Stránka 1 z 1

Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 09 dub 2014 18:35
od OC
Zdar vespolek,

servis mi tvrdí, že
Přední měchy ... odcházejí ... [proto, že] je podvozek celý zvednutý a hlavně je přední náprava uskočená doleva. Stávající panhardská tyč je KRÁTKÁ a tlačí celou nápravou doleva.
Pravý měch se proto dotýká rámu a prodírá se.
Je potřeba sehnat delší (nejlépe nastavitelnou ) panhardku. Poté má smysl udělat i geometrii.
:hmm:

Dává to nějaký smysl?

Já jsem z toho poněkud zmaten. Je pravda, že mám 30" kola (konkrétně 245/75r16), ale to by na tohle snad nemělo mít zhola žádný vliv -- to přizvedne podvozek vůči silnici, ale mezi podvozkem a rámem to nemění lautr nic, přece?!? V servisu spekulují, že za to mohou měchy od Arnottů, ale to je zjevně nesmysl. Jinak tam žádný lift není, akorát jsou zvýšené dorazy (ale ne o moc, nesedne to na ně ani v ACCESSu), EAS přeprogramovaná není. Pod koly jsou podložky pro mírné zvětšení rozchodu, přiznám se, že nevím přesně jaké, dával je tam Eliott ještě než jsem auto koupil. Ale to by, myslím, také nemělo mít žádný vliv?

Ale zdaleka ne všemu na té nápravě úplně rozumím, tak mi může něco unikat? Každopádně dík za rady a náměty...

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 09 dub 2014 21:04
od Navi
Dle mého názoru tomu nemůže vadit vůbec nic z toho co jsi napsal. Jediná věc je, že by jsi tam měl kratší panhardku z jiného auta, nebo přesazené její úchyty. Jinak kola, měchy ani podložky na to mít vliv nemůžou.
Kola mám ty samý co ty a v pohodě.

Ale ještě počkej na reakci někoho povolanějšího.

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 09 dub 2014 21:16
od eliott
Stanovisko servisu je správné, při zvednutí auta do nejvyšší polohy a následnému křížení se náprava samozřejmě na jedné straně přibližuje k rámu, neboť místo uchycení panhardky k nápravě opisuje kružnici. Stejný problém je na přední i zadní nápravě. Stavitelné panhardky na P38 mám.

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 09 dub 2014 21:23
od MadTom
Doplním Eliotta - zvednutí podvozku v tomto případě - tedy P38 na měchách je záležitost kalibrace výšky. Takže pokud je výška nakalibrovaná kousek víš než je standard tak je panhardka krátká. Automatika drží "konstantní" vzdálenost mezi nápravou a rámem. Kola, podložky pod kola nebo dorazy nápravy na toto nemají vliv. Takže zkontrolovat, jak je to nastavené a případně nastavit správně - bude to sedět jenom v silničním režimu, ale ten se používá nejčastěji. A pokud by to nešlo, tak jak psal Eliott, nastavitelnou panhradku a na geometrii seřídit.

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 09 dub 2014 22:08
od Navi
OC ale přeci píše, že "EAS přeprogramovaná není". Takže by se auto mělo chovat absolutně standardně. Pokud to tedy nemá z dřívějška přeprogramováno do vyšších poloh.
Takže ja píše MadTom: Zkalibrovat na tovární výšky a mělo by být po problému.

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 09 dub 2014 22:22
od OC
eliott píše:Stanovisko servisu je správné, při zvednutí auta do nejvyšší polohy a následnému křížení se náprava samozřejmě na jedné straně přibližuje k rámu, neboť místo uchycení panhardky k nápravě opisuje kružnici.
Jasně, ale to by při běžném provozu neměl být problém -- jen kdyby se jezdilo běžně na HIGH, nebo kdyby byl EAS přeprogramovaný, ne?
Stavitelné panhardky na P38 mám.
Ty by ale neměly být potřeba, pokud nezvedám režimy HIGHWAY a STANDARD, a to nezvedám (aktuálně dokonce nemám přizvednutý ani HIGH, ačkoli o tom -- jak ostatně víš -- uvažuji spolu s delšími tlumiči a čidly EAS vzadu pro větší křížení; na to ale zatím nebyl čas a tititi, takže zatím mám tlumiče i nastavení EAS standardní).

A za těchto podmínek mi to prostě nedává smysl; při standardně naprogramované EAS by zcela bez ohledu na velikost kol a to, zda tam jsou Dunlopy nebo Arnotty, měla normální panhardka fungovat perfektně. Nebo něco přehlížím?

[update] zdá se, že zhruba totéž píší i ostatní. Tak nevím... Napadá mne leda, že by mi nastavení EAS nějak poprasili v servisu minule a nic mi neřekli, ale to mi přijde enormně nepravděpodobné... každopádně, mohu nějak amatérsky zjistit, zda je to správně? Je někde v podvozku nějaké místo, kde mohu auto postavit na rovině, nafoukat to na HIGHWAY/STANDARD/HIGH a změřit vzdálenost něčeho od něčeho a vědět, že správně má být právě X/Y/Z palců? Dík!

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 09 dub 2014 22:26
od MadTom
A kontroloval jsi vzdálenost nápravy od rámu, že je ve standardním režimu správná? Nebo si to jenom myslíš. Protože je proměnná, tak tím bych začal.

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 09 dub 2014 22:31
od OC
MadTom píše:A kontroloval jsi vzdálenost nápravy od rámu, že je ve standardním režimu správná? Nebo si to jenom myslíš. Protože je proměnná, tak tím bych začal.
Jo, to je zhruba to, co jsem mezitím psal do update :) Máš někde třeba odkaz na nějakou fotku, kde ji mám měřit a kolik má správně být, nebo tak něco?

P.S. Ať hledám jak hledám ve Workshopu, jediné, co tam vidím, je
SYSTEM CALIBRATION Equipment required: TestBook
NOTE: This procedure must be carried out when a new ECU or height sensor has been fitted.
Calibration will also be required if any part affecting damper relationship to body is changed i.e. damper mounts, axles, chassis unit and body panels. The vehicle can be calibrated laden or unladen, but Gross Vehicle Weight must not be exceeded. Tyres must all be the same size and at the correct pressures.
IMPORTANT: The floor used for calibration must be level and smooth in all directions to enable procedure to be carried out successfully.
a to je tak troška nanic :|

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 25 dub 2014 02:32
od OC
Hmmm. Tak nejvíc ze všeho to vypadá, jako kdyby bylo o kousek nakopnuté uložení panhardky?!? Divné, ale jinak mi to nedává smysl...

Každopádně tak akorát na dálniční výšce je to vycentrované a vůle mezi rámem a měchem na obou stranách je tak asi stejná (docela mne překvapilo, jak je malá -- mimochodem, je to divné, přijde mi, že na HIGH se musí ten měch o rám dřít v každém případě a u každého auta... což je zjevně blbost, ale ta vůle je tam opravdu hodně malá :hmm: )

Zajímavá otázka je, jak to řešit. Jezdit furt na HIGHWAY není úplně ideální; předělávat uložení panhardky asi taky ne... Eliotte, jakou máš tu stavitelnou panhardku a co za ni chceš?

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 25 dub 2014 16:48
od eliott
Mám obě, rád bych je prodal dohromady za 7000, cena za jednu 4500,-

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 26 dub 2014 20:09
od OC
Ty panhardky produmám a dám vědět, dík.

Prosím Tě, Ty bys to mohl vědět z hlavy -- za normálních okolností, na nijak neupravované P38a s měchy ze Solihullu a nikoli z USA, v jakém rozmezí se tak zhruba asi pohybuje vůle mezi měchem a rámem na přední ose? (na STANDARDu především; jak se to mění při zvedání nebo při klesání je taky zajímavá otázka.)

Snažil jsem se na Netu dohledat nějaké fotky, ale zrovna tohle jsem nenašel nikde :(

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 26 dub 2014 21:15
od eliott
cca 1-1,5 cm

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 26 dub 2014 21:32
od OC
Dík.

Tak to je na černochovi někde něco ku*a špatně, protože já mám méně na obou stranách -- tedy délka panhardky s tím tak úplně nesouvisí.

Že by Arnotty byly o tolik tlustší než normální měchy, to se mi moc nezdá, na to na nich jezdí po světě moc lidí, z nichž nikdo (nakolik aspoň strýc Google ví a byl ochoten mi prozradit) problém s tím, že by se mu dřely o rám, neměl.

To jsem z toho blázen :hmm:

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 26 dub 2014 21:41
od eliott
Arnotty mají určitě větší průměr, ale nevím o kolik

Re: Panhardka táhne přední nápravu ke straně?!?

Napsal: 26 dub 2014 21:43
od OC
Já to zkusím nějak přeměřit... akorát že se tam ukrutně blbě leze, protože nemám ani nájezdy, ani montážní jámu. Zkusím to někde nad pangejtem...