Stránka 1 z 1
Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 24 dub 2015 18:02
od Dansnb
Zdravím, mam freelander 1.8 16v 88kw asi měsíc. Auto normálně jezdilo a teď po výměně výfuku začalo zlobit dost záhadným způsobem. Za studena normálně nastartuje, běží jak švýcary a jede taky normálně, ale ujedu cca 30-40km a najednou začne škubat, prskat a nereaguje na plyn. Zastavim necham to třeba 5 minut být a pak zase jede ale po cca 5km to začne dělat znovu. Mám komplet nový výfuk včetně katu, nový palivový a vzduchový filtr a nové svíčky a problém stále. Volnoběh ale drží a startuje taky normálně... Prostě záhada... Neměl jste někdo podobný problém nebo tak něco. Přijde mi jako kdyby se něco přehřálo a udělal se někde studený spoj. Motor má ale teplotu naprosto v pořádku. Díky za každou radu
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 24 dub 2015 20:46
od Dandy008
Já bych řekl že máš ucpaný odvzdušňovák nádrže. Ve víčku nádrže je dírka kterou proudí vzduch do nádrže. Ubyde benzín a vzduch tam nejde. Koukni na to.
Výfukem to nebude
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 28 dub 2015 10:10
od Dansnb
Tak sem to vyčistil a stále stejný problém. Asi to bude něco jiného... Otázka je co, je to fakt záhada
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 28 dub 2015 15:11
od Dandy008
Jak ti to začne haprovat tak zastav a otevři nádrž,pokud tam podtlak nebude, tak jdi po káblech ke svíčkam. Jestli ti při velké teplotě motoru neprobíjejí.
Ale já bych to viděl na to víčko nádrže. Taky jsem ho u jiného auta čistil a nakonec jsem ho provrtal 1mm vrtákem

Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 28 dub 2015 21:17
od Dansnb
Tak víčko je průchozí na to sem dneska koukal ještě jednou. Jinak diagnostika je bez chyb, vyčistil sem čidlo teploty nasávaného vzduchu a víčko rozdělovače. Zatim to běží, zítra to projedu a uvidíme...
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 04 kvě 2015 19:20
od Dansnb
Tak už sem v koncích, po vyčištění vička rozdělovače a čidla teploty nasávaného vzduchu to najelo cca 200km a teď to začlo zlobit znova uplně stejně... Někdo nějaký nápad??
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 04 kvě 2015 22:26
od Tazik1992
Nevim jestli Ti to k něčemu bude, ale tady nějaký anglický soudruh popisuje skoro nemlich to samé co ty (normální start, dobrá jízda-chvíli) a v jeho příběhu to nakonec končí šťastně "pouhou" výměnou těsnícího kroužku palivového filtru v čerpadle v nádrži. Viděl sem to i v nějaké tabulce "známých" závad u Free. Nejlepší by ale asi bylo napřed změřit tlak v palivové soustavě.
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=47183
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 04 kvě 2015 22:45
od Dansnb
no další poznatek je že to dělá častěji když je venku teplo, v chladných dnech to nedělalo... Tím čerpadlem mi to nepřijde a nějak nevim jak otestovat tlak v palivové soustavě... Nějaký typ nebo tak??
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 04 kvě 2015 23:08
od Tazik1992
No skutečný tlak asi změříš jen s patřičným výbavením. I když, i pomocí diagnostiky by to mělo být vidět (na volnoběh cca 3,5baru), ale tu si napíchlou měl. Teplo-chladno to by vypadalo na studený spoj, špatný kontakt. Jenom ale vědět kde

.
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 05 kvě 2015 00:09
od Dansnb
Napadlo mě jestli to nemůže dělat zapalovací cívka, že se přehřeje a pak nepálí, ale je divný že i když to začne zlobit tak to drží v pohodě volnoběh...
Re: Po ujetí cca 40km skube
Napsal: 05 kvě 2015 23:12
od Tazik1992
Z těch svépomocnějších věcí bych ještě zkusil zkontrolovat okruh napájení čerpadla - pojistku, relé a zejména jejich konektory (i z druhé strany nejlépe), relé alespoň v nouzi zkusit zaměnit za jiné. Konektor na čerpadle by taky stál za kontrolu. To jak píšeš, že to v chladnějším období nedělá by lecčemus z toho nasvědčovalo.