Stránka 1 z 1
rr p38 druha baterie
Napsal: 06 srp 2014 19:28
od peti78
zdravim vsechny potreboval bych radu chtel bych si dat do p38 jeste druhou baterii a vubec nevim jak to zapojit aby se popripade dobijeli obe tedy jestli je to vubec mozne hledal jsem nejake schema zapojeni a nic jsem nenasel dekuju vsem za kazdou radu popripade schema zapojeni

Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 06 srp 2014 19:59
od stiinek
Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 06 srp 2014 20:11
od MadTom
A na co ta druhá baterie má být? Podle použití (na ledničku a světýlko X na naviják a startování) je třeba volit vhodnou baterii. A podle typu baterie i tu chytrost okolo.
V principu stačí jedno relé a jeden vypínač. Relé bude spojovat plusy baterek a bude spínané od kontrolky tlaku mazání motoru. Vypínač bude sloužit pro cílené rozpojení.
Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 06 srp 2014 20:28
od peti78
no mam v planu koupit navijak ale i kdyz treba hraje radio tak se proste vybije a konec tak chci mit nejakou rezervu abych nastartoval
Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 06 srp 2014 22:06
od MadTom
Takže potřebuješ dvě slušné startovací baterie - ty jsou totiž schopné dodat proud pro naviják. Nebo nějaké trakčně-startovací. Nevýhoda startovacích baterií je malá odolnost proti hlubokému vybití - prostě snesou jenom málo cyklů, kdy jsou plně vybité.
Zjednodušeje se ti tím ale nabíjení - protože startovací baterky jsou dělané na velké proudy, není problém je přímo připojit k alternátoru.
Takže potřebuješ:
1. doopravdy velké relé (stykač, solenoid) - které přenese plnej proud, co budeš z baterky odebírat - počítej tak s 200A (tedy cca polovina odběru navijáku) a kterej je určenej na trvalý provoz - aby se za běžného provozu nejpřehříval. Solenoidy k navijáku nebo startéru jsou určené na krátké sepnutí a potom dlouhou pauzu
2. vypínač - kterým to celé budeš moci zablokovat, případně nuceně sepnout
3. inteligentí ovládání - buďto od kontrolky mazání, tak je to originál pro Defa, nebo použít modul ke spínání denních světel - ten sepne, pokud napětí na hlavní baterce stoupne - tedy pokud auto dobíjí (= běží motor).
4. vymyslet kam tu druhou baterku dáš, a kudy natáhneš dráty - chce to dráty s průřezem alespoň 35mm2.
Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 07 srp 2014 19:01
od peti78
diky ra rady myslim si ze je asi nejlepsi koupit opravdu toto
http://www.litep4x4.cz/detail/prislusen ... ovy-system a mam vse co budu potrebovat akorad koupim kabel jen se zeptam zda musi byt obe baterie stejne myslim amperhodinama nebo muze mit kazda jiny misto na baterii mam jelikoz jsem auto kdysi koupil na pruzinach a nehodlam investovat do mechu i kdyz jsou urcite pohodlnejsi ale uz jsem si zvikl tak jsem vyndal kompresor komplet s ventilovym blokem a tam se mi v pohode vejde 100 amperhodinova baterie
Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 07 srp 2014 19:37
od MadTom
K velikosti baterie - co největší, co se ti vejdou.
Stejné baterie se dávají, pokud jsou spojené obě dohromady natvrdo.
Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 08 srp 2014 18:56
od spata
Druha velka baterie se ti vejde nad puvodni je tam volny prostor jen jsem ji tam polozil na gumu a malou kurtickou stahl proti pohybu.Propojil obe baterie kabely nastalo a neni problem.Nejjednodussi a nejucinejsi.Spata
Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 08 srp 2014 20:19
od MadTom
Natvrdo propojené baterie jsou problém ve chvíli kdy auto nevrčí a tedy nejsou dobíjené z alternátoru. Prostě se začnou vybíjet navzájem. A je to problém u všech typů akumulátorů. Proto se tam dává to velké relé, nebo druhá možnost - dát tam baterový vypínač. Akorát to už není automatické.
Re: rr p38 druha baterie
Napsal: 09 srp 2014 06:26
od Kokesek
peti78 píše:diky ra rady myslim si ze je asi nejlepsi koupit opravdu toto
http://www.litep4x4.cz/detail/prislusen ... ovy-system a mam vse co budu potrebovat akorad koupim kabel jen se zeptam zda musi byt obe baterie stejne myslim amperhodinama nebo muze mit kazda jiny misto na baterii mam jelikoz jsem auto kdysi koupil na pruzinach a nehodlam investovat do mechu i kdyz jsou urcite pohodlnejsi ale uz jsem si zvikl tak jsem vyndal kompresor komplet s ventilovym blokem a tam se mi v pohode vejde 100 amperhodinova baterie
ahoj...jestli mas zajem muzu nabidnout cely set i s kabelama a relem pro pripojeni druhe baterky a navijaku. cenu mas v SZ. stykac 300A, silove kable 2x2m 36mm, ovladaci kable prumer 8mm, pojistky 2x150A,
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 14&t=24131