Stránka 1 z 2

Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 09 pro 2014 22:12
od invence
Zdravím ve spolek,

koketuji s myšlenkou pořídit Discovery III někde z konce produkce 2008/2009 a používat ji defakto krom denního použití jako tažné auto pro karavan. Otázkou je co na to motor, který má jistě co dělat s hmotností samotného auta. Pro srovnání dnes mám Jeep Grand Cherokee WK s motorem 4.7 V8, který je bezproblémový, ale jako tahač nic přesvědčivého ... prostě buď točit hodně vysoko, holt benzín, nebo se smířit s lenivým až tupým autem :-(.

Je mě jasné, že Discovery obecně nemá zcela přesvědčivou pověst se servisními náklady, ale beru to tak že tohle je tak trochu o štěstí a taky o tom jak se člověk k auto chová.

Jaké máte zkušenosti s tažením přívěsu/karavanu ... je to vhodná volba ?!

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 09 pro 2014 22:46
od invence
Asi je nutné dodat, že alternativou je pro mě Nissan Pathfinder ...

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 09 pro 2014 22:58
od petr štrof
invence píše:Asi je nutné dodat, že alternativou je pro mě Nissan Pathfinder ...
Nissan s 2,5 :yawn ,

já se svou D3 manuál tahám celkem dost a žádnej problém s ní nemám(náklady do 2 tun), jediné co vytýkám je, že motor v nízkých otáčkách nemá větší sílu ,bere od 1500 otáček(dílnu mám v kopci tak to řeším redukcí) nebo se to se dá řešit čipem, a ještě D3 hold nemá brzdy jako D4 co sem měl možnost vyzkoušet.

Ale měnit nebudu jsem max spokojenej ta moje je dělník

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 09 pro 2014 23:05
od invence
Problém s tahem v nízkých otáčkám mám teď s Jeepem, aby to nebylo z bláta do louže :-).

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 07:57
od petr štrof
co jsou nízké otáčky?
turbo prostě bere od 1500 otáček to je normální věc ,proto když se musím rozjet u dílny v kopci s těžkou károu tak volím redukci abych zbytečně nepálil spojku když mám ten manuál
jinak ta V6 2,7 l je na tahání v poho , a divil bych se že JEEP bude mít na kouli 3,5 tuny

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 08:02
od Tomas K (tkala)
invence píše:Zdravím ve spolek,

koketuji s myšlenkou pořídit Discovery III někde z konce produkce 2008/2009 a používat ji defakto krom denního použití jako tažné auto pro karavan. Otázkou je co na to motor, který má jistě co dělat s hmotností samotného auta. Pro srovnání dnes mám Jeep Grand Cherokee WK s motorem 4.7 V8, který je bezproblémový, ale jako tahač nic přesvědčivého ... prostě buď točit hodně vysoko, holt benzín, nebo se smířit s lenivým až tupým autem :-(.

Je mě jasné, že Discovery obecně nemá zcela přesvědčivou pověst se servisními náklady, ale beru to tak že tohle je tak trochu o štěstí a taky o tom jak se člověk k auto chová.

Jaké máte zkušenosti s tažením přívěsu/karavanu ... je to vhodná volba ?!
O přívěsu do cca 2 tun v podstatě nevíš... Otázkou je odpor vzduchu přívěsu, ale ten bude asi menší, než té krabice od bot, co ho potáhne.

Tom

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 08:38
od David Š
..Nissan Pathfinder 2,5 D ti mohu ze zkušeností rozmluvit:

mám s ním najeto cca 20 tis km, s automatem.

Když s tím porovnám mojí D3 je proti "hnisanu" vyloženě Hitec. Nejenže je Pasťák de facto stará obyčejná herka, se špatným řízením, ale vůbec to naklánění v zatáčkách je příšerné. D3 Ti doporučuju i jako krok o 2 patra výše co se týká motoru, podvozku a plovoucímu cestování, které Ti prostě pasťák ani náhodou nenabídne.

Snad se nepletu, ale ten hnisák měl tuším vzadu ještě lisťáky, ale to už nevím, měli jsme ve firmě i tu Navaru, furt to skákalo jako bugina :D :D

No a jestli Ti někdo zmiňoval servisní náklady u LR, tak po osobních zkušenostech jsou náklady u hnisáka min 2x takové...

Nevím o tom, že bych měl kdy problém s výkonem, a to jezdím někdy hodně naložený (vzadu paleta s papírem) :Pohoda:

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 09:12
od NOTIX
ahoj,

docela mě udivuje že chceš jít do zadokolky s elektronickou viskózní spojkou :chuckle

D3 je plný 4kolo což je na tahání určitě lepší volba.

Osobně mám zkušenost Patrol GR na 33" s dvouosákem a na něm 4 kubíky fošen vs moje D3 v zimě a patrol skoncil v pangejtu kam ho kara strcila a D3 jako pírko.
Jo taky známý koupil Patha v DE jako předváděčku najeto cca 10tis a tedˇ v 62 se mu potkal motour :ne

ale co člověk to názor, volba je na tobě :mrgreen:

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 09:36
od invence
Nissan beru jako nouzi, u Discovery se trochu děsím servisních nákladů ... a proto se dívám dál, jinak co se technologie týče, tak je mě jasné že je to nesrovnatelné, tedy ve prospěch LR.

petr štrof -> Jeep má na kouli 3000 kg, problém je prostě v tom, že benzín má krouťák vysoko, podobně jako u dieselu musí zabrat turbo.

David Š -> díky za souhrn a názor ... pocitově mě to táhne k D3

Jinak ono rádců okolo je daleko víc a plejáda aut daleko větší, nutno dodat že nepotřebuju schopnosti offroadu, stačí zvýšená průchodnost, proto jsou rádci, kteří říkají, že ani Volvo XC90 není zlá myšlenka, mě to ale táhne k LR protože to beru podobně jako Jeep za etalon své třídy na kontinentě.

Každopádně Pathfindera pouštím z hlavy ...

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 10:35
od MadTom
Pokud bych na tahání nepoužil nějakou dodávku - na silnici to většinou stačí, tak bych nechtěl auto bez redukce. A potom je to akorát o tom si zvyknout, že při otáčení vleku někde na dvoře a podobně, tam dám redukci. Já ji u D2 a Defa řadím i když jenom parkuju na dvoře - důr je malej a občas se tam motám mezi autama. Ničemu to něškodí, šetří to spojku a aspoň se rozhýbavají táhla, co tu redukci řadí.

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 10:42
od invence
Jak to je vlastně u D3 s redukcí ? Jde řadit a vyřadit jen u stojícího vozu nebo i za jízdy do nějaké rychlosti ?? U Jeepa (Grand) to je tak, že redukce je spojená s mezinápravovým difem, tedy není žádoucí to využívat na neklouzajícím povrchu.

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 11:40
od NOTIX
Ahoj, redukce jde zařadit pouze u stojícího auta.
Redukce je pouze upravení převodového poměru.
Prokluz je důležitý pouze u uzávěrky diferenciálu a tu si už na D3 obsluhuje elketronika. :mrgreen:
A uzávěrku to spíná i zajízdy, když začnou prokluzovat kola

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 11:54
od invence
Tak vidím že to je jiné pojetí než je u toho Jeepu, tam je redukce defakto až záležitost v terénu s tím zamknutým mezinápravovým difem, tedy je pro běžný povrch vlastně k ničemu.

Jinak mám z toho D3 čím dál lepší pocit, jen pořád vnímám jako strašáka obavu ze servisních nákladů. Je mě jasné, že každé auto má své mouchy a porodní bolesti, ale to by mohlo být překonáno faktem, že bych šel do konce produkce D3, otázka je co s tím udělá ten nájezd okolo 200tkm a jestli jde nějak seriózně poznat co to auto muselo snášet (tahání, terén, nebo historie leštěnky :-)).

Jak se staví dealeři k náhledu na servisní historii, existuje něco takového evidovaného napříč servisy ??

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 13:16
od MadTom
LR už od dob RRC a Defendera s výjimou Freelanderu je stálá 4x4 se 3 diferenciály a nemají problém jet na redukci kdekoliv jak na asfaltu tak v terénu. Něco jiného je, když se uzavře mezinápravový diferenciál, to už není na pevný povrch vhodné.
Takže na horách není problém na silnici pod kopce zařadit redukci a v pohodě vyjet až nahoru, oproti jiným, kteří budou redukci řadit někde v kopci a už se znovu ani nerozjedou, protože zastavili. A samozřejmě, že se nejezdí jenom na redukovanou 1, ale i na vyšší rychlostní stupně, takže rozumně do cca 50km/h (to podle auta).

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 10 pro 2014 14:46
od Tomas K (tkala)
Redukci můžeš řadit i při pomalých rychlostech... Běžně to dělám.

Tom

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 11 pro 2014 08:54
od David Š
...jinak k těm nákladům: paradoxně máme vyšší náklady ve firmě na některé opravy na oktávce nežli na LRD3 !!! :mrgreen:

....například zámky dveří :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: alternátor, ložisko atd...zajímavý co? :hmm:

asi to není vhodný příklad, ale proč ne, že jo?

Dneska s těma servisníma knížkama jen blbnou, stejně Ti jí jestli chceš nasekám u nás na Minoltě do rána 100 a nepoznáš jestli tak nebo tak. Razítko si když budeš chtít seženeš kdekoliv, tužku vyměníš 5x a je originál jako na youtube...

podle mě je sice dobrý mít servisku, ale podstatný je, když to třeba prodává dealer LR a ne nějaký autíčkář ala buňka a rozhrnutý štěrk a fáborky na plotě....do toho bych nešel... :finger

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 11 pro 2014 09:12
od invence
David Š -> je mě jasné, že to krom jiného chce taky štěstí na kus. A co se servisky týče tam je to fakt jen o papíru, otázkou spíš je, jestli Land Rover nevede něco jako elektronické servisky, kde každý dealer vidí co je s autem provedeno historicky - i když i to samozřejmě nevylučuje, že o auto se stará člověk který ví co dělá, jen není oficiální LR.

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 11 pro 2014 09:19
od RudaK
David Š píše: podle mě je sice dobrý mít servisku, ale podstatný je, když to třeba prodává dealer
Ono je to vlastně jedno ... synovec koupil ojeté auto u Dealera s serviskou a následně po jeho intervenci udělal ten značkový dealer finanční vyrovnání bo serviska byla falešná ( což on určitě věděl ) a nechtěl aby se toto rozmazávalo u výrobce . Tak že synovec vlastně koupil auto pod cenou :chuckle
p.s. ale to píšu jen proto,že vyjímka potvrzuje pravidlo ....... koupíš nové auto a ani nepoznáš že bylo při přepravě poškozené :mrgreen:

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 11 pro 2014 09:24
od Tomas K (tkala)
Vede, poptej se v autorizovaném servisu. Pak taky existuje záznam u Cebia, většina servisů tam hlásí stavy tachometrů a to bez vědomí majitele.

Tady je ukázka co se z nich dá za mrzký poplatek vytáhnout.

http://www.zkontrolujsiauto.cz/frmStart ... x?zobraz=1


Tom

Re: Discovery III jako tažné auto ...

Napsal: 11 pro 2014 09:26
od Tomas K (tkala)
Seviskám nevěřit ani u autorizovaných prodejců... Zfalšované... Osobní zkušenost když tchán kupoval od delaera, kde roky servisoval služebáka, auto pro sebe. Jeden telefon do servisu, který byl uvedený na servisce a hned bylo všechno jasný... A prej že ho nepodvedou, když tam jezdí roky. Jo a aby bylo jasno kdo to byl, Ford v Příbrami.

Tom