Stránka 1 z 2

Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 08 dub 2015 20:57
od John_deere
Ahoj kluci, jsem zde nový, možná otevírám téma které už tu bylo, ale nemohu ho najít tak se nezlobte. Mám p38 4.6 automat. Letos v zimě se mi na horách stalo, že jsem jeden den zaparkoval a druhý den už jsem nevyjel. Zkrátka točilo se jedno kolo vepředu a druhé vzadu TC blikalo jak o pouti. Nakonec mě museli vytáhnout což bylo ponižující. Auto mám už zhruba půl roku, předchozího majitele dlouho znám ostatně auto taky a na vlastní oči jsem viděl jak vyjíždí z daleko horších závějí. Poradili by jste mi prosím vás po čem jít, aby se podobný faux pas už neopakoval. Ještě jednou děkuji, a omlouvám se za možné znovu otevření starého fóra. Dík za odpověď Honza

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 08 dub 2015 21:00
od low
Zkusils opravdu hodne pridat plyn aby TC fungovalo jak ma??

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 08 dub 2015 21:02
od petr pp
A co to malo podla teba robit :?: :wink:

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 08 dub 2015 21:05
od John_deere
Ahoj, trápil jsem to hodně až mi toho bylo líto. Teď se bojím pomalu přejet louku, aby měl měl kdo vytáhnout kdybych zapadl.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 08 dub 2015 22:13
od Lassard
Jak ses na tom s typem obuti a hloubkou dezenu? Kdyz ti nezabere guma tak ti je vse ostatni na prrr.......d :?

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 08 dub 2015 22:37
od John_deere
Jsou tam Goodyear Wrangler, spíš hladší vzorek než ten do terénu. Vzorek ok . Jsem druhý majitel a vždycky se kupovali ty samé Goodyeary. Auto znám od vyroby viděl jsem ho vyjíždět i horší záležitost. Jsem z toho nešťastný nevím jestli dobře funguje mezinapravový diferenciál. Nebo jestli je zrada jinde.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 08 dub 2015 23:08
od Lassard
Zalezi co si predstavit pod pojmem hladsi. Hladky vzorek = problem s prenosem momentu na kluzkem povrchu.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 08 dub 2015 23:19
od John_deere
Je to hladší vzorek, spíš bych ho přirovnal k vzorku na dálnici než do terénu, ale s tímhle vzorkem to nikdy nemělo problém.Vyjelo to všude bez problémů, myslel jsem že to má uzaverku na diferenciálu, ale co jsem se dočetl tak to vše řídí TC. Každopádně to teď neumí to co to umělou dříve.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 01:17
od jbizik
-to by si tu asi musel hodit neake foto z miesta činu -odkial si sa nemohol dostať aby to tu stalo za komentar. Ja mam momentalne MT pneu s dialničnym vzorom ( cca 5-6 mm), nemam žiadnu uzaveru , ani medzidif ,...ale muselo by to byť moc zle aby som sa nevyhrabal sam.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 08:35
od dava
No, moje poznatky k TC u DII:
TC chce mít poměrně v cajku brzdy, takže nezarezlý brzdiče a ne starou kapalinu, atd. Pak to maká jak má. Když jsou brzdy v bordelu , TC nefakčí, resp. teda není účinný. Použít spíš jedničku v horní řadě, nebo redukci nad 2, nízký otáčky kol jsou pro TC špatně.

No, a gumy na sníh samože zimní, ale to snad je jasný... nebo??

A nakonec: chce to počkat na reakci TC která není hned, při čekání držet rozumný otáčky, aby byl po ruce výkon až přijde reakce. Atypický chování, sedět pasivně a čekat s nohou na plynu co auto vymyslí... jsou to takový auta pro blondýny :lol:

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 08:44
od habakuk
Další věc pokud stojíš na místě a kola se protáčí tak se pod nimi vytvoří ledové plošky a stejně nevyjedeš. Víc plynu moc nepomůže.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 09:21
od teslo
habakuk píše:Další věc pokud stojíš na místě a kola se protáčí tak se pod nimi vytvoří ledové plošky a stejně nevyjedeš. Víc plynu moc nepomůže.
:clap
Ja by som skor poradil lepsie si vybrat miesto na parkovanie. Tzn. aby si mal unikovu cestu, nervat to za kazdu cenu ako frajerinu do zaveja, prip. si vyjazdit cestu a pod. To ze si videl nejake auto prechadzat ovela horsie zaveje je Tvoj subjektivny nazor, a skutocne podmienky a okolnosti boli ine (jednoducha matematika -vtedy preslo, teraz nie). Obrovsky rozdiel je ked je napr. auto rozbehnute.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 10:23
od Trewor - ségra
Příště v podobný situaci vyzkoušej přibrzdit a naložit tomu.
Když odpor způsobený brzdama na všech kolech bude větší než odpor který působí na kolech které mají trakci, tak začnou hrabat všechny 4.
Pokud máš ročník -99 tak bude TC jen na zadní nápravě.

Funkčnost mezinápravy jde ozkoušet. Jedna náprava se hodí na válečky aby se mohla protáčet a druhá musí auto rozpohybovat. Jde ozkoušet i funkčnost TC když se hodí na válečky 3 kola a po chvíli protáčení těch tří by to jedno na zemi mělo zabrat(pokud ta náprava má TC). To by měli umět na STK kde maj válce pro 4x4. Ale mezináprava bude OK, když si psal že se točilo kolo vpředu i vzadu.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 16:24
od John_deere
teslo píše:
habakuk píše:Další věc pokud stojíš na místě a kola se protáčí tak se pod nimi vytvoří ledové plošky a stejně nevyjedeš. Víc plynu moc nepomůže.
:clap
Ja by som skor poradil lepsie si vybrat miesto na parkovanie. Tzn. aby si mal unikovu cestu, nervat to za kazdu cenu ako frajerinu do zaveja, prip. si vyjazdit cestu a pod. To ze si videl nejake auto prechadzat ovela horsie zaveje je Tvoj subjektivny nazor, a skutocne podmienky a okolnosti boli ine (jednoducha matematika -vtedy preslo, teraz nie). Obrovsky rozdiel je ked je napr. auto rozbehnute.


Ahoj, tam kde jsem stál byli i jiné 4x4 (nějaký nový Jeep a starý Transportér Caravella syncro ta mě právě pak tahala ven) přes noc napadlo cca 20 cm sněhu Stoupání tam bylo víceméně nulové . Oni problém neměli. A neviděl jsem jiné auto vyjíždět horší věci. Bylo to tohle auto co mám teď já na gumach stejného výrobce a stejný typ. Jenom to bylo cca 6 let zpátky a taky tenkrát vvyparkovalo že zasnezeneho místa akorát napadlo víc sněhu.



Zkoušel jsem pribrzdovat kola jak nožní tak ruční brzdou.


Každopádně díky za rady zkusím až bude čas rozhodit brzdy a komplet to zrepasovat. Kdyby vás ještě cokoliv napadlo, třeba má ještě někdo nějaké jiné zkušenosti. Napište prosím. Zatím děkuji moc.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 16:26
od Lukasino
A co že to je za gumy? Hlavně stáří? Jestli to jsou nějaké staré puchry, tak také není co řešit... :wink:

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 16:44
od spata
Tohle je rozhodně zaležitost pneumatik,vzorek,hloubka,atd.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 17:18
od low
Trewor - ségra píše:Příště v podobný situaci vyzkoušej přibrzdit a naložit tomu.
Když odpor způsobený brzdama na všech kolech bude větší než odpor který působí na kolech které mají trakci, tak začnou hrabat všechny 4.
Pokud máš ročník -99 tak bude TC jen na zadní nápravě.

Funkčnost mezinápravy jde ozkoušet. Jedna náprava se hodí na válečky aby se mohla protáčet a druhá musí auto rozpohybovat. Jde ozkoušet i funkčnost TC když se hodí na válečky 3 kola a po chvíli protáčení těch tří by to jedno na zemi mělo zabrat(pokud ta náprava má TC). To by měli umět na STK kde maj válce pro 4x4. Ale mezináprava bude OK, když si psal že se točilo kolo vpředu i vzadu.
to melo TC jen na zadni naprave?????

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 19:29
od kapscha
Základ všeho su priadne Gumy!!!!!! potom spravnu brzdovu kv. aby Tc správne fungovalo dobre brzdy resp. -platničky a nakoniec ten medzikus medzi sedačkov a volantom je tiež dôležitý :D ale neber to v zlom ja som tiež velakrát zapadol
staršie ročníky mali Tc iba na zadnú napravu novsie na obe inak ono pomôže niekedy pridávat a brzdit zároven :wait

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 21:04
od John_deere
Dík za rady kluci, to mě ani nenapadlo, že by to mohla způsobovat kapalina, tak se tam měnila naposledy snad na garančce. Stačí obyčejná Dot4 nebo je lepší nějaká speciální.

Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6

Napsal: 09 dub 2015 21:54
od JSK
P38 z prvních ročníků nemusí mít TC vůbec, byla jen za příplatek a to jen na zadek. Pokud kontrolka TC blikala, tohle konkrétní auto ji samozřejmě má, pokud je prefacelift, má ji jen na zadek.