Stránka 1 z 1

RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 01 bře 2015 21:31
od pkot
Ahoj přátelé,
kamarád mě požádal abych tady zveřejnil jeho upgrade po odchodu původního turba v jeho RRC.
Již nějákou dobu uvažoval o tom co dál, když se původní turbo odporoučí. Rozhlodl se jít cestou trnitou, ale výsledek stojí za to. Implantace turba s proměnnou geometrií klapek z BMW E39 525Tdi byla uřčite dobrá volba. Po různých úpravách, od přizvednutí motoru kvůli zvětšení diference mezi tyčí řízení a novým a hlavně větším turbem, po přírubu mezi turbo a svody, která též řeší jiné rozteče a počty šroubů, se z motoru vymáčko zatím neznámo koní a kroutícího momentu. Neznámo koní ale porovnání je :) Turbo tlačí 1,4bar. K tomu porovnání - po čipnutí mé TD5 (čip od Kokeška) jsme testovali zrychlení, RRC již v té době mělo hodně přidáno na čerpadle (dýmovnice slabé slovo :-) ),
1 až 2 jsme jeli takřka vedle sebe (RRC má kola 32" a kratší převod) na 3 D2 začla značně získávat náskok a mizela. Teď je situace trochů jiná,jede mu to vážně moc dobře, 1 až 2 se D2 tak tak drží na trojku RRC získával značný náskok. Bohužel silnice nebyla tak dlouhá, tak že nevím při jaké rychlosti bych ho dojel.
No a teď pár fotek.

http://www.imgup.cz/image/jsX
http://www.imgup.cz/image/jsj
http://www.imgup.cz/image/js3
http://www.imgup.cz/image/jsH
http://www.imgup.cz/image/jsS

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 08 bře 2015 20:34
od pkot
V patek probehnul dalsi malej testik - RRC 300Tdi vs RRC 4,2 V8. Do 90km/h to jede skoro stejne, mozna ze to trikilo melo o neco pruznejsi start (kazdopadne mu piskaj pri rozjezdu kola na suchem asflatu), od 90+ uz to ma jasne pod kontrolou benzin.

Ucastnici zavodu :twisted:

http://www.imgup.cz/image/3nL

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 08 bře 2015 20:52
od Macej
Jak je to turbo ovládané? Lebo sa mi to zdá alebo je tá membrána nejak "ladená"? Je na pretlak alebo niakym spôsobom na podtlak?
Inak aj keď neoblubujem naftu, toto sa mi páči :yes

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 08 bře 2015 20:59
od pkot
Domnivam se, ze je to ovladane podtlakem. Zitra zjistim vic...

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 08 bře 2015 21:04
od Macej
Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak :D . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo :tmi :D

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 16 bře 2015 21:17
od Klouda
Čus. Je to ovládané přetlakem. Podtlakový ventil z BMW je vyměněn za přetlakový z 300Tdi, který byl na původním turbu. Ta odbočka na hadičce vede do kabiny k tlakovému budíku. Ještě to chce pořádně naladit předstřik a dávku paliva a pojede to ještě o trochu líp. I takhle to ale jede fakt pěkně

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 22 říj 2015 23:54
od Kusto
jste borci to působí použitelně :yes

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 25 říj 2015 19:45
od discovery1liptov
Co tak to urobit niekomu inemu?:-)

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 31 led 2016 09:44
od eliott
Macej píše:Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak :D . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo :tmi :D
Nějak nám to tady uslo... Řeším klasický problém s regulací VTN turba. Pročetl jsem desítky stránek na různých fórech ale žádné uspokojivé řešení bez elektroniky. Tlaková membrána má prostě moc razantní průběh, řešil někdo prodloužení pášky ovládání naklápění a zůžení průtoku regulačního tlaku pro zpomalení reakce?

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 31 led 2016 10:14
od MadTom
Přeji hodně štěstí při laborování. Zahlédl jsem zajímavé povídání z Austrálie, kde řešili oturbování benzíňáka. Turbo bylo sice s klasickým wastegatem, ale nelíbilo se jim pomalé otevírání, a tedy i pomalejší nástup plného tlaku, než by mohl být.
Jedním z řešení bylo doplnění tlakové nádobky paralelně k hadičce, co vede ovládací tlak. Tím se spolu se slabou přívodní hadičkou dostavilo žádané zpoždění náběhu wastegate. Druhá možnost co popisovali byla dát dlouhou hadičku.
Celé mi to velmi nepříjemně připomínalo věci, co jsem ve škole neměl rád - teorie regulace, regulační smyčky a odezva setrvačného systému. :hmm:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 31 led 2016 10:28
od Kokesek
eliott píše:
Macej píše:Teraz keď som sa lepšie pozrel, tak sa mi zdá že ide hadička do sania plus z toho T-čka niekam inam. To by malo znamenať, že ho pretlak postupne priviera.
Bol som zvedavý, pretože neni tomu tak dávno keď som stváral niečo podobné akurát môj problém bol v tom, že turbo ktoré išlo na motor bolo pôvodne ovládané elektronicky riadeným podtlakom. Nič iné mi nezostávalo iba to nové turbo naučiť pracovať naopak :D . Teda ak sa nemýlim, toto by mal byť v podstate rovnaký prípad akurát ste použili rozumnejšie turbo :tmi :D
Nějak nám to tady uslo... Řeším klasický problém s regulací VTN turba. Pročetl jsem desítky stránek na různých fórech ale žádné uspokojivé řešení bez elektroniky. Tlaková membrána má prostě moc razantní průběh, řešil někdo prodloužení pášky ovládání naklápění a zůžení průtoku regulačního tlaku pro zpomalení reakce?

ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti :mrgreen:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 31 led 2016 10:50
od forester
Turbo Forester 2 DSC00206.JPG
Turbo Forester 2 DSC00206.JPG (88.9 KiB) Zobrazeno 10276 x
Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
Turbo Forester DSC00207.JPG
Turbo Forester DSC00207.JPG (89.63 KiB) Zobrazeno 10276 x

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 31 led 2016 11:05
od eliott
forester píše:Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
Z čeho máš tu membránu?

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 31 led 2016 11:07
od eliott
Kokesek píše: ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti :mrgreen:
Nemáš být tak daleko... Tím prodloužením táhla jsem myslel právě prepakovani mechanizmu ovladani.

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 31 led 2016 12:10
od Kokesek
eliott píše:
Kokesek píše: ja bych to v prve rade zkusil s ventilem pro omezeni prutoku. Ale predpokladam ze tlak bude stejny. To znamena ze ti to nevyresi problem, akorat ho trosko zpozdis. Dale bych se zamyslel nad tim prodlouzenim tahla jak pises, ale jako hlavni reseni bych videl v prepakovani mechanizmu ovladani turba VNT. a to tak ze bych pridal excentricky vypalek abych eliminoval exponencialni narust regulace. Protoze membrana bude podle me mit ze start pomalu a pak ke konci hodne prida. Potrebujes tu regulaci trosku linearizovat. Nejsem moc dobry ve vypoctech ale mozna by to tady nekdo zvladl. Ja resim veci spis praktickou zkusenosti :mrgreen:
Nemáš být tak daleko... Tím prodloužením táhla jsem myslel právě prepakovani mechanizmu ovladani.
ses zeptal tak sem ti odpovedel :wink:

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 06 úno 2016 20:07
od Massi
a co regulovat nástup membrány pomocí pružiny? tak to maji řešený externí wastegate... jen tak pro inspiraci koukni na video, kluci to řešili punkově ale výsledek je pěknej :wink:
https://youtu.be/k7OnjQZiytM?t=2m58s

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 07 úno 2016 13:29
od forester
eliott píše:
forester píše:Neviem čo ti to robí ,ale mne to turbo v podstate nabehne niekde okolo 1500 ot spôsobom že syčanie sa premení na dunenie a potom nastane viacmenej konštantný plniaci tlak,v tejto fáze asi nebude problém.Ten nábeh mechanicky neureguluješ,lebo niet čo regulovať.Turbo skrátka nemá požadovaný tlak a klapky sú naklopené do maximálneho zrýchlenia spalín pri vstupe do lopatkovej komory.Pri dosiahnutí plniaceho tlaku už je čo regulovať,tam som sa hral zo správnym naladením ptužiny ktorá je v pretlakovom regulátore na turbe ovládajúcom lopatky.Mal som ale výhodu,že mne sa dá regulátor rozobrať.
Z čeho máš tu membránu?
Zabudol som ti odpovedať :Sorry: To nieje membrána ale pneumatický válec.Podľa potreby do neho vložím pružinu a podložkami,alebo skracovaním doladím na potrebnú charakteristiku.Dá sa to presne vypočítať,ale zohnať pružinu zo správnou charakteristikou je otázka šťastia :dance

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 07 úno 2016 19:54
od eliott
Momentálně čekám, co mi nabídnou v jedné firmě, co se zabývá opravami a úpravami turbodmychadel.

Re: RRC 300Tdi s Turbem z BMW E39

Napsal: 08 úno 2016 07:52
od Kokesek
forester píše:
eliott píše:
Z čeho máš tu membránu?
Zabudol som ti odpovedať :Sorry: To nieje membrána ale pneumatický válec.Podľa potreby do neho vložím pružinu a podložkami,alebo skracovaním doladím na potrebnú charakteristiku.Dá sa to presne vypočítať,ale zohnať pružinu zo správnou charakteristikou je otázka šťastia :dance

AHA to je dobre reseni. :yes