Stránka 1 z 5
Přestavba Santany
Napsal: 17 led 2015 21:51
od kalda1
Ahoj vespolek, chystám se na přestavbu Santany PS10, jen co ji dorezeberu do šroubku tak začnu pracovat na podvozku. Řešil tu už někdo předělání SIII rámu v předu z lisťáků na vinutý?
Dík moc za rady !!
Re: Přestavba Santany
Napsal: 17 led 2015 21:59
od eliott
To asi ne, ale teoreticky by to neměl být zase takový problém... Z vraku nějaké Discovery odříznout držáky a je to.
Re: Přestavba Santany
Napsal: 17 led 2015 22:18
od dava
kalda1 píše:Ahoj vespolek, chystám se na přestavbu Santany PS10, jen co ji dorezeberu do šroubku tak začnu pracovat na podvozku. Řešil tu už někdo předělání SIII rámu v předu z lisťáků na vinutý?
Dík moc za rady !!

blbneš??
Proboha proč ? Vinutý jsou náhražka co se na tereňáky dává kvůli lacinější výrobě.
Podvozek na listech je hlavní plus toho auta ve srovnání s defem... Spíš bych to překopal na nějaký řešení s mezinápravovým difem jako má LR , když už teda něco měnit, jinak to auto podle mě nemá chybu pokud jde o koncepci
Přestavba Santany
Napsal: 17 led 2015 22:25
od Rover
Proč plus?
Re: Přestavba Santany
Napsal: 17 led 2015 22:35
od dava
Rover píše:Proč plus?
protože listový pera jsou do terénu prostě lepší... odolnější, plynulejší, míň namáhají rám, nepotřebujou panhardky
Vinutý jsou lepší akorát na silnici.
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 07:36
od eliott
Listové pero má své výhody i nevýhody. Záměna nápravy za nápravu z LR má hlavní výhodu v tom, že do ní seženeš všechny díly. Obracejí se na mne majitelé Santan s prosbou o dodání různých dílů, někdy se podaří ztotožnit díl s LR dílem, někdy ale ne a koupit dnes něco na Santanu je velmi problematické. Nejsnažší cestou je tedy zaměnit celý konstrukční celek za LR komponent.
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 09:46
od kalda1
Jde mi spíš o to že bych tohle auto rád používal na dovolený, tzn. jízda s manželkou a dětmi, no a asi si dokážete představit těch slov kvůli drncání a nepohodlí

Na zadek jsem chtěl ponížit pera co do počtu a zesílit to vzduchovým měchem ...
Možná budete mít jiný nápad jak ten předek změkčit ...
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 09:52
od eliott
kalda1 píše:Jde mi spíš o to že bych tohle auto rád používal na dovolený, tzn. jízda s manželkou a dětmi, no a asi si dokážete představit těch slov kvůli drncání a nepohodlí

Na zadek jsem chtěl ponížit pera co do počtu a zesílit to vzduchovým měchem ...
Možná budete mít jiný nápad jak ten předek změkčit ...
Já mám na Serii listy pořádně namazané a o pohodlí nemám nouzi, rozhodně to nedrncá víc než Defender. Další možností jsou parabolická pera.
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 09:53
od kalda1
No a co se týká toho mezinápravovýho difu, tak to měla být další otázka až vyřeším toto

Chtěl jsem něco co by se dalo uzavřít .. jelikož je tam převodovka L-R a mezi je taky L-R tak by to neměl být problém, no a sen je dokonce automatická převodovka, ale té se trochu bojím protože o ní vůbec nic nevím, má to někdo z vás?
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 09:55
od kalda1
MOžná to byla moje milná představa, že to bude lepší, nicméně, pokud říkáš, že je to stejné tak ti budu věřit. Zachovám tedy tuto koncepci. Psal o výměně tedy nápravy. Já když dával volnoběžky AVM tak tam pasují ty co jsou na SIII, tzn, že poloosy by měly být stejné, máš nějkaou zkušenost s něčím co se pak nedá z dílů na to sehnat?
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 10:09
od eliott
kalda1 píše:MOžná to byla moje milná představa, že to bude lepší, nicméně, pokud říkáš, že je to stejné tak ti budu věřit. Zachovám tedy tuto koncepci. Psal o výměně tedy nápravy. Já když dával volnoběžky AVM tak tam pasují ty co jsou na SIII, tzn, že poloosy by měly být stejné, máš nějkaou zkušenost s něčím co se pak nedá z dílů na to sehnat?
Poloosu jsem neviděl, ale pokud je tam kloub, tak je problém, Serie má kříž. Bez kloubu není možné používat stálý 4x4. Předělat přídavnou převodovku na trvalý 4x4 není problém, případně rovnou vyměnit za přídavku z Defa. Automat by tam podle mne šel bez větších problémů. Některé díly se zaměnit z LR dají, něco už máme vyzkoušené.
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 10:24
od kalda1
Je tam kloub. To už jsem rozebrané měl

Za kolik by se dala sehnat přídavná převodovka která by měla možnost uzavření ? Existuje to? Přišel jsem na to viz obrázek. Eliote nezlob se, u tebe jsem ho nenašel

Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 10:36
od kalda1
Jak na tu páku ale teď koukám, tak mě napadá jestli se dá vůbec odpojit předek. Já mam na Santaně 2WD, 4WD, N a redukovanou ...
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 10:45
od eliott
2WD je odpojený předek
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 10:49
od eliott
kalda1 píše:Je tam kloub. To už jsem rozebrané měl

Za kolik by se dala sehnat přídavná převodovka která by měla možnost uzavření ? Existuje to? Přišel jsem na to viz obrázek. Eliote nezlob se, u tebe jsem ho nenašel

No, trochu ve mě hrklo, z oranžové se mi dělá nevolno
Použité přídavky se prodávají cca od 8000,- (aby za něco stály), nicméně lze použít i nějakou polomrtvou, kde je zdravý mezinápravový diferenciál a přeskládat do tvé. Pak máš ale stálý pohon 4x4 a uzavíráš mezinápravový diferenciál. Se zavřeným diferenciálem je to stejné, jako když si dáš u sebe 4WD.
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 10:55
od kalda1
Takže teď nastává dilema co zvolit

Je pravda, že většinou jedu po silnici, tzn. rád odpojím předek nejen volnoběžkami ale i kardan ...
Takže asi nechám ten systém co tam je teď a uzávěrky posadím na nápravy ...
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 10:59
od dava
eliott píše:kalda1 píše:Jde mi spíš o to že bych tohle auto rád používal na dovolený, tzn. jízda s manželkou a dětmi, no a asi si dokážete představit těch slov kvůli drncání a nepohodlí

Na zadek jsem chtěl ponížit pera co do počtu a zesílit to vzduchovým měchem ...
Možná budete mít jiný nápad jak ten předek změkčit ...
Já mám na Serii listy pořádně namazané a o pohodlí nemám nouzi, rozhodně to nedrncá víc než Defender. Další možností jsou parabolická pera.
Nevím jestli všechny kusy, ale podle mě tam parabolický jsou.
Jinak, pokud z toho bude naložená expedička, tak ji skákání rychle přejde, myslím. Ale na dlouhý cesty s pohodlím to auto dělaný není a asi ani nikdy nebude v tomto smyslu dokonalý.
To chtělo DiscoII nebo P38 a velmi lehce poupravit, pokud je potřeba do víc terénu. I když, v normálním terénu nejlíp fungujou seriový auta na správně volených gumách.
Já bych do šantány dal tu defáckou přídavku, volnoběžky zahodil a dal konce natvrdo a pěkně obul a padla. Jestli máš uzávěrky jak bejvaj, tak není co řešit, BFG A/T 235/85/16, možná ET víc k nule aby stabilita a pohoda na silnici.
Ono to skákání je dost i o gumách, co tam máš? Pořešit uložení listů aby bylo v cajku a zalaborovat s tlumičema, nebo použít stavitelný a najít si pohodlný nastavení. Je fakt že ty měchy dozadu by možná byly OK, je tam velkej rozsah hmotností plná - prázdná. Ale zas kompresor a tak...
Určitě bych ale na měchy nepoužíval elektronický snímače výšky, buď jen obyč redukční ventil s nastavením tlaku, nebo mechanický snímače polohy z kabiny kamionu.
Pak ale je dobrý nechat jen hlavní listy, jenže to při prasknutí snadno uhne náprava. Na kamionech to řeší stabilizátor, kterej nemá kosti, je v silenblokách přímo na nápravě a když něco tak tu nápravu podrží.
Jaký má santa stablíky si nějak ale nevybavuju...
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 11:08
od kalda1
žádný
Jak se poznají ty parabolický listy ?
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 11:16
od dava
http://autopera.cz/listova-pera/
Je to o profilu listu, mělo by to být vidět na koncích kdy uprostřed a na okrajích bude jiná tloušťka listu.
Svazek může bejt i kombinovanej, některý listy trapézový (obdélníkový profil) a některý parabolický
Re: Přestavba Santany
Napsal: 18 led 2015 11:23
od dava
Koukni jak vypadá vložka mezi listy, jestli máš nějakej katalog dílů někde dostupnej.
Já koukal na pár Massiffů a ty měly teda parabolický.
Právě zvažuju že to pořídím místo diskošky. Tím perováním a motorem 3.0 to je lepší auto než Defík, podle mě. Akorát tu defáckou přídavku a paráda ( u LR jsem poznal že trvalá 4x4 má svý kouzlo i v létě a za sucha).