeni ziskas daleko vic nez vzadu. Auto bez brzd vzadu je riditelne celkem normalne, auto bez brzd vepredu je past... Pokud neni z ceho vzit zadni kotouce se vsema drobnostma, tak aby to pasovalo, tak pocitej se spoustou problemu v detailech - rucni brzda, napojeni trubek do trmenu je jinde nez do prasatka, uchyceni trmenu k ramenum, disky nemusi sedet na kotouce, atd.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
na zadku mm kotouče z předku, co nejsou chlazené tedy ty do facelitu, předek jsem osadil chlazenýma kotoučema a deskama s vyšší účiností - zelené desky - vše má úpravu do nepořádku. ručku jsem udělal klasicky na kardanu na visco místo toho tlumič kmytů, ale asi by jsem šel už ted do hydraulické ručky - jen jsem nezkoumal jak je to pak s hydraulickým obvodem. jak to bude brzdit zjistím až konečně vyjedu,ale neměl by být problém chlazené a silnější přední jsou OK
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče


No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
No, pěkně. Začínám to vidět černě.
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Tim píše:Jak to tak pročítám, tak by pro některé členy fóra bylo vhodné spíš koupit jiné auto



EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Pri prestavbe na kotuce vzadu sa vyuziva pri dvojokruhovom strmeni jeden okruh na brzdenie (kedze ucinnost zadnej brzdy je mala) a druhy okruh prave na rucnu brzdu. Nie je to zase az tak komplikovane spravit prevod z povodneho lankoveho mechanizmu na brzdovy kvapalinovy valec a dotiahnut hadice, akurat sa na tu rucnu neda spolahnut pri dlhodobom zabrzdeni koli moznemu poklesu tlaku v systeme.
- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
Lidi neblbněte



EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: FREELANDER - předělání zadních bubnů na kotouče
No, pokud nepoužíváš ručku, akorát si vykoleduješ neustálý potíže, na zadní brzdy jde veškerej bordel od předních kol, takže to je furt zarezlý. Auta s kardanovou brzdou jsou na tom o dost líp, ale i tady jsou válečky často zatuhlý. Mimo jiné je to i vlivem omezování na zadku, kdy brzdy tolik nechodí jako přední a většinu času jsou studený, takže svinec se neodpařuje, a že ho tam nalítá, hlavně v zimě.
Měl jsem hodně aut, a nikdy problém s bubnama vzadu, pokud pakny byly ok. S kotoučema naopak skoro každý co jsem dovezl domů potřebovalo zásah. Jmenovitě Patroly, tam je velký prasátko a omezovač a zatuhne to totálně, pajero o fous lepší. Disco II taky natvrdo, a to má největší předpoklady k tomu, aby nezatuhly, TC s nima v zimě pracuje dost.
Jediná nevýhoda bubnů je, že v řídkým hlubokým bahně se zaplní a nejde s tím nic udělat, než to rozhodit a owapovat, ale to je ježdění mimo schopnosti Frreandera. Mě se to nepovedlo ani na L200, ani na D22, pamatuju si to jen z Uazu, kde byly bubny i vepředu a dělali jsme s tím zvěrstva hrozný, někdy byla kapota pod hladinou bláta
Měl jsem hodně aut, a nikdy problém s bubnama vzadu, pokud pakny byly ok. S kotoučema naopak skoro každý co jsem dovezl domů potřebovalo zásah. Jmenovitě Patroly, tam je velký prasátko a omezovač a zatuhne to totálně, pajero o fous lepší. Disco II taky natvrdo, a to má největší předpoklady k tomu, aby nezatuhly, TC s nima v zimě pracuje dost.
Jediná nevýhoda bubnů je, že v řídkým hlubokým bahně se zaplní a nejde s tím nic udělat, než to rozhodit a owapovat, ale to je ježdění mimo schopnosti Frreandera. Mě se to nepovedlo ani na L200, ani na D22, pamatuju si to jen z Uazu, kde byly bubny i vepředu a dělali jsme s tím zvěrstva hrozný, někdy byla kapota pod hladinou bláta
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince