Stránka 1 z 1

Výmena kladiek

Napsal: 11 lis 2014 14:55
od snusmumrik
Nazdar. Dúfam, že to tu už niekde nie je, ak je prosím navigovať. Pozn. Hľadal som - márne
Rozpišťalo sa mi auto - predpokladám že kladky. Pri kontrole priložením ľavého ucha sa mi zdá, že ide o vodiacu kladku - v pravo od alternátora - pri pohľade od čela auta na motor. Mám klimu, nemám ACE. Kladku som objednal (To naozaj musí stáť doprava z česka skoro 20 % ceny súčiastky?) a včul ako na to? Ako sa uvoľňuje napínacia kladka? A ktorá to je? :angel

Re: Výmena kladiek

Napsal: 11 lis 2014 17:12
od MadTom
15ku klíč na kladku napínáku, zabrat a povolit napínák, následně jde sundat řemen. Před tím 36kou klíčem povolit vrtuli. Já jsem v těch kladkách normálně měnil ložiska. Stejně jako v hřídeli, na které je vrtule a v kladce na klimakompresoru.
Pokud budeš měnit i řemen, tak doporučuji originál, repliky jsou většinou na zadní straně hladké a mají snahu klouzat a vydávat nehezké zvuky.

Re: Výmena kladiek

Napsal: 12 lis 2014 09:15
od snusmumrik
Takže predpokladám, že napínacia kladka je položka č.1 z obrázka. Povolím šrúbu č 2? Alebo mám zapáčiť za šrúbu priamo na kladke v jej strede?

Re: Výmena kladiek

Napsal: 12 lis 2014 11:46
od petmic
15 ockovy kluc na srob co je v kladke napinaku, lavou rukou zabrat, tym sa uvolni remen a pravou rukou zhodis remen dole.

Re: Výmena kladiek

Napsal: 13 lis 2014 07:38
od Steve
Nevím jak u DII, ale bacha na to, že u D.I je šroub napínací kladky levotočivý!
Tak aby se s tím netrápil....
TZN uvolnění řemene je jakoby povolením šroubu vlevo ( a zároveň dotahování), jeho vyšroubování pak vpravo.

Re: Výmena kladiek

Napsal: 13 lis 2014 08:34
od MadTom
Hezký obrázek - šroub 2 drží celý napínák včetně napínací kladky - ten ne. "Kolem něj", se to pouze celé otáčí. Na obrázku je krásně vidět napínací kladka - je to kladka nad dírou označenou 1 do ktré patří šroub 2. Za šroub v této kladce vzít (je levotočivý) klíčem a kladou si pootočit proti směru hodinových ručiček a tím se uvolní napětí řemene a ten se dá sundat. Já to dělám tak, že si vezmu dlouhou ráčnu s 15kou ořechem a levou rukou jí otáčím tím napínákem a pravou se snažím něco dělat s řemenem. A dávám si velkej pozor, abych někde nenechal prsty a řemen mi je nepřimáčknul. Jsou to moje prsty.

Re: Výmena kladiek

Napsal: 13 lis 2014 08:54
od snusmumrik
Srdečná vďaka.

Re: Výmena kladiek

Napsal: 13 lis 2014 09:48
od kupec18
MadTom píše:15ku klíč na kladku napínáku, zabrat a povolit napínák, následně jde sundat řemen. Před tím 36kou klíčem povolit vrtuli. Já jsem v těch kladkách normálně měnil ložiska. Stejně jako v hřídeli, na které je vrtule a v kladce na klimakompresoru.
Pokud budeš měnit i řemen, tak doporučuji originál, repliky jsou většinou na zadní straně hladké a mají snahu klouzat a vydávat nehezké zvuky.
Tome to ložisko je tam nějaké klasické strojní nebo jsi někde sháněl?

Re: Výmena kladiek

Napsal: 13 lis 2014 11:08
od MadTom
Mám TD5ku a bylo tam klasické ložisko za necelých 100Kč. Tak jsem ho vyměnil, akorát kladka je originál nýtované, což jsem musel odvrtat. Jinak žádnej problém. Druhá možnost byla tuším vyměnit celej napínák, takže jsem neměl moc co ztratit. Dělal jsem to před 2 lety, po návratu z výletu do Albánie, kde to dostalo trošku pokouřit, takže ty ještě původní ložiska se začali trošku ozývat. Příště to snad bude tak za 10 let.

Re: Výmena kladiek

Napsal: 02 srp 2015 09:37
od pete805
Ak by to niekto potreboval tak je tam ložisko 6203LHA ,na obvode bolo značené 6203V193 výrobok fy.NTN