příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 23 dub 2015 18:26
od Dobrák
Ahoj pánové,
řeším problém s přehřívání M62 motoru. Příznaky jsou následující.
Tlakuje systém - ubejvá chladička - následně se přehřívá.
Novej chladič, vodní pumpa, expanzka termostat i roury.
S touto závadou najeto cca 8000km bez ztráty výkonu.
Olej čistej.
A teď pár otázek
Jednou se mi stalo po delším přehřívání (ručička v červeném), že se začalo ozývat pískání (jako konvice na sporáku) z pravé strany palubní desky (cca) . Stejná věc se občas stane po odemknutí vozu, který stojí po delší jízdě. Pískání po nastartování má z pravidla zvyšující se tendenci (ton se zvyšuje.. prostě jako konvice ) a pak rázem ustane po cca pul minute.
Není možné, že by bya dírka na okruhu topení (radiator) a tím se to zavdušňovalo ? Voda v topení běhá pořád nebo když vypnu topení tak tam voda necyrkuluje ? Vyměnil jsem chladičku, odvzdušnil a jezdim bez topeni (pouze pusteny ventilator ale teplota nastavena na 16stupnu) a přehřívání prakticky ustalo až na případ, kdy jsem stál pul hodiny na rozpalene dalnici, ale to přičitam asi nedokonalemu odvzdušnění z mojí strany . (je to možné ? )
Počítám, že bejt to těsnění tak jsem už uvařil a vykon by nebyl?
bejt to díra v bloku tak by závada byla konstatně pořád stejná a topení by na to nemělo vliv ?
Nějakej další možnej důvod?
Díky moc za jakejkoliv nápad.
LR zdar dobrák !
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 24 dub 2015 08:07
od Lukasino
Nemáš v tom LPG (KO směšovač?)?
To pískání, není to z E BOXu co je v motoru na pravé straně? Může se to ozývat jakoby z palubky, ale přitom to vycházet z E BOXu, je to klasická závada
viz. viewtopic.php?p=337470#p337470
Ono to fakt totiž zní jak ta konvice
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 24 dub 2015 08:25
od pan klobouk
Prasklá hlava?
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 25 dub 2015 00:29
od Dobrák
tak "konvice" opravdu vypadá na EBOX ventilator , je to nějakej vážnej problem ? muže být nějaká souvislost mezi přehříváním a "konvicí" ? jsem nováček tak kdyžtak odpusťte neznalost.
Díky moc za objasnění alespoň jdnoho problému
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 25 dub 2015 19:29
od Lukasino
Souvislost dost pochybuji...
Ničemu to nevadí, dokud píská. Až přestane cokoliv dělat úplně, bude to asi problém
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 25 dub 2015 21:37
od libovka
A vaří to v koloně nebo i při jízdě?Za jak dlouho a kolik zmizí chladičky?
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 26 dub 2015 21:32
od Dobrák
libovka píše:A vaří to v koloně nebo i při jízdě?Za jak dlouho a kolik zmizí chladičky?
Pokud jezdím na benzín nebo i LPG a mám vypnuté topení tak jsem najel cca 800 a ztratil se tak litr. Ale ani jednou se to nepřehřálo i přes okolni teploty +20 a motání se ve městě.. A hadice byly natlakované, ale šly promáčknout palcem. Nebyl to prostě beton. Ještě znovu odvzdušní doleju a budu pokračovat ve zkoumání. Může mít zapnuté/vypnuté topení vůbec vliv na unik vody ? Jo a vzhledem k tomu, že to má zvuk jak vysavač tak mám duvodné podezření na zaseknutou vrtuli (spojku ? ) možná proto se to stiha uchladit ? Nebo tu plácám kraviny
Díky
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 26 dub 2015 22:46
od Lukasino
Hele proto jsem se ptal na lpg, to může dělat ko směšovač, nech si ho zkontrolovat!
Teda doufám, že se tomu říká směšovač, prostě ta část lpg kterou prochází chladicí okruh.
Ta voda co se ztrácí, je někde vidět?
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 26 dub 2015 22:56
od Dobrák
Lukasino píše:Hele proto jsem se ptal na lpg, to může dělat ko směšovač, nech si ho zkontrolovat!
Teda doufám, že se tomu říká směšovač, prostě ta část lpg kterou prochází chladicí okruh.
Ta voda co se ztrácí, je někde vidět?
Tuhle závadu jsem řešil už na jiném autě a projevovala se jinak, tak jsem to vyloučil jelikož aktualni problem je i když je LPG vypnute. Ale v utery to jede do servisu tak uidim co na to řeknou. Každopádně díky za názor proveřím to a podám zprávu
Louže pod autem byla vidět pod zadní částí motoru.
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 27 dub 2015 07:17
od kubavlc
Ahoj. Dlouhodobě řeším něco obdobného na volvu. Osobně si myslím, že pro vyloučení toho problému se smesovacem nestačí LPG vypnout, ale musí se natvrdo přemostit... Kuba
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 27 dub 2015 11:20
od libovka
A co chladič? Nemáš ho zasranej?Ono ho nestačí jen zepředu vypláchnout vapem ale musí se vyndat z auta.Já ho zrovna včera čistil jelikož mi furt běžela viskoza.Zjistil jsem že mezi klima chladičem a vodním chladičem byla zeď z bordelu.
Tyhle motory maj velkou tepelnou výkonost.Takže provozní teplota při bězném ježdění na benzín je kolem 107°C.Věřím že na plyn i víc.
A pokud píšeš,že máš louži vody pod autem v zadní části motoru a seš si jistej,že je to chladící směs tak ti na 99% teče dekl motoru co je pod sáním.
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 27 dub 2015 11:30
od Lukasino
A nebo to je z chladiče, který tak rád praská a teče to po spodním plastu motoru.
Ikdyž je fakt, že mě to z chladiče teklo přímo na zem, nikde se to krytem nepřesouvalo...
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 27 dub 2015 12:38
od Dobrák
libovka píše:A co chladič? Nemáš ho zasranej?Ono ho nestačí jen zepředu vypláchnout vapem ale musí se vyndat z auta.Já ho zrovna včera čistil jelikož mi furt běžela viskoza.Zjistil jsem že mezi klima chladičem a vodním chladičem byla zeď z bordelu.
Tyhle motory maj velkou tepelnou výkonost.Takže provozní teplota při bězném ježdění na benzín je kolem 107°C.Věřím že na plyn i víc.
A pokud píšeš,že máš louži vody pod autem v zadní části motoru a seš si jistej,že je to chladící směs tak ti na 99% teče dekl motoru co je pod sáním.
Super, díky moc za reakci, jde nějak poznat aniž bych to vyndal že tam je ten bordel ? Rád bych to nějakej postupně eliminoval než to pujde zase do servisu k měničům. A taky bych tím že se něco vyloučí chtěl zkratit dou co to bude nepojizdný.
TO visco asi bude KO co ? Jede pořád i když je to studeny hnedka jak nastartuju.
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 27 dub 2015 12:47
od pan klobouk
Mě to kdysi u jiného auta analyzovali nějakým analyzátorem plynů co nasadili na ekspansku. Zjistili ve vodě výfukové plyny a byla to prasklá hlava. Předtím jsem taky měnil spoustu věcí.
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 27 dub 2015 14:54
od libovka
No ten bordel mezi chladičema právě moc poznat nejde.Jsou tak blízko u sebe že tam není vidět.Musíš chladit prostě vyhodit z auta.
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 29 dub 2015 20:26
od Dobrák
libovka píše:No ten bordel mezi chladičema právě moc poznat nejde.Jsou tak blízko u sebe že tam není vidět.Musíš chladit prostě vyhodit z auta.
Chladiče jsou nové takže by to mělo být v cajku.
Nové poznatky : nemám zapnuté topení (je teplo tak se netopí) a ejhle.. všechno v normálu ... voda prakticky neubejvá (tohle chce dlouhodobějši sledování než cca teďka 1000 km ) a hadice nejsou natlakovany - teplota v normalu. Provoz jak na LPG tak na BA.
Takže zatim nejvic možna diagnoza se kloní k díře na okruhu topení. Co vy na to pánové, řešil to něko z vás ? Máte nějakej tip kde se tato zavada děje ? (radiator, nějaký jiný místo ? )
Díky moc
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 29 dub 2015 20:30
od libovka
díra v topení je blbost.Ten tlak je tam i když je topení vypnuté.
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 30 dub 2015 08:42
od Dobrák
libovka píše:díra v topení je blbost.Ten tlak je tam i když je topení vypnuté.
Aha, tak to jsem nevěděl, ale jak si pak mam vysvětlit, že když je topeni vypnute tak ato netlakuje a neztraci vodu ?
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 30 dub 2015 09:22
od libovka
No tak to nevím.
Je tam uzavírací ventil topné vody pouze na přívodu.Zpátečka je pořád spojená s motorem bez uzavírání takže pře z ní se topení stejně tlakuje.Ale je možné,že by ta zpátečka mohla mít zpětný ventil v případě že má auto nezávislé topení.
Re: příležitostné přehřívání 4.4i L322 - díra v topení ?
Napsal: 01 kvě 2015 08:39
od Dobrák
libovka píše:No tak to nevím.
Je tam uzavírací ventil topné vody pouze na přívodu.Zpátečka je pořád spojená s motorem bez uzavírání takže pře z ní se topení stejně tlakuje.Ale je možné,že by ta zpátečka mohla mít zpětný ventil v případě že má auto nezávislé topení.
Nezavisle topeni tam není, pokud vím, v nabidce jsem ho nenašel. Kde bych ho kdyžtak našel fyzicky ? U nafťáku vím ale u benzínu netuším.