Stránka 1 z 2
Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 09 pro 2014 22:12
od invence
Zdravím ve spolek,
koketuji s myšlenkou pořídit Discovery III někde z konce produkce 2008/2009 a používat ji defakto krom denního použití jako tažné auto pro karavan. Otázkou je co na to motor, který má jistě co dělat s hmotností samotného auta. Pro srovnání dnes mám Jeep Grand Cherokee WK s motorem 4.7 V8, který je bezproblémový, ale jako tahač nic přesvědčivého ... prostě buď točit hodně vysoko, holt benzín, nebo se smířit s lenivým až tupým autem

.
Je mě jasné, že Discovery obecně nemá zcela přesvědčivou pověst se servisními náklady, ale beru to tak že tohle je tak trochu o štěstí a taky o tom jak se člověk k auto chová.
Jaké máte zkušenosti s tažením přívěsu/karavanu ... je to vhodná volba ?!
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 09 pro 2014 22:46
od invence
Asi je nutné dodat, že alternativou je pro mě Nissan Pathfinder ...
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 09 pro 2014 22:58
od petr štrof
invence píše:Asi je nutné dodat, že alternativou je pro mě Nissan Pathfinder ...
Nissan s 2,5

,
já se svou D3 manuál tahám celkem dost a žádnej problém s ní nemám(náklady do 2 tun), jediné co vytýkám je, že motor v nízkých otáčkách nemá větší sílu ,bere od 1500 otáček(dílnu mám v kopci tak to řeším redukcí) nebo se to se dá řešit čipem, a ještě D3 hold nemá brzdy jako D4 co sem měl možnost vyzkoušet.
Ale měnit nebudu jsem max spokojenej ta moje je dělník
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 09 pro 2014 23:05
od invence
Problém s tahem v nízkých otáčkám mám teď s Jeepem, aby to nebylo z bláta do louže

.
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 07:57
od petr štrof
co jsou nízké otáčky?
turbo prostě bere od 1500 otáček to je normální věc ,proto když se musím rozjet u dílny v kopci s těžkou károu tak volím redukci abych zbytečně nepálil spojku když mám ten manuál
jinak ta V6 2,7 l je na tahání v poho , a divil bych se že JEEP bude mít na kouli 3,5 tuny
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 08:02
od Tomas K (tkala)
invence píše:Zdravím ve spolek,
koketuji s myšlenkou pořídit Discovery III někde z konce produkce 2008/2009 a používat ji defakto krom denního použití jako tažné auto pro karavan. Otázkou je co na to motor, který má jistě co dělat s hmotností samotného auta. Pro srovnání dnes mám Jeep Grand Cherokee WK s motorem 4.7 V8, který je bezproblémový, ale jako tahač nic přesvědčivého ... prostě buď točit hodně vysoko, holt benzín, nebo se smířit s lenivým až tupým autem

.
Je mě jasné, že Discovery obecně nemá zcela přesvědčivou pověst se servisními náklady, ale beru to tak že tohle je tak trochu o štěstí a taky o tom jak se člověk k auto chová.
Jaké máte zkušenosti s tažením přívěsu/karavanu ... je to vhodná volba ?!
O přívěsu do cca 2 tun v podstatě nevíš... Otázkou je odpor vzduchu přívěsu, ale ten bude asi menší, než té krabice od bot, co ho potáhne.
Tom
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 08:38
od David Š
..Nissan Pathfinder 2,5 D ti mohu ze zkušeností rozmluvit:
mám s ním najeto cca 20 tis km, s automatem.
Když s tím porovnám mojí D3 je proti "hnisanu" vyloženě Hitec. Nejenže je Pasťák de facto stará obyčejná herka, se špatným řízením, ale vůbec to naklánění v zatáčkách je příšerné. D3 Ti doporučuju i jako krok o 2 patra výše co se týká motoru, podvozku a plovoucímu cestování, které Ti prostě pasťák ani náhodou nenabídne.
Snad se nepletu, ale ten hnisák měl tuším vzadu ještě lisťáky, ale to už nevím, měli jsme ve firmě i tu Navaru, furt to skákalo jako bugina
No a jestli Ti někdo zmiňoval servisní náklady u LR, tak po osobních zkušenostech jsou náklady u hnisáka min 2x takové...
Nevím o tom, že bych měl kdy problém s výkonem, a to jezdím někdy hodně naložený (vzadu paleta s papírem)

Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 09:12
od NOTIX
ahoj,
docela mě udivuje že chceš jít do zadokolky s elektronickou viskózní spojkou
D3 je plný 4kolo což je na tahání určitě lepší volba.
Osobně mám zkušenost Patrol GR na 33" s dvouosákem a na něm 4 kubíky fošen vs moje D3 v zimě a patrol skoncil v pangejtu kam ho kara strcila a D3 jako pírko.
Jo taky známý koupil Patha v DE jako předváděčku najeto cca 10tis a tedˇ v 62 se mu potkal motour
ale co člověk to názor, volba je na tobě

Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 09:36
od invence
Nissan beru jako nouzi, u Discovery se trochu děsím servisních nákladů ... a proto se dívám dál, jinak co se technologie týče, tak je mě jasné že je to nesrovnatelné, tedy ve prospěch LR.
petr štrof -> Jeep má na kouli 3000 kg, problém je prostě v tom, že benzín má krouťák vysoko, podobně jako u dieselu musí zabrat turbo.
David Š -> díky za souhrn a názor ... pocitově mě to táhne k D3
Jinak ono rádců okolo je daleko víc a plejáda aut daleko větší, nutno dodat že nepotřebuju schopnosti offroadu, stačí zvýšená průchodnost, proto jsou rádci, kteří říkají, že ani Volvo XC90 není zlá myšlenka, mě to ale táhne k LR protože to beru podobně jako Jeep za etalon své třídy na kontinentě.
Každopádně Pathfindera pouštím z hlavy ...
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 10:35
od MadTom
Pokud bych na tahání nepoužil nějakou dodávku - na silnici to většinou stačí, tak bych nechtěl auto bez redukce. A potom je to akorát o tom si zvyknout, že při otáčení vleku někde na dvoře a podobně, tam dám redukci. Já ji u D2 a Defa řadím i když jenom parkuju na dvoře - důr je malej a občas se tam motám mezi autama. Ničemu to něškodí, šetří to spojku a aspoň se rozhýbavají táhla, co tu redukci řadí.
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 10:42
od invence
Jak to je vlastně u D3 s redukcí ? Jde řadit a vyřadit jen u stojícího vozu nebo i za jízdy do nějaké rychlosti ?? U Jeepa (Grand) to je tak, že redukce je spojená s mezinápravovým difem, tedy není žádoucí to využívat na neklouzajícím povrchu.
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 11:40
od NOTIX
Ahoj, redukce jde zařadit pouze u stojícího auta.
Redukce je pouze upravení převodového poměru.
Prokluz je důležitý pouze u uzávěrky diferenciálu a tu si už na D3 obsluhuje elketronika.

A uzávěrku to spíná i zajízdy, když začnou prokluzovat kola
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 11:54
od invence
Tak vidím že to je jiné pojetí než je u toho Jeepu, tam je redukce defakto až záležitost v terénu s tím zamknutým mezinápravovým difem, tedy je pro běžný povrch vlastně k ničemu.
Jinak mám z toho D3 čím dál lepší pocit, jen pořád vnímám jako strašáka obavu ze servisních nákladů. Je mě jasné, že každé auto má své mouchy a porodní bolesti, ale to by mohlo být překonáno faktem, že bych šel do konce produkce D3, otázka je co s tím udělá ten nájezd okolo 200tkm a jestli jde nějak seriózně poznat co to auto muselo snášet (tahání, terén, nebo historie leštěnky

).
Jak se staví dealeři k náhledu na servisní historii, existuje něco takového evidovaného napříč servisy ??
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 13:16
od MadTom
LR už od dob RRC a Defendera s výjimou Freelanderu je stálá 4x4 se 3 diferenciály a nemají problém jet na redukci kdekoliv jak na asfaltu tak v terénu. Něco jiného je, když se uzavře mezinápravový diferenciál, to už není na pevný povrch vhodné.
Takže na horách není problém na silnici pod kopce zařadit redukci a v pohodě vyjet až nahoru, oproti jiným, kteří budou redukci řadit někde v kopci a už se znovu ani nerozjedou, protože zastavili. A samozřejmě, že se nejezdí jenom na redukovanou 1, ale i na vyšší rychlostní stupně, takže rozumně do cca 50km/h (to podle auta).
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 10 pro 2014 14:46
od Tomas K (tkala)
Redukci můžeš řadit i při pomalých rychlostech... Běžně to dělám.
Tom
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 11 pro 2014 08:54
od David Š
...jinak k těm nákladům: paradoxně máme vyšší náklady ve firmě na některé opravy na oktávce nežli na LRD3 !!!
....například zámky dveří

alternátor, ložisko atd...zajímavý co?
asi to není vhodný příklad, ale proč ne, že jo?
Dneska s těma servisníma knížkama jen blbnou, stejně Ti jí jestli chceš nasekám u nás na Minoltě do rána 100 a nepoznáš jestli tak nebo tak. Razítko si když budeš chtít seženeš kdekoliv, tužku vyměníš 5x a je originál jako na youtube...
podle mě je sice dobrý mít servisku, ale podstatný je, když to třeba prodává dealer LR a ne nějaký autíčkář ala buňka a rozhrnutý štěrk a fáborky na plotě....do toho bych nešel...

Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 11 pro 2014 09:12
od invence
David Š -> je mě jasné, že to krom jiného chce taky štěstí na kus. A co se servisky týče tam je to fakt jen o papíru, otázkou spíš je, jestli Land Rover nevede něco jako elektronické servisky, kde každý dealer vidí co je s autem provedeno historicky - i když i to samozřejmě nevylučuje, že o auto se stará člověk který ví co dělá, jen není oficiální LR.
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 11 pro 2014 09:19
od RudaK
David Š píše: podle mě je sice dobrý mít servisku, ale podstatný je, když to třeba prodává dealer
Ono je to vlastně jedno ... synovec koupil ojeté auto u Dealera s serviskou a následně po jeho intervenci udělal ten značkový dealer finanční vyrovnání bo serviska byla falešná ( což on určitě věděl ) a nechtěl aby se toto rozmazávalo u výrobce . Tak že synovec vlastně koupil auto pod cenou
p.s. ale to píšu jen proto,že vyjímka potvrzuje pravidlo ....... koupíš nové auto a ani nepoznáš že bylo při přepravě poškozené

Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 11 pro 2014 09:24
od Tomas K (tkala)
Vede, poptej se v autorizovaném servisu. Pak taky existuje záznam u Cebia, většina servisů tam hlásí stavy tachometrů a to bez vědomí majitele.
Tady je ukázka co se z nich dá za mrzký poplatek vytáhnout.
http://www.zkontrolujsiauto.cz/frmStart ... x?zobraz=1
Tom
Re: Discovery III jako tažné auto ...
Napsal: 11 pro 2014 09:26
od Tomas K (tkala)
Seviskám nevěřit ani u autorizovaných prodejců... Zfalšované... Osobní zkušenost když tchán kupoval od delaera, kde roky servisoval služebáka, auto pro sebe. Jeden telefon do servisu, který byl uvedený na servisce a hned bylo všechno jasný... A prej že ho nepodvedou, když tam jezdí roky. Jo a aby bylo jasno kdo to byl, Ford v Příbrami.
Tom