Stránka 77 z 93

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 14 bře 2021 14:18
od Vladicek
komin píše: 14 bře 2021 14:11
MadTom píše:Na LiFePO z číny bych zatím spíš zapomněl, pokud nemáš nějakého odzkoušeného dodavatele - celkem bych očekával, že tě číňan bude chtít odrbat a baterka bude mít menší kapacitu, horší schopnost dávat proud a menší životnost. A protože zpátky mu to do číny určitě nepošleš, tak si koupíš drahou věc bez jakékoliv záruky. Bohužel.
Výhoda těchto baterií je jasná, pokud se šetří místo, tak je to celkem podstatná výhoda, ale pokud by měnič na 230V měl být jenom kvůli indukčnímu vařiči, tak bych doopravdy zvážil něco plynového - ono to vyjde ve výsledku podobně veliké ale cenově to bude úplně něco jiného. Hlavně ale, rezervní plynovou kartuši někam schováš, ale s vybitýma baterkama si neuvaříš ani kafe a hlavně ti přestane fungovat lednička a budeš mít teplé pivo nebo zkažené steaky. Pokud nechceš vařit uvnitř v autě a jezdit přes polovinu zeměkoule, tak bych nechal na vaření plyn nebo případně benzín, s tím že plyn je operativnější.
LiFePO baterku bych zvážil i ze samostatných článků - budou se dát po autě lépe rozstrkat, než někam cpát jednu velkou baterku.
Hlavně si ale rozmysli, jak velkou kapacitu potřebuješ - na ledničku, počítač, mobil a podobné, a jak dlouho chceš někde stát bez pohybu, a hlavně, za jak dlouho se ti to za jízdy dobije - ty inteligentní alternátory tím mohou celkem cvičit.
Clanky z ciny tu predava dost ludi, kde nieje problem overit kapacitu a co sa tyka tych alternatorov, tak tam je podmienka DC DC nabijac ktory po nastartovani zacne nasilu cucat stavu zo startovacej baterky cim prinuti elektroniku spustit dobijanie alternatorom. Napr. nove iveco daily euro6 spusti alternator az ked ma startovacia bateria 11.7V Obrázek
No to v tom videu taky řeší, že je potřeba "donutit" alternátor aby začal dobíjet. Na druhou stranu to se dá částečně obejít tím, že zapojíš dobíjení přímo do zásuvky v autě = že budeš ten systém dobíjet z klasické auto/USB zásuvky.
A potom když zastavíš, tak připojíš solár a dobíjíš i sluníčkem.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 14 bře 2021 14:29
od komin
Vladicek píše:
komin píše: 14 bře 2021 14:11 Clanky z ciny tu predava dost ludi, kde nieje problem overit kapacitu a co sa tyka tych alternatorov, tak tam je podmienka DC DC nabijac ktory po nastartovani zacne nasilu cucat stavu zo startovacej baterky cim prinuti elektroniku spustit dobijanie alternatorom. Napr. nove iveco daily euro6 spusti alternator az ked ma startovacia bateria 11.7V Obrázek
No to v tom videu taky řeší, že je potřeba "donutit" alternátor aby začal dobíjet. Na druhou stranu to se dá částečně obejít tím, že zapojíš dobíjení přímo do zásuvky v autě = že budeš ten systém dobíjet z klasické auto/USB zásuvky.
A potom když zastavíš, tak připojíš solár a dobíjíš i sluníčkem.
Nie, tym to nevyriesis v zasuvke mas len take napatie ake je na baterke, ked dobija alternator tak priblizne 14v ono sa to pohybuje rozne, ak nedobija tak 12v. A ten dc nabijac ti kludne za 2 hodky dobije tu baterku do plna. Nejak takto podobne to bude:Obrázek

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 14 bře 2021 15:11
od MadTom
DC-DC měnič bude pro LiFePO baterky nutný vždy - alternátor je dělaný jako nabíječka na olověné baterie, což je něco úplně jiného. Oblbnutí toho inteligentního alternátoru je druhá věc. Nabíjení se "ze zásuvky pro zapalovač" je sice hezká idea, ale kolik proudu se z ní dá odebírat? 10A? To by znamenalo, že 100Ah baterku budeš nabíjet minimálně 10 hodin. Pokud to chceš rychleji, potřebuješ větší proud - takže dráty až k hlavní baterce/alternátoru. Díky DC-DC měniči ty dráty mohou být o trošku slabší, ale furt je potřeba něco víc než tkanička od bot, dráty se nesmí nadměrně zahřívat.
LiFePO od nějaké "překupníka" v ČR - no proč ne. A bude se mu bát věřit, že případnou reklamaci bude řešit? Já jenom, aby to nebylo to samé jako přímo z Číny. Nějaké zkušenosti s nakupování z Asie mám, i jsem se tam v některých fabrikách byl osobně podívat. Umí jak špičkové věci, tak totální šmejdy, na první pohled se to liší jenom nálepkou na krabici. A u těch baterek je to ještě horší - není to úplně triviální 100Ah baterku otestovat, a už vůbec není šance otestovat životnost.
Ještě mě napadla jedna věc k tomu vaření na elektrice - 1000W měnič bude možná stačit na indukční jednoplotýnku, nebo na malou vanou konvici. Víc to ale nedá.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 14 bře 2021 15:48
od Vladicek
MadTom píše: 14 bře 2021 15:11 DC-DC měnič bude pro LiFePO baterky nutný vždy - alternátor je dělaný jako nabíječka na olověné baterie, což je něco úplně jiného. Oblbnutí toho inteligentního alternátoru je druhá věc. Nabíjení se "ze zásuvky pro zapalovač" je sice hezká idea, ale kolik proudu se z ní dá odebírat? 10A? To by znamenalo, že 100Ah baterku budeš nabíjet minimálně 10 hodin. Pokud to chceš rychleji, potřebuješ větší proud - takže dráty až k hlavní baterce/alternátoru. Díky DC-DC měniči ty dráty mohou být o trošku slabší, ale furt je potřeba něco víc než tkanička od bot, dráty se nesmí nadměrně zahřívat.
LiFePO od nějaké "překupníka" v ČR - no proč ne. A bude se mu bát věřit, že případnou reklamaci bude řešit? Já jenom, aby to nebylo to samé jako přímo z Číny. Nějaké zkušenosti s nakupování z Asie mám, i jsem se tam v některých fabrikách byl osobně podívat. Umí jak špičkové věci, tak totální šmejdy, na první pohled se to liší jenom nálepkou na krabici. A u těch baterek je to ještě horší - není to úplně triviální 100Ah baterku otestovat, a už vůbec není šance otestovat životnost.
Ještě mě napadla jedna věc k tomu vaření na elektrice - 1000W měnič bude možná stačit na indukční jednoplotýnku, nebo na malou vanou konvici. Víc to ale nedá.
No já to tady taky přebíral z leva/z prava a nakonec Vám budu muset dát za pravdu - na rozumnou indukci to nedá, takže dvouplotýnkáč na plyn bude nakonec jistota... Nedá se nic dělat :-).

Ad dobíjení baterky - no při těchto kapacitách a mém způsobu použití vychází, že i kdyby se ta baterka dobíjela přes den jízdou 5 - 10A, tak mi to bude stačit, jednou za 2 dny tomu ještě přidám ze soláru a pak to jednou za 4 dny připojím do 220V sítě.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 14 bře 2021 22:03
od cuisine
Obrázek

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 14 bře 2021 22:13
od MadTom
Vladicek píše: 14 bře 2021 15:48
MadTom píše: 14 bře 2021 15:11 DC-DC měnič bude pro LiFePO baterky nutný vždy - alternátor je dělaný jako nabíječka na olověné baterie, což je něco úplně jiného. Oblbnutí toho inteligentního alternátoru je druhá věc. Nabíjení se "ze zásuvky pro zapalovač" je sice hezká idea, ale kolik proudu se z ní dá odebírat? 10A? To by znamenalo, že 100Ah baterku budeš nabíjet minimálně 10 hodin. Pokud to chceš rychleji, potřebuješ větší proud - takže dráty až k hlavní baterce/alternátoru. Díky DC-DC měniči ty dráty mohou být o trošku slabší, ale furt je potřeba něco víc než tkanička od bot, dráty se nesmí nadměrně zahřívat.
LiFePO od nějaké "překupníka" v ČR - no proč ne. A bude se mu bát věřit, že případnou reklamaci bude řešit? Já jenom, aby to nebylo to samé jako přímo z Číny. Nějaké zkušenosti s nakupování z Asie mám, i jsem se tam v některých fabrikách byl osobně podívat. Umí jak špičkové věci, tak totální šmejdy, na první pohled se to liší jenom nálepkou na krabici. A u těch baterek je to ještě horší - není to úplně triviální 100Ah baterku otestovat, a už vůbec není šance otestovat životnost.
Ještě mě napadla jedna věc k tomu vaření na elektrice - 1000W měnič bude možná stačit na indukční jednoplotýnku, nebo na malou vanou konvici. Víc to ale nedá.
No já to tady taky přebíral z leva/z prava a nakonec Vám budu muset dát za pravdu - na rozumnou indukci to nedá, takže dvouplotýnkáč na plyn bude nakonec jistota... Nedá se nic dělat :-).

Ad dobíjení baterky - no při těchto kapacitách a mém způsobu použití vychází, že i kdyby se ta baterka dobíjela přes den jízdou 5 - 10A, tak mi to bude stačit, jednou za 2 dny tomu ještě přidám ze soláru a pak to jednou za 4 dny připojím do 220V sítě.
Při dobíjení za jízdy se dá v pohodě počítat s proudem až 30A - omezovat tě bude DC-DC měnič. To s čím uvažuješ je strašně komplikované. Počítej s tím, že když poběží motor, tak by se mělo dobít co jde, když někde zakempuješ na víc než jednu noc a bude hezky, tak vytáhneš solár, a když budeš někde u zásuvky a baterka nebude úplně nabitá, tak to prostě připojíš na nabíječku. Ale že bych si chtěl plánovat na dny, kdy a jak musím nabíjet, to je v lepším případě jenom velmi omezující. Solár nemusí fungovat, protože bude zataženo, a k zásuvce se dostaneš o den později a najednou je baterka úplně vybitá a lednička nelední. Podle mě, pokud to nemá být karavan, kterej bude stát na jednom místě týden, a tedy se musí živit hlavně se soláru, tak je potřeba co nejvíc využít možnosti motoru a alternátoru v autě - tedy za běhu motoru nabíjet co to dá. Ono se to na spotřebě auta neprojeví - 12V a 30A je 360W, oproti výkonu motoru je to zanedbatelné. Stejně tak nabíječka na 230V by měla být co možná největší, respektive alespoň porovnatelná s DC-DC měničem.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 14 bře 2021 22:35
od Maxsel
Ta nabíjecí stanice, co jsem psal, není zas tak moc od věci. Lepší verze dají 1800W, umí DC-DC nabíjení, mají regulátor pro připojení solárního panelu, atd. Když jí zrovna nepoužíváš, schováš jí do sucha a tepla atd...

Nechci to tu plevelit, ale taky to teď trochu řeším. Koukni po firmách, které dělají ostrovní a solární systémy (tu Alzu jsem uvedl jen pro představu). Mají podobné hračky v jednotlivých komponentech. Byl jsem na moudrech u kamaráda, co to tady u nás prodává a panely, regulátory, měniče atd. vydrží i harcování v a na autech (např. Rennie od nich systém má), ale stejně se mi ta all-in-one bedna líbí víc. Koupil jsem dodávku a začínám jí upravovat na rodinné cestování, ale zatím se nechci se vzdát ani offu. Takže na dodávku plánuju klasický solární panel. K D4 jsem pořídil skládací (oudoor) 110W solární panel (na střechu kvůli stanu už nic nedám). A stanici bych přehazoval, abych všechno nekupoval 2x. Jen se mi za to nechce dávat takovej ranec a spokojím se s o dost nižším výkonem.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 14 bře 2021 22:51
od MadTom
Když se ti to vejde, tak to není vůbec špatné řešení na občasné použití, což je většina našich aut. Pokud to bude auto na "trvalé bydlení", tak už jsme trošku jinde. Tady ale nastal jinej problém - kam to do nového Defa dát - prostě tam moc místa není. Kdysi jsem podobnou věc řešil jeskyňářům - potřebovali vrtat skoby a baterky byly buďto olovo nebo NiCd, a NiCd bylo dost drahé na jejich víkendové hraní. Nakonec si dodali hliníkovou bednu se závěsem, a do ní se naskládaly baterky a něco okolo, aby si ji vytáhli kam potřebují a připojili přímo na akuvrtačku krátkým drátem. Jinak to honilo různá světla, nabíjelo malé baterky do čelovek a podobné. Když vylezli ven, tak si to vzali do stanu. Dnes s novýma baterkama je to všechno trošku jinde, jenom bych se zajímal o možnost baterku v takovém kompaktu časem vyměnit, ty počty cyklů jsou pro ideální použití, a taky znamenají, že kapacita už nějak poklesla. A je rozdíl, jestli pokles je o 20% nebo o 50%. Co se týče životnosti tak největší negativní vliv je vybíjení pod 20%, což zase kapacitu trošku omezuje.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 17 bře 2021 10:43
od Medved
Dotaz, dělá vám něco tlačítko na klíčích na otevření kufru?

Chtěl jsem z okna odemknout jen kufr, aby mi tam kolega něco přehodil a nic. Musel jsem odemknout celé auto. Zkoušel jsem i druhé klíče a taky nic.

Díky za info.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 17 bře 2021 11:01
od low
Ne e, nedela

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 17 bře 2021 11:54
od komin
To nebude za priplatok?

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 17 bře 2021 13:35
od Vladicek
Medved píše: 17 bře 2021 10:43 Dotaz, dělá vám něco tlačítko na klíčích na otevření kufru?

Chtěl jsem z okna odemknout jen kufr, aby mi tam kolega něco přehodil a nic. Musel jsem odemknout celé auto. Zkoušel jsem i druhé klíče a taky nic.

Díky za info.
ahoj,
mě to otevře zámek kufru a můžu ho pak otevřít ručně

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 17 bře 2021 17:00
od kodl80
Tu samou funkci mam i na Free2, asi to pujde naladit na diagnostice

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 18 bře 2021 09:57
od Medved
díky za reakce, zeptám se v servisu co se s tím dá dělat až pojedu na přezutí. Trochu jsem doufal, že tím otevřu kufr i zevnitř auta, z důvodu když budu spát v autě, tak bych radši vylézal kufrem, než zadníma dveřma.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 18 bře 2021 13:10
od Vladicek
Medved píše: 18 bře 2021 09:57 díky za reakce, zeptám se v servisu co se s tím dá dělat až pojedu na přezutí. Trochu jsem doufal, že tím otevřu kufr i zevnitř auta, z důvodu když budu spát v autě, tak bych radši vylézal kufrem, než zadníma dveřma.
to mě zajímá, proč chceš vylézat zadem? mě přijde, že vzadu je minimum místa, takže naopak chci vylézat zadními dveřmi, kde budu mít pod spaním místo na boty atd.
díky!

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 18 bře 2021 13:42
od MadTom
Nevím jak ti vyjde spaní v novém Defu, ale v D2 ho mám rozkládací směrem dopředu a skrz boční dveře je podstatně méně místa, než skrz kufr. Navíc v kufru je spaní tuhé - položené na šuplících pod ním, u prostředních dveřích je jenom lehce podložené stojkama, takže pokud bych na jeho kraj sednul, tak ho nejspíš ulomím/ohnu.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 18 bře 2021 14:15
od Vladicek
MadTom píše: 18 bře 2021 13:42 Nevím jak ti vyjde spaní v novém Defu, ale v D2 ho mám rozkládací směrem dopředu a skrz boční dveře je podstatně méně místa, než skrz kufr. Navíc v kufru je spaní tuhé - položené na šuplících pod ním, u prostředních dveřích je jenom lehce podložené stojkama, takže pokud bych na jeho kraj sednul, tak ho nejspíš ulomím/ohnu.
No def má pátý dveře široký cca 90 cm, takže já spaní plánuju tak, že spát budu s hlavou dopředu, protože tam bude spaní širší a nohy budu mít směrem k zadním dveřím. a v podstatě ty páté dveře a prostor u nich je ten nejužší celého spaní.
proto přemýšlím, že bych to zorganizoval spíš takhle.

Třeba v D4 to mám taky tak, že vylézám do boku z prostředních dveří.

Ale netvrdím, že můj pohled je správný, proto jsem se Medvěda ptal, co ho k tomu vede.

Díky za Tvůj pohled Tome, toho se taky bojím, že samozřejmě to spaní vepředu bude muset být dobře podložený...

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 18 bře 2021 14:56
od habakuk
Já třeba když vidím kufr nové 110 tak mě z toho vychází do kufru zásuvkový systém s lednicí / druhou baterkou a spaní ve střešním stanu.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 18 bře 2021 17:26
od Medved
Vladicek píše: 18 bře 2021 13:10
Medved píše: 18 bře 2021 09:57 díky za reakce, zeptám se v servisu co se s tím dá dělat až pojedu na přezutí. Trochu jsem doufal, že tím otevřu kufr i zevnitř auta, z důvodu když budu spát v autě, tak bych radši vylézal kufrem, než zadníma dveřma.
to mě zajímá, proč chceš vylézat zadem? mě přijde, že vzadu je minimum místa, takže naopak chci vylézat zadními dveřmi, kde budu mít pod spaním místo na boty atd.
díky!
upřímně jsem to u novýho Defa úplně nezkoumal do detailu, ale doteď jsem byl zvyknutej vylézat kufrem a mít hlavu u řidiče/spolujezdce, líp se tak koukalo skrz střešní okno. Přišlo mi to jednodušší vylézat nohama napřed, ale asi budu muset přehodnotit nyní situaci, když si nemám jak otevřít kufr zevnitř :D

Jinak střešní stan super věc, aktuálně vybíráme jakej (zatím favorit Baroud), ale když bych jel někam sám tak mi stan přijde zbytečný tahat.

Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .

Napsal: 18 bře 2021 17:29
od Rennie
Medved píše: 18 bře 2021 17:26
Vladicek píše: 18 bře 2021 13:10

to mě zajímá, proč chceš vylézat zadem? mě přijde, že vzadu je minimum místa, takže naopak chci vylézat zadními dveřmi, kde budu mít pod spaním místo na boty atd.
díky!
upřímně jsem to u novýho Defa úplně nezkoumal do detailu, ale doteď jsem byl zvyknutej vylézat kufrem a mít hlavu u řidiče/spolujezdce, líp se tak koukalo skrz střešní okno. Přišlo mi to jednodušší vylézat nohama napřed, ale asi budu muset přehodnotit nyní situaci, když si nemám jak otevřít kufr zevnitř :D

Jinak střešní stan super věc, aktuálně vybíráme jakej (zatím favorit Baroud), ale když bych jel někam sám tak mi stan přijde zbytečný tahat.
Je to věc názoru. Já jsem byl velký odpůrce stanů na střeše ale teď spím jen na střeše páč je to lepší a jednodušší než v autě :mrgreen: a vozím ho trvale dokonce i na STK nebyl problém že ho mám nahoře. 5ekl mi že mu je to jedno a bere to jako rakev