Stránka 1 z 3
D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 13 pro 2014 21:46
od cervusl
Nejdříve prošlápneš spojkový pedál a pak pedál nejde sešlápnout.Docela sranda

Někde jsem se tady na foru dočetl,že rychlostku spojuje s motorem 12 šroubů,je jich 13 ten vrchní je za trest a nebudu ho tam dávat.Přítlačák a lamela byly málo opotřebené s toho jsem usoudil,že bývalý majitel to vyměnil a páku ne.Vyměnil jsem to stejně všechno i když lamela byla proti nové jen o 1mm slabší,páku jsem koupil raději vystuženou plechem.Když už jsem měl odpojen výfuk zaslepil jsem erg ventil a vyměnil těsnění pod saním a výfukem tekl tam olej ze sání,ten prostřední spodní šroub tedy matka samojistící šlo to i se šteftem dělal jsem ho tak hodinu to je teda prima zábáva

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 14 pro 2014 17:57
od Miky214
Ted mam po nekolikadennim mordovani taky hlavni i pridavnou prevodovku venku a myslim, ze tam je sroubu (a matek) vic, myslim ze 14 nebo 15, mas recht ze ta horni matka ......... ty slova, co jsem ji dal behem jejiho povolovani si radeji necham pro sebe

. No oni vlastne vsechny tri horni sly na
Spis kdyz koukam na ty fotky, tak premyslim, ze bych tu vidlicku taky koupil novou, nebo v HD, pro jistotu

Nerad bych si tu drinu zopakoval

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 14 pro 2014 18:06
od kupec18
Tvl další námět co zkontrolovat, až to budu rozdělávat.
A pak že Lr jsou olejničky,, pač tohle by se u olejničky určo nestalo
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 14 pro 2014 22:32
od paramount2
ty horní šrouby...3 dlouhý nástavce, kloub na golu, čelovka a de to celkem v poho...ještě pomůže přizvednout trochu motor vepředu, je tam pak víc místa...

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 15 pro 2014 06:46
od cervusl
Tu spojkovou páku doporučuji určitě vyměnit,nebo ji vyztužit plechem,HD je taky vyztužená plechem jiný rozdíl nevidím.Těch matek je tam 13 dvakrát jsem to počítal,poněvadž tady někdo napsal 12 tak jsme s kamarádem po 12 vyndaných matkách začaly převodovku rvát ven a fakt to nešlo

S tím motorem to je pravda nebo zkusit pustit si převodovku trochu níž.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 18 pro 2014 18:13
od Miky214
Pravda, je jich tam 13, pac ty dalsi dva, co jsem napocital, drzi spojkovy valec

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 pro 2014 09:07
od Miky214
Kdyz uz teda plevelim vlakno ... Nejak se mi nezda zajisteni spojkoveho loziska k vidlicce jen takovym tim jednim mrnavym plastovym ,,U-ckem" viz odkaz. Vazne lozisko na nicem jinem nedrzi? Mam z toho trochu obavu, kdyz uz je pracne prevodovka dole, abych ji zase nesundaval
http://www.mm-4x4.com/8--defender-200-t ... 4554-p.asp
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 pro 2014 09:47
od sudajs
to je jen "montážní zajištění" jinak ložisko nic nedrží
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 pro 2014 18:25
od cervusl
jj přesně tak,taky jsme to nechápaly je to asi k zajištění kamenů při montáži,to ložisko nemůže s kamenů spadnout.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 13:18
od Steve
Dotaz ke spojce:
Včera při popojíždění v koloně kolem Brna začalo jít řazení hůř, pak začala pískat a nakonec jsem nezařadil
Pod autem jsem našel trochu čistého oleje, mohla to být i brzdovka a nemusela být moje, protože když jsem stál pak jinde, nebylo tam nic a kolem spojkového válce bylo sucho.
Nádobka byla plná, jen zahřátá.
Při vyšlápnutí pedálu spojka píská, zařadit nejde, při zastaveném motoru ano (klasika).
Spojka má najeto cca 4000 km, páka HD a při té předchozí poruše to bylo okamžitě, teď postupně....
Sjetá lamela by při těch km být neměla, páka HD by taky neměla vydržet tak málo.....
Vážně mi nezbývá než sundat převodovku a vše zase vyměnit (když už to bude dole)?
Nebo může být problém někde jinde - spojkový válec a pod?
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 13:54
od discovery1liptov
Dnes sa mi ztalo 5o iste spojka valeo 3tyzdne plus hd paka spojky aj nove valce a dnes znova jeden povolil ten s nqdobkou:-)
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 14:19
od VencaZE
Steve: Asi se ti to přidřelo na pouzdru v klikovce..
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 14:35
od Steve
VencaZE píše:Steve: Asi se ti to přidřelo na pouzdru v klikovce..
Jde s tím něco dělat bez rozebrání?
Nemohlo se to přidřít jen horkem?
Už předtím se mi nějak moc nechtěl vracet pedál spojky - prý je slabá pružina, ale jestli se to přidíralo....
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 15:06
od VencaZE
Bohužel, jestli je to přidřený v pouzdru v klice do kterého jde hřídel převodovky, tak bude muset převodovka dolu a pouzdro vyměnit. Tvůj popis tomu odpovídá. Ale s vracením spojky tohle nemá nic společnýho. Když je motor vypnutý, zařazená jednička, sešlápnutá spojka, co se stane?
Škoda že jsi to neudělal, to pouzdro stojí 30kč nebo tak nějak.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 15:14
od VencaZE
Je to tohle:
http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/2 ... 00050.html
Pozice č.2.

- cabncydfgdfgha1a.gif (35.47 KiB) Zobrazeno 9061 x
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 15:21
od Steve
VencaZE píše:Bohužel, jestli je to přidřený v pouzdru v klice do kterého jde hřídel převodovky, tak bude muset převodovka dolu a pouzdro vyměnit. Tvůj popis tomu odpovídá. Ale s vracením spojky tohle nemá nic společnýho. Když je motor vypnutý, zařazená jednička, sešlápnutá spojka, co se stane?
Škoda že jsi to neudělal, to pouzdro stojí 30kč nebo tak nějak.
1) Takže jestli to správně chápu, tak pouzdro je součást motoru a sundáním převodovky se k výměně dostanu.
K opravě by nemělo být nutné kupovat novou spojkovou sadu. Nebo raději ano, pro sichr kdyby něco? Nebo rovnou vše zase vyměnit, když už to bude rozebrané?
2) Když je motor vypnutý, lze řadit normálně, takže si myslím, že v pouzdru to chodí....? Nejde zařadit po nastartování.
3) Netušil jsem, že je vhodné to vyměnit, tehdy jsem se tady na fóru ptal. Navíc - nechal jsem si to vyměnit v servisu, takže jsem u výměny nebyl, bohužel.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 15:23
od Steve
Původně jsem si myslel, že je to přidřené v pouzdru mezi lamelou a kotoučem, jestli tedy nahlížím na fotku u prvního příspěvku původního tazatele.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 15:32
od VencaZE
Jj, budeš muset ještě odmontovat přítlačák s lamelou.
Na to chování při startu se zařazenou rychlostí se ptám proto, aby se vyloučila jiná závada, třeba nedostatečně vypnutá spojka- zavzdušněná, ale to by to nehvízdalo.
Hvízdat může jedině spojkový ložisko, nebo pouzdro v klice. Obojí znamená demontáž převodovky.
Při vypnutým motoru jde řadit normálně i kdyby tam žádná spojka nebyla

.
No to pouzdro se nutně měnit nemusí, ale za tu cenu to má smysl. Ostatní komponenty spojky máš nový, to tam samozř všechno zůstane. Pak se ještě různí názory na to, jestli to pouzdro přimáznout nebo ne. Já ho lehce přimazávám měděnou vazelínou.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 15:36
od VencaZE
Steve píše:Původně jsem si myslel, že je to přidřené v pouzdru mezi lamelou a kotoučem, jestli tedy nahlížím na fotku u prvního příspěvku původního tazatele.
Může být, ale ložisko máš nový ne? Navíc tohle by se projevovalo obtížným chodem pedálu, nebo nevracením se spojky.
Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout
Napsal: 22 srp 2015 15:43
od Steve
Při běžícím motoru jsem vyšlápl spojku a začala pískat, i když jsem ani nezkoušel řadit - stejně to nešlo.
Stejně to nemělo smysl, takže jsem ji pak už nevyšlapával.
Rozjezd tedy buď na startér (fuj!) nebo jsem natvrdo tlačil šaltpáku do rychlosti, bez plynu, auto se pomaloučku pohnulo dopředu (přítlačák asi mírně zabíral) a po nabrání "rychlosti" zaskočila jednička, pak teprve plyn. Podobně jsem řadil i další kvalty, jako v automatu, bez levé nohy

Při popojíždění v koleně fakt bezva věc.....
Takže to vypadá, že tak jako tak je nutno sundat převodovku (zvedák, dva chlapi a trpělivost), vyměnit jen pouzdro.
Taky bych to máznul, ačkoliv to bronz nevyžaduje, asi to chce nějakou "teplotní" vazelínu, ne?
Lanďák je neustále všude mastný, takže není důvod, aby uvnitř byl suchý
