Řezaní zadních blatníku
Moderátor: Acon
Řezaní zadních blatníku
Poněvadž jsem k tomu moc užitečných funkčních rad jak na to nenašel, tak založím.
Chtěl bych řiznout 5cm ze zadních blatníku, doufam že by to mělo stačit.
Mám to ale hezky v laku, takže bych to nerad dělal na 5x a pozohýbal si pul auta.
Mátě nějaké tipy? Pomohlo by to trochu nahřát, opravdu trochu?
Když to řežete ohýbaté na novám radiusu zase tu hranu 1cm dovnitř nebo se na to vysrat a nechat to na ostro.
Dá se to s těma kleštěma pěkně zafalcovat aby nebylo každch 5cm ohlych jinak? Popřipadě mám nějak zpevnit ten zbytek aby se to celé nekřivilo?
Nebo existuje nějáký lepší přípravek?
Chtěl bych řiznout 5cm ze zadních blatníku, doufam že by to mělo stačit.
Mám to ale hezky v laku, takže bych to nerad dělal na 5x a pozohýbal si pul auta.
Mátě nějaké tipy? Pomohlo by to trochu nahřát, opravdu trochu?
Když to řežete ohýbaté na novám radiusu zase tu hranu 1cm dovnitř nebo se na to vysrat a nechat to na ostro.
Dá se to s těma kleštěma pěkně zafalcovat aby nebylo každch 5cm ohlych jinak? Popřipadě mám nějak zpevnit ten zbytek aby se to celé nekřivilo?
Nebo existuje nějáký lepší přípravek?
- Přílohy
-
- klempirske-kleste-falcovaci-280-mm-90-vel-60-default.jpg (13.05 KiB) Zobrazeno 5845 x
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Řezaní zadních blatníku
ak si dobře pamatám, tak v sekcii o Disco 1 a 2 (zhrnutie linkov hneď v úvode) v témach o dvíhaní Disco1 alebo Disco2 by sa malo nájsť toho viac.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Řezaní zadních blatníku
Ahoj, já to na své D1 dělal takhle. Vzal sem si dva dřevěné špalíky, svěrkou pořádně přitáhnul na blatník tak, abych podle nich gumovou paličkou dovnitř zaklepal a ohnul roh, o kolik sem potřeboval (asi 5cm) Ohnutej roh sem pak zaříznul flexkou, aby vzniknul hezkej a souměrnej lem. S tak slaboučkym hliníkem se pracuje krásně 

-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Řezaní zadních blatníku
Ty špalíky to chce z tvrdého dřeva, vnitřní i s rádiusem, okolo kterého se to bude ohýbat a pokud budeš ohýbat "do zatáčky", tak si na nich tu zatáčku předem vyřezat. Pokud by ten hliník měl chuť v ohybu praskat, tak se dá opatrně přežíhat, on potom změkne, takže se dá ohnout a časem ztvrdne zpátky. Při tom přežíhání, aby jsi to nepřehnal a neukáplo to, jsem si plech natřel jarem, a až ten zhnědnul, mělo to správnou teplotu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Řezaní zadních blatníku
Tvrdé dřevo samozřejmě a hodně utáhnout. S praskáním sem problém neměl vůbec. I barva to celkem zkousla. Co si tak vybavuju, tak sem vnitřní lem přešmirgloval a zatřel na černo. Ale já neměl novej lak...
Re: Řezaní zadních blatníku
uf, a ja hovadu som falce tvaroval blickami...



Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Řezaní zadních blatníku
ja to zariznul a zaflakal bahnem 

DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Řezaní zadních blatníku
Chalpi super super, moc děkuju ja rady dnes ještě skočím k znamemu karosaři na par slov a pak se na to snad vrhnu. A zkusim z toho udělam nějaky navod pro budouci neznale roveristy jako jsem ja.
To podložení je dobrý nápad
To podložení je dobrý nápad

Re: Řezaní zadních blatníku
..ja aj kolesom, keď som stratil doraz..teslo píše:uf, a ja hovadu som falce tvaroval blickami...![]()

Re: Řezaní zadních blatníku
teslo píše:uf, a ja hovadu som falce tvaroval blickami...![]()
Miky_CZ píše:ja to zariznul a zaflakal bahnem
RišoKE píše:..ja aj kolesom, keď som stratil doraz..
... to su najtrvacnejsie metody a kedykolvek aplikovatelne vo volnej prirode.
Naposledy upravil(a) DanoDEF dne 10 bře 2015 15:06, celkem upraveno 1 x.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Řezaní zadních blatníku
Jedna strana hotová, doufam že těch 5čisel co jsem ubral bude stačit. 

Re: Řezaní zadních blatníku
Stříhani dopadlo myslím velmi dobře. snažil jsem se udělat par fotek, kdyby se do toho někdo další pouštěl at zhruba ví.
1-Narovnání originál falcu, použil jsem co největši kombinačky, čelisti olepil měkkou páskou at to moc nedře lak.
Postupně ohybyt až falc zhruba srovnáte, stači opravdu zhruba.
Celkem mi pomohlo si občas ten falc nařiznout jinak to strašně pnulo.(samo že řezat jen tam kde vím že material potom pujde pryč)
2- Nakreslit požadovýny tvar, přidat cca 2cm na opětovne zahnutí a ostřihnou, stříhal jsem klas. nužkama na plech, hezky postupně po malých pascích aby se to moc nedeformovalo.
3-Asi nejpracnější čast, z vhodného kusu desky(fošny,překližky), si vyřiznout požadovyny tvar, hranu podle ktere budu ohybat zabrousit na požadované zaoblení, Uplně idealni by bylo udělat si vnější a vnitřni kus, já si udělal jen vnitřni a pak asi 15cm toho vnějšího a ten jsem postupně posunoval po vnější straně jako na foto.
4- Klepal jsem přes kus duboveho špaličku, ktery měl zahlazene hrany a pokud možno žadne vrypy, hezky hladky.
začit je nejlepší od hrany a potom postupovat dál od hrany až na konec falcu, spíše tisic malých uderu než jeden velky je
potřeba ten plech poměrně dost natáhnout aby to udělalo hezky radius. Při klepaní je dobre si konec té velke modre stolařske svorky něčím zapřit proti zemi aby se celý ten blatník nesnažilo ohýbat dovnitř.
5-Spodek zařiznout asi zhruba jako na foto, ten malý ohyb na spodní straně blatniku, co jde jako by pod auto jsem udělal opět kleštěma.
6-vnitřek toho dolniho spoje kde se zbiha ten horní a dolni falc jsem zapatlal karosařským tmelem aby to bylo pevnější a netrhal se tam ten hliník dál(idealně zavařit) Na foto zakroužkované.
7-Připadný popraskaný lak na hraných, přebrousit smirkem, štětečkem zatřit zakladem na hliník, pak přetřit barvou a lakem.
Moc děkuji všem za jejich cené rady a nápady.
Kupec
1-Narovnání originál falcu, použil jsem co největši kombinačky, čelisti olepil měkkou páskou at to moc nedře lak.
Postupně ohybyt až falc zhruba srovnáte, stači opravdu zhruba.
Celkem mi pomohlo si občas ten falc nařiznout jinak to strašně pnulo.(samo že řezat jen tam kde vím že material potom pujde pryč)
2- Nakreslit požadovýny tvar, přidat cca 2cm na opětovne zahnutí a ostřihnou, stříhal jsem klas. nužkama na plech, hezky postupně po malých pascích aby se to moc nedeformovalo.
3-Asi nejpracnější čast, z vhodného kusu desky(fošny,překližky), si vyřiznout požadovyny tvar, hranu podle ktere budu ohybat zabrousit na požadované zaoblení, Uplně idealni by bylo udělat si vnější a vnitřni kus, já si udělal jen vnitřni a pak asi 15cm toho vnějšího a ten jsem postupně posunoval po vnější straně jako na foto.
4- Klepal jsem přes kus duboveho špaličku, ktery měl zahlazene hrany a pokud možno žadne vrypy, hezky hladky.
začit je nejlepší od hrany a potom postupovat dál od hrany až na konec falcu, spíše tisic malých uderu než jeden velky je
potřeba ten plech poměrně dost natáhnout aby to udělalo hezky radius. Při klepaní je dobre si konec té velke modre stolařske svorky něčím zapřit proti zemi aby se celý ten blatník nesnažilo ohýbat dovnitř.
5-Spodek zařiznout asi zhruba jako na foto, ten malý ohyb na spodní straně blatniku, co jde jako by pod auto jsem udělal opět kleštěma.
6-vnitřek toho dolniho spoje kde se zbiha ten horní a dolni falc jsem zapatlal karosařským tmelem aby to bylo pevnější a netrhal se tam ten hliník dál(idealně zavařit) Na foto zakroužkované.
7-Připadný popraskaný lak na hraných, přebrousit smirkem, štětečkem zatřit zakladem na hliník, pak přetřit barvou a lakem.
Moc děkuji všem za jejich cené rady a nápady.

Kupec
Naposledy upravil(a) kupec18 dne 15 bře 2015 21:21, celkem upraveno 1 x.