Výměna spojky na Td4 krok za krokem. (Bez demontáže Ird.)
Napsal: 18 čer 2014 22:42
Zdravím všechny co mají pevné nervy pouštět se do toho doma,
tak tady je trocha ulehčení.
Jelikož nemám rád zbytečné sundávání něčeho kvůli přístupu na jeden šroubek tak jsem to vyřešil po našem..... Abych nemusel sundávat IRD udělal jsem si v hliníku otvor na šroubek, kvůli kterému musí jinak celá dolů.Při sundávání převodovky jsem ho pak pomalu dostal ven a nahradil jiným, upraveným, který příště půjde pěkně ven. Pokud nejste zruční jedinci jako já
ta se do toho ani nepouštějte a raději jí sundejte.
1.Demontáž baterie a jejího držáku.
2.Sundat sání vzduchu (odkryje se držák zavěšení motoru)
3.Sundat obě kola a odpojit tyčky stabilizátoru
4.Sundat plastový dekl na levé straně za kolem (3.šrouby)
5.Sudat spodní hliníkový rám (6 šroubů , dva blbě pod plastem)
6.Povolit všechny šrouby převodovky (popř. vyndat a dva nechat jako pojistku) Bacha na skovanou 6ku šroubek nad IRD, pak jí tam už nedávejte!
7.Odmontovat ramena zavěšení kol od nápravnice a karosérie (4šrouby domeček silenbloku v karosérii a dva vsilenbloku nápravnice)
8.Odmontovat nápravnici (2.šrouby, 1 uchycení k IRD)
9.Vypustit olej z převodovky.
10.Vycuknout oběpoloosy od převodovky (Šroubovák mezi poloosu a převodovku a škubnout)
11.Odpojit čidla na převodovce (2kousky) a rozpojit rychlospojku spojkového válce.
12.Rozpojit výfuk za pletencem (3.šrouby) a vytáhnout z prvního zavěšení
13.Sundat táhla z kulisy řazení na převodovce a vyndat celý dekl i s mechanismem řazení. Na boku převodovky je zajišťovací šroub. Nepokoušejte se vyklepnout pero....
14.Odšroubovat 2 šrouby na zavěšení řadících táhel a celé zavěšení popustit dolů-jinak hrozí rozmačkání hadic chladící vody do IRD při naklánění motoru.
15.Odpojit hadičku z chladiče nafty od motoru (rychlospojka)
16.Nainstalovat zavěšení motoru a pod převodovku dát hever
17.Odšroubovat převodovku z horního držáku (4.šrouby) a heverem odspodu pomalu vyklonit motor i s převodovkou
18.odšroubovat poslední šrouby na převodovce a pomalu s ní vyjíždět dostrany.
19. .....a je to, dál dělá každý něco jiného, setrovák, ložisko, lamelu to je už hračka
ať se daří.

Jelikož nemám rád zbytečné sundávání něčeho kvůli přístupu na jeden šroubek tak jsem to vyřešil po našem..... Abych nemusel sundávat IRD udělal jsem si v hliníku otvor na šroubek, kvůli kterému musí jinak celá dolů.Při sundávání převodovky jsem ho pak pomalu dostal ven a nahradil jiným, upraveným, který příště půjde pěkně ven. Pokud nejste zruční jedinci jako já

1.Demontáž baterie a jejího držáku.
2.Sundat sání vzduchu (odkryje se držák zavěšení motoru)
3.Sundat obě kola a odpojit tyčky stabilizátoru
4.Sundat plastový dekl na levé straně za kolem (3.šrouby)
5.Sudat spodní hliníkový rám (6 šroubů , dva blbě pod plastem)
6.Povolit všechny šrouby převodovky (popř. vyndat a dva nechat jako pojistku) Bacha na skovanou 6ku šroubek nad IRD, pak jí tam už nedávejte!
7.Odmontovat ramena zavěšení kol od nápravnice a karosérie (4šrouby domeček silenbloku v karosérii a dva vsilenbloku nápravnice)
8.Odmontovat nápravnici (2.šrouby, 1 uchycení k IRD)
9.Vypustit olej z převodovky.
10.Vycuknout oběpoloosy od převodovky (Šroubovák mezi poloosu a převodovku a škubnout)
11.Odpojit čidla na převodovce (2kousky) a rozpojit rychlospojku spojkového válce.
12.Rozpojit výfuk za pletencem (3.šrouby) a vytáhnout z prvního zavěšení
13.Sundat táhla z kulisy řazení na převodovce a vyndat celý dekl i s mechanismem řazení. Na boku převodovky je zajišťovací šroub. Nepokoušejte se vyklepnout pero....
14.Odšroubovat 2 šrouby na zavěšení řadících táhel a celé zavěšení popustit dolů-jinak hrozí rozmačkání hadic chladící vody do IRD při naklánění motoru.
15.Odpojit hadičku z chladiče nafty od motoru (rychlospojka)
16.Nainstalovat zavěšení motoru a pod převodovku dát hever
17.Odšroubovat převodovku z horního držáku (4.šrouby) a heverem odspodu pomalu vyklonit motor i s převodovkou
18.odšroubovat poslední šrouby na převodovce a pomalu s ní vyjíždět dostrany.
19. .....a je to, dál dělá každý něco jiného, setrovák, ložisko, lamelu to je už hračka
