Stránka 1 z 1
Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 26 led 2015 14:30
od astero
Dnes som absolvoval stk, a pri kontrole brzd na valcoch som čumel jak puk
Valce sa rozbehly a začali pretáčať kolesá. To je v poriadku ale čakal som, že auto z valcov vyskočí, pretože cez kardan by sa krutiaci moment mal dostať aj na predok. A ono si v kľude sedelo na valcoch a krútilo kolieskami
Najprv som myslel, že mám v prdeli ird/ulomený/ukradnutý kardan, ale keď som sa bližšie prizrel na visco, tak sa to pretáčalo na nej - jedna strana stála, druhá sa točila. Visco je rok po repase, pohon 4x4 funguje. Rovnaké správanie na prednej aj zadnej náprave.
Možno je to normálne, kolesá sú v tých valcoch takých 80mm padnuté, takže nejaký odpor proti visco spojke je i tu, ale ak ste niekto testovali visco pretočiť na zdvihnutom kolese tak to ide hodne ťažko. Tu by som sa stavil, že to jednoducho vyskočí.

Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 26 led 2015 19:56
od Hunter
Pokud to byly válce pro stálou čtyřkolku tak pak je to v pořádku v opačném případě se může pohon poškodit.
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 26 led 2015 19:59
od MadTom
Válce pro stálou 4x4 by se měli točit opačně - jeden dopředu a druhej dozadu. V takovém případě je namáhaný pouze diferenciál v nápravě a auto nemá chuť z nápravy utéct pryč. A když se to neví, tak potom honí auto po dílně - ně tak zkoušeli na STK Defendera, a moc se divili, jak dobře to brzdí, když zastavili ještě před vratama.

Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 28 led 2015 09:25
od eliott
MadTom píše:Válce pro stálou 4x4 by se měli točit opačně - jeden dopředu a druhej dozadu. V takovém případě je namáhaný pouze diferenciál v nápravě a auto nemá chuť z nápravy utéct pryč. A když se to neví, tak potom honí auto po dílně - ně tak zkoušeli na STK Defendera, a moc se divili, jak dobře to brzdí, když zastavili ještě před vratama.

To jsi ale musel mít zavřenou uzávěru, jinak to není možné.
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 28 led 2015 10:37
od astero
U mňa to boli len valce pre jednu nápravu, druhá náprava stála na tvrdom statickom povrchu.

Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 28 led 2015 17:31
od MadTom
Patriku, já jsem jim uzávěrku rozhodně nezavíral, a když jsem s tím vjížděl na dílnu, tak jsem najížděl na redukci a to jsem jim taky řekl. Co dělali potom je jenom jejich věc, naštěstí se nic zvláštního nestalo a nic nerozbili. Nadšení ale moc nebyli.
Ve výsledku byl proveden funkční test brzd za jízdy - za dílnou mají velkej plac, tak ho vyklidili a jali se zkoušet. Na to už jsem se radši ani nedíval, protože na konci byla zídka.

Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 28 led 2015 18:39
od low
pokud se dela zkouska brzd na vozidle se stalym pohonem 4x4. MUSI se pouzivat podobny pripravek, a nebo musi mit zkusebna 4 valce
http://www.motexvd.cz/vyrobky/valcove-z ... otex-7744/
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 28 led 2015 18:58
od MadTom
To je také řešení, druhá možnost co jsem viděl byla, že se jedno kolo točí dopředu a druhé dozadu - v takovém případě všechno sežere diferenciál v nápravě. Akorát netuším, to by to udělalo s nějakým samosvorným.
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 28 led 2015 20:17
od desmosedici-rr
z toho se asi moc dobře nevyjíždí

, jedině že by si přibrzdili ty zkušební válce

Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 29 led 2015 10:07
od bata
desmosedici-rr píše:
z toho se asi moc dobře nevyjíždí

, jedině že by si přibrzdili ty zkušební válce

Pro 4x4 snad žádnej problém. Pokud by zkušební válce neumožnily vyjetí, zůstávala by tam viset každá dvoukolka

Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 29 led 2015 10:15
od desmosedici-rr
Pro 4x4 snad žádnej problém. Pokud by zkušební válce neumožnily vyjetí, zůstávala by tam viset každá dvoukolka

[/quote]
reagoval jsem na odkaz víš,když budeš mít přední kola zaklínovaný nebo na válečkách jak je v odkaze tak to obtížnější bude ,viděl jsem pár videí s třema kolama na válečkách a jedno na zemi a auto se nehne viz. youtube
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 29 led 2015 12:38
od dandee
U mna na STK s Freelanderom valce vynechavaju.Tak isto aj ked idem s Jeepom.Napoprve to bolo prekvapko.
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 29 led 2015 13:20
od kupec18
mě teda D1 testovali jen valci pod předkem a pohoda.
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 29 led 2015 13:44
od Benjamin
U nás na STK to dělají tak, jak zmiňoval MadTom - mají jen dva válce, dělají tedy jednu nápravu po druhé a jedno kolo se točí dopředu a druhé dozadu...
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 30 led 2015 08:47
od libovka
Řešíte tu blbosti.
Pokud má auto 3 diferáky (otevřené) tak se nemá co stát - není potřeba aby se točilo jedno kolo dopředu a druhé dozadu.Pokud by mělo auto na zadku samosvor nebo špéru (což technik na první pohled nepozná) a pustí se kola na této nápravě naopak tak může dojít k poškození difu.Pokud má auto visko která dovolí prokluz mezi předkem a zadkem tak se taky nemá co stát.Například u Haldexu lze taky zkoušet každou nápravu zvlášt,ale musí být vypnutý motor aby nezasahoval elektronika.
Pokud má technik všech pět pohromadě tak si má přečíst technická data k autu a hned ví co a jak zkoušet.Dnes už jsou čtyřkolky které nedovolují válcový test vůbec.Brzdy se pak testují zkušební jízdou.
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 30 led 2015 11:18
od Krasty
Tak to ja zazil "zkuseny" techniky. Valce na kontrolu brzd prejeli a bylo hotovo. Jak pri me prvni stk s lr rekl jeden z nich...byl bys blbej, kdyz bys jezdil s autem, ktery nebrzdi. Jasne, ze je vyzkousel alespon v tom tunelu pri prejizdeni a taky to lze videt pri kontorle zespoda ajk jsou na tom desticky, kotouce, hadicky, ...
Osobne bych nesel tam, kde by mi zkouseli brzdy tak, ze by se mi protacela visko...proste by mi to vadilo.
A propos, resi se tu jiny veci a ruzne o tom diskutuje..k tomu prece forum je.
Re: Kontrola brzd na valcoch
Napsal: 30 led 2015 12:56
od MadTom
To naprosto sedí - je to o kvalifikaci techniků. A po zkušenostech s jejich schopností poznat, kde je na autě VIN, když to mají jenom na fotce s popisem "za předním pravým kolem", a potom hodinu běhají kolem auta, nějaké prudce inteligentní chování nečekám. Bohužel.