Stránka 1 z 1

discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla nejede.d

Napsal: 12 lis 2014 04:46
od d.trucker
Dobry den odbornici
Mam v usa discovery jedna..tusim rok 96...V8benzin-strikacka
Auto ej docela vrak,ale tady se to neresi...po ranu za studena bezi jako vitr,tahne,proste parada.jak se ohreje,prestane tahnout a kdyz ho chcipnu,uz nejde nastartovat.staci ho vsak polit kyblem vody a jede zase paradne-jsme tu dost na samote a nejaka diagnostika je dost problem..nemuzu netvrdit,ze ho predchozi majitel mozna trosku nepridrel-ale to by asi neresil kybl vody a za 10vterin vse ok....myslim nejake cidlo,hledal jsem cidlo otacek motoru.u bmw,je normalne na zubove remenici vepredu motoru..tady ho zaboha nemuzu najit-musi to byt podle me nejake cidlo nahore na motoru,kde se na nej dobre dostane studena voda.....tak pokud mi nekdo muzete poradit,nebo rict,kde najdu dobre schema s cidly,budu vam vdecen...jsem mechanik'lajk a nikdo jiny to zde opravovat nebude...dekuju moc
P.s.....hledam informace jiz par hodin a zadna jasna cesta k vyreseni meho problemu
Jeste jednou diky David..
P.s1...kdo mi poradi dobre a bude mit zajem,rad mu poslu dekovnou pohlednici dle vyberu nekolika variant,ktere jsem jiz zde projel
Route 66
Bonneville -rychlostni zavody
Los angeles
Colorado
Lake powell
Glen canyon
Gubba-gump-santa monica
Hollywood
venice beach
Bitevni lod iowa

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 12 lis 2014 06:11
od Mirko
Ahoj Davide,
prvně bude nutné si ujasnit, o jaký typ vstřikování se jedná. V Evropě se tou dobou montovali do Disco1 motory V8 s rozdělovačem a vstřikováním Hotwire, které čidlo otáček ani nemělo. V USA ale začali od nějakého data dávat do Disco1 vstřikování GEMS bez rozdělovače, a to už čidlo otáček má. Pro dálkovou diagnozu by tedy bylo dobré vědět, zda tam ještě máš rozdělovač, nebo už ne.
Mirko

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 12 lis 2014 06:14
od d.trucker
Ahoj...prosim te,neni tam klasickej rozdelovac jako ve stodvacitce..kabely ke svickam vedou z jakesi rovne potvory..jsou zapichane jeden za druhym

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 12 lis 2014 06:50
od Tazik1992
Malé stébélko pro začátek :-) Kamarád měl na Fordu podobný problém. Studený start v pohodě, ale za tepla bída.
Nakonec se ukázalo, že je vadné čidlo teploty chladící kapaliny.
Z popisu neni jasný jakou máš konkrétní motorizaci. Předpokládam, že je to 3,9L.

Rozsah hodnot odporu teplotního čidla by měl být cca
0°C 5700-5900ohmů
20°C 2400-2600
40°C 1100-1300
60°C 500-700
80°C 300-400
100°C 150-200
ect.jpg
Ještě je tam snímač teploty paliva,hodnoty jsou obdobné.

Jestli máš teploměr ve Fahrenheitech, tak si to budeš muset přepočíst :grin:

umístění čidel
motor.jpg

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 12 lis 2014 13:31
od Mirko
Tazík už tě myslím celkem dobře navedl, protože čidlo teploty pro řídicí jednotky je zrovna na vrchu sacího potrubí. GEMS taky ještě má na "fuelrail" čidlo teploty benzínu, i to může zlobit, teploty a odpor má být stejný jako u čidla teploty vody. Obvykle to ale spíš vede k uchlastání při startu.
Vstřikování GEMS není úplně moje parketa, ale tady je k němu návod - na straně 337 je schéma všch prvků vstřikování a zapalování (Range Rover to měl v podstatě stejné jako tvoje Discovery do roku 99)
http://www.landroverweb.com/Pdf-files/M ... -Rover.pdf
Zkus v tomhle pohledat.
Mirko

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 12 lis 2014 14:00
od cyril
Tak to mě fakt zajímá, jak to dopadne. Dej potom prosím vědět, čím to bylo. Díky. Cyril.

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 02 pro 2014 03:45
od d.trucker
Mirko a tazik....ahoj.odpoved zatim nemam.zacala poradna zima a auto nezlobi...pokud mate zajem o pohled,pisnete adresu a jakej pohled.diky David

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 02 pro 2014 19:47
od Kokesek
d.trucker píše:Mirko a tazik....ahoj.odpoved zatim nemam.zacala poradna zima a auto nezlobi...pokud mate zajem o pohled,pisnete adresu a jakej pohled.diky David

pokud by se problem objevil tak odpoj cidlo teploty vzduchu- otestuj. pokud nic, odpoj cidlo chladici kapaliny (taky nahore)

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 02 pro 2014 23:15
od Tazik1992
Zdary. Už sem si řikal jestlis tam neumrznul. Iowou rozhodně nepohrdnu, ale poctivě počkam až se oteplí a Ty to rozřešíš :-) Doufejme.

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 03 pro 2014 01:58
od d.trucker
Jen posli do sz adresu...tento tyden byvh rad jel na postu,tak to tam hned prdnu..diky za dalsi info...mmch,ja to cidlo otacek porad nemuzu najit.na remenicich vubec nikde.nahore jich je dos,muze snimat otacky vacky?

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 03 pro 2014 07:26
od Kokesek
cidlo otacek motoru hledej na strane prevodovky jestli najdu poslu foto... jinak to co si psal nahore dela vetsinou cidlo vacky. po zahrati nejde nastartovat. Ale nevim jak presne to funguje u benzina. zkus to cidlo vacky odpojit jestli to nastartuje studene. Treba Fordy dokazou fungovat i bez cidla vacky ale start trva velmi dlouho. Renaulty DCI to umi taky prvni start ceka na vacku a dalsi ji umi ignorovat a s delsim startem motor chytne.

Re: discovery1v8.jsem v usa a uz si nevim rady.za tepla neje

Napsal: 03 pro 2014 08:01
od Tazik1992
Čidlovačka alias nová česká opera :grin:
Mělo by být vpředu dole blízko olejovýho filtru. Jestli je to ten tvůj motor.
CMP sensor V8.JPG
CMP sensor V8.JPG (77.94 KiB) Zobrazeno 2845 x
Údaj o otáčákch motoru dává sensor polohy klikové hřídel (CKP) a ten je z leva na krytu setrvačníku
Ten je na stejnym principu jako CMP sensor. Bez jeho signálu to narozdíl od CMP nefunguje
CKP sensor D1 V8.JPG