RRC stropnice
Napsal: 08 pro 2014 23:56
Mnohokrát řešené téma. Mnozí z vás se s tím už více či méně úspěšně prali nebo nechali někoho prát. Vím, že už se tam lepili koberce, alkantara, kůže, pral původní potah a nalepil zpět, lakovala se skořepina nebo se jezdilo úplně bez. Je toho i docela dost na internetu popsaného, můžete si koupit novou skořepinu i s potahem za 11 tisíc plus dalších 10 tisíc poštovného z Anglie.
Přesto zde ještě můj příspěvek, když mi pod 22 letech od výroby spadla stropnice v mé novější Beluze poté, co jsme se rozhodli v létě na zadním platu sušit ručníky.
Prvně tedy brouzdání po netu, nějaké odkazy z forumu atd. Na německém ebayi jsem po chvílce našel "Himmelstoff hellgrau", super, vyřešeno, objednáno 4 metry, chtěl jsem potáhnout i clonu šíbru a navíc něco kdyby se něco nepovedlo
Látka dorazila a starosti začali - Hellgrau není hellgrau, nebo aspoň ne taková světle šedo-béžová, jako je původně v Rangovi. Popravdě byla o dost tmavší. Takže nová taktika - hromada emailu s prosbou o vzorky: 3 firmy byli tak ochotné a zaslali mi zdarma kousky materiálu. Všechny jsou samozřejmě kašírované cca. 3mm vrstvou molitanu jako originál. Výsledek zde (Barvy samozřejmě zkreslují):
Rozdílem v struktuře myslím to, že některé látky byli na povrchu "chlupaté" jako originál a některé působili více jako režná tkanina:
Správně to tedy má být "brushed nylon" a ten béžový nádech u originálu vzniká podle mě podlepením té látky tím hnědým molitanem, což se mi nepodařilo najít, takže těm náhradám chybí trochu toho okrového odstínu, je to více "bezbarvé".
Minimální potřebná šířka látky je podle mého 150 cm. Jinak nezbývá dost přesahu aby se s tím dalo ještě pohodlně pracovat!
Nebudu ale přece vyhazovat 4 metry látky a aspoň zjistím, jestli se mi to s pomoci Ottifanta vůbec povede nalepit nějak uspokojivě a ten méně trefený odstín půjde holt do mé staré Belugy. Naštěstí v naší domácnosti také vždy přebývá několik skořepin stropnic a šíbrů, takže mé Range mohou vesele jezdit, zatím co já se budu utvrzovat v tom, že to raději mám přenechat čalounikovi.
Nezbývá než vyndat stropnici z kůlny a opucovat:
Osvědčil se mi hrubý hadr a kartáč, na který se stále lepili žmolky molitanu. Po opláchnutí se ale jelo dál. Byla to asi hodina práce a pak hodina uklízení žmolku. Příště buď vysavačem nebo na folií.
Pak jsme sehnali dle doporučení čalouníka lepidlo - pro vysoké teploty protože pod černou střechou určitě vysoké teploty jsou - a už jsme se do toho pustili. Od prostředku vždy cca. 10cm pruh na jednu stranu a pak na druhou - dokud vám nedojde lepidlo (měli jsme pouze jednu pixlu). Což se nám stalo a kvalita fotek je taky hrozná protože těch Svijan bylo trochu víc.
Bez lepidla jsme aspoň ještě rozdělali šíbr - fígl je v tom, že se musí celý šíbr sundat ze střechy (poue osm šroubu a 4 odtokové hadičky), pak posunout clonu zcela dozadu - vyloupnout takové 4 pružinky z jejich držáku a pak s tím chvíli verglovat, aby se u těch zadních hran clony dali vyndat jejich plastové vodítka. Následně se clona vytáhne dál dozadu (po vyndání plastových bílých dorazu) a tam se opět vyviklají zbývající dvě plastové vodítka. No a protože těch Svijan už bylo hodně, tak jsem jedno ulomil. Stojí pětikilo, takže don´t drink and bastl....
Pak už je před vámi samotná plastová clona a po stržení vrchn látka zůstane jakási podkladní tkanina na místě. Zvažují ji taky ještě sundat.
Brzy budeme pokračovat, lepidlo už je nakoupené.
Přesto zde ještě můj příspěvek, když mi pod 22 letech od výroby spadla stropnice v mé novější Beluze poté, co jsme se rozhodli v létě na zadním platu sušit ručníky.
Prvně tedy brouzdání po netu, nějaké odkazy z forumu atd. Na německém ebayi jsem po chvílce našel "Himmelstoff hellgrau", super, vyřešeno, objednáno 4 metry, chtěl jsem potáhnout i clonu šíbru a navíc něco kdyby se něco nepovedlo
Látka dorazila a starosti začali - Hellgrau není hellgrau, nebo aspoň ne taková světle šedo-béžová, jako je původně v Rangovi. Popravdě byla o dost tmavší. Takže nová taktika - hromada emailu s prosbou o vzorky: 3 firmy byli tak ochotné a zaslali mi zdarma kousky materiálu. Všechny jsou samozřejmě kašírované cca. 3mm vrstvou molitanu jako originál. Výsledek zde (Barvy samozřejmě zkreslují):
Rozdílem v struktuře myslím to, že některé látky byli na povrchu "chlupaté" jako originál a některé působili více jako režná tkanina:
Správně to tedy má být "brushed nylon" a ten béžový nádech u originálu vzniká podle mě podlepením té látky tím hnědým molitanem, což se mi nepodařilo najít, takže těm náhradám chybí trochu toho okrového odstínu, je to více "bezbarvé".
Minimální potřebná šířka látky je podle mého 150 cm. Jinak nezbývá dost přesahu aby se s tím dalo ještě pohodlně pracovat!
Nebudu ale přece vyhazovat 4 metry látky a aspoň zjistím, jestli se mi to s pomoci Ottifanta vůbec povede nalepit nějak uspokojivě a ten méně trefený odstín půjde holt do mé staré Belugy. Naštěstí v naší domácnosti také vždy přebývá několik skořepin stropnic a šíbrů, takže mé Range mohou vesele jezdit, zatím co já se budu utvrzovat v tom, že to raději mám přenechat čalounikovi.
Nezbývá než vyndat stropnici z kůlny a opucovat:
Osvědčil se mi hrubý hadr a kartáč, na který se stále lepili žmolky molitanu. Po opláchnutí se ale jelo dál. Byla to asi hodina práce a pak hodina uklízení žmolku. Příště buď vysavačem nebo na folií.
Pak jsme sehnali dle doporučení čalouníka lepidlo - pro vysoké teploty protože pod černou střechou určitě vysoké teploty jsou - a už jsme se do toho pustili. Od prostředku vždy cca. 10cm pruh na jednu stranu a pak na druhou - dokud vám nedojde lepidlo (měli jsme pouze jednu pixlu). Což se nám stalo a kvalita fotek je taky hrozná protože těch Svijan bylo trochu víc.
Bez lepidla jsme aspoň ještě rozdělali šíbr - fígl je v tom, že se musí celý šíbr sundat ze střechy (poue osm šroubu a 4 odtokové hadičky), pak posunout clonu zcela dozadu - vyloupnout takové 4 pružinky z jejich držáku a pak s tím chvíli verglovat, aby se u těch zadních hran clony dali vyndat jejich plastové vodítka. Následně se clona vytáhne dál dozadu (po vyndání plastových bílých dorazu) a tam se opět vyviklají zbývající dvě plastové vodítka. No a protože těch Svijan už bylo hodně, tak jsem jedno ulomil. Stojí pětikilo, takže don´t drink and bastl....
Pak už je před vámi samotná plastová clona a po stržení vrchn látka zůstane jakási podkladní tkanina na místě. Zvažují ji taky ještě sundat.
Brzy budeme pokračovat, lepidlo už je nakoupené.