Stránka 1 z 1

RR 4.4 Jag motor

Napsal: 06 úno 2015 14:15
od kapscha
Chlapy mate niekdo skusenosti z týmto motorom? nejde mi o BMW motor ale o ten z Jaguaru hlavne spolahlivost a pod.

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 06 úno 2015 16:53
od stan
kapscha píše:Chlapy mate niekdo skusenosti z týmto motorom? nejde mi o BMW motor ale o ten z Jaguaru hlavne spolahlivost a pod.
Myslím, že mám ten samý ve své D3 a je v pohodě, mám na něm nalítáno cca 175 tisíc mil
a zvuk té V8, když se to vytočí, je úžasný

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 06 úno 2015 16:59
od eliott
stan píše:Myslím, že mám ten samý ve své D3 a je v pohodě, mám na něm nalítáno cca 175 tisíc mil
a zvuk té V8, když se to vytočí, je úžasný
Jestli máš na LPG najeto víc než 100 000 km, tak je potřeba seřídit ventily

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 06 úno 2015 17:07
od kapscha
eliott píše:
stan píše:Myslím, že mám ten samý ve své D3 a je v pohodě, mám na něm nalítáno cca 175 tisíc mil
a zvuk té V8, když se to vytočí, je úžasný
Jestli máš na LPG najeto víc než 100 000 km, tak je potřeba seřídit ventily

hmmm a nemá to nahodou hydraulicke vymedzovanie ventilov? :hmm:

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 08 úno 2015 16:20
od Neklan
AJV8 motor znám z Jaguaru XK, se kterým ročně najezdím pár tisíc km, přesto, že mi nepatří a ten motor (v tomto případě atmosferický 4,2 l) miluji. V Jaguaru pochopitelně nepřipadá konverze na LPG vůbec v úvahu (to auto žere stejně nebo často i míň benzinu, než Discovery nafty), ale tohle píší JE Engineering o možných problémech s hlavami u tohoto motoru při konverzi na LPG:

However, the AJV8 engine has been found to be susceptible to valve recession when using LPG due to the valve­seat 
material used in OE manufacture, and the "dry" nature of the gas with no lubrication additives as found in petrol.  JE
have developed two alternative configurations to overcome this problem.

S/V Cylinder Heads: JE­modified heads with 16 all new sintered tungsten carbide valve seats per head.  Valve seats 
machined, cut and ground to the optimum shape for performance and long life.  Valves individually hand­ground to fit 
individual seats, ports shaped to improve gas flow and camshafts and followers fitted to optimise minimum tolerance
specifications.  Per pair (exchange) £1328.00  Fitting  £1015.00. 

For total peace of mind, especially when intending to cover very high mileages, it is wise not to rely entirely on 
'FlashLube' with an LPG converted normally aspirated AJ engine and to fit the JE modified heads.  In any event, LPG 
converted cars should always be run on neat petrol from time to time. 

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 08 úno 2015 20:06
od kapscha
Neklan píše:AJV8 motor znám z Jaguaru XK, se kterým ročně najezdím pár tisíc km, přesto, že mi nepatří a ten motor (v tomto případě atmosferický 4,2 l) miluji. V Jaguaru pochopitelně nepřipadá konverze na LPG vůbec v úvahu (to auto žere stejně nebo často i míň benzinu, než Discovery nafty), ale tohle píší JE Engineering o možných problémech s hlavami u tohoto motoru při konverzi na LPG:

However, the AJV8 engine has been found to be susceptible to valve recession when using LPG due to the valve­seat 
material used in OE manufacture, and the "dry" nature of the gas with no lubrication additives as found in petrol.  JE
have developed two alternative configurations to overcome this problem.

S/V Cylinder Heads: JE­modified heads with 16 all new sintered tungsten carbide valve seats per head.  Valve seats 
machined, cut and ground to the optimum shape for performance and long life.  Valves individually hand­ground to fit 
individual seats, ports shaped to improve gas flow and camshafts and followers fitted to optimise minimum tolerance
specifications.  Per pair (exchange) £1328.00  Fitting  £1015.00. 

For total peace of mind, especially when intending to cover very high mileages, it is wise not to rely entirely on 
'FlashLube' with an LPG converted normally aspirated AJ engine and to fit the JE modified heads.  In any event, LPG 
converted cars should always be run on neat petrol from time to time. 

mno u Jagu ma ten motor 4.2l a tam je možna aj nižsia spotreba bo to auto važi o dost menej ako D3 a aj odpor vzduchu , pneumatík atd... a aj o nieco vecsi objem motora... tak tam je ta spotreba isto o dost vyžsia ako u Jagu.... u D3 je nutnost LPG

nmo ale pokial som to dopre preložil tak by pri jazde iba na benzín mal byt ten motor viac menej bezproblemový :wait

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 08 úno 2015 20:40
od stan
Neklan píše:
Kdo mne zná, tak ví, že bohužel u aut jsem nadšený a plně spokojený (a snad i šikovný) uživatel - řidič. S opravama je to u mne ale horší. Sám moc nezvládnu a musím si vše nechat spravovat v servisu... Nicméně ke scé D3:
Já už ji koupil někdy v září 2009 - to už byla předělaná na plyn, jak dlouho, to teď nevím, musel bych pohledat papíry a to se mi teď vzhledem k vrozené lenosti moc nechce. Od té doby jsem s tím já najezdil přes 100 tisíc mil (tzn. přes 160 tisíc km) a motor šlape pořád jako hodinky. Jediná nepříjemnost byla, když mi asi před rokem fouklo těsnění pod hlavou. Ale aspoň se vše zkontrolovalo (hlavy se dělaly u Rajnocha v Ostravě) a vše včetně ventilů bylo OK.
S autem jezdím jak krátké, tak dlouhé cesty a umí jet i 160 kmh, ale to už pak spouští vír v nádrži :)
Takže dobře udělaného LPG bych se u tohoto motoru nebál... Tolik mé vlastní zkušenosti.

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 08 úno 2015 20:49
od eliott
Tak to ty ventily snad udělali.

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 08 úno 2015 21:26
od stan
eliott píše:Tak to ty ventily snad udělali.
Já jsem původně je chtěl udělat, ale ukázali mi to a byli naprosto OK...

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 08 úno 2015 21:33
od kapscha
stan píše:
eliott píše:Tak to ty ventily snad udělali.
Já jsem původně je chtěl udělat, ale ukázali mi to a byli naprosto OK...
Raz som sa viezol v tej D3 4.4l a ta kultura chodu tak to je dovidenia krasny zamatový a tichý chod motora :clap

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 08 úno 2015 21:37
od eliott
stan píše:
eliott píše:Tak to ty ventily snad udělali.
Já jsem původně je chtěl udělat, ale ukázali mi to a byli naprosto OK...
Dělali jsme před Vánoci auto, co mělo najeto 100k na LPG a některé ventily už vůbec nedovíraly.

Re: RR 4.4 Jag motor

Napsal: 08 úno 2015 22:17
od stan
eliott píše: Dělali jsme před Vánoci auto, co mělo najeto 100k na LPG a některé ventily už vůbec nedovíraly.
Asi mám štěstí na dobře udělaný plyn. Je fakt, že původní majitel byl nadšenec a nechal si to vyšperkovat...
A je taky fakt, že čas od času tomu dopřeju delší jízdu jen na benzín... Tak možná...