Stránka 1 z 1

převodové poměry diferáků discovery II

Napsal: 18 led 2015 23:13
od vasek72
Ahoj.. mám dotaz. Dělalo se víc verzí převod. poměrů u diferáků na TD5? kupoval jsem od eliotta přední nápravu na mojí disco TD5 z roku 2000 a bezmyšlenkovitě jí tam dal. Ta nová byla taky TD5 ale facelift. Teď ale mám pocit, že za jízdy se dole nedějou dobrý věci :think mám teda horší i dvoukříž, co už mám připravenej na výměnu ale teď se mi zase pro změnu v zadnim difu objevily špony :angry tak se raději ptám i když dost pozdě.
A nebo je to jen náhoda protože jak s tim člověk jezdí v bahně.. je pořád co opravovat
Dík za rady, postřehy a popř urážky :P

Re: převodové poměry diferáků discovery II

Napsal: 19 led 2015 08:02
od PatrikM
malo by to byť rovnaké , nedal ti nahadou diferak zo zadnej napravy ? sú zamenitelne len to už nie je ono a zadny diferak v prednej naprave sa sprava pri norm. jazde akoby si cuval čiže je viac zaťažovaný ... ale spony mi nejdu do hlavy ... možno sa este niekto vyjadri :-)

Re: převodové poměry diferáků discovery II

Napsal: 19 led 2015 08:26
od vasek72
PatrikM píše:malo by to byť rovnaké , nedal ti nahadou diferak zo zadnej napravy ? sú zamenitelne len to už nie je ono a zadny diferak v prednej naprave sa sprava pri norm. jazde akoby si cuval čiže je viac zaťažovaný ... ale spony mi nejdu do hlavy ... možno sa este niekto vyjadri :-)
Já od něj měl komplet nápravu, byla jak nová ze záchranky s pár km. Tak jsem to měnil jako komplet. Já právě na jeho shopu viděl u popisu k uzávěrce, že před koupí máš předložit win a nebo to rozebrat a přepočítat drážky... nebo tak něco. Tak ve mě trochu hrklo, jestli nebylo víc verzí

Re: převodové poměry diferáků discovery II

Napsal: 19 led 2015 09:02
od MadTom
Drážky souvisí se starým RRC nebo podobně - tehdy to ještě mívalo poloosy s 10 drážkami, namísto současných 24 drážek. To ale nesouvisí s převodem jako takovým.
Standardní převod je 1:3,54 - takže zvednout nápravu, vlézt pod auto a zatočit kardanem a počítat, kolikrát se otočí kola.
A tak nějak si nejsem jistej, že originál ozubená kola (tedy kombinace talířové kolo + hruška) byla dělaná rozdílná pro přední a zadní nápravu. "Lepší" kola - pevnější a s jiným převodem už se takto dělají.
Pokud se ti z nápravy ozývají divné zvuky, tak shoď kardan, ať si ověříš, jestli to náhodou kardanem není.
Pokud by jsi rozebíral nápravu, tak se mi osvědčilo na D2 demontovat poloosu i s nábojem - drží to na 4 šroubech. Je to rychlejší. A potom už se v pohodě dá demontovat celej diferenciál.
Jediné na co si dej v takovém případě bacha jsou gufera na poloosách - posledních několik let se prodávají gufera které jsou sice dobře označená, ale vnitřní průměr je o 1mm menší, než by měl být - během krátké doby se roztrhnou a teče olej z přední nápravy. A bohužel i originál LR gufera jsou stejně špatná.

Re: převodové poměry diferáků discovery II

Napsal: 19 led 2015 09:30
od vasek72
s gufery máš pravdu.. na přední poloose jsem ho dělal dvakrát před výměnou nápravy. Taky to byl asi jeden z důvodů, proč se odporoučel přední dif. V Oldřichově mi tudy nateklo bahno a ten přejezd 60km domu, než jsem to zjistil stačil. Zatím se mi dělají v zadnim jen špony a po pár kilometrech už je olej uplně šedivej... to už je začátek konce a nejspíš mě čeká rozborka. Šlo mi hlavně o to, zjistit jestli jsou v sérii u všech TD5 ty převody stejný.. jestli jsem tomu třeba nepřidal tím, že jsem tam bezmišlenkovitě dal nápravu s difem z facelifta a jestli to třeba LR postupem času neměnil. Podle toho co říkáš, tak asi ne

Re: převodové poměry diferáků discovery II

Napsal: 19 led 2015 10:09
od Hanys_a_Kaca
Bych řekl, že postupuješ dobře, diferáky byly ve předu na D2 pořád stejný. Prostě jsi vyměnil něco a teď se sere něco dalšího, tak to taky vyměníš a pak budeš měnit něco další a nakonec, až budeš mít vyměněnno všechno, tak se vrátíš dopředu a budeš měnit to, co už jsi měnil. Jestli jezdíš prasit bahno a zároveň se s tím autem "přibližuješ" z místa a na místo desítky až stovky kilometrů - bez servisu (s bahnem misto oleje), tak to ani jinak být nemůže.
Jestli hledáš mezi těmi poruchami nějakou souvislost, tak se podívej jestli na tvém autěn někde není nápis "land rover" v zeleném oválu - to je ta souvislost :P

Re: převodové poměry diferáků discovery II

Napsal: 19 led 2015 10:43
od Sláma Karel
Diffy jsou oba, jak přední tak zadní, pořád stejné a záměnné přední se zadním a opačně a nedělal se v originále žádný jiný převod než ten základní.
Takže opravdu hledej někde asi někde jinde.

K :dance

Re: převodové poměry diferáků discovery II

Napsal: 19 led 2015 21:54
od vasek72
Hanys_a_Kaca píše:Bych řekl, že postupuješ dobře, diferáky byly ve předu na D2 pořád stejný. Prostě jsi vyměnil něco a teď se sere něco dalšího, tak to taky vyměníš a pak budeš měnit něco další a nakonec, až budeš mít vyměněnno všechno, tak se vrátíš dopředu a budeš měnit to, co už jsi měnil. Jestli jezdíš prasit bahno a zároveň se s tím autem "přibližuješ" z místa a na místo desítky až stovky kilometrů - bez servisu (s bahnem misto oleje), tak to ani jinak být nemůže.
Jestli hledáš mezi těmi poruchami nějakou souvislost, tak se podívej jestli na tvém autěn někde není nápis "land rover" v zeleném oválu - to je ta souvislost :P
Bez servisu? to má víc servisu, než naježděnejch kilometrů :chuckle bahno místo oleje bylo jednou asi díky tomu zmíněnému oválu kvůli už podruhé prasklému guferu. Ta tvoje teorihe koloběhu oprav by byla zlatá. Realita ale většinou je, že něco opravíš, vylezeš z podauta, umeješ si ruce a hned jdeš objednat aspoň dvě věci :D člověk má co dělat aby stíhal to tempo. Jinak s tím oválem to je k zamyšlení :wring německá auta ho tam nemají. Na přesouvání mám raději l322... Někde jsem totiš slyšel, že LR musíš mít alespoň 2 . Ale když jedu někam odkud se chci stoprocentně vrátit, radši jedu starym vitem, který po mě chce jen naftu :Pohoda: