Stránka 1 z 2

Chladenie LR Dll

Napsal: 27 úno 2014 22:25
od Bobo73
Zdravím chcem sa opýtať či už má niekto skúsenosť s tým že dával ešte jednu elektrickú vrtulu chladiča vedla tej čo tam je aby ho lepšie chladilo. Alebo či sa to vôbec oplatí založiť ďakujem za odpovede. :wring

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 27 úno 2014 22:32
od hifi
je to tu uz pisane, myslim ze to je Kenlowe alebo nieco take podobne

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 27 úno 2014 22:34
od Radim
můj názor je, že jedna stačí. pokud nechceš origo, tak se nahrazuje elektrickou

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 28 úno 2014 00:38
od dava
Můj názor, že je to furt studený... Přeháním, ale na starý motory naftový zapomeň, commonraily, PD a podobný plně řízený nafty už nehřejou ani zdaleka tak jako starší TD s klasikou. V zimě solo je to až k nasrání, ale v létě v tahu je to fajn, nestalo se mi že bych musel někde ubírat s vlekem kvůli teplotě.
To vidíš i na tom, že nikdo neshání hlavy, fouklý těsnění nebo zborcená palice je u TD5 skoro neznámá veličina. A Hanys s tím umí jezdit i bez vody... :chuckle

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 28 úno 2014 07:05
od petr pp
Neviem ci nepises o tej prednej ak ano ta je na klimu a na vodu je od motora a ta fakt staci jedine ked klakne alebo chces mat cez zimu skvor teplo tak sa preraba na elekt.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 28 úno 2014 08:07
od MadTom
Jenom upřesnění - zepředu na chladiči je elektrická vrtule, určená primárně pro chlazení klimatizace. Nicméně motor si o ni může říct jako o doplňkové chlazení. Pokud se ovšem motor přehřeje, tak tato elektrická vrtule se točí stále, dokud to není deaktivované v řídící jednotce smazáním chyb.
Motor - tedy voda a vzduch v intercooleru jsou hlavně chlazené vrtulí poháněnou řemen od kliky, které má viskózní spojku a je umístěná mezi motorem a chladiči. Když motor stojí, je možné ji rukou lehce protočit, když se nastartuje, tak je lehce unášená a dá se zastavit i cizím prstem, vlastním bych to nezkoušel. Když se pořádně ohřeje, tak se začne točit naplno a je to slyšet i uvnitř auta. Bohužel viskózní spojka občas umře a potom se vrtule většinou točí furt.
Náhrada ze elektrickej ventilátor má dvě potenciální výhody - teoreticky menší spotřeba a rychlejší reakce motoru, a možnost vrtuli krátkodobě deaktivovat před broděním, aby se jednak nepoškodila a jedna zmenšila možnost poškození chladiče nějakým klackem zachyceným vrtulí. Osobně bych to v našich krajinách nedělal, maximálně tak v zimě.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 28 úno 2014 09:02
od Bobo73
Ja som myslel dat ju vedla tej elektrickej čo tam je ale pokial to je len chladič klími tak to robiť nebudem

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 28 úno 2014 11:13
od Acon
nemá to zmysel. LR chladí veľmi dobre a pokial je všetko OK tak je takmer nemožné prehriať ho. V našich klimatických podmienkach.
MadTom píše:... Pokud se ovšem motor přehřeje, tak tato elektrická vrtule se točí stále, dokud to není deaktivované v řídící jednotce smazáním chyb..
Mne sa spustila sama ešte keď som mal DII 2004 (nejaký kutil otočil termostat) a sama sa aj vypla. Síce to trvalo pár minút, ale vypla sa.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 28 úno 2014 12:27
od MadTom
Ano, to je správně - motor si může o dodatečné chlazení požádat. To je první stupeň. Druhej stupeň je, když ani to nestačí a motor se přehřeje ještě víc. To potom vyhodí v řídící jednotce chybu a ventilátor točí furt. Taková bezpečnostní pojistka.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 28 úno 2014 16:56
od hifi
MadTom píše:Ano, to je správně - motor si může o dodatečné chlazení požádat. To je první stupeň. Druhej stupeň je, když ani to nestačí a motor se přehřeje ještě víc. To potom vyhodí v řídící jednotce chybu a ventilátor točí furt. Taková bezpečnostní pojistka.
toto som mal aj ja, ked som auto kupil vrtula sa tocila stale. mali sme podozrenie na visko, ale sikovny mechanik zistil pootocenim ze visko je OK a potom som sa na tomto naozaj prinosnom fore docital co moze byt riesenie. dobra dusa v mojom okoli to natocila na nanocom a "měl ho tam" chybovy zapis cidlo otacok na klukovke , vymazal sa a šecko v porádku

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 01 bře 2014 23:22
od default
dava píše:Můj názor, že je to furt studený... Přeháním, ale na starý motory naftový zapomeň, commonraily, PD a podobný plně řízený nafty už nehřejou ani zdaleka tak jako starší TD s klasikou. V zimě solo je to až k nasrání, ale v létě v tahu je to fajn, nestalo se mi že bych musel někde ubírat s vlekem kvůli teplotě.
To vidíš i na tom, že nikdo neshání hlavy, fouklý těsnění nebo zborcená palice je u TD5 skoro neznámá veličina. A Hanys s tím umí jezdit i bez vody... :chuckle
Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 09 dub 2014 15:10
od azni
default píše:Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.
Jo, to je presne ono ! O vikendu mrzlo a na volnobeh to v noci vubec nehralo... :( Vyresil jsi to nejak ?? Diky !

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 09 dub 2014 17:22
od MadTom
Pokud funguje správně viskózní spojka na chladiči, tak při studeném motoru se jí dá lehce rukou protočit a když se motor točí, tak se dá zastavit - nezkoušet prstem. Při jízdě normálně není slyšet, i když se lehce otáčí, ale když se motor pořádně ohřeje, tak to má zvuk jak startující letadlo zkřížené s vysavačem. Mě se to povedlo párkrát v létě donutit k funkci, ale to bylo v dlouhém stoupání a v létě, kdy bylo přes 30°C.
Na volnoběh se TD5ka i když vše funguje jak má dovede sama vychladit, když se k tomu pustí ještě topení, tak je to o ještě rychlejší. Není to chyba, je to vlastnost. Je to daň za malou spotřebu.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 09 dub 2014 17:36
od azni
MadTom : Diky, tohle jsem potreboval vedet abych zbytecne nelaboroval...

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 09 dub 2014 17:43
od MadTom
Ono se taky není čemu divit, že většina aut, které nejezdili někde v Itálii, měla vodní webasto jako přihřívač. Jinak tam prostě lidem bylo zima. Ještě když jsme bydleli v Hlubočkách, tak to Olomouce to bylo cca 18km a to podle toku řeky, takže furt z lehce z kopce, v dědině, kde se dalo je tam těch 50 a dost často ani to ne. Většina novějších naftových aut se v zimě nebyla schopná za tu cestu vůbec ohřát, D2 TD5 na tom byla spíš hůř.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 12 dub 2014 23:19
od vladob8
Ked jazdis v nasom zemepisnom pasme normalnym sposobom cesta aj teren, bez chiptuningu tak TD5 je skor "problem" zohriat ako uchladit.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 28 dub 2014 10:18
od default
azni píše:
default píše:Nejen Hanys... kdysi mi někde praskla hadice a vytejkalo to pomalu. Zjistil jsem to až když jsem chtěl v září zatopit a musel jsem tam nalejt cca 8l vody...
Vždycky když jsem s tím odjížděl z Francie a měl jsem takovej ten dlouhej sjezd z ValThorens dolu do Moutiers tak to nikdy netopilo. To samé když s tím někde dlouho stojíš tak ti to na volnoběh vychladne a netopí.
Jo, to je presne ono ! O vikendu mrzlo a na volnobeh to v noci vubec nehralo... :( Vyresil jsi to nejak ?? Diky !
Ano zakoupil jsem webasto. Až potkám někoho kdo ho v DII má tak se mrknu jak se to vlastně zapojuje. Letošní zimu už chci mít teplo - kdybych někam jel s Terezkou, tak ať mi nenastydne.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 19 led 2015 15:34
od azni
Jen malej dotaz ohledne tech prasklejch hadic - mate nekdo vyzkousenou a osvedcenou nejakou konkretni pasku pro opravu "na dojeti" ? Nebo je lepsi nejakej moderni utesnovac ? Diky.

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 19 led 2015 15:40
od Benjamin
azni píše:Jen malej dotaz ohledne tech prasklejch hadic - mate nekdo vyzkousenou a osvedcenou nejakou konkretni pasku pro opravu "na dojeti" ? Nebo je lepsi nejakej moderni utesnovac ? Diky.
Tahle funguje dobře, pokud není trhlina příliš veliká, dá se na tom odjet i pár tisíc km:
http://www.shop4x4.cz/expedicni-vybava/ ... ndard.html
http://www.etracom.cz/website/mainmenu/webpage%5B2%5D/

Re: Chladenie LR Dll

Napsal: 19 led 2015 16:47
od azni
Diky za pomoc ! :)
Rad bych se letos podival mimo civilizaci a tak promejslim co vsechno s sebou. Je mi jasny, ze vozit vsechny dily se neda, pokud prijde vetsi zavada je to v pytli. Jen bych nerad nekde "zustal" kvuli maliclosti...
Vozite toho na delsi cesty z tech zakladnich veci hodne ?