Stránka 1 z 3

Unavenej předek na DII - Předek opět ve formě, zadek u země

Napsal: 04 lis 2013 14:36
od Peetan
Zdravím,
jsem čerstvým majitelem DII. S autem se teprve seznamuju, ale celkem urgentně bych potřeboval, vzhledem k využití, vyřešit světlost předku. Zadek je na vzduchu, takže ten je vpoho, ale předek je dost unavenej. Nabízejí se dvě možnosti. První jsou nový péra a druhá podložky. Po zkušenostech se zvýšením O1 4x4 jsem spíš pro péra. Auto bude tužší a myslím, že i jistější na cestě. Nehledě na to, že i gumy v tlumičích jsou po smrti a budou třeba vyměnit....

Co vy na to? Případně máte tip na slušnej e-shop s dílama na LR? Je to po několika japoncích můj první Anglán, tak abych se do toho trošku dostal...

Předem díky, Peetan.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 15:34
od dava
Peetan píše:Zdravím,
jsem čerstvým majitelem DII. S autem se teprve seznamuju, ale celkem urgentně bych potřeboval, vzhledem k využití, vyřešit světlost předku. Zadek je na vzduchu, takže ten je vpoho, ale předek je dost unavenej. Nabízejí se dvě možnosti. První jsou nový péra a druhá podložky. Po zkušenostech se zvýšením O1 4x4 jsem spíš pro péra. Auto bude tužší a myslím, že i jistější na cestě. Nehledě na to, že i gumy v tlumičích jsou po smrti a budou třeba vyměnit....

Co vy na to? Případně máte tip na slušnej e-shop s dílama na LR? Je to po několika japoncích můj první Anglán, tak abych se do toho trošku dostal...

Předem díky, Peetan.
Hledej sadu u Litep nebo Eliott, pokud dáš naviják, použij cca +50-100 kilo . Gumy BFG KM2 235/85/16 :beer

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 15:45
od MadTom
Tyhle gumy tam ale nedá, pokud neudělá lift. A to podle popisu nechce.
Existují standardní pružiny, jak pro standardní, tak pro vyšší zatížení - třeba pro montáž navijáku. Je potřeba se rozhodnout, co je cílem.
Já jsem měl pružiny unavené a na jedné dokonce ulomený jeden závit. Takže výměna za delší, k tomu nové všechny tlumiče a dozadu pod měchy podložky. Auto šlo nahoru o 5cm, gumy místo původních 235/70/R16 nově 235/85/R16. Funguje to, akorát je to díky velkým gumám lenivé. Nicméně vše už tady na fóru bylo poptáno.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 18:11
od Acon
235/85 idú aj na sériu. Tu v Nitre jedna taká jazdí bez problémov. A TD5ka aj výkonovo ešte celkom stíha. Ja som mal 245/75 a na výkon som sa nesťažoval. 265/75 to už je iná káva v kopcoch stráca dych

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 18:41
od Peetan
Zadek bych chtěl nechat. Je to celkem civilní auto na tahání vleku po polních cestách a asfaltě. Nic extrémního. Na to budu časem když bude disco vyhovovat, shánět další kus. Pneu mám 255/65 r16. To je myslím tak na hraně.

Teda pokud tomu dobře rozumím, budou mě stačit nový péra, pokud možno drobet delší a na vyšší zatížení.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 18:50
od MadTom
Ano, nová péra a nové tlumiče. Vyšší podle toho, jestli chceš, aby auto šlo nahoru - při zvednutí o 5cm to byly delší pružiny, delší tlumiče, delší brzdové hadičky a posunuté kabely od čidel ABS.
S tím, že 235/85/R16 půjdou ne neliftované auto, bych si jistej nebyl. Před dvěma týdny jsem musel na ulici sundávat 3cm podložky pod kolama, protože MTčka v tomto rozměru šoupaly o plastové prahy v plném rejdu na rovné cestě, i když je auto zvednuté.

Jestli pružiny na vyšší zatížení je podle toho, jestli tam to zatížení chceš dát nebo ne.
No a pokud máš auto na tahání přívěsu, tak tam nech kola co máš, větší nedávej.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 19:21
od Peetan
Jasně, kola zůstanou,
Takže nový pružiny, eventualně nechám udělat menší cca 3cm podložky kdyby bylo potřeba. Nemám představu o jak moc to nový péra "vylepší".

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 19:35
od MarekS
Peetan píše:Jasně, kola zůstanou,
Takže nový pružiny, eventualně nechám udělat menší cca 3cm podložky kdyby bylo potřeba. Nemám představu o jak moc to nový péra "vylepší".
Podložky nedávej. Já dal na předek 20-50 Kg + 40 mm a zvedlo se to o 8cm.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 19:38
od Peetan
jak říkám... nejdřív nový pružiny a pak se uvidí. :grin:

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 20:31
od MadTom
No a zadek se dá o nějakej centimetr případně přizvednout na měchách pomocí kalibrace na diagnostice - aby to auto stálo trošku rovně.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 22:03
od Peetan
Když jsme u toho zadku....
Jak vlastně funguje jeho ovládání? Na parkovišti(na prázdno) po podržení čudlu se auto zvedlo za dlouhý prodlevy v blikání a zvukovejch tonů, ale někdy to huláká krátce a neděje se nic. Stejně jako se po vypnutí motoru někdy měchy vypustěj a někdy zůstane auto zvedlý. Na jeden čudl s jednou polohou je to podle mě až moc divoký... :lol:
Na budíkách jsem si taky všimnul kontrolky s přívěsem. Co značí?

Dostat k autu nějakou příručku, neptal bych se tak blbě, ale pouhým pozorováním při různým mačkání čudlu jsem na nic za prase nepřišel... :think

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 lis 2013 22:15
od dava
Budeš tam dávat špulku nebo ne? je to dost podstatný pro určení pružin. S mým autem jsi jel, po demontáži navijáku Warn 5tun s ocelovým lanem a rolnama se mi předek zvedl o skoro 4 cm. (je tam teda sada OME)
Naviják s lanem a plotnou může mít klidně 60 kilo. Proto jsem předpokládal tam dát HD +4 cm, myslí že jsou na +50 kilo a mělo by to zhruba vyjít, to přifouknutí by nemělo být o moc, čili dobrý kvůli vleku. Pokud dáš naviják a tvrdší pera, dej i odpovídající tlumiče, tyhle to stejně nevydejchaj dlouho.

Jinak, silenbloky do tlumičů jsou samostatně k mání , daj se snadno přehodit, pokud tlumiče za to stojí, dával jsem je nedávno (pasují do OME i do origo).
Ještě bych doporučil omrknout a případně rozchodit brzdy, zadky bejvaj zatuhlý pokud stála a pak blbě funguje TC. Novou kapalinu taky snese.
Máš tam ACE ?? Poznáš rychle podle toho, jestli má nádobka hydrauliky 2 špunty nebo jeden, nebo teda pod autem
Kontrolka s přívěsem je zelená kontrolka na blinkry vleku

A tady příručka http://uloz.to/xPFwkft7/land-rover-disc ... tka-cz-pdf

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 05 lis 2013 23:14
od Tomanus
Ahoj auto mam také krátce (3 měsíce) a řešil jsem podobný problem. Zavři dveře a mechy se ti nafouknou pri otevřených dveřích se nic neděje. :lol:

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 14 lis 2013 21:58
od eliott
Peetan píše:jak říkám... nejdřív nový pružiny a pak se uvidí. :grin:
Pokud to ještě nemáš vyřešené, mám tady 2x pružina REB000490 - přední pružina Discovery II standardní výška pro auta s navijákem (zátěžová) téměř nové. Cena 2800,- za pár. Auto bez navijáku bude o něco málo vyšší, než standard.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 15 lis 2013 15:55
od Peetan
Díky za nabídku...Bude toho víc. O víkendu dám auto na jámu a sepíšu co bude třeba. Pak napíšu SZ. :wink:

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 18 lis 2013 17:47
od Drakes
eliott píše:.... Auto bez navijáku bude o něco málo vyšší, než standard.
Jesti chápu správně, když dám zátěžové pružiny standardní délky na přední nápravu (existují vůbec na 300TDi?), zvedne se předek nad běžný stav? Před dvěma lety jsem dával komplet nové tlumiče BOGE standardní délky a k tomu nové pružiny (bohužel) BRITPART a auto mi viditelně kleslo. Tlumiče se mi ale zatím nechce měnit -zatím jsem najezdil cca 8tis km. Tedy mě napadlo dát to do standardní výšky, ale bojím se aby nové pružiny nebyly totéž co mám na autě, a nechci kupovat sadu, to už by se vyplatilo dát 2" set..

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 18 lis 2013 18:05
od eliott
Drakes píše:
eliott píše:.... Auto bez navijáku bude o něco málo vyšší, než standard.
Jesti chápu správně, když dám zátěžové pružiny standardní délky na přední nápravu (existují vůbec na 300TDi?), zvedne se předek nad běžný stav? Před dvěma lety jsem dával komplet nové tlumiče BOGE standardní délky a k tomu nové pružiny (bohužel) BRITPART a auto mi viditelně kleslo. Tlumiče se mi ale zatím nechce měnit -zatím jsem najezdil cca 8tis km. Tedy mě napadlo dát to do standardní výšky, ale bojím se aby nové pružiny nebyly totéž co mám na autě, a nechci kupovat sadu, to už by se vyplatilo dát 2" set..
Ty zátěžové se asi na D1 nedělají, jen na D2, na D1 sice je mnoho variant, ale parametry těch pružin jsou k nedohledání... Z pružin z druhovýroby jsou Britpart asi nejlepší.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 21 lis 2013 07:46
od MarekS
Když zátěžový pružiny tak,ale zatížit. Já mám na předku zátěž 20-50 kg a včera jsem na předek namontoval 30ti kylovevej nárazník vlastní výroby a auto se mě zdá o dost měkčí. Není to tak tvrdý jako předtím.

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 pro 2013 14:36
od Márty
Namontoval jsem přední pevnostní nárazník a kryt řízení celkem asi 40 kilo když dám sadu pružin a tlumičů Supergaz +2'' http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/4 ... a5007.html o kolik se mi zvedne auto? Časem dám ještě naviják díky za info

Re: Unavenej předek na DII

Napsal: 04 pro 2013 20:39
od eliott
Počítej, že to bude o 5 cm výš, po montáži navijáku a lehké únavě se to ustálí cca o 3 cm výš než standard.