Stránka 1 z 1
RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 11 led 2015 21:38
od stanislav013
Zdravím, posledné 3 dni mám problémy so studeným štartom. Auto naštartuje asi až po 10 sekundách točenia štartérom, a to ani nemrzne. Po naštartovaní cítiť z výfuku nespálenú naftu. Keď vypnem a znova naštartujem, chytá na pol otáčky. Baterka je nová, auto v garáži nezamykám-t.j. nemalo by byť zaimobilizerované, palivový filter má 300 km, čerpadlo naftu ťahá-počujem ho, kontrolka žhavenia po žhavení zhasne. Auto predtým štartovalo na brnk, či s teplým alebo so studeným motorom, aj pri mínusových teplotách so starou baterkou.
Môže byť problém so žhavením, kde nájdem relátko žhavenia, alebo ako premerať žhaviče?
Ďakujem všetkým za pomoc.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 11 led 2015 22:11
od eliott
Podle mne si to přisává vzduch a spadává nafta. Nesákne ti nafta okolo přepadových hadiček nebo kabelu na řídícím vstřiku?
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 11 led 2015 22:15
od stanislav013
Tie hadičky som ešte nepozeral, ale keď som kúpil auto, tak som v rámci údržby vymenil všetky hadičky za nové. Doteraz to štartovalo na brnk.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 11 led 2015 22:50
od Navi
Mě to dělaly žhavičky. Za tepla v pohodě na brnk a jak se ochladilo, tak velké trápení.
Po výměně zase chytá jak má.
Po nažhavení hned nestartuj a chvilku počkej. Kdyby padala nafta, tak jí to tam mezi tím natlačí.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 12 led 2015 08:59
od MH1
Nám to dělá také, chtěl bych se zeptat jestli auto pozná že má vadnou třeba jen jednu žhavicí svíčku, nebo se to musí změřit přímo na svíčkách.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 12 led 2015 09:23
od eliott
MH1 píše:Nám to dělá také, chtěl bych se zeptat jestli auto pozná že má vadnou třeba jen jednu žhavicí svíčku, nebo se to musí změřit přímo na svíčkách.
Pozná, ale na rozdíl od BMW ti to řekne jen diagnostika.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 12 led 2015 10:11
od Tazik1992
stanislav013 píše:ako premerať žhaviče?
Pokud máš k dispozici multimetr (nebo něco podobnýho), tak můžeš udělat jednoduchý otestování.
Ohmmetrem (při vypnutym motoru) můžeš změřit odpor žhavící svíčky vůči kostře. Ani nemusíš odpojovat jednotlivé svíčky klidně to změř v místě svorky pro připojení napájecího + kabelu ke svíčkám (nebo prostě na tam, kde se nejlíp dostaneš). Pokud bude odpor minimální (cca 0,1 - 0,5 ohmu), tak se dá předpokládat, že minimálně jedna svíčka žije.
Další krokem je změření napětí na svíčkách v okamžiku žhavení(svítí kontrolka). Jestli je napětí přítomno, tak okruh funguje. Samozřejmě můžou být opálené kontakty relé(konektory,..), takže přes přechodový odpor proud do svíček nepoteče nebo bude dost ponížen. To jestli žhaví "hodně" nebo "málo" můžeš orientačně poznat podle poklesu napětí na baterii. Před žhavení (poloha II) změř napětí na baterii v poloze I (minimálně zatížena), pak otoč do polohy II (začne žhavení). Pokud napětí na baterii výrazně poklesne (třeba o 1V, záleží taky na kondici aku), tak se dá předpokládat, že relé funguje a nějaké svíčky taky. Jestli se napětí moc nehne (o desetinku), tak zřejmě nežhavíš vůbec (relé,svíčky). Pokud máš klešťový ampérmetr můžeš zjistit proud do žhavení a kolik svíček je případně v háji (stejně je dobrý vyměnit případně všechny). Nasaď ho na přívod ke svíčkám a při žhavení odečti po ustálení hodnotu proudu (cca po 5 sekundách). Jedna žhavící svíčka by měla u tvýho stroje brát cca 17A, takže z celkové hodnoty si můžeš udělat představu jak si na tom.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 12 led 2015 10:15
od MadTom
Klešťový ampérmetr je nejlepší - bez demontáže a rozpojování poznáš i kolik svíček zhruba žhaví.
Několikrát jsem měl na různých autech podobný problém a typické bylo, že proud do žhavičů byl celých 0A - všechny žhaviče KO.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 12 led 2015 10:43
od Tazik1992
MadTom píše:Klešťový ampérmetr je nejlepší
Přesně. Pro kontrolu žhavení, dobíjení a případně i startování je to ideální pomocník motoristy.
Já už roky užívam tenhle a sem spokojenej
http://www.gme.cz/multimetr-klestovy-un ... 3-p722-311
Akorát zrovna pro měření v autě jsou nevýhodou univerzální široké kleštiny, které má většina takových měřáků. Dostat se u některých aut třeba zrovna na přívod žhavení je unikum.
V nabídce GME se za příznivou cenu objevil např. tenhle: provedení kleští takřka ideální pro měření na autě, přesnost dostatečná.
http://www.gme.cz/multimetr-klestovy-em405-p722-517
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 14 led 2015 07:47
od reissinger
Zdravim všechny. Já měl uplně ten samy problém a taky jsem hledal a měl podezření na padajici naftu.Ale nakonec se ukázalo,že dvě žhavičky nebyly až tak dobrý.Po výmněně startuju opet na cvrnknutí.

Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 14 led 2015 07:49
od Kokesek
rele zhaveni mas vedle ridici jednotky motoru hned za baterkou. Je tam takovy velky cerny konektor do ktereho jsou privedene zhavice, kazdy kus jeden drat. pochopis to podle sily dratu a jsou vedle sebe. Vem kus dratu a poskrtej po nich jestli vsechny berou. pokud nektera nebude jiskrit je vadna. Dale si zkus zarovkou zmerit zda rele dava po zapnuti klicku. Vetsinou jsou spatne tyhle inteligentni relatka. jinak ho muzes rozebrat a podrzet silovy kontakt a uvidis jak to chytne. Dale muze byt vadne cidlo teploty. Tds ma 2-3 podle roku a zda se jedna o automat nebo manual.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 14 led 2015 07:52
od Kokesek
Tazik1992 píše:MadTom píše:Klešťový ampérmetr je nejlepší
Přesně. Pro kontrolu žhavení, dobíjení a případně i startování je to ideální pomocník motoristy.
Já už roky užívam tenhle a sem spokojenej
http://www.gme.cz/multimetr-klestovy-un ... 3-p722-311
Akorát zrovna pro měření v autě jsou nevýhodou univerzální široké kleštiny, které má většina takových měřáků. Dostat se u některých aut třeba zrovna na přívod žhavení je unikum.
V nabídce GME se za příznivou cenu objevil např. tenhle: provedení kleští takřka ideální pro měření na autě, přesnost dostatečná.
http://www.gme.cz/multimetr-klestovy-em405-p722-517
je to vsechno hodne pekne, ale nejvetsi sluzbu udela zarovka a kus dratu. Ja ho mam uz deset let a pouzil jsem ho asi 5x. A to na mereni proudu z alternatoru. To se da jen tezko necim jinym merit.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Napsal: 14 led 2015 20:42
od stanislav013
Dnes som sa pozrel na tie žhaviče. 3 žhaviče boli K.O. Takže dole sanie a šup tam nových 6 ks NGK. Auto chytá na brnk a vyriešil sa aj nepravidelný chod studeného motora. Ďakujem všetkým za pomoc.