Stránka 1 z 1

Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 07 led 2014 15:25
od MOPADŽI
Sestava
Sestava
spojovací protikus hřídele LR030054
spojovací protikus hřídele LR030054
LR030054.png (40.93 KiB) Zobrazeno 8202 x
Hřídel TUD500020
Hřídel TUD500020
TUD500020.jpg (10.33 KiB) Zobrazeno 8202 x
U Pumy (převážně rok 2007, 2008) dochází po čase cca 20 000tis.km ke kovovému "chrastění" při rychlostech 80-130km/h převážně na 6 převodový stupeň a to převážně, když motor není v tahu tzn. na dálnici "povolím" nohu z plynu při jízdě z mírného klesání. S najetými kilometry se tento zvuk objevuje častěji a častěji i u zařazeného 5 př. stupně a stává se postupně intenzivnější.
Při identifikaci problému jsme postupně vyloučili známý problém se spojkou její výměnou. Dále se vyloučila redukční převodovka, kardany atd. vše bylo v pořádku. Zbyla tedy hlavní převodovka MT82. Převodovka sama o sobě je také v pořádku. Na jejím výstupu je ale hřídel s tisícihranem TUD500020 s protikusem LR030054 která jí spojuje právě s redukční převodovkou LT230 a zde vzniká problém.
Při přeřazování, kdy vznikají rázy kterým prakticky nejde zabránit, dochází k postupnému opotřebování tísícihranu (který je navíc z výroby montován "na sucho bez maziva"), vůle mezi touto hřídelí a protikusem se zvětšuje a když je auto bez tahu "chrastí" jak kdyby se měla převodovka rozpadnout.
Pro odstranění této z dalších neřestí Pumy je nutná výměna dílů za nové a jejich řádné namazaní, před montáží obou převodovek dohromady.
Díly: hřídel TUD500020, zajišťovací kroužek hřídele TYC500160, spojovací protikus hřídele LR30054, speciální šroub protikusu hřídele LR006096, krycí kroužek TLD500080 a v případě že vibrace dílů už způsobily i netěsnost gufer na převodovkách a únik oleje, tak i výměna gufer LR0058800 a TZB500140.

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 07 led 2014 15:28
od DanoDEF
... Jardo Jardo ty to vsetko ladis na svojom aute.

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 07 led 2014 15:31
od MOPADŽI
Ano Dano, ladím...
Postupně nacházíme další a další přednosti Pumy ... já mám ty Defíky ale rád :sun

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 07 led 2014 16:54
od hamon
Ahoj, tenhle problém sem měl,

Teda na dálku neposoudím, jestli to samé, ale podle popisu to sedí,
po nasazení předního kardanu nakatanenga, je to krásně tichý :Pohoda:

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 07 led 2014 17:51
od MadTom
A nebylo by vhodné do toho tisícihranu dát nějaké "lepidlo" od Loctite? Mám doje že dělají i nějaké věci na utěsňování vůlí, které se dají rozebrat i bez ohřátí do červena. Mohlo by to tam vymezit vůle a vydržet déle, než "jenom" vazelína.

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 08 led 2014 08:20
od MOPADŽI
Dobrý poznatek. To by mohlo zafungovat.

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 08 led 2014 08:21
od MOPADŽI
hamon píše:Ahoj, tenhle problém sem měl,

Teda na dálku neposoudím, jestli to samé, ale podle popisu to sedí,
po nasazení předního kardanu nakatanenga, je to krásně tichý :Pohoda:
Měnil jsi jen ten kardan, nebo i tu hřídel s protikusem ?

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 08 led 2014 12:22
od hamon
jenom kardan, tady je vidět oba kardany vedle sebe:
http://www.defender2.net/forum/post81286.html
Post #79153 5th Jul 2011 9:32pm

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 08 led 2014 13:20
od MOPADŽI
Jasně, mohlo se to projevovat obdobně hlavně co se týká vibrací, je to ale vadný kardan, ne přímo závada co popisuji.
Pro zajímavost. Kardan jsi měnil po kolik km ?

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 08 led 2014 16:38
od hamon
to není vadný kardan, ten odešel až zvednutím auta..
u mě to byl taky rámus, kardan sice neodešel, ale dost to rachtalo, to rachtání právě ničí všechny součástky okolo, u mě měněný po 40 000 km od zvednutí a jinak po 60 000 km co byl na autě, auto se zvedalo ve 20 000.
tuhle věc vyměnit po zvednutí opravdu stojí za to

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 09 led 2014 08:30
od MOPADŽI
hamon píše:to není vadný kardan, ten odešel až zvednutím auta..
u mě to byl taky rámus, kardan sice neodešel, ale dost to rachtalo, to rachtání právě ničí všechny součástky okolo, u mě měněný po 40 000 km od zvednutí a jinak po 60 000 km co byl na autě, auto se zvedalo ve 20 000.
tuhle věc vyměnit po zvednutí opravdu stojí za to
Díky za upřesnění :mrk

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 16 led 2014 01:19
od baudolino
Jo, moje Puma to dělá taky, přesně jak je to popsaný nahoře. A to od začátku.... Nevím jestli to budu řešit a kdy, ale díky za návod.

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 16 led 2014 08:53
od MOPADŽI
Ahoj, tak ať se to co nejdříve vyřeší. Je to nepříjemný zvuk :wring
Máš krásného "Azalaie", zahlédl jsme tě v Jihlavě.
Přesně takovýto obytňáček si přejeme s elsou. Tak snad jednou :yes

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 16 led 2014 08:55
od Stavros
Zdravim, jak ses spokojeny s tim Azalaiem, onehda jsem ti ho myslim vezl z ty Anglie?Co spotreba, jak se to celkove chova na silnici atd. diky

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 16 led 2014 09:37
od baudolino
Ahoj, svět je malej, jak vidím :-) . Teď už jsem velice spokojenej, ale trvalo to ještě asi rok, jež jsme se tam dostali. Když to přišlo z Anglie, tak to na standardním podvozku bylo prakticky neovladatelný. Po roce úprav v Def-Tecu (na míru spočítaný nový tlumiče, výměna tlumiče řízení, nový brzdy, chrániče diferáků a nádrží, nový sedadla, naviják atd atd) to teď jezdí jak z praku, výborně sedí na silnici a brzdí jako sporťák. Spotřeba podle rychlosti, na dálnici okolo 13-14 litrů (přece jenom je to velká krabice), po okreskách trochu míň. Ale má to přídavnou nádrž, takže dojezd okolo 1000 km na jedno (velký) natankování. Dal jsem včera fotky na jiný místo na fóru - tady http://www.landroverforum.cz/forum/view ... start=5200, tak se můžeš podívat, jak vypadá teď. Zdravi, Martin

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 16 led 2014 10:40
od cyril
No já zatím s Pumou najel díky společnému vánočnímu výletu s Meškym a Mopadžim do Tunisu 8000km a musím říct, že jsem až na pár drobností moc spokojenej. Problém se spojkou nebo chrastěním na šestku nemám. Protože mám auto načipovaný na 155PS, odpojenej EGR a vyndanej kat, jezdím na klidnou udržovací šestku klidně již od 80km/h a ani si neklepne. A motor podtočenej taky není. Měl jsem z toho auta docela bobky a jel do Afriky s náhradní spojkou a já nevím čím ještě, ale nakonec auto až na českou debilní bionaftu, která mi po natankování na českým území při návratu v HK auto několikrát zastavila, neměl zásadní problém s ničím. Spotřebu jsem spočítal na 9,5 litrů, což je super. Ale je to taky tím, že Puma jela jen s pevnosťákem, zahrádkou a stanem. Tedy žádnej tank, jakým je teď tak trochu moje orámovaný tříkilo. Původně jsem zvažoval, že po návratu z výletu Pumu po dokončení přestavby TDIčka na automat prodám. Teď jsem ale navážkách Jardo !!!!!. :Ja blb:. Jede to proti tříkilu fakt od dost líp! A ta klima se taky hodí. Sorry za plevel ve vlákně. Asi to patří jinam. Tedy shrnu, problém s hřídelem na mezistupni převodovky nemám. Auto má najeto celkem 108 tisíc kilometrů. Rok výroby 2008 a jsem druhý majitel. Fotka z vánoční párty v oáze Ksar Ghilane.

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 16 led 2014 11:36
od Stavros
Jsem rad, ze ses spokojenej, to auto je uzasny a i spotreba docela jde. Je to porad v mezich unosnosti. at to dobre slouzi tedy.

Re: Puma "chrastění" na 6př.stupeň

Napsal: 16 led 2014 11:51
od Luboš M.
Moje poznatky ohledně pumy,jsou také jen pozitivní. Měl jsem rok 2007, 50 tis km a až na startér, který hůře točil a následné propálení mazací trubky klíčem při demontáži (neodpojil jsem si baterku :Ja blb: ), bylo vše OK. Svezení je opravdu o dost lepší, hlavně tím topením, chlazením a 6 rychlostním stupněm. Dalšího Defíka bych asi zvolil zase Pumu, myslím že není o tolik víc elektrizovaná než TD5 jen jak píše Cyril, ta špatná nafta raději zastaví motor než by jí schroupal.