Island a Faerské ostrovy 2014
Napsal: 15 zář 2014 17:36
Zdá sa mi, že tento rok tu ešte nebol spomínaný Island... tak mám pre vás pár fotiek z môjho tohtoročného výletu za krásami severských ostrovov
Fotogaléria Faerské ostrovy: http://jozefpales.rajce.idnes.cz/faerske_ostrovy
Fotogaléria Island: http://jozefpales.rajce.idnes.cz/island
Počasie bolo super, ak náhodou pršalo, tak vždy len chvíľu a zase bolo dobre. Island sme prešli krížom-krážom niekoľkokrát zo severu na juh, z východu na západ. Vynechali sme len západné fjordy. Ak by som šiel niekedy znovu (a rád by som šiel) asi obídem hlavné mesto a všelijaké civilizácie a viac času strávim v divočine. Občas som mal taký pocit, že sa z Islandu stáva lunapark. Našťastie stále sa tam dajú nájsť odľahlé a málo navštevované územia.
Ak niekoho zaujímajú štatistiky, tak to vyzeralo asi takto:
celkovo to trvalo: 24 a pol dňa
zúčastnili sa: 2 ľudia, 1 defender
spali sme 20 nocí v aute (z toho 1 krát v kempe) a 4 noci na lodi
dĺžka trasy autom: 7328 km
množstvo spotrebovanej nafty: 803,7 litra
priemerná spotreba: 10,97 l/100 km
celková útrata za palivo: 1160€
tankovalo sa na Slovensku, v Poľsku, v Dánsku, na Faerských ostrovoch, na Islande a v Nemecku, z toho:
najlacnejšia nafta: Faerské ostrovy – 1,237 €/l
najdrahšia nafta: Island – 1,547 €/l
súpis porúch:
1. pri zjazde prudkého kopca a brzdení motorom som započul, že niečo nie je v poriadku, spojka, brzda, motor zhasol, nešiel natočiť, myslel som že koniec, je to rozbité, spustil som sa z kopca, dole motor nabehol, všetko OK, asi po 2 kilometroch som na čerpacej stanici dotankoval 76,7 litra nafty (79 litrov je podľa papierov objem nádrže)... palivomer ukazoval ¼ nádrže, takže asi bol zaseknutý plavák, od vtedy ukazoval (aj stále ukazuje) zase dobre
2. prestal hrať pravý reproduktor autorádia, povolený káblik, opravené za 10 min.
3. jedno ráno keď sa vypol bufík, myslel som, že to preto lebo nám svieti slnko do auta a je už dosť teplo... keď som chcel naštartovať, zistil som, že to bolo kvôli vybitému akumulátoru... vyriešené za 10 minút pomocou štartovacích káblov a okoloidúceho auta.
4. vypálená žiarovka H4 (stretávacie vlákno) v jednom svetlomete v kombinácii so slabým kostrovým kontaktom v druhom svetlomete, robilo od pol cesty veľmi zvláštne, až paranormálne javy, občas svietili oba reflektory(na vypálenej žiarovke svietilo vtedy diaľkové vlákno), občas ani jeden (a vtedy svietila kontrolka diaľkových). Vďaka tomu, že na severe je cez leto polárny deň, porucha nebola závažná, príčina vypátraná a odstránená až doma.
Fotogaléria Faerské ostrovy: http://jozefpales.rajce.idnes.cz/faerske_ostrovy
Fotogaléria Island: http://jozefpales.rajce.idnes.cz/island
Počasie bolo super, ak náhodou pršalo, tak vždy len chvíľu a zase bolo dobre. Island sme prešli krížom-krážom niekoľkokrát zo severu na juh, z východu na západ. Vynechali sme len západné fjordy. Ak by som šiel niekedy znovu (a rád by som šiel) asi obídem hlavné mesto a všelijaké civilizácie a viac času strávim v divočine. Občas som mal taký pocit, že sa z Islandu stáva lunapark. Našťastie stále sa tam dajú nájsť odľahlé a málo navštevované územia.
Ak niekoho zaujímajú štatistiky, tak to vyzeralo asi takto:
celkovo to trvalo: 24 a pol dňa
zúčastnili sa: 2 ľudia, 1 defender
spali sme 20 nocí v aute (z toho 1 krát v kempe) a 4 noci na lodi
dĺžka trasy autom: 7328 km
množstvo spotrebovanej nafty: 803,7 litra
priemerná spotreba: 10,97 l/100 km
celková útrata za palivo: 1160€
tankovalo sa na Slovensku, v Poľsku, v Dánsku, na Faerských ostrovoch, na Islande a v Nemecku, z toho:
najlacnejšia nafta: Faerské ostrovy – 1,237 €/l
najdrahšia nafta: Island – 1,547 €/l
súpis porúch:
1. pri zjazde prudkého kopca a brzdení motorom som započul, že niečo nie je v poriadku, spojka, brzda, motor zhasol, nešiel natočiť, myslel som že koniec, je to rozbité, spustil som sa z kopca, dole motor nabehol, všetko OK, asi po 2 kilometroch som na čerpacej stanici dotankoval 76,7 litra nafty (79 litrov je podľa papierov objem nádrže)... palivomer ukazoval ¼ nádrže, takže asi bol zaseknutý plavák, od vtedy ukazoval (aj stále ukazuje) zase dobre
2. prestal hrať pravý reproduktor autorádia, povolený káblik, opravené za 10 min.
3. jedno ráno keď sa vypol bufík, myslel som, že to preto lebo nám svieti slnko do auta a je už dosť teplo... keď som chcel naštartovať, zistil som, že to bolo kvôli vybitému akumulátoru... vyriešené za 10 minút pomocou štartovacích káblov a okoloidúceho auta.
4. vypálená žiarovka H4 (stretávacie vlákno) v jednom svetlomete v kombinácii so slabým kostrovým kontaktom v druhom svetlomete, robilo od pol cesty veľmi zvláštne, až paranormálne javy, občas svietili oba reflektory(na vypálenej žiarovke svietilo vtedy diaľkové vlákno), občas ani jeden (a vtedy svietila kontrolka diaľkových). Vďaka tomu, že na severe je cez leto polárny deň, porucha nebola závažná, príčina vypátraná a odstránená až doma.