Stránka 1 z 1

Řešení vůli. lepení

Napsal: 21 led 2015 11:03
od kupec18
Mám auto na špalkách tak se chystám, zkontrolovat ložiska v nábojách, při té přiležitosti musim sundát zadni poloosy a předni unašeč.
A jelikož mám Lr tak nějáka ta vůle se najde.

Nepočítám s tím že bych ty vule nějak odstranil, spíš bych chtěl trochu oddalit dalši vymačkáváni. Popřípadě zjistit ve kterých místech je to nejhorší, někde jsem tady četl že na D2 se dražkovane spoje originál lepi, Předpokládam že by se to dalo použit i na D1.

Takže jaké lepidlo použít, Má to vubec smysl když už tam ta vule je? Tzn udrží se tam lepidlo nějákou dobu? Musi byt plochy dokonale odmaštěne?

Lepit jen přední unašeč nebo se da lepit lepit i uloženi poloosy v zadním difuu.

Dik

Re: Řešení vůli. lepení

Napsal: 21 led 2015 12:04
od dava
Drážkované spoje se lepí? To musí bejt pak radost to rozebírat...

Vůle podle mě máš podstatný spíš v zubech, což se v difech vymezuje na ložiskách, resp. vzájemnou polohou koleček. To ale obnáší vyndat difec a kompletně ho sestavit s vymezením vůlí, což není úplná sranda. Ale asi se to vyplatí, protože pak samozřejmě snese daleko víc díky správnýmu záběru zubů. Před lety jsem pár lidem dify na nějaký auta dělal, jsou potřeba planžety pod ložiska. Difec v koši je celkem pohoda, nejhorší práce byl UAZ, protože má dělenej koš

Re: Řešení vůli. lepení

Napsal: 21 led 2015 12:20
od kupec18
Ty dify chci dělat až budu davat šperu při jednom.

Ja osobně jsem to ještě nelepil ale nevidím duvod proš by to nešlo, a trochu ty vule nepořešilo.
Ale třeba mě vyvedete z omylu


A to rozebírani pak určo bude horši.

Re: Řešení vůli. lepení

Napsal: 21 led 2015 17:32
od MadTom
Na D2 se doopravdy lepí - poloosy do náboje - tedy v místě drážkované hřídele na poloose, aby se to nemělo snahu vybouchávat nebo rezavět. Ale ty nápravy jsou zrovna tedy řešeny úplně jinak, než u D1 nebo Defa - jiná konstrukce ložisek. Mimo jiné, D2 nemůže jezdit bez poloos - upadne kolo, protože poloosa zároveň stahuje ložisko.
Lepit do diferenciálu - určitě ne. Zlomená poloosa by potom byl velikej problém.
Lepit na straně unašečů - pokud jsou vymačkané, tak už to nepomůže, pokud jsou ještě zdravé, tak je to potřeba mazat. Jinak to "vyrezne" i když se tam nedostane vlhkost - prostým postupným vzájemným vyboucháním poloosy v unašeči.
Pro začátek doporučuju zkontrolovat jak moc jsou unašeče a poloosy v nich vymačkané. Pokud je to OK, tak namazat, jinak vyměnit.

Re: Řešení vůli. lepení

Napsal: 24 led 2015 13:04
od eliott
U D2 se to lepí v náboji proto, aby neprolínal olej přes drážky ven, případně aby se dovnitř nedostala vody. Na pevnost spoje to nemá vliv, je to utažené maticí, což u D1 není. Lepit drážkování je nesmysl, zaprvé by to nic nevydrželo, zadruhé to má být volné, mimo jiné kvůli dilataci.

Re: Řešení vůli. lepení

Napsal: 24 led 2015 13:41
od kupec18
Ahá ja pravě myslel že u te D2 to ma trochu pomoct proti těm vulim.
Děkuji za osvětu.

Re: Řešení vůli. lepení

Napsal: 24 led 2015 16:32
od dava
eliott píše:U D2 se to lepí v náboji proto, aby neprolínal olej přes drážky ven, případně aby se dovnitř nedostala vody. Na pevnost spoje to nemá vliv, je to utažené maticí, což u D1 není. Lepit drážkování je nesmysl, zaprvé by to nic nevydrželo, zadruhé to má být volné, mimo jiné kvůli dilataci.

Takže jen zadek. Čím se to lepí, nějakej LR spešl? Budu asi dělat brzy ložiska a moožná si vymezím rovnou zadní difec, jestli bude čas.

Re: Řešení vůli. lepení

Napsal: 24 led 2015 20:50
od eliott
Dává se tam lepidlo na závity, klidně to nejměkčí.