Stránka 1 z 2

P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 26 kvě 2014 19:17
od CLu
Myslíte že má parkování ve zvednuté poloze nějaký negativní vliv na životnost měchů nebo na něco jiného?

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 26 kvě 2014 19:24
od spata
Měchy jsou dimenzovány,jen ale proč tak parkovat?

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 26 kvě 2014 19:33
od CLu
Protože když parkuju v normální poloze tak to auto si za pár dní sedne. Pak k němu jdu a jak to vidím vypadá to hrozně, jak nějaké raněné zvíře a je mi ho líto. Když ho zvednu ani se nehne a navíc se mi zvednuté líbí. Ale kdyby to mělo měchům vadit, tak bych to nedělal.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 26 kvě 2014 19:34
od spata
Tak raději najit unik vzduchu aby netrpěl kompresor.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 26 kvě 2014 19:42
od CLu
Právěže tam asi únik není, když to na horní poloze drží...

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 26 kvě 2014 20:19
od MadTom
A pokud tam únik není, tak se ten vzduch ztratí kam? Jarovou vodu a pod auto - postříkat měchy - pravděpodobně to bude někde v ohybu gumy porézní, a když se auto zvedne, tak se ohyb narovná a ta porézní část se zmáčkne a těsní. Zatím, v zimě se to může zhoršit, protože guma ztuhne.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 27 kvě 2014 20:39
od Kokesek
Jak pise MadT. ....uplne presne :yes

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 27 kvě 2014 22:44
od CLu
Já tomu nerozumím, ale někdo mi říkal, že jak je senzor výšky a jak nejčastěji pracuje v normální poloze, tak že se v té poloze nějak vychodí a nemůže tu polohu přesně určit a tak odfukuje a přifukuje a ten rozptyl se asi zvětšuje. No a já si myslím, že to tím být může, protože se to týká pravého zadního kola, které je dycky spadené nejvíc. A klesá to tak, že cvakají (odpouští) ventily ve ventilovém bloku. Kontrola těsnosti se dělala, měchy přední se dávaly nové, zadní prej jsou dobré (asi už byly měněné), nikde žádná netěsnost, přetěsnění ventilového bloku, repas kompresoru.

Otázka zní, jestli dlouhodobé stání (v řádu dnů) v nejvyšší poloze ubližuje měchům nebo něčemu jinému na tom autě. Díky :-)

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 27 kvě 2014 23:51
od ssang
CLu píše: Otázka zní, jestli dlouhodobé stání (v řádu dnů) v nejvyšší poloze ubližuje měchům nebo něčemu jinému na tom autě. Díky :-)
Osobně bych řekl, že když je vůz v nejvyšší poloze, tak je měch v naprosté pohodě a jediný problém, který to může zapříčinit je, že když si nějaký poberta bude chtít z auta odmontovat :doh něco přístupného ze spodní části, tak to má hezky přístupné a nemusí mít ani hever :chuckle . Pokud se Ti to hádá a myslíš si že to nikde neutíká, tak to chce taky zkalibrovat (čidla) podvozek. Osobně se ztotožnuji s těmi úniky v ohybech měchů v nižší poloze.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 31 kvě 2014 08:26
od smeky
Taky mi to dělalo a od doby co parkuji v nejnižší poloze mám klid

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 01 čer 2014 08:12
od Kokesek
smeky píše:Taky mi to dělalo a od doby co parkuji v nejnižší poloze mám klid

tam je sranda, ze na nejvyssi poloze je tlak nejvetsi a unik na spojich nejmensi. Protoze hadicky se roztahnou do prumeru a vytesni se okrouzkove spoje. Na mechach je unik vetsinou nejmensi pri malem tlaku. Pokud netesni ventilove telo tak taky plati ze mensi tlak drzi. 7-8 baru to neudrzi a postupne to unika a az to spadne na 3-3,5atm tak uz to neutika.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 10 čer 2014 07:25
od hrabiko
Já bych Peťo řekl, že tlak je pořád stejný, akorát je tam fouknutého více vzduchu, proto to je nahoře. Tlak je přece úměrný hmotnosti vozidla a ta se nemění, ne? Nebo se v měchu v pohybem nahoru a dolů mění plocha, na kterou vzduch působí?
Jinak se přikláním k těm únikům, které se ukážou jen při určité pozici měchů.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 11 čer 2014 06:34
od Kokesek
Zdenku pokud bude tlak porad stejny tak se vratim na zakladni skolu do pate tridy... :mrgreen:
nevim jak to vypocitat, ale je jasne ze aby doslo k vysunuti mechu o nekolik centimetru tak se musi zvetsit jeho objem a to nedocilis nijak jinak nez narustem tlaku. Podle me zvyseni tlaku nese zvetseni objemu to je primo umerne.
hodnota se bude pohybovat od 3baru v min poloze do 5baru v max poloze. Tvoje pravidlo bude asi fungovat ve vesmiru kde neni gravitace.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 11 čer 2014 07:49
od CLu
Souhlasím s Petrem. Taky si myslím, že pro zvednutí bude potřeba větší tlak. Už jen proto, že tím zvětšíme potenciální (polohovou) energii části auta, a tu energii tam musíme nějak dodat. Taky s tím souvisí tuhost měchu a další věci, takže výpočet by asi byl hodně teoretický a zjednodušený. Nejprůkaznější by bylo, kdyby měl někdo v systému manometr a jednoduše by to změřil.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 11 čer 2014 14:33
od MadTom
S tím tlakem a objemem bych byl trošku opatrnější, pokusím se vysvětlit.

Představme si hydraulickou pístnici, postavenou na stojato a nahoře bude závaží. Tlak v pístnici bude tedy dán tlakem který na olej vyvolává píst zatížený závažím. A je jedno, jestli je píst skoro celej zasunutej, nebo skoro celej vysunutej - tlak bude pořád stejnej, jediné co se bude lišit, je množství oleje v pístnici. Tlak se změní pouze po dobu pohybu - ať už při zvedání nebo při spouštění. V klidové poloze bude furt stejnej, protože máme stejnou váhu nad pístem a stejnou plochu čela pístu.

Analogicky měch u auta - pokud budu předpokládat, že ten válec, co se mi zasunuje zespoda do měchu, má furt stejnej průměr a tvar, tak po dofouknutí se pouze auto posune výše, ale tlak bude stejnej. Na druhé straně měchu, máme přírubu s pevným rozměrem, která se opírá o rám, na tuto přírubu působí tlak v měchu a tím vyvolává sílu podepírající auto. A protože auto váží furt stejně, ať je v hodní nebo dolní poloze pérování, tak síla v ustálené výšce auta musí být vždy stejné a tím i tlak stejný.

"Rozdíl" mezi pístnicí a měchem v tomto případě není - oboje mi pouze definuje prostor (objem), ve kterém mám zvýšený tlak. Čelo pístu nebo příruba nahoře na měchu mi díky působení tlaku v tomto prostoru vyvolá sílu, co drží auto zvednuté.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 11 čer 2014 15:43
od Kokesek
fakt je ten ze mas pravdu splochou a objemem. Praxe me rika ze kdyz dam budik na mechy tak tlak roste s vyskou vozu. je to cca bar. Neco se tedy bude menit.
A dalsi sranda je v tom ze i vaha vozu se meni. uz jenom tim kdyz projizdis zatacku tak mas vetsi vahu na strane naklonu.... palivo, posadka, naklad. geometrie mechu taky meni plochu, kdyz je srolovany ma vetsi prumer nez kdyz jej uplne vysunes. z toho asi plyne ze cim mensi je prumer valce tim je treba vetsi tlak.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 11 čer 2014 16:00
od CLu
Dle mého názoru rozdíl mezi pístnicí a měchem je v tom, že v měchu je vzduch (stlačitelný) a v pístnici olej (nestlačitelný).

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 11 čer 2014 16:05
od Kokesek
CLu píše:Dle mého názoru rozdíl mezi pístnicí a měchem je v tom, že v měchu je vzduch (stlačitelný) a v pístnici olej (nestlačitelný).
to je taky fakt...olej by nepruzil :D

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 11 čer 2014 16:20
od petmic
Ta analogia piestnice s mechom je dobre ale ma jednu chybu - nezohladnuje zmenu plochy piestu/mechu. Na to aby sa mech vysunul treba zvysit tlak a pri tom sa ten mech nafukne aj do priemeru - kedze je z gumy. To znamena za ta ista hmotnost posobi na vacsiu plochu a preto je v mechu vacsi tlak. Aspom tak tomu rozumiem ja.

Re: P38-parkování ve zvednuté poloze

Napsal: 11 čer 2014 16:21
od MadTom
Tak jinak - to co jsem napsal bylo pro případ, že auto stojí a je v jedné nebo druhé poloze. Za jízdy, nebo při zvedání je to jinak, o kus složitější.
Stlačitelnost nebo nestlačitelnost nemá ustálené poloze žádný význam - v tu chvíli nemá co pružit, když se nic nepohybuje.