Stránka 1 z 2
Celoroční AT vs zimní
Napsal: 22 říj 2014 23:15
od vava
Zdravím, mám celoroční AT pneu a navíc i sadu zimních. Disco 3 mám první rok a žádné zkušenosti v zimě. Je mi jasné, že zimní budou lepší, ale spíš se chci zeptat, jestli jste někdo jezdil celou zimu s AT a jaké jsou vaše zkušenosti. Je to o tolik horší?
Moje zkušenost se Suzuki Samuraj a AT v zimě je strašná, ale nevím, jestli platí i tady ... i když myslím, že ano.
Určitě bych je neměnil hned na počátku povinného období, ale až opravdu dojde na sníh a led.
Zdravím a díky
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 22 říj 2014 23:22
od brudr
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 25 říj 2014 08:08
od kaligula
První zimu jsem s D3 odjezdil na celoročních nokianech, s 5 mm vzorku, to byla zima kdy byl sníh, jezdilo se mi naprosto bez problémů, i na horách i ve sněhu, zahrabal jsem se jenom jednou v 60 cm sněhu na poli v kopci,
teď mám zimní Michelin, lépe to brzdí, ale do kopce to jede ve sněhu úplně stejně

tím myslím stejně dobře

Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 25 říj 2014 19:47
od Mrky DII
Už se to tu řešilo vícekrát. Dle svých zkušeností jsou na zimu lepší zimní. Naproti tomu já jezdím na DII celoročně BF Goodrich AT a neměl jsem zatím větší problém. Každopádně to chce za jízdy přemýšlet a předvídat, na brzdách na sněhu a ledu je to slabší, stejně tak boční vedení bych označil za neoptimální

...
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 29 říj 2014 11:08
od Tomanus
Mrky DII píše:Už se to tu řešilo vícekrát. Dle svých zkušeností jsou na zimu lepší zimní. Naproti tomu já jezdím na DII celoročně BF Goodrich AT a neměl jsem zatím větší problém. Každopádně to chce za jízdy přemýšlet a předvídat, na brzdách na sněhu a ledu je to slabší, stejně tak boční vedení bych označil za neoptimální

...
Přesně co píše Mrky. S AT každý kopec vyjedeš to nikdy problém nebude

problém je pak dolů a hlavně zatočila a zastavit. Mě se stalo to že na ujetém mokrém sněhu jsem kopec vyjel na čtyřku a dolů jel za jedna. Zastavil jsem na krajnici. Zajel kolem lehce do škarpy kde ty dvě kola brzdily [o sníh a trávu].
Prostě musíš jezdit s Mírou a s Rozumen.

Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 29 říj 2014 11:16
od The Siki
Jestli mohu tak na zimu jednoznacne zimaky.... S AT jsem byl za dementa ze muj Def nevyjel ani mirny kopecek ke Globusu. Byl led a snih, zima jak v prr..... Se zimakama vse v poho.....Ta tvrda smes v AT neni idealni.
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 29 říj 2014 11:24
od Hanys_a_Kaca
Vzhledem k mému nevalnému nájezdu km za rok na každém autě, jsem to na všech autech včetně břichoplaza dopracoval do stadia, ze tam mám všude furt zimní. Na defovi a diskotéce konkrétně na obou nokiany hakapelitly, nebo jak se to píše. V zimě OK, a v létě na silnici taky ok a v terénu nejezdim, resp. s ufouklejma zimníma si myslim, že dovedu držet krok na pivních-ofroud akcích s átéčkařema, s emtéčkařema samozřejmě ne, ale když dojde na MT, tak už se stejně jenom dívám...

Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 29 říj 2014 21:17
od papavel.k
Zdravím,
na DIII jsem měl nazuté celoročně ATR od Cooperu psali doporučené užití 60%silnice 40%terén...koupil jsem je od Neklana s autem..na léto pohoda a na zimu (sníh, náledí) se zapnutou vločkou na voliči taky, po první zimě jsem zimní pneu už neřešil, tenkrát jsem zkoušel na volným různým povrchu co to vlastně umí a nestačil jsem se divit...vločka je prostě supr ! a věřím tomu, že zimní gumy bez vločky jsou na tom hůř

zimní a vločka jsem neměl bohužel tu čest vyzkoušet...ale pokud člověk počítá s tím, že má pod prdelí 2,5tuny na ledě tak se taky musí chovat a o tom to stejně je..
příjemný večer všem a
P.
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 30 říj 2014 00:03
od vladob8
Moj odhad je: letne 25% AT 75% a zimne 100% co mozu gumy v zime dosiahnut.
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 30 říj 2014 10:44
od Balú
a za mna zase takto LR DII je tak velke, tazke a neohrabane auto ze sa s nim v zime rozhodne neda jazdit ako z osobakom(to sa neda ani v lete) aj ked su na nom nahodene zimne gumy a uz vobec nie na AT alebo MT .jednoznacne treba ho obut do zimakov a jazdit na snehu , lade a premrznutom asfalte z rozumom to je zaklad co mozes pre svoju (aj inych) bezpecnost urobit,z jazdenia na jednej sade pneu (AT) ma vyliecila prva zima a môj skok cez skarpu -pangejt pri zufale márnom pokuse dobrzit disko za autom co odbocovalo vlavo a davalo prednost protiiducemu autu
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 30 říj 2014 20:11
od papavel.k
...jenom pro upřesnění, aby nebylo pochyb jakou vločku jsem myslel...ne vločku na pneu tu ATR nemá jenom S+M jako skoro všechny...myšleno bylo použití zimního nastavení na voliči DIII , to se dle mého názoru opravdu povedlo a opravdu pomáhá

...na DII je to úplně o něčem jiném, nemá kouzelné kolečko a pak už zbývá fakt jenom gumy a hlava

Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 30 říj 2014 20:20
od petmic
papavel.k píše:..myšleno bylo použití zimního nastavení na voliči DIII , to se dle mého názoru opravdu povedlo a opravdu pomáhá
pri brzdeni ti volic nepomoze...zimne gumy su hlavne o tom aby si to s 3 tonovym autom ubrzdil a nezabil niekoho
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 30 říj 2014 22:10
od papavel.k
...s tím souhlasim, taky píšu, že musíš počítat s tím, že máš pod prdelí dvě a půl tuny !!! a to se podceňovat fakt nedá...pokud pojedeš tak že budeš muset prudce brzdit, tak ti nepomůže ani guma ani volič, pokud ti tam někdo vlítne tak to samý...a je jedno jestli DII nebo III

....ano zimní je lepší taky jsem je na jiných autech vždy měl, vůbec je neodsuzuju, naopak, ale stejně je nejdůležitější způsob jízdy
ps. prvním příspěvkem jsem reagoval na původní otázku vava, který se ptal na DIII a zkušenosti v zimě ...ohledně pneu je tady jiné vlákno a několik stránek

Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 30 říj 2014 22:30
od Lafi
Když dáš u D3 režim "zima", tak to moc nejede,tak i to chování na silnici je lepší a bezpečnější, zkušenost druhá zima
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 30 říj 2014 22:52
od halo
Mam aj zimaky aj AT (nokian vs. bfg at). Na oboch sa mi v zime jazdi dobre. Akurat v ATckach musim mat 1,5atm a v zimakoch standartne podla odporucania 2,5-2,6atm. Vtedy sa to sprava cca podobne.
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 01 lis 2014 16:36
od dava
Pokud nepotřebuješ do terénu kde v zimě hrozí průraz, tak zimáky lepší. Bohužel ale opravdové terenní zimáky se nedělají. Ty běžné zimáky na silnici mají většinou nedostatečně odolnou kostru, takže se rádi prorazí zboku třeba o kámen. Takže, pokud do terénu v zimě, chce to spíš třeba BFG A/T a nezbývá než pak na silnici opatrnějc.
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 02 lis 2014 08:31
od Peetan
Teď řeším stejný dilema. Jezdím cca 70% cesta a 30 terén, ale většinou celkem ostrej, protože jsem línej po lese chodit pěšky....
Pokud jsem dobře načetl, tak první rok by měly bejt víceméně všechny ATčka celkem měký a na zimu upotřebitelný. Když vezmu BFG, tak asi nic nezkazím, ale rád bych trochu ostřejší vzorek, páč od pohledu mají myslím samočistící schopnost hodně mizernou. Takže padá myšlenka na GY Wr. duratrac. Ta má vzorek drobet hrubší a zkušenosti s ní jsou vesměs dobrý. Doufám, že mi to tady teď nikdo nerozmluví.
Na delší štreky a nedělní ježdění mám obutýho druhýho diskoše na scorpionech. Za mě hoodně fajn guma na zimu.

Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 02 lis 2014 11:19
od dava
Peetan píše:Teď řeším stejný dilema. Jezdím cca 70% cesta a 30 terén, ale většinou celkem ostrej, protože jsem línej po lese chodit pěšky....
Pokud jsem dobře načetl, tak první rok by měly bejt víceméně všechny ATčka celkem měký a na zimu upotřebitelný. Když vezmu BFG, tak asi nic nezkazím, ale rád bych trochu ostřejší vzorek, páč od pohledu mají myslím samočistící schopnost hodně mizernou. Takže padá myšlenka na GY Wr. duratrac. Ta má vzorek drobet hrubší a zkušenosti s ní jsou vesměs dobrý. Doufám, že mi to tady teď nikdo nerozmluví.
Na delší štreky a nedělní ježdění mám obutýho druhýho diskoše na scorpionech. Za mě hoodně fajn guma na zimu.

Do lesa na zimu i léto s vlekem je tohle:
http://www.offroadpneu.com/31x115016-10 ... da1d2d0a99
Ale v létě na silnici mizí před očima, myslím že 30 tisíc km a je po nich. Bude to ale chtít na DII kola ET kolem 5, odhaduju. Jezdil jsem je na Patrolu, jsou úžasný, ale je to diagonála, pravá off guma. Trochu hlučná a žravá

. Tlak 33/13,5/15 na patrolu 1,8 silnice a až 0,7 terén. Pak leze i po skále
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 02 lis 2014 11:29
od Koudy
Nedají se srovnávat A/T a zimní. Každý má jiné složení a i jiné určení. A/T-čka na ledu a sněhu nefungují tak tak zimní - hlavně při brždění a zimní zase nefungují v terénu tak jak A/T.
Měl jsem na D2 A/T Grab.2 a byly to sáňky, obul jsem zimní Mat. MP91 a rozdíl byl obrovský - začalo brzdit a zatáčet.
To samé s Free, obul jsem na něj zimní Falken LA/SL a stala se z toho "motokára na sníh".
Mě ani tolik nevadilo, že se to třeba hůř rozjíždí a klouže to, ale vždycky jsem chtěl zastavit v rozumné vzdálenosti a to se mi s A/T v zimně moc nedařilo...
Re: Celoroční AT vs zimní
Napsal: 02 lis 2014 15:59
od dava
Ty Mudzilly a Crawlery se v zimě celkem chytají, protože právě taky jsou z hodně měkký směsi. Na zimu jsem dával předky obráceně, šípem do pluhu, pak to i brzdilo, ale zase se hůř čistí. Akorát ty rozměry, na Diskošku nemám odzkoušeno, ale ty 31/16 Mudzilly by se měly vejít i na origo kolech. CC na diskošku nic, dělaj se od 35"