Stránka 1 z 1
Discovery, Defender pouziti redukce
Napsal: 04 lis 2013 15:58
od poz
Pri jake rychlosti a rychlostnich stupnich v terenu pouzivate redukci? Ptam se proto, protoze nakres u pridavne prevodovky rika 8km, ale to se mi zda pomerne malo i na offroad.
Predem dik
Poz
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Napsal: 04 lis 2013 16:19
od cyril
Neříká.
To je údaj,
do jaké největší rychlosti se dá za jízdy zařadit uzávěrka diferenciálu. Redukci ale pro jistotu řaď vždy se stojícím autem, nebo vyletíš předním oknem. Jezdit s tím potom můžeš na jaký kvalt chceš. To, že se auto trápí poznáš podle kvičení na rychlou redukci, nebo podle smýkání gum v zatáčce na pevném podkladu, když zase zapomeneš vypnout uzávěrku. 8km/h by bylo fakt málo...

Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Napsal: 04 lis 2013 17:17
od MadTom
Normálně redukovaná 1 až redukovaná 5 - na tu poslední to při vytočené motoru dá tak 50km/h, ale už to rozhodně není ono.
A jak píše Cyril o tom řazení - redukční převodovka není synchronizovaná, takže řadit dle manuálu buďto při stojícím autě. Nebo tak jak nás to učili v autoškole u Pragy V3S - s meziplynem. Ale to je potřeba umět, a když se to nepovede, je to docela veliká rána.
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Napsal: 05 lis 2013 15:06
od lopik
cyril píše:Neříká.
To je údaj,
do jaké největší rychlosti se dá za jízdy zařadit uzávěrka diferenciálu. Redukci ale pro jistotu řaď vždy se stojícím autem, nebo vyletíš předním oknem. Jezdit s tím potom můžeš na jaký kvalt chceš. To, že se auto trápí poznáš podle kvičení na rychlou redukci, nebo podle smýkání gum v zatáčce na pevném podkladu, když zase zapomeneš vypnout uzávěrku. 8km/h by bylo fakt málo...

podľa môjho názoru, toto nie je celkom tak ako píšeš, nevidím dôvod prečo by radenie uzávierky malo mať rýchlostné obmedzenie (samozrejme dovtedy, kým nejaké z kolies nestratilo trakciu)
tento štítok podľa mňa hovorí o tom, že preraďovanie redukčnej prevodovky z H na L a naopak je možný v rýchlostiach 0 - 8 km/h (pričom mám skúsenosť takú, že pri 0 km/h mi to občas nezaskočí dobre, vhodnejšie je aspoň minimálny pohyb auta cca 1 km/h)
prvým predpokladom je však mať na hlavnej prevodovke zaradený neutrál, potom snáď ani nie je dôvod vyletieť predným oknom
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Napsal: 05 lis 2013 15:40
od Acon
Cyril to trochu polietol a myslel nie uzávierku, ale redukciu o čom je aj toto vlákno. Ja radím redukciu vždy za pohybu pri tej cca 4-8km/h. Len spomalím, na automate dám N a pomali opatrne presuniem páku dopredu, alebo dozadu podľa toho či zaraďujem, alebo vyraďujem. Ide to lepšie a hladšie ako keď stojím. No fakt to nesmie byť vo vyššej rýchlosti lebo raz som išiel možno 10km/h a celkom to ruplo pri zaradení redukcie. Automat vie ísť na redukcii tak 60km/h ale to už má cez 4000ot.
Manuál k D2 doporučuje radiť redukciu vždy ak je predpoklad dlhšej jazdy pod 30km/h (pre AT prevodovku)
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Napsal: 05 lis 2013 18:27
od komin
Lenze ty mas automat kde spojenie prevodovky s motorom nieje napevno spojkou predsa len ti menic umozni preklz narozdiel od spojky.
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Napsal: 05 lis 2013 19:01
od MadTom
A v manuálu normálně s meziplynem - okolo 20km/h to funguje dobře - když potřebuju řadit z redukované na normální. Opačně většinou zastavuju - protože je důvod na cestě.
Re: Discovery, Defender pouziti redukce
Napsal: 05 lis 2013 20:10
od Acon
komin píše:Lenze ty mas automat kde spojenie prevodovky s motorom nieje napevno spojkou predsa len ti menic umozni preklz narozdiel od spojky.
to je jedno. V oboch prípadoch radíš redukciu pri neutráli na hlavnej prevodovke a vtedy je úplne jedno či máš automat alebo manuál. Neutrál je skrátka neutrál.