Stránka 1 z 1
Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 07 říj 2013 21:01
od Steve
Prohledal jsem fórum a i když je to jednoduchá věc, něco jsem nenašel...
1) Při výměně lanka je nutno sundat kardan. Jaké jsou to matice? 13 nebo 9/16? Nedokážu s nimi pohnout.
2) Když povolím matice, půjde zasunout kardan do trubky? Tím myslím vyvlečení ze šroubů.
3) Je třeba ještě povolit nějakou vnitřní matici o které se někde psalo?
4) Lanko je nahoře skutečně "štelovací", matice posunuje bowden podle potřeby.
5) Štelovat jde dole sedmnáckou, to vím, ale mám tam asi něco špatně...
6) Je vhodné rovnou vyměnit pakny? Asi jo, za ty prachy....
7) Kardan nejde vůbec povolit!
Proč se ptám?
Kámošův známý se mi hrabal v autě, že spraví zadní brzdy i lanko ruční brzdy. Kvůli třmenům to odložil a zřejmě něco nedodělal na té ruční brzdě.
Když jsem vyjel, bylo vše OK, ale pak se mi zdálo že něco dře a jemně vibruje - při velmi pomalé jízdě. Jel jsem ale jen pár km.
Včera to samé, po pár km při parkování začalo auto cukat a něco se příčilo. Už jsem nejel ani krokem a měl jsem vyřazeno.
Když jsem pak zkusil později odjet, bylo to stejné - jízda OK, ale sotva jsem na parkovišti začal zastavovat a točit, začalo to znovu.
Už se mi to stalo kdysi, když jsem volné lanko dole dotahovat sedmnáctkou - začalo to cukat úplně stejně a když jsem matici povolil, přestalo to, jenže tím pádem brzda zase nebrzdí.
Podle mě ten známého kámoš dotáhl tu matici moc. Povolil jsem ji, ale bojím se vyjet - nestojím o převodovku rozsypanou po příkopech....
Mimochodem - lanko je tuhé, zřejmě je plný bowden bordelu - stejně bude nové. Mohlo by to přibrzďovat - ale čekal bych spíš problém při rychlosti a hlavně ne žádné cukání jako když se něco příčí. Bylo to fakt dost cítit.
Poradí někdo co s tím? Jasně kardan dolů, ale....ty matice nejdou, nechci je strhnout, hlavně závity šroubů - jsou ty šrouby vevnitř nějak zajištěné? Třeba napevno na buben?
Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 07 říj 2013 21:13
od gibson
cele som to neprecital, mozno neskor

ak vyvesis zadnu napravu tak by mal kardan ist dolu
za nim nieje matica ale obycajna krizova srubka, potom ide cely bubom dole
mne to slo tiez tazko ale 13stkou, idealne aj ked je tam na ch... pristup tak pomocou viachranu na druhej strane vydlicoveho kluca
mozno strieknut WDecko a nechat odstat
zbitok som nerobil...
este matice - daju sa menit
zo zadu je segerka, nepretacaju sa (len jemne pootocia) lebo sa opieraju o hranu unasaca
popripade ti to mozem vyfotit, mat to rozhodene
ked ich strhnes tak das dole unasac a vymenis za druhu

Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 07 říj 2013 21:50
od Steve
Bůhví co se tam vevnitř dělo...
Napsal jsem to obšírněji - občas se někdo zeptá a pak se týden řeší detaily, co vlastně dotyčný hledá...
Třináctka mi tam nechtěla sednout a 9/16 byl zase mírně volný.
Oba očkové klíče.
Ten přístup ještě nebyl tak hrozný, ořech by ale asi byl lepší...Ale nechci to rvát na silu...
Takže - 4 matice a vyvěsit nápravu? Stojím venku, asi to nezvednu...
Vyvěsit na jednu stranu, ne? Watt by mě stejně středem dolů nepustil.
Zítra zkusím znovu

Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 07 říj 2013 22:03
od gibson
Steve píše:Bůhví co se tam vevnitř dělo...
Napsal jsem to obšírněji - občas se někdo zeptá a pak se týden řeší detaily, co vlastně dotyčný hledá...
Třináctka mi tam nechtěla sednout a 9/16 byl zase mírně volný.
Oba očkové klíče.
Ten přístup ještě nebyl tak hrozný, ořech by ale asi byl lepší...Ale nechci to rvát na silu...
Takže - 4 matice a vyvěsit nápravu? Stojím venku, asi to nezvednu...
Vyvěsit na jednu stranu, ne? Watt by mě stejně středem dolů nepustil.
Zítra zkusím znovu

no klasika aj u mna bola ze ked som to najprv dodrbal vydlicakom tak potom uz druha strana vojst nechcela cize zakazdym pomohlo kladico

na zaciatok aby si sa dostal ku kazdej srube si len dvihni jedno koleso a pretacal sa ti kardan - aspon ja som to tak robil...
vyvesi napravu som myslel tak ze dvihnes co najvyssie cely zadok naraz tak aby kolesa este ostali na zemi
kardan sa natiahne pri rozvodovke kde je teleskopicky a potom ked to budes mat povolene tak ho zaklacis aby zisiel z unasaca...
a pokial si nezmenil auto tak v zadu watt nemas

Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 07 říj 2013 22:38
od MadTom
Nevím jak na D1, ale na D2 i na Defu jsem pouze povolil šrouby, zmáčknul kardan a byl venku. Když se zvedne jedno kolo a jde s kardanem pootočit, je to lepší.
Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 08 říj 2013 00:10
od paramount2
na kardanu jsou 9/16...třináctku bys tam neměl dostat vůbec, páč 14 tak ťukám kladívkem...
teda ťukal jsem....než jsem pořídil todle:
http://www.litep4x4.cz/detail/dilenske- ... rdanu-9-16" onclick="window.open(this.href);return false;
jedním plochým podržet matku, z druhý strany todle a musí to jít...
kardan zasunout jde....
ty pakny budou kouslý...nejspíš v důsledku vyskočenýho pérka, co je stahuje ...
Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 08 říj 2013 07:05
od Steve
Ja jednorázovku je to luxus...pro dílny ale bezva
Stejnou službu by měl udělat ořech s prodloužením, případně s kloubem.
Pokud se pakny kously, pak stejně dám nové, spíš mě napadlo jestli "neokousaly" buben.
Zajímavé je, že to drhlo a cukalo hlavně při popojíždění krokem a ve všech případech (jel jsem jen třikrát) ne hned, ale až po těch pár km, kdy jsem parkoval...
Díky.
Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 08 říj 2013 07:30
od MadTom
K tomu "speciálnímu" klíči jsem si taky myslel, že je to luxus - není, pokud máš v plánu si to auto nechat déle.
Klasickej ořech se tam dá dát jenom v určité poloze kardanu - takže pootáčet.
Jinak 13 klíč ne, 14 ano. Několikrát jsem to dělal bez toho speciálního nástavce, jde to, ale je to opruz.
A hlavně, když jsem koupil auto, tak na jedné přírubě byly šrouby M8, místo těch co tam patří - a já jsem furt nemohl přijít na to, proč se povolují a proč to furt bouchá.
Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 08 říj 2013 09:25
od Frana
Myslim, ze jsou 4 klice, ktery v LR proste byt musej (vyjma Freelandera, tam nevim): pevnostni klic na matice kol, klic na sundani vrtule s viskem na prsou motoru, klic na matice kardanu a velky orech (tusim 52) na dotazeni loziska v naboji. Ja teda v aute vozim tyhle vsechny.
Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 08 říj 2013 11:44
od Hubert
Frana píše:Myslim, ze jsou 4 klice, ktery v LR proste byt musej (vyjma Freelandera, tam nevim): pevnostni klic na matice kol, klic na sundani vrtule s viskem na prsou motoru, klic na matice kardanu a velky orech (tusim 52) na dotazeni loziska v naboji. Ja teda v aute vozim tyhle vsechny.
Naprostej souhlas.

Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 08 říj 2013 16:45
od Steve
Tento kardan jsem ještě nesundával, s tímto šemíkem mám najeto možná 35-40 000km...
Do terénu nejezdím
Zadní Hardy už samozřejmě byla vyměněna a vypadá to na další kolo...
A křížky mám nachystné taky

Kola samozřejmě přezouvám a klíč 52 mám taky, vrtuli mi měnil Pešlík (byla jiná a ještě opačně

).
Re: Oprava ruční brzdy u D.I
Napsal: 23 úno 2014 22:45
od Steve
Povolil jsem šroub, ručka tím pádem nefunguje vůbec. Ale předtím skoro taky ne a kámoš co mi s tím jel na technickou právě ten šroub dotáhl, aby to alespoň trošku brzdilo - jenže se to dřelo i za jízdy....
Stojím venku a nějaké opravy mě moc nelákaly, jezdit se s tím dá, ale jsem bez ručky.
Problém je ale v tom, že z těch čtyř šroubů jde povolit jen jeden a tak jsem v pr....v háji.
Mimochodem - kdysi se tu probíralo (ne)štelování lanka. Ručka mírně dopnout jde, jen to není hned vidět - hlavně když je to namontováno.
U mě se zatím válí na podlaze, když drží ty čtyři šrouby....chjo...
Mám použít násilí?