Stránka 1 z 2
RRC 2door automat
Napsal: 08 dub 2014 12:54
od Chapman
Páni, zdravím Vás.
Som tu čerstvý, pár rokov už po OffRoadoch pokukujem, nejaké tie roky som odpracoval v autorizovanom Jeepe, ale k tomu anglicku ma to ťahá predsa len viac.
Keďže možno sa v blizkej buducnosti pustím do kupy RR Classic a presne viem, že iný ako 2door nedokážem kúpiť, tak sa chcem opýtať:
robil sa "kupák" aj s automatom?
Nenašiel som tu o tom nič, nikde po nete, tak sa nechám priučiť. Ak áno, s ktorými motorizáciami?
Zatial dík, teraz sa tu budem možno dotazovať častejšie čo-to

Re: RRC 2door automat
Napsal: 08 dub 2014 13:04
od yorkin
Od roku 82 se montoval třístupňový automat Chrysler, ale mám pocit, že není příliš doporučovaný. Od roku 85 pak čtyřstupňová ZF, která je dosti oblíbená. Trojdvéřové modely z pozdějších let jsou ale poměrně vzácné, v kombinaci s automatem ještě více. Nejjednodušší cesta je asi koupit karosérii s motorem, co chceš, a vyměnit převodovku. Stejně tě čeká rozebrání a velké vyvařování... Výměna převodovky zase taková práce není.
Co se motorů týče, jsou vlastně všechny fajn

, až na VM 2.4 turbodiesel, který je vřele nedoporučovaný ve všech aplikacích (možná znáš jeho sourozence z XJ 2.5 td)

. Možná bych byl ještě opatrný u pozdějších 3.9, kde se dost možná budou projevovat problémy všech V8 převrtaných nad 3.5. Třídvéřáky se dají tu a tam najít ve Francii, v Německu málokdy.
Re: RRC 2door automat
Napsal: 08 dub 2014 13:18
od Chapman
Dík za rýchlu odpoveď. Tak nejak som to aj predpokladal, že bud ani neboli, alebo ich bolo málo.
Čo sa týka motoru, od VM Motori nechcem absolutne nič ani zadarmo -presne kvoli tomu čo hovoríš, skúsenosť z dôb, keď som robil v Chrysler-Jeep.
Ale asi budem predsa len riešiť nejkú 200-300TD, pretože aj keď dechťáky ja moooc nerad, živiť Roverácku V8 benz nejakým 15litrami a viac, tak na to nemám...
Čiže kúpiť čo chcem v manuále a prerábať na automat. To je druhá prevodovka, pedálová skupina, volič, konzola...fu. No ok.
A k vyvárke -tiež som si už všimol, že tie autá su povačšinou jak rešeto.
Re: RRC 2door automat
Napsal: 08 dub 2014 13:26
od yorkin
Mrkni se na leboncoin.fr je to obdoba našeho bazoše, s trochou dobré vůle se tam pár kousků najít dá vždycky. 200-300tdi jsou samozřejmě super, ale bude to ještě komplikovanější hledání, přestavět VM na 200tdi sice jde, ale je to už poměrně velký problém s papíry. Nejjednodušší a nejspolehlivější imho je najít 3.5ku s manuálem a dorobit do toho automat a plyn. Pro tohle laborování doporučuji podívat se do threadu, ve kterém Neklan popisuje genezi svého RRC, asi není třeba jít do všech detailů (to už se pak člověk dostává na ceny zánovního Range Roveru, ale pro inspiraci). Vyvařování je samozřejmě potíž, ale pokud najdeš kousek z jihu Francie, třeba budeš mít štěstí. I slušně shnilé kousky tu ale šikovné ruce umí dát dohromady, takže bych se toho tak úplně nebál, dobrá rada se na fóru vždycky najde...
Re: RRC 2door automat
Napsal: 08 dub 2014 13:33
od yorkin
Re: RRC 2door automat
Napsal: 08 dub 2014 14:37
od Chapman
Dikýčko.
Idem šprtať francúžštinu

A hladať tu čarovnú kombináciu -2door & 200/300TD...
Re: RRC 2door automat
Napsal: 08 dub 2014 17:47
od yorkin
Od toho tu fórum je, kdybych měl spočítat, kdy jsem tu dostal dobrou radu, která by mě jinak stála plno peněz nebo námahy, všechny prsty by mi nestačily.

. Ze zvědavosti jsem se na ten leboncoin podíval a je to fakt bída s 200tdi (300tdi snad třídveřové vůbec nebyly). Nejnadějněji vypadá tohle
http://www.leboncoin.fr/voitures/638638301.htm?ca=9_s nebo tenhle
http://www.leboncoin.fr/voitures/622282418.htm?ca=9_s a přehodit převodovku. Obě jsou ale auta na dodělání a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když odhadnu, že se cenově dostaneš na úroveň pěkné L322... Ale pak to bude krása a rád si na nějakém sraze zaslintám

.
Re: RRC 2door automat
Napsal: 09 dub 2014 01:50
od Neklan
Nemám nic proti dieselům, pro běžné ježdění také používám dieselovou Discovery, ale stejně, že nafta do RRC nepatří, není ani zdaleka jenom můj názor. U RRC V8 platí, že velmi záleží na stylu jízdy, ale dá se s ním jezdit i za 13 litrů oproti, řekněme 9-ti až 12-ti u nafty. Já sice nemám originál motor, je tam 4,6 právě s Edelbrock karburátorem, ale pokud se mě zeptáš, co mě na tom autě asi nejvíc baví, tak asi zrovna ten motor. Mít to nafťák, tak mě to asi ani zdaleka tolik nezajímá. Tak si to ještě rozmysli. Dvoudveřáků je málo a slušné už prostě nejsou (pokud nechceš investovat 20 až 50 tisíc Eur nebo i liber za rekonstruované nebo tzv. "time warp" kusy), takže opravy budou tak jako tak velmi náročné a byla by škoda investovat mraky peněz a úsilí do RRC s tím nesprávným motorem. A opět říkám, že 200 nebo 300tdi je skvělý motor a v Discovery nebo Defenderu není co řešit, ale RRC je něco jiného.
Re: RRC 2door automat
Napsal: 09 dub 2014 07:00
od kryten
Neklan píše:Nemám nic proti dieselům, pro běžné ježdění také používám dieselovou Discovery, ale stejně, že nafta do RRC nepatří, není ani zdaleka jenom můj názor. U RRC V8 platí, že velmi záleží na stylu jízdy, ale dá se s ním jezdit i za 13 litrů oproti, řekněme 9-ti až 12-ti u nafty. Já sice nemám originál motor, je tam 4,6 právě s Edelbrock karburátorem, ale pokud se mě zeptáš, co mě na tom autě asi nejvíc baví, tak asi zrovna ten motor. Mít to nafťák, tak mě to asi ani zdaleka tolik nezajímá. Tak si to ještě rozmysli. Dvoudveřáků je málo a slušné už prostě nejsou (pokud nechceš investovat 20 až 50 tisíc Eur nebo i liber za rekonstruované nebo tzv. "time warp" kusy), takže opravy budou tak jako tak velmi náročné a byla by škoda investovat mraky peněz a úsilí do RRC s tím nesprávným motorem. A opět říkám, že 200 nebo 300tdi je skvělý motor a v Discovery nebo Defenderu není co řešit, ale RRC je něco jiného.
To jsi napsal hezky Neklane, souhlas
k.
Re: RRC 2door automat
Napsal: 10 dub 2014 13:32
od Mirko
Taky se přimlouvám k tomu, aby byl v Rangi, obzvlášť dvoudveřákovi, "jeho" motor. Potřeba poddimenzovaných Dieselu vznikla zejména kvůli požadavkům jižanských trhů a jejich daňových regulací.
Úspěch a charakter Range založil na svou dobu jedinečný motor v terénním voze. Pokud by vyšel rovnou s Dieselem, stal by se nejspíš jedním z mnoha. Osmiválec byl jediný luxus, který zpočátku nabízel.
Classic s osmiválcem nebo s Dieselem jsou po nastartování dvě úplně odlišné vozidla. Mám srovnání doma a v obou už jsem najezdil tisíce kilometrů, takže myslím, že mohu posoudit. Pro radost určitě V8, pokud má Range sloužit denně, tak jsou tdi motory spolehlivá a ekonomická alternativa, ale rozhodně se nedá mluvit o rovnocennosti. Suverenita a kultivovanost se z auta vytrácí a je nahrazená až traktorovým dojmem.
Sám jezdím se svým s osmiválcovým Classicem v LPG prakticky denně, od ledna ho používám jako své služební vozidlo. Finančně vyjde s plynem stejně jako s Dieselem, je to kompromis, který přijímám. Spoustě majitelů se ale zamlouvá větší bezstarostnost a možná i rurálnější charakter Dieselu. Je to vidět na srazu, kde to obvykle bývá půl na půl a spokojeni jsou všichni
Co se týká výběru sériových provedení, tak 200 tdi se nedělal s automatem v Rangovi a 300 tdi se softdashem a automatem se zas nikdy nedával do dvoudveřáka.
Re: RRC 2door automat
Napsal: 10 dub 2014 15:35
od injaaa
Re: RRC 2door automat
Napsal: 10 dub 2014 18:58
od Chapman
Chlapi, pri mojej nechuti k TDI (Ten Dym Ignoruj) ma na V8 zlomite velmi lahko

Dik za linky, ozaj siroky zaber -od 1000 do 13000oci

Zeleny drahy je krasavec, len je to uz moc a navyse je to podla popisky nejaka military obrnena verzia s oknami na pevno ci co...
Ale asi sa preorientujem spat k benzinu a radsej poriesim plyn. Ked ste tu uz tu bublotavu originalnu 3,5 V8 dusu tak vychvalili

Re: RRC 2door automat
Napsal: 10 dub 2014 19:00
od Chapman
yorkin píše: ...nebudu daleko od pravdy, když odhadnu, že se cenově dostaneš na úroveň pěkné L322... Ale pak to bude krása a rád si na nějakém sraze zaslintám

.
Jo...aaa...co je to L322?

Re: RRC 2door automat
Napsal: 10 dub 2014 19:16
od yorkin
Chapman píše: Jo...aaa...co je to L322?

Předposlední generace RR

Re: RRC 2door automat
Napsal: 10 dub 2014 19:33
od Chapman
Aha...a co si potom myslel tym, ze sa pri 'dorabani' RRC za 5-7000€ a vymene prevodovky dostanem na cenu L322???

Re: RRC 2door automat
Napsal: 10 dub 2014 19:42
od yorkin
Mrkni se do Neklanova vlákna. Začal s pěkným RRC za asi 6000€ a než se dostal do současného stavu "lepší, než nový", mám pocit, že daleko od milionu nebyl. A za ty prachy ovšem pořídíš předposlední generaci RR, klidně ročník 2010 (pěkné V8 z prvních let jsou kolem 12 000 €). Já mám nezměrný obdiv k lidem, co jdou cestou renovace classica do posledního šroubku

, ale sám bych na to asi nervy (a peníze) neměl

.
Re: RRC 2door automat
Napsal: 11 dub 2014 13:58
od teslo
yorkin píše:Já mám nezměrný obdiv k lidem, co jdou cestou renovace classica do posledního šroubku

, ale sám bych na to asi nervy (a peníze) neměl

.
Niekedy ani ina moznost ako renovacia velmi nieje...samozrejme zalezi od moznosti a ocakavania...ja som napr. mojho terajsieho RRC kupil ako skelo zachovaly kus takmer bez korozie. Po par rokoch pouzivania na lahky offroad (

) je nutna komplet rekonstrukcia...karoseria hnila, uchyty na kasni potrhane...

Re: RRC 2door automat
Napsal: 14 dub 2014 14:41
od Lukasino
Shodou náhod jsem se díval na RRC a našel jsem tohodle fešáka. Bohužel neuvádí ani žádné info ani víc fotek, ale vypadá neobouchaně, atd.... Za ty peníze dost možná hezký základ.
http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... asrc=st|fs
Slint

Re: RRC 2door automat
Napsal: 15 dub 2014 10:04
od teslo
vyzera velmi, velmi, velmi pekne...

(ale je cca 2000km daleko). Inak by som si ho vedel predstavit ako velmi slusny zaklad.
Re: RRC 2door automat
Napsal: 15 dub 2014 16:22
od Neklan
Souhlas, navíc pozdní 2 doors budou za chvíli skoro větší raritou, než ty starší. Dá se také předpokládat, že díky provozu na jihu na tom bude dobře z hlediska koroze, což je často největší problém RRC. Kdybych neměl toho svého, tak po něm hned startuji.