Stránka 1 z 2
Brodění
Napsal: 01 pro 2014 18:24
od mr-tomas
Zajímalo by mne jak je to se zátkou na převodovce /spojce při brodění? Kdy je nutné jí dát? Když jsem naposledy řádil v Milovicích, taj jsem pár různě hlubokejch kaluží chca nechca projel, a přiznám se že jsem si na nějakou zátku vůbec nevzpoměl.
Pak jsem koukal že nabízejí dodatečné odvzdušnění na víčko rozvodů co je na prsou. Je vhodné ho tam dodělat?
Re: Brodění
Napsal: 01 pro 2014 20:02
od pajam
mr-tomas píše:Zajímalo by mne jak je to se zátkou na převodovce /spojce při brodění? Kdy je nutné jí dát? Když jsem naposledy řádil v Milovicích, taj jsem pár různě hlubokejch kaluží chca nechca projel, a přiznám se že jsem si na nějakou zátku vůbec nevzpoměl.
Pak jsem koukal že nabízejí dodatečné odvzdušnění na víčko rozvodů co je na prsou. Je vhodné ho tam dodělat?
Neřeš to, dle mých zkušeností na více autech je to v pohodě jak to vyrobili v Anglii i bez té spodní zátky.
Re: Brodění
Napsal: 01 pro 2014 20:03
od omar
Zátku nepoužívám,co nateče to zas vyteče
Re: Brodění
Napsal: 01 pro 2014 20:17
od mr-tomas
No nevim, v čisté vodě je to asi možná jedno, ale blátivá kaluž bude asi horší. Přemejšlím dát tam tu zátku nastálo. Udělat do ní závit a dát tam na odvětrání benžo z hadičkou.
Re: Brodění
Napsal: 01 pro 2014 20:19
od omar
mr-tomas píše:No nevim, v čisté vodě je to asi možná jedno, ale blátivá kaluž bude asi horší. Přemejšlím dát tam tu zátku nastálo. Udělat do ní závit a dát tam na odvětrání benžo z hadičkou.
Obcas muze protect spojkovej valecek ten co je na prevodovce a pokud je tam ta zatka tak je spojkova lamela v řiti dřiv nez se nadejes
Re: Brodění
Napsal: 01 pro 2014 20:22
od mr-tomas
Zapoměl jsem napsat že je to automat.
Re: Brodění
Napsal: 01 pro 2014 21:07
od brudr
Ten závit na zatku je i na rozvodech a nekdy by se tam ta zatka hodila.

Po utopení auta v bahně předchozím majitelem a následnou mou koupí,jsem musel dělat rozvody.Ty sračky tomu vůbec neudělaly dobře.A na automatu vůbec netuším proč to tam je

Re: Brodění
Napsal: 01 pro 2014 21:15
od mr-tomas
Možná aby se neničily gufera.
Re: Brodění
Napsal: 01 pro 2014 21:29
od sudajs
mam tu zatku na rozvodech a do vička u čerpadla jsem si udělal odvzdušnění.Mam tam klasickou rychlospojku(to malinky kolínko) na vzduch,jen jsem do víčka vyřízl zavit...
Re: Brodění
Napsal: 02 pro 2014 21:42
od RudaK
Já tam namontil klasický odvzdušňovák na vodu .... podle závitu . Před kravením to zavřu a pak otevřu . Teda teď ani nevím , jak to teď mám

jestli povolené,nebo utažené . Jasně že na D1 "nesmrtelný spiderman " , ale teď s ní nejezdím,tak asi proto nemám přehled

Re: Brodění
Napsal: 02 pro 2014 23:36
od mr-tomas
Já ale spíš potřebuju abych o tom nemusel přemejšlet jestli je to otevřený nebo zavřený. Ten odvzdušňovák pak nic neřešeší když musím stejně lézt pod auto a hlavně si na to vzpomenout.
Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 13:00
od komin
Tak tam prdni miesto odvzusnovaku holender na hadicu aj s nejakou hadicou a vyved to do motoroveho priestoru niekde hore [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE].
Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 13:10
od RudaK
No to znamená zase lézt pod auto na kontrolu,jestli není ta hadička urvaná

Hold když chceš s autem kravit,tak tě občasná kontrola nemine

a podle mě to je namístě,aby se předešlo větším závadám

Ono i ten odvzdušňovák se může urazit ..... nejjistější je v tomdle případě zátka a manipulovat s ní ( motáž s následnou demontáží

).
Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 15:02
od mr-tomas
Já budu mít celej spodek zadeklovanej, takže hadička bude krytá, ale takhle nebudu muset dělat žádnej manipulační otvor.
Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 15:38
od brudr
Ale co já vím,tak to tam není až tak jako odvzdušnění,ale jako odkapávač olejů případného ůniku

Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 21:10
od eliott
Tak zaprvé, na automatu s mechanickým čerpadlem lze odvzdušnění vyvést tam, kde byl snímač kliky, za druhé dole je otvor pro výtok prosakujícího oleje. Včera jsme dělali spojku na 300tdi co měl zátku natvrdo, z fremy vyteklo asi 1/2 litru oleje. To samé platí i pro rozvody. Nechte to auto fungovat tak, jak bylo vymyšlené, jediné řešení, jak nelézt pod auto, je při brodění hnát do rozvodů a fremy převodovky stlačený vzduch horem a udržovat v prostoru přetlak.
Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 22:03
od MadTom
Ten stlačenej vzduch mě taky napadl - má to tak Unimog. Ale to neřeší odkap oleje. Jedině to lehce celé tlakovat na jedné straně a průhlednou hadičkou to odspodu někam vyvést a kontrolovat, jestli něco vyteklo. Ale je to celé dost složité.
Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 22:18
od VencaZE
Mam taky zkušenost. Asi třikrát jsem byl s Defíkem delší dobu ve vodě (10-15 minut) a vždycky potom, když jsem auto odstavil na několik hodin, se mi lepila spojka a musel jsem ji utrnout přes starter. Druhý den už ne.
Odkalovací otvor dole na frémě nemam, jen zátku nahoře pro nastavení horní úvrati.
Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 22:25
od eliott
MadTom píše:Ten stlačenej vzduch mě taky napadl - má to tak Unimog. Ale to neřeší odkap oleje. Jedině to lehce celé tlakovat na jedné straně a průhlednou hadičkou to odspodu někam vyvést a kontrolovat, jestli něco vyteklo. Ale je to celé dost složité.
Ale řeší, vzduch tam musí jít jinudy, spodní díra musí zůstat volná.
Re: Brodění
Napsal: 03 pro 2014 23:52
od mr-tomas
Ten stlačenej vzduch je zajímavá myšlenka. Mám v autě kompresor se vzdušníkem, tak by stačilo ty výpustní místa trochu přiškrtit aby to nemělo tak velkou spotřebu vzduchu a bylo by to vyřešený.