Stránka 1 z 1

Odešla baterie na cestě

Napsal: 06 srp 2014 10:42
od favore
IMG_9874.jpg
IMG_9874.jpg (123.69 KiB) Zobrazeno 4801 x
IMG_9875.jpg
IMG_9875.jpg (110.45 KiB) Zobrazeno 4801 x
Tak to bylo vo chlup!!Po 1000km jízdy v autě divnej odér,po zastavení pára zpod haubny,po otevření takhle krásně nafouklá baterie!Vařila jak voda na kafe!Dva články v pr.... .Ještě že se nafoukla,přeškrtila přefuk. hadičku,ta tlakem vypadla a pářila pod haubnu,jinak bych si toho za jízdy nevšimnul.A to jsem jí jako starej odchovanec škodovek před cestou kontroloval!Už vidím ten katastrifickej scénář-výbuch baterie,možná havárie,požár,třeba v tunelu pod Alpama,na každou stranu 4 km ..... Lepší nemyslet.Po hodině pomocí asistence pojištovny nová baterka a odjezd.Viděl jsem kdysi traktor kde buchla baterka a řeknu vám,nic moc!Už se někomu něco takovýho přihidilo?

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 06 srp 2014 13:55
od petr štrof
mě umřela předevčírem , naštěstí domu u baráku , přesně po 5 letech

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 06 srp 2014 14:00
od Luboš M.
Tak to si můžeme podat ruce :-( . V DIII ko před měsícem, bez varování u baráku, V Toyotě mi po zimě nejdou dobít dvě baterie, jedna při dobíjení taky skoro bouchla a to ještě potřebuji jednu do zahradního traktůrku a nemluvím o skútru, kde je taky KO :-( ........to je zase desítka jen za baterky kuwa :?

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 06 srp 2014 14:04
od libovka
No ale to že se takhle nafoukne a uvaří baterka většinou svědčí o přebíjení alternátoru.Tak aby sis neodpravil i tu novou.

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 06 srp 2014 14:50
od MadTom
Pokud byly zkratované članky, tak bude vařit i při správně fungujícím dobíjení. Každopádně kontrola nabíjecího napětí je žádoucí.

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 06 srp 2014 16:05
od omar
MadTom píše:Pokud byly zkratované članky, tak bude vařit i při správně fungujícím dobíjení. Každopádně kontrola nabíjecího napětí je žádoucí.
naprostej souhlas mam uz nekolik let měřák takze mam neustalej prehled jak to dobiji,stal cca 200kc aj s postovnym

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 06 srp 2014 16:06
od Luboš M.
libovka píše:No ale to že se takhle nafoukne a uvaří baterka většinou svědčí o přebíjení alternátoru.Tak aby sis neodpravil i tu novou.
Mám v autě takovej ten cigaretovej měřák dobíjení a je to do 14.2, tak že OK.

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 07 srp 2014 11:55
od favore
Jo,mechanik na místě to samozřejmě měřil než jí měnil,doma jsem to udělal taky a dobíjení je OK.

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 08 srp 2014 12:21
od Hubert
Mě dvakrát ve lesním stroji explodovala. A řeknu Vám že v první chvíli sem si myslel že už sem mrtvej. Příčina byla vždy stejná vlivem nárazů a vibrací se zkratoval jeden článek.

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 08 srp 2014 22:21
od Frana
I ja jsem v pondeli menil baterku, taky na ni prisla rychla smrt... Asi epidemie.

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 09 srp 2014 13:04
od RudaK
Mě se po měsíční odstávce vybila špičková " OPTIMA " ( už má taky přes 5 let ) . Zatím stačilo jen nabít a jede při denním provozu . Někdo mě říkal,že když se gelovka vybije tak je prej už v hajzlu,tak nevím nevím jak dlouho bude fungovat . Ale já zas jezdím jen okolo komína,tak to budu mít dom kousek .

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 09 srp 2014 13:51
od mr-tomas
To jsou pomluvy. Mě se gelovka žlutá optima vybyla na 4V a po oživení v servisu je jako nová. A jedna červená optima dokonce na 0V a po oživení a testu měla prej kapacitu přes 100%. Pravda jsou to jenom roční mladice. :grin:

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 09 srp 2014 14:29
od Sláma Karel
A ve kterém servisu ti je oživlovaly.
Mě už jich těch slavných Optim umřelo pět. Prostě se vybily a už nejdou nabít. Jednu jsem zkusil dát do servisu baterek pod Nuselákem a prý je KO. A to nijak stará nebyla.
Ty zbylé tři jsem tam ani nedával.
A jedna mi odešla během navijákování na letošní Chroatia Trophy.

K :dance

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 09 srp 2014 16:12
od mr-tomas
Já je taky dával do servisu pod Nuselákem, červenou dvakrát a žlutou jednou, a vždy jí vzkřísily. A jednou žlutou v Letňanech, to měla 7 voltů. Moje nabíječka, jak to hodně klesne, to není schopná nabít.

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 10 srp 2014 11:10
od RudaK
Tak mě se povedly oživit obě Optimy osobně doma :mrgreen: . Nabíječka byla ze začátku v tom poli " Start " a pak se postupně zatlumovala až ampérmetr ( bo co to je za měřák ) klesl na 0 . Ale měřit kapacitu mě nenapadlo :coze: , ono nemám ani měřák :) Mě vlastně stačí,když auto chytne a jede .... :hi

Re: Odešla baterie na cestě

Napsal: 18 srp 2014 00:08
od MadTom
Tohle sem řešil přímo s vývojářema z Banneru, a potom mi v principu to samé potvrdili i jiní baterkáři.
U olověné baterky je část desek normálně aktivní a část ne. Pokud baterku hluboce vybiješ, tak se de i to té normálně neaktivní části a ta už se znovu nenabije, takže dojde ke zhoršení funkce baterky.
Co se týče testu baterky - že je OK, tak by mě zajímalo, jak to dělali a jak dlouho to trvalo. Ono změřit kapacitu trvá několik hodin, a na změření startovacího proudu je zase potřeba docela velká mašina, aby baterku reálně zatížila. Pro srovnání 100Ah baterka je schopná dát proud kolem 800-1000A, což jsou 2-3 navijáky pod plným tahem. A tomu taky musí odpovídat dráty, co se k baterce připojí během toho testu.
Za mě jednoznačně olověnou baterku nevybíjet do nuly - velmi jí to škodí, neskladovat vybitou, teda pokud ještě není nová a používat na to na co je určená - startovací na startování, karavanovou na ledničku a světýlka.
Prošlo mi rukama několik tun olověných baterek - staničních, používaných do UPSek na dráze, kde je požadavek na zálohování minimálně na 5 hodin. A když jsme řešili, jak je správně používat, aby vydrželi deklarovaných 10 let, tak to bylo - teplota cca 25°C, při 40°C hrozí že uteče voda (baterky nebyli dolévací, aby mohly být vedle ostatních zařízení), nabíjet konzervativně na 13,8V trvale, i když to znamená, že nebude k dispozici 100% kapacity ale třeba jenom 95%, a hlavně nevybíjet "do nuly". Typická startovací baterie zvládá cca 200 cyklů nabít/vybít, tužkové NiCd zvládali 1000 cyklů. Je to dáno konstrukcí. Ptal jsem se i na použití v autě s navijákem a tak je to o tom, aby baterka nešla napětím moc dolů, jinak se prostě kazí, a aby se nepřehřívala - Optima stejně jako fůra jiných baterek nemá možnost dolít vodu. Je konstruovaná jako přetlaková, kdy po překročení bezpečného přetlaku se uvolní ventilek nebo třeba protrhne bezpečnostní membrána a plyny což je vlastně voda, jsou z baterky pryč. A ta vysychá a postupně umírá.