roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
Napsal: 15 říj 2014 10:47
ahojte všetci,
chcel by som poprosiť o radu alebo názor. Od začiatku ako mám Defa (už takmer tri roky) som si občas všimol také ako keby roztrasenie auta, pri rozbehu. Občas to znamená, že sa bolo možno tak 30 percent zo všetkých rozbehov, zväčša pri zložitejšom pohýnaní, napríklad do kopca, kde bolo treba dlhšie pracovať so spojkou (nechať ju viac preklzovať). Z toho mi vychádzalo, že je to zrejme opotrebovanou spojkou, že zrejme lamela má už dačo za sebou a takto oznamuje koniec svojej kariéry, prípadne že je osadená dáko krivo, alebo som myslel že je niečo so zotrvačníkom. Ani mi to nejak extra nevadilo, len som to mal stále na mysli, že to bude treba dať doporiadku. Tento rok prišiel čas na väčší výlet na Island, tak som si povedal, v rámci prevencie dám spraviť tú spojku.
Objednal som sa do servisu, k chalanovi čo pozná tie autá, dohodli sme výmenu spojkovej sady, upozornil som že treba skontrolovať aj zotvračník.
Všetko OK, spojka vymenená, zotvačník vraj v pohode. Trochu prekvapenie pre mňa nastalo, keď som videl starú lamelu, originál AP Lockheed úplne zachovalú (na môj laický pohľad), no druhé väčšie prekvapenie nastalo keď som do auta sadol. Pri každom rozbehu sa auto najskôr roztriaslo a až potom rozbehlo. Hovorím si možno si to dáko sadne. Jazdil som s autom pár dní, takmer som sa nedokázal pohnúť bez toho aby sa auto zatriaslo. Dostalo sa mi ešte tipu, že tie vibrácie spôsobuje voľa v zadnej náprave (je pravda, že bola dosť výrazná). Výmena poloos a unášačov, vôľa sa rapídne zmenšila no problém trasenia pretrval. Ľahší o 350€ so spojkou Valeo namiesto originálu, problémom väčším ako pôvodne a s hlavou v smútku som odcestoval na Island. Od výmeny spojky som s tým najazdil cca 8000 km, buď som si na to trochu zvykol, alebo sa to trochu upravilo, no momentálne je to na úrovni, že asi 50 percent rozjazdov sa to auto roztrasie, ten zvyšok nezaregistrujem...
Tož môj dotaz, má niekto nápad čím toto zatrasenie pri rozbehu môže byť, okrem spojky, ešte spôsobené?
lopik.
chcel by som poprosiť o radu alebo názor. Od začiatku ako mám Defa (už takmer tri roky) som si občas všimol také ako keby roztrasenie auta, pri rozbehu. Občas to znamená, že sa bolo možno tak 30 percent zo všetkých rozbehov, zväčša pri zložitejšom pohýnaní, napríklad do kopca, kde bolo treba dlhšie pracovať so spojkou (nechať ju viac preklzovať). Z toho mi vychádzalo, že je to zrejme opotrebovanou spojkou, že zrejme lamela má už dačo za sebou a takto oznamuje koniec svojej kariéry, prípadne že je osadená dáko krivo, alebo som myslel že je niečo so zotrvačníkom. Ani mi to nejak extra nevadilo, len som to mal stále na mysli, že to bude treba dať doporiadku. Tento rok prišiel čas na väčší výlet na Island, tak som si povedal, v rámci prevencie dám spraviť tú spojku.
Objednal som sa do servisu, k chalanovi čo pozná tie autá, dohodli sme výmenu spojkovej sady, upozornil som že treba skontrolovať aj zotvračník.
Všetko OK, spojka vymenená, zotvačník vraj v pohode. Trochu prekvapenie pre mňa nastalo, keď som videl starú lamelu, originál AP Lockheed úplne zachovalú (na môj laický pohľad), no druhé väčšie prekvapenie nastalo keď som do auta sadol. Pri každom rozbehu sa auto najskôr roztriaslo a až potom rozbehlo. Hovorím si možno si to dáko sadne. Jazdil som s autom pár dní, takmer som sa nedokázal pohnúť bez toho aby sa auto zatriaslo. Dostalo sa mi ešte tipu, že tie vibrácie spôsobuje voľa v zadnej náprave (je pravda, že bola dosť výrazná). Výmena poloos a unášačov, vôľa sa rapídne zmenšila no problém trasenia pretrval. Ľahší o 350€ so spojkou Valeo namiesto originálu, problémom väčším ako pôvodne a s hlavou v smútku som odcestoval na Island. Od výmeny spojky som s tým najazdil cca 8000 km, buď som si na to trochu zvykol, alebo sa to trochu upravilo, no momentálne je to na úrovni, že asi 50 percent rozjazdov sa to auto roztrasie, ten zvyšok nezaregistrujem...
Tož môj dotaz, má niekto nápad čím toto zatrasenie pri rozbehu môže byť, okrem spojky, ešte spôsobené?
lopik.