Stránka 1 z 1

Pár rad pro budoucího začátečníka

Napsal: 25 úno 2015 16:16
od JohnTR
Zdravím pánové. Zvažuji koupi Freelanderu v motorizaci TD4 rokem výroby 04-06. Prošel jsem pár recenzí, nějaké ty komentáře, kde jsem narazil na toto forum. Tak nějak jsme rozhodnutý že ho chci, ale předtím než se pustím do koupě nějakého krasavce bych se vás chtěl optat na nějaké věci. Jako je třeba to, na co si dát při koupi tohoto typu pozor, co kontrolovat na co se zaměřit při zkušebních jízdách a kontrole kupovaného vozu. Jaké jsou podle vás ceny náhradních dílů a jaká je jejich dostupnost. O to kde to opravovat tolik nejde strejda má autodílnu, spíše je opravdu o náhradní díly.. Je vozidlo častěji poruchové (četl jsem tu pár témat k těm "three amigos" k viskózní spojce, problémy s ABS) nejsem žádný závodník, spíše normální uživatel, který to občas vytáhne do lehčího terénu (80% silnice 20% terén). Prosím napište mi nějaké vaše rady, poznatky či doporučení (a nebo nedoporučení). Děkuji :angel a prosím nekamenujte mne ještli už zde nějaké podobné téma je, neobjevil jsem ho. :angel :mrk

Re: Pár rad pro budoucího začátečníka

Napsal: 25 úno 2015 16:48
od Tazik1992

Re: Pár rad pro budoucího začátečníka

Napsal: 25 úno 2015 16:50
od Krasty
mam chvilku, tak napisu svuj nazor, i kdyz mam free z roku 98. Takze spise budu resit mechaniku nez elektroniku.
Mechanicky...jak si se spravne docetl, visko spojka je vec, ktera je potreba hlidat a pripadne repasovat. Pokud na to nekdo kasle a nechava visko vice zatuhlou nez by mela byt, tak dostava na zadek rozvodovka (IRD). Jak se pozna spatna visko? Jsou na to tema tady napsany ruzny elaboraty, ale libi se mi jeden vylozene jednoduchej...zajet na cistej rovnej asfalt (parkoviste), dat plnej rejt a pokud dokazes auto tlacit (1 dospelej chlap), dopredu, dozadu, tak je visko ok. Nelekej se, ze to nepujde lehce jako jina auta, je to permanentni 4x4, tak proto tam vlasnte visko je a musi trochu brzdit. POkud by ale neslo a motorem na volnobeh pri zarazene jednicce by to motor taky nezvladal a nezvaldal to nebo nedej boze by ti pod plynem poskakovaly zadni kola pri popojizdeni v plnym rejdu, tak je visko fakt zatuhla. repase je otazka par tisic, ale hrosi je, zda tim, ze je zatuhla a nekdo s tim jezdil, neoddelal IRD (to uz jsou desetitisice)

Jak poznat IRD, ze je na pokraji smrti? TO je dost tezky...vim,ez tu nekdo nekolikrat psal, ze mu pri trohu sviznejsim rozjezdu lupalo z predku.
O tech cervenych lumpech (three amigos), tam staci jen mit nekoho s diagnostikou. Obcas se stane, ze se z nejakeho duvodu rozsviti. I mne se to stalo, dkyz sjem mel auto komplet na spalkach. Nechaval jsem protacet auto ve vzduchu a najednou se rozsvitily...u mneto znamenalo, ze jsem mel vse mimo provoz a musel jsem si nechat vymazat chyby na ridici jednotce, aby mi zase fungovalo abs, ... .

Pak mozna kouknout na spojku,a le to asi strejda pozna, jeslti je ok nebo pred smrti.

Jsi opravdu nekolikatej, co si tu o rady dopredu pise. Je toho tu napsano mraky, ale chapu, ze je snazsi se takhle zeptat...:-)

Co se tyka cen za nahradni dily, tak jsou tezce na urovni dilu na Fabii...v Cechach tu je par lidi, co se dovozem/prodejem dilu na LR venuji a jsou opravdu ochotni kdykoliv poradit s vyberem, apod. (defacto vsichni jsou tu zaregistrovani) Jasne, ze original stoji kolikrat 5x vice nez nahrada, ale obcas neni potreba original.
Opravdu je hodne dulezity vyber vozu. Jsou lidi, co jsou schopni pozlatit vrak a ty se pak z toho zblaznis. Byt tebou, nejakeho fachmana bych si tu sehnal, nabidl mu plat manazera na tech par hodin. Maji toho az nad hlavu, tak aby se jim to vyplatilo...tobe se to urcite vyplati, kdyz si je zaplatis...budto kes nebo natural :-) to uz je na tobe. Ja jit kupovat jiny LR, tak to takto udelam a nebo koupim nejaky auto odtud od nejakeho dlouholeteho majitele. Obcas tu byvaji freecka na prodej.

tak snad jsem ti pomohl. Ty jsi mne pomohl cca na ctvrt hodky myslet na neco jineho nez bohuzel zase musim myslet.

Re: Pár rad pro budoucího začátečníka

Napsal: 26 úno 2015 14:15
od JohnTR
Děkuji, děkuji mnohokrát. :blush Vše pročtu a přiučím se :mrk Nemám s touto značkou, zkušenosti, ale toužím po něm :wasntme

Re: Pár rad pro budoucího začátečníka

Napsal: 11 bře 2015 12:09
od Dandy008
Mě tvoje komplexní odpověď (Krasty), taky moc pomohla :hand . Sice sem koupil bouračku, ale všechno jsem vyzkoušel a na základě těchto informaci koupil Free.. 2.0 Di - r.v.1999

Re: Pár rad pro budoucího začátečníka

Napsal: 12 bře 2015 10:52
od JohnTR
tak já už také pořídil. Také děkuji za rady. :Sorry: Prodávající docela nechápal. ale vše fungovalo tak jak se zde napsalo. :blush je tam ještě pár much ale to časem vychytám :Pohoda: Každopádně pár dotazů ještě časem bude :)

Re: Pár rad pro budoucího začátečníka

Napsal: 16 bře 2015 11:48
od Dandy008
Tak jsem si na autě skontroloval vše co jsem se dočetl, ale přehlídl jsem :-) rozpadnuté přední ložisko v náboji kola :D

Naštěstí to není až tak nákladná oprava, ale jak se daří, tak se daří. Dříve to byla první věc, kterou jsem kontroloval u kupovaného auta :Ja blb:

Re: Pár rad pro budoucího začátečníka

Napsal: 16 bře 2015 13:50
od Tim
To víš Dandy, s freelanderem je všechno jinak :mrgreen: Ať slouží!