Stránka 1 z 1

D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 29 říj 2014 17:17
od Kusto
Měnil jsem hlavu motoru, srovnaná otlakovaná, plechové těsnění, montáž podle návodu a po roce provozu se zas začal zavzdušnovat chladící sistém. Dnes jsem to rozebral a foukalo to uprostřed mezy těsněním a blokem. :coze: Už jste někdo řešil křivej blok na 300tdi?

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 09:27
od Kusto
Už jste někdo řešil profukování plechového těsnění? Hlava i blok jsou podle pravítka rovné. Natahli se asi šrouby. Potřebuji to dát fofrem dohromady tak nechci udělat znova chybu. Dík za nápady. :Ja blb:

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 09:44
od cyril
Moc lidí to nedělá, ale při montáži srovnané hlavy a nového těsnění by jsi mě dát všechny štefty nové. Pořadí a postup při utahování hlavy máš předpokládám zjištěný. Jinak tam asi není žádný úskalí. http://www.aulro.com/afvb/projects-tuto ... -ie-5.html

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 09:59
od Kusto
Právě že šrouby nový, momenták funkční a uhloměr taky proběhl :wring

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 10:04
od Hubert
A měřil jsi blok. Zda není prohnutý?

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 10:37
od Kusto
Snažim se ho měřit na prúsvit broušeným pravítkem a zdá se v pohodě, snese plechové těsnění nějaké vůle? Asi moc ne co. Původní těsnění bylo fouklé úpně jinde, motor jsem neuvařil ani nedostává za uši.

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 10:44
od Kusto
Ještě mne napadá že šrouby nebyly dodatečně dotahovány po nějakém čase, názory se na to různí tak netuším :( možna by to pomohlo, když ze začátku to šlapalo.

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 10:54
od Hubert
Kusto píše:Ještě mne napadá že šrouby nebyly dodatečně dotahovány po nějakém čase, názory se na to různí tak netuším :( možna by to pomohlo, když ze začátku to šlapalo.
To se dělalo dřív když těsnění po zahřátí se zmenšilo dnes se to už nedělá. A co hlava je rovná?

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 10:56
od Mirko
No dnes se to sice už nedělá, ale Rudovi to myslím dost pomohlo u jeho "nesmrtelné" třistovky... Od té doby jezdí a má klid.

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 11:19
od Kusto
Hlava je rovná ale po očištění pístů je na nich patrno že se dotkly ventilů takže asi i to tomu pomohlo. Netuším o kolik byla hlava rovnaná když jsem ji koupil. jde tam dát tlustší těsnění než 3 dírky? Nebo jak zjistit vyběhání ložisek na motoru v autě.

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 19:22
od Kusto
Tak hlavu nechávám přelíznout a co to těsnění je tam 3 díra půjde dát 4 díra? Blok asi na autě líp změřit než pravítkem neumím, nebo máte nápad jak na to?

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 20:42
od Hubert
Ventily musí být pod rovinou hlavy:
Sací = 0.81 - 1.09 mm
Výfukový= 0.86 - 1.14 mm



Těsnění se dává dle rozdílu roviny bloku a horní úvratě pístu píst ( o kolik vyleze píst z bloku)
1 dírka 0.50 - 0.60 mm těsnění 1,3 mm
2 dírky 0.61 - 0.70 mm těsnění 1,4 mm
3 dírky 0.71 - 0.80 mm těsnění 1,5 mm
4 dírky bez dírky 0.81 to 0.90 mm těsnění 1,6 mm

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 30 říj 2014 21:53
od Kusto
:yes Opravdu máme štěstí že tě tu máme :rofl :sun Teď už si snad poradím

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 05 lis 2014 21:35
od paramount2
měření bloku je záludnost...mě se zdál taky rovnej, ale dyž přijel borec škrábat jinej blok, změřil a už škrábal můj taky...0,1 mm prohnutej...ovšem v příčným směru...

Re: D1 300tdi tlak do vody

Napsal: 06 lis 2014 11:19
od Kusto
Nejdřív jsem nechal srovnat hlavu a pak jsem na ní dal barvu a přikládal k bloku a zaškraboval dokud se to nezdálo :sweat ale že se to zaškrabuje normálně i jinde jsem netušil :coze: .Mě to škrabání přišlo jediný řešení na autě. :muscle Pak jsem změřil přesah pístů a zvolil těsnění. Zatím vše v pořádku, jen to nechci zakřiknout :tmi