Stránka 1 z 1
D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 29 říj 2014 17:17
od Kusto
Měnil jsem hlavu motoru, srovnaná otlakovaná, plechové těsnění, montáž podle návodu a po roce provozu se zas začal zavzdušnovat chladící sistém. Dnes jsem to rozebral a foukalo to uprostřed mezy těsněním a blokem.

Už jste někdo řešil křivej blok na 300tdi?
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 09:27
od Kusto
Už jste někdo řešil profukování plechového těsnění? Hlava i blok jsou podle pravítka rovné. Natahli se asi šrouby. Potřebuji to dát fofrem dohromady tak nechci udělat znova chybu. Dík za nápady.

Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 09:44
od cyril
Moc lidí to nedělá, ale při montáži srovnané hlavy a nového těsnění by jsi mě dát všechny štefty nové. Pořadí a postup při utahování hlavy máš předpokládám zjištěný. Jinak tam asi není žádný úskalí.
http://www.aulro.com/afvb/projects-tuto ... -ie-5.html
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 09:59
od Kusto
Právě že šrouby nový, momenták funkční a uhloměr taky proběhl

Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 10:04
od Hubert
A měřil jsi blok. Zda není prohnutý?
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 10:37
od Kusto
Snažim se ho měřit na prúsvit broušeným pravítkem a zdá se v pohodě, snese plechové těsnění nějaké vůle? Asi moc ne co. Původní těsnění bylo fouklé úpně jinde, motor jsem neuvařil ani nedostává za uši.
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 10:44
od Kusto
Ještě mne napadá že šrouby nebyly dodatečně dotahovány po nějakém čase, názory se na to různí tak netuším

možna by to pomohlo, když ze začátku to šlapalo.
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 10:54
od Hubert
Kusto píše:Ještě mne napadá že šrouby nebyly dodatečně dotahovány po nějakém čase, názory se na to různí tak netuším

možna by to pomohlo, když ze začátku to šlapalo.
To se dělalo dřív když těsnění po zahřátí se zmenšilo dnes se to už nedělá. A co hlava je rovná?
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 10:56
od Mirko
No dnes se to sice už nedělá, ale Rudovi to myslím dost pomohlo u jeho "nesmrtelné" třistovky... Od té doby jezdí a má klid.
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 11:19
od Kusto
Hlava je rovná ale po očištění pístů je na nich patrno že se dotkly ventilů takže asi i to tomu pomohlo. Netuším o kolik byla hlava rovnaná když jsem ji koupil. jde tam dát tlustší těsnění než 3 dírky? Nebo jak zjistit vyběhání ložisek na motoru v autě.
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 19:22
od Kusto
Tak hlavu nechávám přelíznout a co to těsnění je tam 3 díra půjde dát 4 díra? Blok asi na autě líp změřit než pravítkem neumím, nebo máte nápad jak na to?
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 20:42
od Hubert
Ventily musí být pod rovinou hlavy:
Sací = 0.81 - 1.09 mm
Výfukový= 0.86 - 1.14 mm
Těsnění se dává dle rozdílu roviny bloku a horní úvratě pístu píst ( o kolik vyleze píst z bloku)
1 dírka 0.50 - 0.60 mm těsnění 1,3 mm
2 dírky 0.61 - 0.70 mm těsnění 1,4 mm
3 dírky 0.71 - 0.80 mm těsnění 1,5 mm
4 dírky bez dírky 0.81 to 0.90 mm těsnění 1,6 mm
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 30 říj 2014 21:53
od Kusto

Opravdu máme štěstí že tě tu máme

Teď už si snad poradím
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 05 lis 2014 21:35
od paramount2
měření bloku je záludnost...mě se zdál taky rovnej, ale dyž přijel borec škrábat jinej blok, změřil a už škrábal můj taky...0,1 mm prohnutej...ovšem v příčným směru...
Re: D1 300tdi tlak do vody
Napsal: 06 lis 2014 11:19
od Kusto
Nejdřív jsem nechal srovnat hlavu a pak jsem na ní dal barvu a přikládal k bloku a zaškraboval dokud se to nezdálo

ale že se to zaškrabuje normálně i jinde jsem netušil

.Mě to škrabání přišlo jediný řešení na autě.

Pak jsem změřil přesah pístů a zvolil těsnění. Zatím vše v pořádku, jen to nechci zakřiknout
