Stránka 1 z 1

Motor sa nezohrieva na prevadzkovu teplotu

Napsal: 15 bře 2015 06:54
od juraj maco
Pozdravujem všetkých.. mam free.td4 rv2004 v poslednej dobe sa prestal motor zohrievať na prevadzkovú teplotu. môže to byť termostat alebo neaký snímač teploty motora? Dakujem za informacie

Re: Motor sa nezohrieva na prevadzkovu teplotu

Napsal: 15 bře 2015 09:49
od supra66
juraj maco píše:Pozdravujem všetkých.. mam free.td4 rv2004 v poslednej dobe sa prestal motor zohrievať na prevadzkovú teplotu. môže to byť termostat alebo neaký snímač teploty motora? Dakujem za informacie
Mam stejny problem a je to termostat. Mam ho doma i koupenej no vymena musi pockat az bude teplo, protoze vymena je na pul dne....

Re: Motor sa nezohrieva na prevadzkovu teplotu

Napsal: 15 bře 2015 09:54
od eliott
S největší pravděpodobností termostat PEL100570L.

Re: Motor sa nezohrieva na prevadzkovu teplotu

Napsal: 15 bře 2015 12:52
od juraj maco
supra66 píše:
juraj maco píše:Pozdravujem všetkých.. mam free.td4 rv2004 v poslednej dobe sa prestal motor zohrievať na prevadzkovú teplotu. môže to byť termostat alebo neaký snímač teploty motora? Dakujem za informacie
Mam stejny problem a je to termostat. Mam ho doma i koupenej no vymena musi pockat az bude teplo, protoze vymena je na pul dne....
no tiež som si myslel že termostat. ale ked som pozeral ten prístup k termostatu tak sa mi to nechce rozoberať

Re: Motor sa nezohrieva na prevadzkovu teplotu

Napsal: 15 bře 2015 16:16
od fugín
Slova jako nechce,nebo nejde by měla z LR terminologie zcela vymizet :chuckle .

Re: Motor sa nezohrieva na prevadzkovu teplotu

Napsal: 16 bře 2015 20:47
od juraj maco
fugín píše:Slova jako nechce,nebo nejde by měla z LR terminologie zcela vymizet :chuckle .
to je spravne povedane.ale ja zatial nemam s mojim Free ziadny problem.a termostat je asi ta najmenšia zavada..

Re: Motor sa nezohrieva na prevadzkovu teplotu

Napsal: 17 bře 2015 09:43
od Trewor - ségra
Ono to tak nepodceňuj. Pokud se motor a obzvláště to platí u nafty nezahřeje na provozní teplotu tak o dost víc žere a víc se opotřebovává.
Moderní motory jsou samej hliník kterej má větší tepelnou roztažnost než slitiny železa a tak jsou dělaný menší co se týká tolerancí. Pokud tedy budeš zatěžovat studenej motor, písty nebudou utěsněný jak maj, spaliny se budou dostávat pod ně a zdegraduje ti olej a pak už se sveze zbytek.

Spousta závoďáků/upravenejch aut s kovanejma pístama který maj větší roztažnost se ani normálně nestartujou ale naleje se do nich horkej olej a pak se nechaj prohřát na volnoběh.