Stránka 1 z 2
Porovnani
Napsal: 13 úno 2014 09:06
od azni
Ahoj, spousty let jezdim Pajerem ale pekne ojetiny bohuzel dosly. Premyslim tedy o prechodu ma Discovery II z r.00-02.
Chtel jsem se zeptat - meli jste nekdo predtim Mits. Pajero 2,8 TD ? A mohli byste tyhle dve auta strucne porovnat ? MOC dekuju za pomoc !
Re: Porovnani
Napsal: 13 úno 2014 17:41
od Aleš Kaiser
Ahoj, z mého pohledu je to jasná volba ve prospěch Discovery.
Pajero má určitě vyšší servisní náklady, mnohem horší dostupnost dílů (cenově i časově) a jistě i vyšší poruchovost. Souvisí to i s tím, co píšeš. Zachovalé Pajero je bezva stroj, ale prakticky se nedá sehnat. A ta co běžně jezdí u nás, jsou v dost bídném stavu. Moje zkušenosti s Pajerem jsou dobré, ale když se začne sypat, tak to vyjde opravdu draho.
Discovery II je na tom přeci jen o trochu lépe, i když taky nevyjde zrovna levně. Stejně tak bude ale obtížné sehnat zachovalý kus. Doporučuji dovoz nebo přes známé, jinak je to riziko.
Re: Porovnani
Napsal: 13 úno 2014 19:10
od azni
Ahoj a diky. Tak jestli bude LR jeste min poruchovej a narocnej na udrzbu nez Pajero, pak je to pro me auto snu !

Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... Ale spotrebu pry ma do 10ti litru a je v nem hlavne vic mista.
Re: Porovnani
Napsal: 13 úno 2014 22:59
od dava

no, tak na míň poruchovej zapomeň, ale jinak je to dobrý. Pajero je celkově kvalitnější auto (rozeber a uvidíš), ale zase má dražší některý díly. Myslím že to vyjde na stejno
Re: Porovnani
Napsal: 13 úno 2014 23:08
od pkot
Spotrebu do deseti litru

Re: Porovnani
Napsal: 14 úno 2014 14:11
od Tomanus
Ahoj.
O spotřebě je zde asi tisíc stránek. Mám sériovou D II bez úprav na podvozku.
V automatu a pod 12 se skoro vůbec nedostanu. Samozřejmě záleží na řidiči ale opatrná jízda na pohodu je samozřejmostí. V manuálu bude spořivější ale mé moc. Auto mám přes půl roku a o Pajeru jsem také uvažoval. Zelený ovál vyhrál

.
Říká se Japonec nakonec ale úplná pravda to asi nebude. Pět let vlastním Grand Vitaru xl7 je to prodloužená verze ve předu ramena vzadu tuhá náprava. Komfort v disco se nedá srovnávat. Je to proti té GV o levém výš. ( mám vzadu měchy ). Také lepší než Pajero. Všeobecně má Japonec dražší náhradní díly. Odešel mi zadní dif. Hruška plan. Kolo 2x ložisko a cena 25 kulí. Masakr na disco to je celej dif novej. Pak zadní ložiska ale to je za 5 let všechno. To se asi v disco nestane ale stejně bych to neměnil.

Re: Porovnani
Napsal: 18 úno 2014 07:05
od snusmumrik
To máš tak, na aký kus natrafíš.
Mal som pajero 2,8 TD - v kuse sa mi sr.lo. Po výmene alternátora, čerpadla, turba, bŕzd... čo ma stálo asi 6k€, mi na parkovisku zhorelo - skrat v elektroinštalácii. A to ešte nespomínam, že pod -8°C nenaštartovalo.
Kúpol som Disco II (dovoz z talianska) a ajhľa jazdím už 2 roky a nič. iba naftu a olej (pravidelné výmeny).
Takže tak.
Ináč Pajero bolo trochu mohutnejšie a o máločo priestrannejšie. Čo sa týka komfortu jazdy, je Disco rýchlejšie a živšie. Disco žerie cca o 2 l menej ako Pajero. Čo sa týka prejazdu terénom, sa mi zdá, že disco je na tom lepšie. (Nejazdím nejaký brutál). Jednoznačne pre mňa po všetkých stránkach vyhráva Disco.
Re: Porovnani
Napsal: 19 úno 2014 18:01
od azni
Tak mam za sebou dalsi najete km a dalsich 6 prohlidek...
Zeptam se - jaky rozmer pneu je vlastne na LR predepsany ? Kazdy ma obute neco uplne jineho (od 205 nahoru... )
A druha vec - snad ze vsech tece olej a kape dole na napravu - zhruba v miste spoje motoru a prevodovky. Bohuzel nikde nebyla sance to umejt a zjistit odkud presne to je...

Byva to casto z gufera u spojky nebo to byva spis nejaka "drobnost" ?
Diky.
Re: Porovnani
Napsal: 19 úno 2014 23:03
od paramount2
gufero na klice, převodka řízení nebo hadice vod serva...
normální stav...

Re: Porovnani
Napsal: 19 úno 2014 23:44
od azni
pokud by to bylo gufero u remenice, tak to by vsechno slo...

Prosim Te, jaky tam mas kola ? Existuji nejaky disky napr. 8", nejlip plechace, za rozumnou cenu ? Ty 255ky na origo diskach mi prijdou dost uzky..
Re: Porovnani
Napsal: 21 úno 2014 08:06
od paramount2
kdepak 8-ky...v terénu to pak zuješ razdva....
mám 7, a zdaj se mi široký...

Re: Porovnani
Napsal: 21 úno 2014 17:37
od dava
azni píše:Tak mam za sebou dalsi najete km a dalsich 6 prohlidek...
Zeptam se - jaky rozmer pneu je vlastne na LR predepsany ? Kazdy ma obute neco uplne jineho (od 205 nahoru... )
A druha vec - snad ze vsech tece olej a kape dole na napravu - zhruba v miste spoje motoru a prevodovky. Bohuzel nikde nebyla sance to umejt a zjistit odkud presne to je...

Byva to casto z gufera u spojky nebo to byva spis nejaka "drobnost" ?
Diky.
Hele, jak z toho neteče volej, průser, žádnej tam není...

To je základní posun myšlení po přechodu z japonce na LR
Sucho pod autem je varující
Re: Porovnani
Napsal: 22 úno 2014 08:34
od Acon
azni píše:...Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... ..
To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.
Re: Porovnani
Napsal: 29 srp 2014 16:30
od azni
Acon píše:azni píše:...Snad si zvyknu i na to, ze LR min jede a je linejsi... ..
To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.
Tak mam s LR najeto cca 40 tis. Mezitim jsem se pro srovnani povozil i s nekolika dalsimi abych byl v obraze. Zjistil jsem take, ze jsem nakonec nekoupil uplne spatne ale trvam na tom, ze Pajero je nesrovnatelne zivejsi a obratnejsi. Pohodli (na dlouhe trasy) je v kabine(sedadla) lepsi u Pajera ale celkove podvozkem je o fous lepsi LR. Vadi mi i to, jak dovnitr hreje prevodovka a ze auto netopi na volnobeh. Co ale musim pochvalit, je spotreba i plne nalozeneho LR + vlek s lodi apod. A pri "vyletnickem tempu" cca 100-110km/hod je jizda fakt pohodova.
Na co si ale budu jeste dlouho a tezce zvykat je ta rychla jednicka, ktera cloveka tu chvili nuti pri rozjezdu podrzet spojku (treba i kvuli male terenni nerovnosti, hrane,...). Ale vsechno to asi nakonec bude hodne i o zvyku, vic uvidim po zime, ta je pro me provozne narocnejsi.
Jeste muzes mi rict, jak se z Disca dela 4x2 ??
Re: Porovnani
Napsal: 29 srp 2014 16:43
od DjALF
To si v LR buď nesedel, alebo to bola vylágrovaná šopa. Lebo v režime 4x4 je TD5ka rozhodne živšia ako 2,8 Pajero. O pohodlí sa ani nejdem rozpisovať. Pajero má akurát výhodu, že sa dá odpojiť 4x4 a samozrejme ako 4x2 je to živšie. No tak sa dá spraviť aj Disco.[/quote]
Jeste muzes mi rict, jak se z Disca dela 4x2 ??[/quote]
vymontuješ kardan a zapneš mezinápravový diff "pokud ho tam máš" a jedeš jen na jednu nápravu. Ale podle mě je to dobrý jen, když se něco posere

Re: Porovnani
Napsal: 29 srp 2014 16:59
od azni
Jo takhle... mam ho tam ale ne do kabiny, musel bych dole klicem. Ja myslel, ze je nejakej zpusob predelavky aby to bylo jako u Pajera. Ale v pripade problemu dobry - jak daleko se na tom da dojet a jakym stylem ? Jezdim docela dalky...
Re: Porovnani
Napsal: 31 srp 2014 11:45
od eveUSO
Roztrhl se mi pravý přední homokineták, tak jsem odšrouboval kardan a dojel s tým z Ivano-Franksku na Ukrajině (nějakých 1000 kiláku) do Brna, samozřejmě se roztrhla manžeta, takže z toho tekla vazelina a olej... , respektive teče, jelikož jsem se k tomu ještě nedostal a auto na trtání kolem komína potřebuju, tak tak jezdím dva měsíce, snad teď bude volněji a konečně to dám do kupy. Výhody v tom žádný nevidím, auto jede stejně, žere možná víc? ale hlavně na mokré trávě je z toho Ford Mustang.... tedy předbíhá prdel...
Re: Porovnani
Napsal: 31 srp 2014 11:53
od azni
Tak to je dobra zprava o tom dojeti. Clovek s sebou proste vsechno vozit nemuze...
Nevim jestli se to tu uz nikde neresi ale je treba neco - z nahradnich dilu - co s sebou na dalky vozite urcite ? Diky.
Re: Porovnani
Napsal: 31 srp 2014 13:28
od MadTom
Jak to budeě dávat dohromady tak si nastuduj toto okolo gufera na přední poloose, aby jsi to nerozdělával opakovaně:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =6&t=25088 - stručně - problém je v rozměrech gufer, co jsou dnes na trhu - mají malou díru
Re: Porovnani
Napsal: 31 srp 2014 15:55
od eveUSO
Tome: díky, sleduji to, ale nějaké schudné řešení mi z toho nevylezlo, i originál gufero je špatné.... Takže co tedy na vrtačce šmirglem zmenšit ten původní kroužek ?