Disco 3 - EGR ventily (>2007)

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#21 Příspěvek od eliott » 13 úno 2015 20:21

K těm starším motorům, Tlapka naladil 300tdi tak, že mu uhořelo turbo, protože jak tomu naložil, bylo do červena, ale pístům se zatím nestalo nic. Ovšem takový píst z 300tdi, to je píst, a ne ten hliníkový kelímek od jogurtu, co je v D3.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#22 Příspěvek od David Š » 13 úno 2015 20:53

...ano přesně toto myslím...ten zpětně nasávaný vzduch je již vyhořelý, potažmo studený a tím pádem to hoření v nízkých otáčkách není tak vyšponované...a to že to jsou kurvítka a naschvály všechno netřeba ani zmiňovat...
...no a ve spojení s dnešníma turbínama je každý stupeň tepla víc než je potřeba...
U mě dobrý....

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#23 Příspěvek od maryan » 14 úno 2015 23:36

Plusy a minusy pouzitia EGR v kombinacii s diesel motorom:

Plusy:
- Znizenie emisii oxidov dusika.
- Znizovanie max.teploty spalovania pri extremnych vykonoch. Prisavane spaliny maju nizsie merne teplo ako cisty vzduch a navyse spaliny prechadzajuce cez EGR su ochladzovane v chladici.

Minusy:
- Zvysene opotrebenie motora z dovodu prieniku karbonovych spalin do oleja (z povrhu valcov sa cast spalim dostava do oleja cez stieracie kruzky). Okrem abrazivnych karbonovych castic, prenika do oleja aj sira, ktora zvysuje kyslost oleja.
- Znizeny vykon motora z dovodu znizenia pomeru spalovacich plynov k nafte. Vyfukove plyny su z pohladu spalovania inertne.
- Zvysenie podielu pevnych castic v spalinach (sadze) z dovodu nizsej spalovacej teploty. Toto bola aj jedna z pricin zavadzania filtra pevnych castic vo vyfuk.plynoch. D3 filter pevnych castic ale nema...
- Znecistovanie nasavacieho potrubia mastnymi zadzami.
- Vec co sa moze pokazit.

Ak vidite este nejake dalsie +/- dajte to sem, nech sa moze kazdy rozhodnut podla tychto informacii.

Davide, hod sem detailnejsie info ako to pomaha pri nizkych otackach co piseses. Zaujima ma to.

Cistenim sacieho potrubia od nanosov sajrajtu a ani cistenim samotneho EGR ventila, sa neda predist jeho poruche. Malo by vyznam mozno cistit pravidelne tie potenciometrove drahy alebo spoje k nim veduce a vymysliet lepsie tesnenie stopky ventilu. To by bolo cele ale vela prace...
Naposledy upravil(a) maryan dne 14 úno 2015 23:43, celkem upraveno 1 x.
Disco 3

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#24 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 14 úno 2015 23:41

Minimálně moje D3 (MY 2009) filtr pevných částic má... bohužel.

Tom

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#25 Příspěvek od RudaK » 15 úno 2015 08:03

maryan píše:Plusy a minusy pouzitia EGR v kombinacii s diesel motorom:

Plusy: - Znizenie emisii oxidov dusika.
:ty jeden...: todle nemyslíš vážně že ....... nebo seš předseda " Greenpeace " ? :mrgreen: Já jsem rád,že to vůbec na ten sajrajt jede - nafta se tomu někdy nedá ani říct :Sorry:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#26 Příspěvek od eliott » 15 úno 2015 09:42

To ochlazování rozhodně není tím, že ''Prisavane spaliny maju nizsie merne teplo ako cisty vzduch a navyse spaliny prechadzajuce cez EGR su ochladzovane v chladici'', to je nesmysl. Jelikož se jedná o spaliny, jedná se o plynnou směs, kde už byl kyslík spotřebován předchozím hořením, takže pokud se do válce nasaje směs vzduchu a ''něčeho z EGRu'' bez kyslíku, celkové % kyslíku v nasávané směsi se sníží, tím pádem nebude po vznícení paliva směs hořet tak intenzivně.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#27 Příspěvek od Kokesek » 15 úno 2015 10:47

me se tak zda ze to moc prozivate. Jeste jsem nevidel ani jeden motor v poruse po vyrazeni EGR. a to se bavim i o motorech BMW 3.0 180kw,160KW, 170kw, Ford 1.6tdci, passat 2.0tdi, LR 3.6tdv6 200kw, 2.7 TDV6, iveco 3.0JTD, 2.3JTD atd atd.
uprav uz bylo nescetne mnoho.

Nehlede na to ze se da i pouze z casti omezit fce EGR. Nemusi se uplne odstavit ale v urcitych rezimech mu omezit chod. tzn pomoct jeho zivotnosti, da se prodlouzit treba jednou tolik a usazeniny bude o pulku min. Hlavni pricinou usazeniny karbonu a dehtu jsou ujete kratke vzdalenosti se studenym motorem.

Opakem tohoto jevu je rychlost ohrivani motoru. U vetsiny aut se ohriva voda ve vymeniku tepla splodin od egr (resp. za egr ventilem) Tim dochazi k prudkemu ochlazeni splodin a jejich kondenzaci na stenach celeho systemu sani!!! Pokud je motor provozovan na dlouhych vzdalenostech porad ve vykonu tak tyto motory obvykle nemaji problem s uzazeninou.

Pokud se auto spatne ohriva, nebyva spatny termostat vody, ale prave termostat egr ventilu. Ona funkce EGR je hlavne kvuli oxidu dusiku jak jiz psal MadTom i Maryan.

Dulezity faktor pro lepsi praci egr je mit vcas vymeneny olej !!!(dochazi ke zvysene karbonizaci a syceni SIROU-zminoval Maryan). Tu pitomost longlifu zacinaji chapat i bezni uzivatele aut. Kazdy normalni clovek vi ze olej v motoru preplnovanem a vykonu vysokemm tj. nad 100kw je treba menit v rozmeni od 8-15tis MAX! a to podle druhu zatizeni. Jestli majitel dodrzi toto jednoduche pravidlo, nebude se potykat s vestsim problemem sveho milacka.

Pokud to clovek veme komplexne zacne to celkem davat smysl. Vyrobce take nepocita s pouzivanim luxusnich vozu na kratke vzdalenosti a proto se chova software jinak u Renaulta Clio 1.4dci v porovnani s LR 2.7TDV6. Emise jsou prakticky stejne ale to pouze z duvodu ze clio je postavene jako auto do mesta a egr nepracuje tak intenzivne jako u motoru s vykonem 200kw. Clio tedy najede po meste 200tis km a bude stejne zanesene karbonem jako LR se 100tis.

Jde tedy taky v neposledni rade zvazit pri koupi zda je vhodne pouzivat LR 5km do tesca. Pak si nestezovat na pripadne problemy a obvinovat vyrobce jak vozidlo vyrobil spatne. Ono se pouze neuziva v souladu s vyrobnim duchem.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#28 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 15 úno 2015 14:59

Já jsem zkončil kvůli EGR na odtahovace. Ale přeci si kvůli vožení kluka do školky nepořídím clio. :-)

Je fakt, že splňuju všechny podmínky blbýho používání auta. I kvůli tomu vím, že tam mám filtr pevných částic. :-)

Tom

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#29 Příspěvek od Kokesek » 15 úno 2015 16:36

Tomas K (tkala) píše:Já jsem zkončil kvůli EGR na odtahovace. Ale přeci si kvůli vožení kluka do školky nepořídím clio. :-)

Je fakt, že splňuju všechny podmínky blbýho používání auta. I kvůli tomu vím, že tam mám filtr pevných částic. :-)

Tom

to neni jen tvuj problem, vetsina zakazniku luxusnich aut se potyka s touto problematikou ze maji praci ci obchod priliz blizko. Sam takto blbe provozuji auta :chuckle
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#30 Příspěvek od RudaK » 15 úno 2015 16:56

Já zas D3 nepovažuju za luxusní auto :mrgreen: EGR má zaslepený a filtr pevných částic nemám ( teda doufám že né ) Jinak nejsem na auto náročný - mě stačí když po otočení klíčkem ( mám taky ještě spínačku :) ) motor chytne a po předvolení se dá auto do pohybu :yes . Jinak jeho funkce neprožívám vůbec. A za odměnu se mě zatím nekazí :Pohoda:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#31 Příspěvek od Kokesek » 15 úno 2015 21:04

RudaK píše:Já zas D3 nepovažuju za luxusní auto :mrgreen: EGR má zaslepený a filtr pevných částic nemám ( teda doufám že né ) Jinak nejsem na auto náročný - mě stačí když po otočení klíčkem ( mám taky ještě spínačku :) ) motor chytne a po předvolení se dá auto do pohybu :yes . Jinak jeho funkce neprožívám vůbec. A za odměnu se mě zatím nekazí :Pohoda:

ja bych to vsechno umel rychle dohnat :muscle ...nacipujem to a bude to luxusni a velmi rychle se to pokazi :Pohoda:
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#32 Příspěvek od RudaK » 15 úno 2015 21:09

Kokesek píše: ...nacipujem to a bude to luxusni a velmi rychle se to pokazi :Pohoda:
:) Jarda Pešl mě říkal,že má motor dostatečný výkon,tak s čipování nic nebude :ty jeden...:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#33 Příspěvek od Kokesek » 15 úno 2015 21:11

RudaK píše:
Kokesek píše: ...nacipujem to a bude to luxusni a velmi rychle se to pokazi :Pohoda:
:) Jarda Pešl mě říkal,že má motor dostatečný výkon,tak s čipování nic nebude :ty jeden...:

To je divne se asi spletl...sak Jarda jezdi i v poradnych autech... :angel
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#34 Příspěvek od David Š » 15 úno 2015 21:14

...taky nesprávně používáme auta, potažmo dělám chybu, když jezdím s Discoverou pro rohlíky, neb pro tento účel je sestrojeno clio...tomu se fakt směju.... :yes To že krátké pojíždění s jakýmkoliv autem (mimo clia) je nedobré, to chápeme, ale předpokládám, že to vědí i v Solihulu... :D
Většina z nás D3 ví, že z 90% vše okolo většiny jízd (výkonu a otáček) se u tdv6 děje do 2500 ot/min....tady právě v těchto otáčkách jedeš (s automatem) v zásadě většinou. (vynechám manuální př, tu nemám...). rozjedeš se a padaj tam kvalty jako němci do krytu, v této převodovkou namapovaným způsobem. Dohadovat se o tom, že když nedávám tomu autu pořád kudlu a nezávodím s každým kdo je přede mnou, že dělám špatně, je blbost.
Teď vážně:
Co se tedy děje v tomto (většinou nižším) spektru otáček při hoření směsi mezi tím, když je funkční EGR anebo vyřazený (zaslepený)EGR a co z toho pro nás dlouhodobě plyne? To že to funguje s ním i bez něj, o tom žádná.

Jak jsem již psal, nezávisle na sobě mi 2 technici sdělili, že to co tomu motoru dlouhodobě škodí když je EGR vyřazen je právě obsah čistého vzduchu, který ve směsi zastupuje onu spálenou část výfukových spalin, které tam jdou. psal to už zde eliot...
Při konstrukci se asi vědělo, že v nízkých otáčkách (a to je těch 90% provozu) tam právě budou část směsi tvořit vyhořelé spaliny NEOBSAHUJÍCÍ kyslík. ...nyní, když motoru sebereš tuto na kyslík prázdnou směs a začneš mu od spoda cpát tlustou směs na kyslík tak co já vím např turbína, píst, těsnění a průtoky kudy vzduch tlačí atd který dostává více zabrat a tím i celý motor....díky jiným teplotám a tlakům při hoření, znovu podotýkám, bavíme se o nízkých otáčkách, kdy je funkční egr otevřený...tedy motor přisává spaliny, které už nehoří...
zejména např studený start motoru by mohl být lepší bez egr, se domnívám, no ale není to vlastně taky vzhledem zase k těm teplotám a tlakům taky špatně? ...a to vše ve vztahu k dnešním nepochopitelným kvalitativním kurvítkům, kdy žádná podložka nebo plech není ani o tisícinu silnější než musí být, aby to mohl dodávat každý čong z marsu co nejlevněji ....

Píšu jak jsem nakoupil, no asi tak no....určitě nechci dělat vlny, ale třeba něco na tom asi bude...s D3 jezdím denně 8 let, vím jak je na některé věci choulostivá...EGR ano/ne je ale podle mne důležitý rozhodnutí... :cool
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#35 Příspěvek od eliott » 15 úno 2015 21:18

Byl bych v klidu, rozhodně to nebude ani zdaleka takové, jako když jedeš na plný výkon...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#36 Příspěvek od Kokesek » 15 úno 2015 21:23

je to jak pises. kdyz vyradis egry mas motor uz trosku cipnutej cca 4-5% vykonu od spoda. Ano, nepocita s tolika vzduchem proto nekouri. kdyz mu dodas jeste nepatrne nafty uz mas 10 procent a mensi spotrebu. Jediny problem je kdyz za volant usedne zavodnik a macka plyn jak vypinac. Honis to studene a auto se nebrani. Pak musis poslat motor Patrikovi :call a on ho zrepasuje :hand . Konec pribehu :rock
Naposledy upravil(a) Kokesek dne 15 úno 2015 21:30, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#37 Příspěvek od Kokesek » 15 úno 2015 21:24

eliott píše:Byl bych v klidu, rozhodně to nebude ani zdaleka takové, jako když jedeš na plný výkon...
tak ja o tobe pisu a tys me predbehl
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#38 Příspěvek od David Š » 15 úno 2015 21:44

:D :D :D :yes
U mě dobrý....

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#39 Příspěvek od maryan » 15 úno 2015 22:02

eliott píše:To ochlazování rozhodně není tím, že ''Prisavane spaliny maju nizsie merne teplo ako cisty vzduch a navyse spaliny prechadzajuce cez EGR su ochladzovane v chladici'', to je nesmysl. Jelikož se jedná o spaliny, jedná se o plynnou směs, kde už byl kyslík spotřebován předchozím hořením, takže pokud se do válce nasaje směs vzduchu a ''něčeho z EGRu'' bez kyslíku, celkové % kyslíku v nasávané směsi se sníží, tím pádem nebude po vznícení paliva směs hořet tak intenzivně.
Ospravedlnujem sa, neskontroloval som po sebe co pisem, je to samozrejme naopak "Prisavane spaliny maju vyssie merne teplo ako cisty vzduch...". Je to zmes NO2 plus vodna para a co sa tyka horenia je inertnej povahy. Tabulkove merne teplo vzduchu je cca 1.01 kJ/kg.K, vodna para ma 1.93 a NO2 je cca 1.5. Nechce sa mi hladat v akom pomere su tieto dva plyny, ale vysledok je vzdy nad 1.5, co je o 50% viac ako vzduch. Cize na ohriatie rovnakeho mnozstva spalin potrebujes minimalne o 50% viac energie ako na rovnake mnozstvo vzduchu...
Predstav si ze by si namiesto spalin pustal rovnake mnozstvo inertneho plynu, ktory by mal rovnake merne teplo ako vzduch. V porovnani zo spalinami, by si dosiahol vyssiu teplotu spalovania. Ten "vyplnovy" material, v nasom pripade spaliny, posobia teda pri horeni normalneho kysliku a paliva ako chladic.
Cize nie je to nezmysel, tak to jednoducho funguje. Samozrejme ze vysledne mnozstvo vzduchu a paliva maju na to vplyv a konecna teplota vyfuk.plynov je suhrou oboch chemickych procesov.
Disco 3

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#40 Příspěvek od maryan » 15 úno 2015 22:11

Na zaklade hlbsieho nastudovania funkcionality EGR a moznych dopadov na motor, zistoval som moznost vratenia riadiacej jednotky do povodneho stavu -> Je to mozne na pockanie a je to bez poplatku.
Disco 3

Odpovědět