Stránka 1 z 2

panhardská tyč D2

Napsal: 17 říj 2013 09:17
od vasek72
Ahoj chlapi... dnes jsem dostal nápad - možná špatnej :rock mám totálně na kaši ten bláznivej wattův přímovod (horní siláč vymlácenej a prostřední nějakej zarezlej, že se neotáčí)
auto jsem zvednul zatím o 2" podvozkem a ještě půjdou podložky.. mám strach, že i když ho nějak poupravím, tak to bude stejně držet při křížení a sada těch siláčů stojí dost.
Co takhle předělat tu věc na běžnou panhardku? náročný to snad moc nebude a kupa starostí pryč.. no a když to funguje na ostatních autech :sun
co vy na to?

mimochodem... nevíte kde koupit delší brzdové hadičky?

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 17 říj 2013 21:14
od PatrikM
podla mna dobrý napad .. som síce majitel D1 .. ale si zober že patrol má zadnu panhardku a funguje to ... :)

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 17 říj 2013 22:16
od vasek72
to jsem rád, že mi to aspoň někdo posvětil :clap ještě bych podotknul, že auto není a nebude provozováno po silnici... teda z většiny. Je mi teda jedno, že to bude trochu plavat protože panhardka tu nápravu trochu vyosuje. Jde mi spíš o to, aby to fungovalo jako dobrej OFF

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 17 říj 2013 22:18
od Benjamin
vasek72 píše: mimochodem... nevíte kde koupit delší brzdové hadičky?
+ 2" http://www.paddockspares.com/slr0109-4p ... -inch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
+ 4" http://www.paddockspares.com/slr0109-4p ... -inch.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 17 říj 2013 22:49
od Sláma Karel
No nevím nevím. Patrol má sice panhardku, ale také jiný systém těch ramen co drží nápravu. Jsou tam 4.
Disco 1 má ten středový čem a nápravu na dvou ramenech, ale na nápravě uložených jenom v jednom bodu.
Disco 2 má ten Wattův přímovod a nápravu na dvou ramenech, ale uložených ve dvou bodech.

Jak u D1 tak u D2 zadní náprava nechodí do strany, tak je otázka co se stane když začne.
Ale na druhou stranu ta přední náprava je také tak a funguje to.

Budeš to muset asi vyzkoušet a uvidí se. Není to tolik práce to předělat.

K :dance

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 17 říj 2013 23:09
od vasek72
Sláma Karel píše:No nevím nevím. Patrol má sice panhardku, ale také jiný systém těch ramen co drží nápravu. Jsou tam 4.
Disco 1 má ten středový čem a nápravu na dvou ramenech, ale na nápravě uložených jenom v jednom bodu.
Disco 2 má ten Wattův přímovod a nápravu na dvou ramenech, ale uložených ve dvou bodech.

Jak u D1 tak u D2 zadní náprava nechodí do strany, tak je otázka co se stane když začne.
Ale na druhou stranu ta přední náprava je také tak a funguje to.

Budeš to muset asi vyzkoušet a uvidí se. Není to tolik práce to předělat.

K :dance
asi budu průkopník a zkusím to :mrk jinak ty mi jdeš akorát do rány... kupoval jsem od tebe ten 2" lift no a ještě bych potřebaval pár drobností :think Mám na autě ty aktivní stabilizátory a zadní potřebuju zahodit :P to asi znamená vykuchat všechno viď? jako čerpadlo, nejlépe i trubky a přední nahradit jen tou obyč zkrutnou tyčí..? neleží ti tam tenhle obyčejnej na předek?

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 17 říj 2013 23:42
od Sláma Karel
potřebuješ kladku místo té pumpy. Tu když tak mám. A stabilizátory bez ACE mám taky.

K :dance

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 18 říj 2013 19:40
od emo
vasek72 píše:Ahoj chlapi... dnes jsem dostal nápad - možná špatnej :rock mám totálně na kaši ten bláznivej wattův přímovod (horní siláč vymlácenej a prostřední nějakej zarezlej, že se neotáčí)
auto jsem zvednul zatím o 2" podvozkem a ještě půjdou podložky.. mám strach, že i když ho nějak poupravím, tak to bude stejně držet při křížení a sada těch siláčů stojí dost.
Co takhle předělat tu věc na běžnou panhardku? náročný to snad moc nebude a kupa starostí pryč.. no a když to funguje na ostatních autech :sun
co vy na to?

mimochodem... nevíte kde koupit delší brzdové hadičky?
Nazdar ja mam na D2 v zadu ackove rameno uz len to krizenie ake mam tak ako ma defik alebo RRC D1 urcite by som skor isiel do ackoveho ramena ako do panhardky :Pohoda:

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 18 říj 2013 22:50
od vasek72
Taky dobrá myšlenka :wring a je to dobře udělatelný? v týdnu jedu k jednomu strejkovi vymontovat řadičku s táhlem na zamknutí difu z D1.. možná bych moch vzít i to rameno :think . fotku předělávky asi nemáš viď

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 19 říj 2013 08:25
od emo
vasek72 píše:Taky dobrá myšlenka :wring a je to dobře udělatelný? v týdnu jedu k jednomu strejkovi vymontovat řadičku s táhlem na zamknutí difu z D1.. možná bych moch vzít i to rameno :think . fotku předělávky asi nemáš viď
v nedelu sem dam foto :Pohoda:

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 19 říj 2013 10:45
od Radim
to mě taky zajíma silenbloky ve wat. mám ko

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 20 říj 2013 12:22
od MadTom
Panhardská tyč by dozadu šla dát u D2, i D1 ne.
Rozdíl mezi přední a zadí nápravou u Defa nebo D1 je, že přední podélná ramena mají na straně nápravy dvě uložení a tím pádem řeší jak posun nápravy dopředu nebo dozadu, tak její otáčení okolo příčné osy (osa otáčení kol). Kdežto u zadní nápravy mají na straně nápravy ramena jenom jedno uložení - takže řeší pouze posun nápravy dopředu a dozadu. Otáčení nápravy to řeší až v kombinaci s horním kulovým čepem a Ačkem. U D2 je to vpředu a vzadu po stránce ramen stejné a místo Ačka tam je wattův přímovod.
Panhradská tyč nebo wattův přímovod přímovod řeší pouze příčnou (vlevo a vpravu) stabilizaci nápravy. Pokud budou namáhány na zkrut nebo na pohyb dopředu a dozadu tak se buďto ohnou nebo půjdou velmi rychle do pryč jejich uložení (silentbloky).
Stačí si trošku představit, jaké síly na nápravu působí a čím a kam se přenáší.

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 22 říj 2013 01:13
od vasek72
emo píše: Nazdar ja mam na D2 v zadu ackove rameno uz len to krizenie ake mam tak ako ma defik alebo RRC D1 urcite by som skor isiel do ackoveho ramena ako do panhardky :Pohoda:
a máš nějak upravený spodní ramena? náprava tam totiš drží ve dvou bodech, myslim že když nahoru přidáš áčko.. bude dost trpět protože to musí mít tendenci jakoby ho stlačovat :think to je ten rozdíl mezi D1 a D2 co tu psal kolega... v tom uchycení spodních ramen. Jinak se mi ale myšlenka toho trojúhelníku líbí - že to nebude vychylovat nápravu do strany. Jsem zvědavej na foto

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 22 říj 2013 20:00
od emo
vasek72 píše:
emo píše: Nazdar ja mam na D2 v zadu ackove rameno uz len to krizenie ake mam tak ako ma defik alebo RRC D1 urcite by som skor isiel do ackoveho ramena ako do panhardky :Pohoda:
a máš nějak upravený spodní ramena? náprava tam totiš drží ve dvou bodech, myslim že když nahoru přidáš áčko.. bude dost trpět protože to musí mít tendenci jakoby ho stlačovat :think to je ten rozdíl mezi D1 a D2 co tu psal kolega... v tom uchycení spodních ramen. Jinak se mi ale myšlenka toho trojúhelníku líbí - že to nebude vychylovat nápravu do strany. Jsem zvědavej na foto
mam to presne ako defender napravu drzi jeden silenblok na kazdej strane zadny som odrezal a spevnil uchyt na naprave nejak som to nestihol odfotit ale dam foto :Pohoda:

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 22 říj 2013 23:03
od vasek72
ok.. pokud nafotíš a nebude ti to vadit :mrk okopíruju... zbytečně nemusím vymýšlet již vymyšlené :)

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 27 říj 2013 19:55
od emo
vasek72 píše:ok.. pokud nafotíš a nebude ti to vadit :mrk okopíruju... zbytečně nemusím vymýšlet již vymyšlené :)
tu je to slubene foto

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 27 říj 2013 19:56
od emo
emo píše:
vasek72 píše:ok.. pokud nafotíš a nebude ti to vadit :mrk okopíruju... zbytečně nemusím vymýšlet již vymyšlené :)
tu je to slubene foto

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 27 říj 2013 19:59
od visby
emo píše:tu je to slubene foto
vyzera to super jednoducho!

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 27 říj 2013 21:21
od forester
Aha!!! AVIAcke dorazy.Prečo??? :shock:

Re: panhardská tyč D2

Napsal: 28 říj 2013 07:42
od SJ410
S tím ackem bude víc prace.... Když daš tu pandhartku bude to stejný jako to má Gecko nebo lc 7.
Funguje to, akorát to proti áčku tolik nekříží. Tu pandhartku musíš dat, aby pracovala okolo vodorovný
polohy, potom je boční posun nápravy minimální.