Páni v prvom príspevku bola prosba o radu pri kúpe medzi RR a RRS prečo tu všetci píšete D3 a D4? Boruvkovi sa rozhoduje medzi týmito dvoma modelmi RR, keby chel radu ohľadom D3 alebo D4 napísal by asi do kategorie DISCOVERY a nie do RANGE ROVER. Ak sa niekoho môj príspevok dotkol veľmi sa mu ospravedlňujem a vedzte že ma to mrzí ale mali by sme sa tu na fóre správať skutočne ako nadšenci zeleného ovalu a troška držať sa tém.
teraz troška k Boruvkovi otázke
RRS je midsize SUV postavené na platforme discovery - ktoré je tiež mid size SUV
RR je fullsize SUV čiže z toho vyplýva že je more comfortable a má ja väčší kufor ako RRS v základe 535l po sklopení sedačiek 2099l šport ma po sklopení sedačiek 2013l čo oproti RR nieje veľký rozdiel ale deti ti budu okopávať predný rad sedačiek je tam jednoducho menej miesta ako vo väčšom bratovi toď k eľkosti kufra.
ak sa bavíme o spotrebe tak predpokladám že pozeráte asi po nafte
takže zhľadiska uspornosti č1, je 3,0td6 od BMW nenáročný motor ale mnohým ľuďom sa zdá byť troška slabý 130kw pre tento kolos je troška málo, a aj jeho hlučnsť je krapek vyššia.
2,7 v D3 (v RRS som jazdil iba málo) je so spotrebou asi rovnako ako ako 3,6 V8 v klasickom RR. S kultivovanosťou je to ale niekde inde. V8 má navrch aj keď je to rovnaký koncept s "valcami navyše"
osobne sa prikláňam ale k motoru BMW s chipom na 180kW (nesmrteľny motor je ho vidieť v 70% BMW X5 ale aj v 5kových BMW z rokov dávno pred namontovaním do RR) a spotreba v priemere o 2-3l nižšia ako pri 3,6l.
spoľahlivosť je pri tak "naložených" autách troška diskutabilná často sa objavujú tzv. virtuálne závady kde stačí vymazať chybové hlásenia a auto je ok ale to je daň za tie el. systémy a luxus ktorý tieto auta poskytujú. ja tomu hovorím daň za luxus a tak prechádzame k výbave.
jednoznačne viac naložené auto je RR. Sportka sa mu nikdy nevyrovná samozrejme ak berieme top modely a nie RR v najnižšej výbave a Sportku vo fullke. Klasicky range rover je vrchol toho čo LR vytvorilo a tým pádom mu prischli prednosti vo forme lepších materialov lepšieho spracovania lepšieho lepšej výbavy, odhlučnenia a mohol by som menovať do nekonečna.
ps. to že kufor RR je po sklopení zadných sedačiek o 440l menší ako pri D3 je daň za luxus ktorý tento britský aristokrat poskytuje. keď berieme obsah kufra iba po výšku plata ktoré zakrýva úložnú plochu jednoznačne je RR väčší keď to rátame až po strechu tak tam už sa to mení v prospech D3-4.
čo sa týka výbavy najvyššej výbavy HSE pri D3 a RR vo vyšších výbavách
disco v plnke nemá masážne ani klimatizované sedačky a niesú ani zďaľeka tak komfortné. Takže výbavu týchto vozov nemožno zrovnávať. v Discoteke sa človek cíti ako v aute ale v RR sa cíti ako na jachte je exkluzívny obyvak na kolesach. toto odbočenie len na margo zástancov alebo lepšie povedaná ľudí ktorý preferujú Discoteky
ja niesom zástanca RR ani D3 či D4- a hodnotím ich ako dlhodobejší užívateľ modelov last RRC aj keď iba pár mesiacov potom, D1,2,3, RRL322, RRP38, freelander 1 . a určite nechem nikomu vnucovať D3 keď sa pýta po RR a ani naopak.
jedno je ale isté ak chcem aby ma auto hýčkalo tak RR a keď chcem úžitkovejšieho pracanta tak jednoznačne disco a preto sa teraz pozerám po D4